PDA

View Full Version : ongewone drumpartijen programmeren



Jax
2 juni 2006, 16:37
Hee,

Een vraagje: Weet iemand misschien een goed drumcomputer-progje, waarmee ik naast gewoon 4 kwarts maten enzo ook maten van 3 of 5 tellen kan programmeren?

Alvast bedankt!

Han S
2 juni 2006, 17:03
Eh, Cubase?

bert k
2 juni 2006, 18:04
Ja, lijkt me idd wel het handigste. Anders Rebirth, die kan het ook.

Jax
2 juni 2006, 20:49
Han, Cubase zal het waarschijnlijk kunnen, maar daar werk ik niet mee, dus ik zoek eigenlijk meer een uitbreiding van reason of een apart klein programmatje. Bert, ik zal dus kijken naar rebirth!

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Hubrecht
2 juni 2006, 23:24
Nieuwere versies van FruityLoops!

nielsduursma
2 juni 2006, 23:35
in guitar pro kan het ook. is alleen wel veel werk.

Han S
3 juni 2006, 00:18
Ik ben een Cubase (Atari ST) mannetje, kun je echt alles mee doen. Ik heb wat metaldrummers gered van de ondergang met Cubase.

guhlenn
4 juni 2006, 12:37
:) Sonar van cakewalk kan ook maatsoorten instellen, echte life saver als je veel met maatwisselingen werkt. (tempo wisselingen ook trouwens).

GunMetalBlue
4 juni 2006, 14:03
wat kost een apart drumprogje en wat zou dat zoal kosten?
Kun je dat ook bijvoorbeeld in combinatie met Audacity gebruiken?

martinuz
4 juni 2006, 14:17
Han, Cubase zal het waarschijnlijk kunnen, maar daar werk ik niet mee, dus ik zoek eigenlijk meer een uitbreiding van reason of een apart klein programmatje. Bert, ik zal dus kijken naar rebirth!

Met de Redrum van reason is dat bv toch al mogelijk? je kan de steps toch instelle, op 20 ofzo voor 5 telle?

Ic3gl0vE
4 juni 2006, 16:02
Elk programma zou dit toch moeten kunnen? Volgens mij kan het zelfs met een simpele TR707 bijvoorbeeld!

guhlenn
5 juni 2006, 11:50
yup, maar maat WISSELINGEN niet.

Globetrotter
5 juni 2006, 12:34
Hoe programmeer je drums in cubase? Weet iemand er een FAQ page over staan ofzo? Ik heb Cubase LE, dus misschien mis ik wel wat plugins. Heb wel Groove Agent van Steinberg voor drums, maar ben der tot nu toe nog niet in geslaagd dit naar mijn zin te programmeren; de standaard drumloops sequenzen wel met het ritme aangegeven door de metronoom, maar ik krijg der geen breaks en halve maatjes in verwerkt. Iemand ervaring mee?

Cheers,

Bart

martinuz
5 juni 2006, 20:12
yup, maar maat WISSELINGEN niet.
Als je de patterns in Reason in het sequencer venster zet wel.. zo doe ik het toch.

Ic3gl0vE
5 juni 2006, 20:30
Hoe programmeer je drums in cubase? Weet iemand er een FAQ page over staan ofzo? Ik heb Cubase LE, dus misschien mis ik wel wat plugins. Heb wel Groove Agent van Steinberg voor drums, maar ben der tot nu toe nog niet in geslaagd dit naar mijn zin te programmeren; de standaard drumloops sequenzen wel met het ritme aangegeven door de metronoom, maar ik krijg der geen breaks en halve maatjes in verwerkt. Iemand ervaring mee?

Cheers,

Bart

druk op ctrl+t je komt dan in de tempo track, hier kun je maatwisselingen ed. invullen.

guhlenn
6 juni 2006, 11:13
Als je de patterns in Reason in het sequencer venster zet wel.. zo doe ik het toch.

Huh? maar dan verspringt toch alles, cq reason laat gaten vallen? Je kan maar in maatsoort kiezen in het sequencer veld, en als je dan een 7/8 en 4/4 coombineerd loopt alles in de soep.

Hoor 't graag want heb het wel geprobeerd.

polysix
6 juni 2006, 15:55
Nieuwere versies van FruityLoops!hoe gaat dat in zijn werking dan?

martinuz
6 juni 2006, 22:49
Huh? maar dan verspringt toch alles, cq reason laat gaten vallen? Je kan maar in maatsoort kiezen in het sequencer veld, en als je dan een 7/8 en 4/4 coombineerd loopt alles in de soep.

Hoor 't graag want heb het wel geprobeerd.
Maakt toch niet uit hoe je de maatsoort zet, je kopieert gewoon je pattern naar da seqeuncer venster, zet je maatsoort desnoods op 1/4. Zet gewoon je locators voor je 7/8 drumpattern te plaasten, daarna verplaats je de locators achter die patterns en voeg je de 4/4 pattern in..

guhlenn
7 juni 2006, 10:13
ja maar dan moet je dus tellen als een meikever. Alhoewel je de maatsoort op 1/16 kan zetten, dan werkt het wel. maar het blijft onoverzichtelijk (we werken met veel maatwisselingen). In Sonar kun je per maat aangeven wat voor soort het is. houdt de boel duidelijk zeg maar.

Maar toch. proberen waard.

Thanks

Han S
7 juni 2006, 10:34
Glenn, check yer PM.

Ic3gl0vE
7 juni 2006, 11:52
ja maar dan moet je dus tellen als een meikever. Alhoewel je de maatsoort op 1/16 kan zetten, dan werkt het wel. maar het blijft onoverzichtelijk (we werken met veel maatwisselingen). In Sonar kun je per maat aangeven wat voor soort het is. houdt de boel duidelijk zeg maar.

Maar toch. proberen waard.

Thanks


in cubase kan dat ook, čn je kunt instellen hoe de metronoom moet werken. Zet je de maatsoort bijvoorbeeld op 13/16, dan kun je de metronoom zo instellen dat 'ie alleen op 4en een click geeft.

guhlenn
8 juni 2006, 09:13
weet ik. ik bouw via fruity loops echter een click track. word gek van de metronoom sound van sonar en bovendien klinkt ie niet strak genoeg. heeft wat time issues, althans zo voel ik het. en ik ga zeker niet overstappen op een ander programma. Hou helemaal niet van nieuwe software te leren gebruiken. ;)

X-Rated
9 juni 2006, 13:57
Als jij vindt dat softwarematige metronomen niet strak klinken dan moet je maar eens gaan kijken naar een atoomklok metronoom ofzo :D

El Capitain
9 juni 2006, 17:12
ik heb er ook last van dat mijn metronoom op mijn laptop hapert. Maar ik zie meer een probleem in de hardware van mijn pc dan in de software.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Geheugen, audiokaart of processor?