PDA

View Full Version : Kan ik een kabel van een gitaarsnoer gebruiken om gitaar te wiren?



Archenemy
2 juni 2006, 14:18
Ik ben bezig mijn gitaar in elkaar te zetten , maar nu heb ik 1 humbucker aangesloten op de potmeter , maar er moet nog een aardedraadje van de tremeloclaw naar de volumepot en er moeten nog 2 draadjes naar de output , nu heb ik niet van die draadjes liggen maar wel nog oude kapotte gitaarsnoeren , kan ik deze draadjes(geshield) gebruiken om te solderen naar de output??

gr Tim

fred dons
2 juni 2006, 14:44
ja hoor, ik gebruik regelmatig ieder stukje kabel waar ik mijn hand op kan leggen, zoals electriciteitssnoer, coax kabel etc. en een geshield stukje gitaar is eigenlijk nog beter

Minda
2 juni 2006, 14:46
Dat kan, maar het is wel vrij dik. Bij iedere audio zaak kan je ook snoer met een mantel halen, het snoer dat aan tulp-stekkertjes hoort. Kost geen fluit en is een stuk dunner / flexibeler / makkelijker te handlen.

Archenemy
2 juni 2006, 15:39
nou dat het dik is maakt niet uit , er zit in de kabel een geshield draadje , dat gebruik ik dan gewoon

maargoed bedankt , ik weet genoeg

gr Tim

Ibanez RuleZ
2 juni 2006, 15:56
ik pas tegenwoordig wel op de dikte van de draad. ik heb eens gewoon signaaldraad gebruikt: dat klonk ZOOO kut, gebruik tegenwoordig (eigenlijk) te dik audiospeakersnoer. dit is dik en heeft totaal geen weerstand. het is alleen wel beroerd om te verwerken, maar het is way better dan dat spul datik had.

vind trouwens dat tulpstekkeridee ook wel goed!

harrald