PDA

View Full Version : Leuke deal ?? nieuw multitone topje



Dude
2 juni 2006, 12:32
Ik kan mijn studiotone top + marshall tsl601 inruilen op een nieuwe koch multitone 2 50 watter + hoes bij de winkel waar ik beide nieuw heb gekocht.

Nieuwprijs van de studiotone was 800 en van de tsl 1100.. nieuwprijs van de multitone /- hoes zou op zon 1450 a 1470 euro komen. Draai dus wel wat verlies maar damn... die multitones klinken zo geil... praktisch nadeel zou zijn dat ik dus weer fijn mag gaan sjouwen met spullen, nu was het hop marshall combo in de achterbak en gitaartje op de voorbank en gaan, nu is het dus weer losse top, losse 2x12 erbij....

toch maar doen he ?

1959SLP
2 juni 2006, 13:04
Vinnik niet echt een leuke deal. Dan moet ik er qua sound/mogelijkheden toch wel heel erg op vooruit gaan. Hopelijk lijdt je niet aan het Orpheosyndroom.

Kim Wilson
2 juni 2006, 13:15
Ik heb net geleerd dat een multitone 3 kanalen heeft, en een studiotone 2. Dat is wel een wezenlijke verandering.

Je zou ook kunnen zoeken naar een pedaal erbij voor de solo's. Maar ja, het blijft behelpen. Het mooiste is alles in de amp. Ik heb tegenwoordig ook alleen nog maar een tuner ertussen liggen, de drive haal ik uit de Hotrod. Toch het makkelijkst...

Ritch
2 juni 2006, 13:26
Nieuwprijs van de studiotone was 800 en van de tsl 1100.. nieuwprijs van de multitone /- hoes zou op zon 1450 a 1470 euro komen.

Nou volgens mij is de nieuwprijs van een Multitone top (en zeker de II) toch meer richting de 1800 euri's hoor. De 100W combo gaat zelfs voor 2200... (Dit zijn wel adviesprijzen) Als je ff met Koch mailt, passen ze je zo een prijslijst.



die multitones klinken zo geil...

Affirmative ;)

Baker
2 juni 2006, 13:49
damn,

ik overweeg juis om mijn multitone combo in te ruilen voor een studiotone..
wil je niet ruilen?
Mail me op martin.bakker@xs4all.nl

ewout
2 juni 2006, 13:51
Ik weet het niet of ik zou doen. Je tilt meer en gaat er op mogelijkheden in totaal op achteruit. Ik wordt echt niet vrolijk van het zeulen van een 212 en een top, die studiotone is veel lichter. (die kan je gewoon door je vrouw laten tillen ofzo ;-) )

Zoveel harder kan een 50w multitone nou ook weer niet en met de studiotone heb je toch ook clean / drive / drive plus? Het enige verschil in kanalen is dat je bij de multitone een extra gain/volume hebt bij het derde kanaal en een mastervolume. Volgens mij heb je in de praktijk meer aan de voicing knopjes op de studiotone dan aan dat extra kanaal op de multitone.

maar doe vooral waar je zin in hebt en plaats een review als je die multitone II koopt :-D

Mitch
2 juni 2006, 15:15
Inruilen met een paar honder euro verlies: it's the latest fashion

Ik zou er even goed over nadenken...zo veel toffer is een Multi toch niet dan een Studio ? Als je veel optreedt zou ik de praktische voordelen zwaar laten wegen, tone alleen is niet alles.

Baker
2 juni 2006, 15:33
Ik weet het niet of ik zou doen. Je tilt meer en gaat er op mogelijkheden in totaal op achteruit. Ik wordt echt niet vrolijk van het zeulen van een 212 en een top, die studiotone is veel lichter. (die kan je gewoon door je vrouw laten tillen ofzo ;-) )

Zoveel harder kan een 50w multitone nou ook weer niet en met de studiotone heb je toch ook clean / drive / drive plus? Het enige verschil in kanalen is dat je bij de multitone een extra gain/volume hebt bij het derde kanaal en een mastervolume. Volgens mij heb je in de praktijk meer aan de voicing knopjes op de studiotone dan aan dat extra kanaal op de multitone.

maar doe vooral waar je zin in hebt en plaats een review als je die multitone II koopt :-D

dit alles is precies de reden waarom ik van een multitone naar een studiotone wil...

trouwens, een studio heeft geen clean/overdrive/overdirve+ das volgens mij de nieuwe twintone. De studio heeft gewoon 2 kanalen. Volgens mij

ewout
2 juni 2006, 16:15
ik heb het nog maar even voor de zekerheid gecheckt want ik speel er wel op maar ik heb er zelf geen thuis staan; de studiotone is DRIE kanaals. Ik speel alleen clean om eerlijk te zijn, vandaar dat ik het ff niet meer wist. Het is alleen zo dat je tussen het tweede en derde kanaal geen instellingen kan doen, het is meer van hetzelfde. Vandaar 'overdrive +'. Je stelt je overdrive kanaal in en je hebt een extra boost. De multitone heeft dus nog een gain en volume voor dat kanaal, de studiotone alleen een switch op het bedieningspaneel of op de eventuele footswitch.

Eigenlijk is die boost op de studiotone een soort verbeterde rhythm/solo functie zoals die bijvoorbeeld op de classictone en multitone zit. Bij de classictone schakel je een mastervolume in het circuit, bij de studiotone een extra gainstage. Doe mij dan toch maar het laatste, want momenteel gebruik ik bij mijn classictone die rhythm/solo switch als een mute, omdat die mastervolume niet echt je van het is. Als je het zo bekijkt is het helemaal geen derde kanaal...

Helter Skelter
2 juni 2006, 16:48
Het nieuwe concept van de drive/drive+ van Koch is wel een hele goede zet imo, het grote manco van de 2-kanaals Kochen was dat je EN een goed clean EN een heel 'gainerig' leadkanaal hebt maar daartussen zat niets vandaar dat Koch daar een marshall-esque crunchkanaal bij heeft gezet, perfect voor riffs en lowgain solo's. Dat het extra kanaal geen aparte instelmogelijkheden heeft is alleen maar een pre, anders zit je alleen maar aan de knoppen te draaien...gespeuld moet er worden!! De TTII heeft ook een veel meer 'vintage' feel dan de TTI, de scherpe fizz is er duidelijk af nu...

Het bovenstaande verhaal is niet door mij verzonnen maar kwam uit de mond van Dolf Koch die mij op de Musikmesse uit de doeken deed wat het idee achter het nieuwe concept was.

Dude
2 juni 2006, 19:08
Weet je wat de studiotone mist, dat je dat 3e kanaal niet harder kan zetten, dus totaal niet praktisch voor solo;s in een band situatie. Je komt er gewoon simpelwel niet bovenuit. Tenzij je natuurlijk de gain erg laag houdt en met pedalen gaat werken maar dat is niet mijn ding, heb liever een hele simpele basic setup zonder poespas, evt een flangertje voor de solootjes ervoor maar afgezien van mn stem apparaat wil ik liever niks tussen de gitaar en versterker hebben live.

En dus idd zoals hierboven geschreven werd, speel je veel live dan wordt dat een opstakel dat mateloos gaat irriteren. Daarom heb ik dus toen ook die tsl601 combo gekocht maar ja... combo he, on stage... oefenen is super makkelijk en relaxed maar live wil je toch liever een top+ kast achter je hebben staan, ik wel iig.

De nieuwe multitone heeft 3 kanalen die elke een rhytem/solo volume hebben, maw 6 verschillende voetschakelbare volume opties en dan ook nog eens een FX en Reverb aan/uit op de footswitch... damn man, tapdansen !!

Maar goed, die schakelbare solo volumes is iets dat ik moet hebben, in een coverband kom je er gewoon lastig met 1 kanaal of 2 kanaals ampjes,

BartL
3 juni 2006, 00:11
ENGL Screamer?

Edit: Nee, je wil top & cab.

Edit2 : Dan zou het nog kunnen. Engl top ziet er alleen niet zo stoer uit :)





Verkoop die 2 amps dan gewoon zodat je het geld bij elkaar krijgt, maak je ook nog 2 mensen blij voor relatief weinig!! :D

Dude
3 juni 2006, 09:37
mjah met deze inruil krijg ik ongeveer dezelfde prijs dan wanneer ik dr mee ga leuren op marktplaats. En daar hebben ze al 2 keer opgestaan en dan blijf je bullshit biedingen op die marshall krijgen. Helaas vergelijken mensen hem teveel met de prijzen van de 1x12 800's en 900's en ja die gaan voor 400 a 450 euro... een amp die nieuw 1100 euro koste van 3 maanden oud niet maar dan gaat dr niet in haha

Baker
3 juni 2006, 11:51
Maar goed, die schakelbare solo volumes is iets dat ik moet hebben, in een coverband kom je er gewoon lastig met 1 kanaal of 2 kanaals ampjes,

dat dacht ik vroeger ook altijd.....
inmiddels weet ik beter....

Baker
3 juni 2006, 11:53
met 2 kanalen + een gitaarvolumepot en eventueel als het echt nodig is een eq pedaaltje kom je ook een heel eind.....

arjanb01
3 juni 2006, 12:03
met 2 kanalen + een gitaarvolumepot en eventueel als het echt nodig is een eq pedaaltje kom je ook een heel eind.....

Ik heb een studiotone en het enige wat ik tussen gitaar en versterker heb is een wah pedaaltje. Het verhaal over volumeproblemen bij deze 2 kanaals amp gaat er bij mij echt niet in. Stel je 2e kanaal op 1/3 volume in, gain op 3/4 en schakel dan tussen OD (voor slagpartijen) en OD+ (voor de solo's), wedden dat je er echt wel tussenuitkomt ? Ik wel iig en ik speel met drummers die behoorlijke houthakkers zijn !

BartL
3 juni 2006, 12:10
Wat was je vraagprijs voor de ST?

Ritch
3 juni 2006, 14:26
combo he, on stage... oefenen is super makkelijk en relaxed maar live wil je toch liever een top+ kast achter je hebben staan, ik wel iig.

De nieuwe multitone heeft 3 kanalen die elke een rhytem/solo volume hebben, maw 6 verschillende voetschakelbare volume opties

en dan ook nog eens een FX en Reverb aan/uit op de footswitch... damn man, tapdansen !!

Maar goed, die schakelbare solo volumes is iets dat ik moet hebben, in een coverband kom je er gewoon lastig met 1 kanaal of 2 kanaals ampjes,

Ik heb (na 3/4 jaar) nog steeds niet uitgevonden hoe die solo/rhytm-schakelaar werkt. Misschien ben ik dan wel achterlijk, maar als ik de instructies volg van een draadje hier eerder gepost is de volumeboost nog steeds veel te hard. (Voor op welk volume ik speel in de band, iig. Ik blaas alles en iedereen overhoop: 50W op 50% vermogen geschakeld)
Tapdansen, hehe leuk bedacht. 5 knoppies vallen op zich wel mee, als je de Engl/Rivera-switches ziet schrik je je pas het apezuur. Ik heb dan ook een simpele set-up, dus ik hoef sowieso niet veel te trappen. Even terugkomend op

Maar goed, die schakelbare solo volumes is iets dat ik moet hebben, in een coverband kom je er gewoon lastig met 1 kanaal of 2 kanaals ampjes,
Ik denk niet dat je de MT voluit kunt zetten, in geeneen band. Ja Ahoy' en de HMH misschien, maar dan houd het ook snel op =P

Ritch
3 juni 2006, 14:30
Ohja, nog wat: ik speel bij (rock)nummers altijd gewoon over het derde kanaal, de volume van de amp zet ik op solo-volume, en regel ik de rest gewoon met de volumepot van de gitaar. Ideaal.

Dude
3 juni 2006, 15:44
Hey nou hij staat in mn studiootje en heb hem net even over 2 verschillende speakerkasten geprobeert. Een marshall 1922 met de standaard G75T speakers van celestion, lekker veel druk, vele malen meer dan ik voor elkaar kreeg met mijn 2204 of tsl60. En over mn 1960AX greenback kast, ik was serieus blown away door de cleane sound. manman wat een geluid, en ik heb echt helemaal niks met clean.

Over de reacties hierboven mbt de solo/rhytm schakelaars, de multitone 2 heeft gewoon 2 mastervolume knoppen naast elkaar zittem. Rhytm en Solo. En dus op de footswitch een schakelaar om te kiezen welke je wil. Dat heeft de multitone 1 niet begrijp ik ?

Anyway, serieus ik was echt compleet verbaasd over het geluid. De druk maar toch helderheid die je krijgt is onvoorstelbaar, waar ik me met mn marshalls altijd aan ergerde was het feit dat wanneer je een lekker dik scheur geluid hebt je de onderlinge snaren niet meer kan onderscheiden van elkaar, hoe leg ik dat uit, bijvoorbeeld een lekker laag powercordje pakken en ondertussen de hogere snaren aanslaan zeg maar, bij alle marshalls die ik heb gehad, (Valvestate JCM600/800/900 900sl-x en TSL) werd het snel een dichtgebakken massa van compressed geluid. Wat dat betreft steekt koch daar met kop en schouders bovenuit.

Qua geluid is het idd steriel, dat is iets wat je veel van koch hoort, de studiotone daarintegen heeft dat weer stukken minder, die krijg je makkelijk rauw en vies, met de multitone lukt dat wat minder, misschien moet ik het nog goed uitzoeken.

Anyway, ik ben blij, blij verrast en daarnaast compleet in mn knollentuin met alle opties en shit die deze amp heeft. Ik had wel eens iemand horen zeggen dat een TSL op hogere volumes rommelig klinkt (flapperend gekraak noemde iemand het hier) en zo ver wil ik het niet trekken maar als je die alszijnde "vlaggenschip" van marshall naast deze zou zetten ben ik benieuwd hoeveel mensen voor de koch en hoeveel voor de marshall zouden hiezen. ik denk het antwoord wel te weten.

zal vannavond effe een uitgebreide revieuw tikken.

Dude
3 juni 2006, 15:49
dat dacht ik vroeger ook altijd.....
inmiddels weet ik beter....


:) sja.. ik heb echt alles geprobeert, gruwelijk veel geld uitegeven aan amps en pedalen de laatste jaren. Niks deed het voor me, tot ik een 3 kanaals amp koos (TSL60) met een lekker crunch geluid voor de slag en een goed lead kanaal voor solos welke beide op verschillende volumes konden draaien.

Het probleem waar ik met 1 of 2 kanaals amps tegenaanliep, bij de JCM800 is het lekkerste slag geluid wanneer de preamp minstens op 8 staat, wanneer je dan nog een solo qua volume met een pedaal wil boosten lukt dat niet meer, krijg je alleen meer gain. Je zal je preamp dus lager moeten zetten en je slag geluid moeten krijgen met een pedaal. En dat lukte me dus niet, van boss pedalen tot dure boutique shit. ik kreeg geen lekker modern geluid dat me volledig tevreden stelde.

Met 2 kanaals ampjes hetzelfde aangezien het 1e kanaal clean is en het 2e kanaal overdrive, zit je dus weer met hetzelfde....

ik zal niet zeggen dat het niet kan want het gros van de gitaristen pakt het zo aan, maar ik bedoel dat het mij niet lukte. :cooler:

Ritch
3 juni 2006, 22:50
Aah, ja natuurlijk; de MT II heeft twee mastervolumes. Was ik even vergeten, en idd, die zit niet op de MT I (erg jammer) Blij te horen dat je tevreden met je Koch bent!

Dude
4 juni 2006, 09:36
Ja het is een wereld ding, en idd ik zag dat de MT 1 een rhytm volume heeft en daarnaast de rev/fx knop.

Wat doet die rhytm knop dan op de MT 1 ?

Ritch
4 juni 2006, 12:24
Die gooit de amp 100% open, dmv ingewikkelde handelingen met die master volume en de gewone volume zou je de knop nuttig kunnen gebruiken, alleen daar ben ik nu nog niet achter. (En ik heb al een andere methode gevonden om de solo's te boosten, nl. werken met de volumeknop van de gitaar.)

BLOK182
4 juni 2006, 21:00
Kan der wel ergens inkomen, 2 mastervolumes op een amp is gewoon superhandig. Zowel mijn Mesa Nomad als mijn Engl Powerball hadden dat, en dan waren solo's gewoon ideaal te boosten. Momenteel speel ik tijdelijk ff op een JCM900 halfstack, en daar heb ik gewoon clean en scheur, en geen extra volumeboost. Gelukkig hebbben we een goeie vaste geluidsman met de band die precies weet wanneer ik geboost moet worden (ook op de monitors), want subtiel met de volumeknop van mijn gitaar spelen zit er met al dat geweld niet in:p Speel ook nog in een studentencoverband, daar gaat het juist weer wel, en daar werk ik met de meest basic opstelling (1 kanaals National ministackje met Behringer overdrive) en dan werkt best!

Anders Destium
5 juni 2006, 10:15
Ja het is een wereld ding, en idd ik zag dat de MT 1 een rhytm volume heeft en daarnaast de rev/fx knop.

Wat doet die rhytm knop dan op de MT 1 ?

Je kunt met de rythm/solo knop je geluid inperken qua volume, als hij op solo staat blaas je voluit. Met rythm kun je ook op lage volumes spelen. Daarnaast zou je de knop als soort van booster kunnen gebruiken, normaal dus over rythm spelen en als het nodig is net een beetje extra.

Omdat ik alleen thuis speel heb ik de rythm knop altijd aanstaan en op maar een fractie van het totale vermogen. Op de Powertone klinkt het zo nog steeds dynamisch, dat is wel echt prettig! Op mijn Twintone klonk het een stuk doffer op die manier, toch maf dat je op een versterker met 120 Watt beter kunt spelen op lage volumes dan op een 50Watter die is afgeknepen naar 25W :)

Mitch
5 juni 2006, 11:29
Sja, vermogen zegt soms zó weinig.... zal vast aan o.a. het (pre amp) circuit liggen. Overigens is ook in mijn ervaring de Powertone tot nu toe de betere Koch. Of misschien moet ik de Studiotone een keer in de herhaling horen, want ik ben geloof ik de enige die het niks vond :D

Dude
6 juni 2006, 10:40
haha sja mitch, je zou hem eens moeten horen over een 4x12 greenback cabje.. denk dat je wel terug komt op je mening hoor !

Yoooo erik: In welk opzicht verschilt de powertone met de multitone qua geluid ?

Anders Destium
6 juni 2006, 10:47
De Powertone heeft ipv het crunch kanaal van de MT een ultra gain kanaal en een net andere voicing. De Powertone is wat donkerder, het is nog steeds duidelijk een Koch maar eentje met een heel bruut laag.

guhlenn
6 juni 2006, 11:02
de volume footswitch knop doet hetzelfde als de een volume boost. JE kan per kanaal het volume i stellen en de master volume werkt dan als een reductie knop; hoeveel procent van het volume wil je doorlaten in je crunch geluid tov je solo geluid.

shees, gitaristen en knopjes ;)...

Dude
7 juni 2006, 12:02
De Powertone heeft ipv het crunch kanaal van de MT een ultra gain kanaal en een net andere voicing. De Powertone is wat donkerder, het is nog steeds duidelijk een Koch maar eentje met een heel bruut laag.


klinkt cool, wel 120 watts he haha, damn wat en berg !

Ik ben altijd een sucker geweest voor 50 watt el34 amps, meer watts hebben het nooit zo gedaan voor me maar misschien heb ik niet goed genoeg geprobeert.

Anyway mega tevreden met die multitone, we hebben weer wat gigjes gekregen dus binnenkort effe stevig onstage uitproberen. Kijken of het publiek ook zo blij is met dolf die hun trommelvliezen er af jenkt