PDA

View Full Version : Bluessolootje



Izegrim
2 juni 2006, 11:39
Dag mensen,

Ik heb vorige week een nieuwe strat (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=75035) gekocht om me ook eens aan andere muziekstijlen te wagen, anders dan metal. Nu ben ik vol enthousiasme aan een solootje begonnen en was vanmorgen klaar met instuderen. Ik heb hem even ingespeeld en dacht laat ik me maar gelijk voor de wolven gooien, dus hier:

From The Heart (http://www.xthost.info/blues/FromTheHeartJOHNNY%20(2).mp3)

Ik heb hem ingespeeld met een Charvel CS20 en POD XT Live, 2e take. Ik speel 3,5 jaar gitaar, heb nooit les gehad en ben geen leadgitarist maar een metal-ritmegitarist. Tot zover de disclaimers; kom maar op met je opbouwende kritiek en de flames! :p

meul
2 juni 2006, 13:16
kom maar op met je opbouwende kritiek en de flames! :p

sja, nou, oke, hou je vast, nee hoor :-)
je spel doet me een beetje aan zz top denken, laid back, qua sound heb ik niet zo veel te zeggen, gewoon, solo geluid, een strat, hartstikke leuk. je noten keus is in iedergeval niet zo standaard dat vind ik het meest positieve van de track.

Izegrim
2 juni 2006, 13:40
Dank je wel maar... het is een uitgeschreven solo uit een boek met backingtrack.

Ik weet dat ik hier en daar een foutje maak zoals niet helemaal goede timing hier en daar en ook niet superlegato bij een cross-stringsectie, maar ik vroeg me af hoe de algehele indruk van mijn basistechniek is. Tuurlijk, als ik het volgende week nog eens opneem zal het beter zijn maar ik ben gewoon benieuwd.

meul
2 juni 2006, 13:51
niet zelf verzonnen? jammer!

wat ik voornamelijk heel knap vind is dat je over de hele track een fractie te laag gestemd staat en je komt er redelijk mee weg. maar hierdoor klinkt het een beetje beginners achtig. je corrigeert ook niet naar de stemming van de track toe en daarom klinkt het nog een soort van concequent ook en heeft het wel weer wat, maar ik weet zeker dat je dit niet wilde horen.
je solo techniek is nog wat houterig maar wel in balance, ik hoor geen zwaar onderontwikkelde onderdelen in je solo. ik doel op mensen die niet al te lang spelen, snelheid is dan het eerste hot item maar een vibrato hoor je nog niet. ik hoor dit bij jouw wel alles is er alleen zal je de lat nog wat hoger moeten leggen om te gaan opvallen met je solospel.

Izegrim
3 juni 2006, 10:05
Thanks man! Daar kan ik wat mee. Ik wil namelijk weten of ik ergens specifiek aan moet werken voor ik me op wat technisch uitdagender werk ga storten. Ik blijf dit stuk nog een weekje intensief oefenen en ga dan beginnen aan de volgende solo.

Wat ik wel heel erg merk is dat mijn vingers nog sterker moeten worden, want dit stuk was best fysiek zwaar om te spelen voor mij.

Iemand nog wat anders aan te merken?