PDA

View Full Version : zoek een reverb pedaal



Ootsfield
2 juni 2006, 11:30
Hey,
ik speel over een buizen versterker zonderingebouwde reverb. Nu zoek ik dus een los reverb pedaal, maar welke zal ik eens aanschaffen?
Mischien heeft iemand van jullie goede ervaringen/tips en wil deze met mij delen?
thanx!

rhcp_schipper
2 juni 2006, 12:15
ik heb veel goede dingen gehoord over de EHX holy grail.....

Misschien is dat wat...

Frusciante
2 juni 2006, 12:44
over het algemeen wordt de ehx grail als een goede reverb gezien alleen kwa betrouwbaarheid is het een ramp (zoals met vele ehx). ik heb hem persoonlijk 3 maanden gehad, en al was de reverb prima, na 3 maanden deed ie nix meer. ook al zit er garantie op dit soort zaken, never a second chance! de digitech reverb heb ik 1 keer getest en klonk overtuigend (reverb vind ik iets minder dan de ehg, maar veelzijdiger, compacter en minder ruis plus betere behuizing).
de danelectro spring king doet 1 ding wel aardig maar niet overtuigend (de spring sound) en dat is het dan ook wel. wat voor reverb zoek je? meer spring of hall of iets er tussen in? de little lanilei en line 6 verbzilla heb ik nooit geprobeerd.

thieske
2 juni 2006, 13:10
Holy grail werkt goed voor mij..geen problemen met betrouwbaarheid.. en heb m nu een jaartje ofzo... hij geeft wel een lichte ruis af(vooral op een iets schellere amp als een vox) en is moeilijk te voeden op een pedalboard(225ma) heeft wel zn eigen adapter..

nielsduursma
2 juni 2006, 13:15
ik heb een danelectro spring king in m'n versterker liggen. als "permanente" reverb dus. je moet er van houden, en dat doe ik. ik vind hem helemaal geweldig klinken.

ewout
2 juni 2006, 14:03
line6 verbzilla. Geweldig ding!

Thom TK
2 juni 2006, 14:34
Boss Rv-5 (geloof ik), die wordt niet vaak gebruikt en ik zie hem hier praktisch nooit langskomen, maar das wel een idee, toch?
Veel mogelijkheden met dat ding.
Ik heb hem alleen nooit zelf gehoord.
Verder is er nog de Verbzilla.

Phyrexian
2 juni 2006, 14:47
line6 verbzilla. Geweldig ding!

+1




De EHX Holy Grail is goed qua klank maar is jammer genoeg:
• niet altijd te vertrouwen
• (te) groot
• heeft een unieke voeding nodig
• beetje noisy

Aimé
2 juni 2006, 16:22
Boss Rv-5 (geloof ik), die wordt niet vaak gebruikt en ik zie hem hier praktisch nooit langskomen, maar das wel een idee, toch?
Veel mogelijkheden met dat ding.
Ik heb hem alleen nooit zelf gehoord.
Verder is er nog de Verbzilla.

Ik heb hem, en hijs inderdaad erg erg goed van geluid. Geen geruis, en als je een noot aanslaat mét reverb, en de pedaal direct erna uitdrukt en verderspeelt, blijft de reverb verder gaan (of is dit normaal? :D vond het wel opvallend). Verder ook veel soorten reverb, o.a. het vreemde gate-geval. De modulatie-functie is erg leuk in combinatie met een distortion pedaal, geeft die typische soundscapes.
Alleen de prijs is iets minder, maar je hebt dan wel direct een erg goeie reverb..

robert-gitarist
2 juni 2006, 18:10
Boss heeft aantal hele mooie namelijk de RV-2,RV-3 en de RV-5.De eerste 2 worden helaas niet meer gemaakt maar 2de hands nog wel te vinden.De RV-2/3 heeft ook delay erbij in zitten.Ik vind ze alle 3 erg goed klinken.De EHX is al zat over verteld.Digitech heeft ook een,de Digi Reverb.Ik hoor daar best goeie verhalen over.Misschien op internet wat soundsamples zoeken? of ga na een goeie gitaar winkel die wat heeft liggen en test dat uit.;) Niks is beter dan zelf ervaren.

Rhythm Machine
2 juni 2006, 22:21
EBS Dynaverb. Ongelooflijk wat die doet. En neemt niet teveel plaats in op je board.

RM

robert-gitarist
2 juni 2006, 22:22
EBS? das toch voor basgitaar of zit ik nu verkeerd? :stop:

Rhythm Machine
2 juni 2006, 23:25
Als ik een vooroordeel de wereld uit kan helpen, graag! EBS mag dan wel vooral bekend zijn bij de jongens en meisjes met de dikke snaren, maar ze hebben ook heel leuk spul voor de dunnere snaartjes. De Dynaverb is er één van, hun Red Twister chorus is ook top.

RM

provisus
3 juni 2006, 11:30
Had T-rex niet een leuke reverb?

harrie-beton
3 juni 2006, 20:34
de galm moet wel in je effect loop als je de overdrive kanalen gebruikt van je amp. Galm moet ná de oversturing voor het beste effect.

Wizz
4 juni 2006, 21:16
Had T-rex niet een leuke reverb?

Nog niet, maar hij komt er nu elk moment aan, de Roommate van T Rex. Ik denk dat 'ie het wachten waard is, omdat ik alles van T Rex super vind.

Wizz