PDA

View Full Version : Solderen hotrail in brug van Tele?



rupke
2 juni 2006, 08:37
Hoi allemaal

ik heb net tweedehands een seymour duncan hotrails sthr-1 gekocht om in de brug van mijn Telecaster te zetten. Nu ben ik niet zo technisch en zouden jullie mij kunnen helpen. IK heb het schema op de site van seymour duncan bekeken en kom er niet helemaal uit. Wa tik tot nu toe er uit opmaak is het volgende:

De witte en rode draad soldeer ik aan elkaar en daar doe ik dan tape omheen
de zwarte draad soldeer ik op de driewegschakelaar.

Dan heb ik nog een grijze over (dat zal de aarde zijn, is zo
n gestripte draad zla ik maar zeggen) en een groene.

Moet ik nu de groen op de pot van de volume aansluiten en de grijze op de achterkant van de pot?

Ik hoop dat iemand mij in jip en Janneke ;-) taal kan uitleggen hoe ik de hotrail er in moet zetten.

Alvast bedankt voor jullie moeite

Groetjes Rupke

G.G.
2 juni 2006, 08:51
Hoi allemaal

ik heb net tweedehands een seymour duncan hotrails sthr-1 gekocht om in de brug van mijn Telecaster te zetten. Nu ben ik niet zo technisch en zouden jullie mij kunnen helpen. IK heb het schema op de site van seymour duncan bekeken en kom er niet helemaal uit. Wa tik tot nu toe er uit opmaak is het volgende:

De witte en rode draad soldeer ik aan elkaar en daar doe ik dan tape omheen
de zwarte draad soldeer ik op de driewegschakelaar.

Dan heb ik nog een grijze over (dat zal de aarde zijn, is zo
n gestripte draad zla ik maar zeggen) en een groene.

Moet ik nu de groen op de pot van de volume aansluiten en de grijze op de achterkant van de pot?

Ik hoop dat iemand mij in jip en Janneke ;-) taal kan uitleggen hoe ik de hotrail er in moet zetten.

Alvast bedankt voor jullie moeite

Groetjes Rupke
Gijs en groen gaan beide naar de massa, die zwarte loopt via de schakelaar al naar de potmeter en van de potmeter (het andere lipje naar de output. Je kan zwart en groen ook omdraaien wanneer het in/uitfase verhaal niet blijkt te kloppen met het hals element, maar begin eerst zoals ik hierboven beschrijf.

rupke
2 juni 2006, 11:20
Hoi,

Bedankt voor je antwoord en de info.

Even voor de duidelijkheid. Groen en grijs gaan naar de massa. Dit wil dan zeggen dat ik groen en grijs samen kan voegen en die kan solderen op de achterkand van de volumepot?

Alvast bedannkt weer.

Greetzzzzzzzzz Rupke

G.G.
2 juni 2006, 11:25
Ja


(+8 letters)

rupke
2 juni 2006, 11:27
Oke dan,

Aan het werk,

bedankt voor de heldere uitleg.

Groetjes Rupke