PDA

View Full Version : Welke éénkanaals versterker...



ateng
1 juni 2006, 23:15
Ik zit eraan te denken om mijn Laney VH100R weg te doen en te vervangen door een goede clean amp en voor de rest met pedaaltjes werken.
Ik weet alleen niet wat voor een amp en het maakt ook niet zoveel uit of het een combo is of een head. Wat wel belangrijk is dat ie goed moet reageren op pedaaltjes en op hoog volume redelijk strak moet blijven, een klein randje is niet zo erg als het maar geen crunch kanaal wordt. Mijn pedaaltjes zijn TS-9, SD-9, Arion SCH-1, CE-2, Wah en een FV300 volume pedaal.

Maar tja... welke amp.

BartL
1 juni 2006, 23:19
Ik wil niet heel erg spammerig overkomen, maar misschien heb ik de ideale versterker voor jou te koop :) (Kan clean met een randje op erg hoog volume)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=69760&page=19&pp=10

Mitch
2 juni 2006, 01:22
Wat vind jij hoge volumes ? Moet je vaak niet uitversterkt spelen ?

brunodb
2 juni 2006, 04:27
een plexi reissue marshall man! heb ik zelf nu ook een maand en is echt geweldig. blijft tot op volume drie echt clean en dan gaat het al superhard. ga je nog luider, krijg je een randje tot vette scheur als je dat wil. maar laat je hem clean en zet je er een pedaaltje voor, werkt ook super. de clean is superwarm en een beetje sprankelend als je inputs mixt met kabeltje. en hij reageert enorm goed op effectpedalen, heeft ook een true bypass effect loop trouwens.

superding. en wie zegt dat een marshall geen mooie clean heeft, die heeft nog geen cleane plexi reissue gehoord of houdt enkel van rinkelende winkelende fenderdingen :-)

ateng
2 juni 2006, 14:24
Wat vind jij hoge volumes ? Moet je vaak niet uitversterkt spelen ?
Hee Mitch,

mijn VH100R is 100 watt en als ik in grote feesttenten moet gaan spelen of op een plein met 1500 mensen dan heb ik mijn volume wel op 5-6. Redelijk hoog volume dacht ik met een 100 watt versterker.

Ik speel ook vaak uitversterkt maar ik vind het fijner mijn versterker als monitor te gebruiken dan een stage monitor als gitaarmonitor want daar heb ik liever zang, toets en bas... waarom, ik weet het niet ieder zo zijn eigen ding toch.

Het hoeft ook geen 100 watt versterker te zijn als ik maar niet het volume op maximaal (bij wijze van spreken dan) moet zetten met grotere optredens.

Mitch
2 juni 2006, 15:02
Dat je dan geen ruzie met de geluidsman krijgt ! Ik werk normaal gesproken ook zo, amp als eigen monitor, maar dan gaat -ie toch echt niet veel harder dan ik 'm tijdens repetities heb staan.
Het ligt misschien ook een beetje aan hoe de Laney in de band mixt, op een podium, dat je 'm zo hard moet zetten. Dat kan wel eens bepalender zijn dan het pure volume. Maar goed, dan nog: misschien een goede reden naar een andere amp uit te kijken ;)

Hoe dan ook kan een hoogvermogende marshall inderdaad een goede optie zijn. SLP, JMP, kan allemaal knap hard en behoorlijk clean dat misschien niet 'rinkelt', maar wel makkelijk door de mix prikt.
Hoe dan ook lijkt het me dat je eerder naar een iets andere sound moet kijken dan puur zoeken op volume.

ateng
2 juni 2006, 15:31
Het aller belangrijkste is "TONE" want daar gaat het om en dat ie goed reageert op pedalen en daarna strakheid op hoog volume of beter gezegd voldoende headroom.

Vaak ruzie gehad met onze geluidsman maar mestal zet ik mijn cabinet zo dat ie niet de zaal is gericht en ook niet naar mijn mede muzikanten.
Op bruiloften en partijen heb ik m niet zo hard hoor maar zet m dan ook niet op podium maar er naast.

Wat Marshall betreft, zijn er verschillende SLP/ JMP?