PDA

View Full Version : de MT-2 of de jackhammer JH-1 van Marshall??



timmmmm
14 november 2002, 17:36
geraak er niet aan uit de berichten wat de beste is.

lekkere metallica distortion/sound hoe te produceren zonder nieuwe versterker te moeten kopen?

Marshallover
14 november 2002, 17:43
MT-2 zeker weten !!!

Marshallover
14 november 2002, 17:44
Ik ben dan wel een groot liefhebber van Marshall, maar hun pedaaltjes zijn echt superklote !!!

skabouter
14 november 2002, 17:46
METAL ZONE is echt mooi !!

maar de marshall is mooier ! alleen qua uiterlijk, want de metalzone klinkt beter als je hem goed instelt. aan te raden is een 7 of 12 bands EQ erbij doen. van boss.

want zonder teveel toonregeling valt je geluid helemaal weg (bij live, of als je in een band speelt)

skabouter
14 november 2002, 17:46
ik wist trouwens niet dat Marshallover van marshalls houd. is dat allang zo ? :smile:

Negative K3 fan
14 november 2002, 18:13
ik zou dan voor de mt2 gaan.

skabouter
20 november 2002, 22:35
ik ook ! sterker nog, ik heb hem. zit in mun multiding. is echt super VET !!

maar het is wel ff kloten met de EQ voor ie echt mooi is. toen ik mun GT-6 net nieuw had ging ik als eerste snel die metal-zone horen. kijken of ie evenmooi is als de echte losse. en het klonk van geen meter.ik teleurgesteld. kut GT-6 !!

maar na ff kloten met wat EQ instellingen klinkt ie SUPERMOOI ! net als de echt losse (waar je ook met de EQ moet kloten.)

jorrit
22 december 2002, 15:10
hmz veel mensen hier die nog vast zitten aan een boss metalzone......
FOUT FOUT FOUT FOUT....

dat ding zuigt...

check de zoom tm-01 tri metal...of de hyper lead van zoom. zit je in een wat hoger budget check de tech 21 tri od maar die heb ik laatst trouwens voor 125 euro op deze site zien staan....

Mitch
22 december 2002, 15:58
Alleen al om géén Boss te kopen zou ik de Marshall aanraden :razz:

Maar inderdaad: kijk verder dan de gemiddelde neus lang is en kijk ook eens naar de nieuwe pedalen van Zoom en Digitech. Zijn nog maar kort op de markt, maar zijn zeker niet slecht.

De Tech21 Tri-od zou ik niet willen aanraden: schakelt een tikkie langzaam, is eigenlijk meer voor thuis- of studiogebruik.

lupoloco
22 december 2002, 18:51
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/ZOOM/TM_01_Tri_Metal-01.html
heb hier juist een paar reviews gelezen over de tri-metal, de meesten zijn redelijk positief, je vindt hier ook enkele vergelijkende reviews met de metalzone2...

Dirk_Hendrik
22 december 2002, 21:25
Op 2002-12-22 15:10, schreef jorrit de volgende flame:
hmz veel mensen hier die nog vast zitten aan een boss metalzone......
FOUT FOUT FOUT FOUT....

dat ding zuigt...

check de zoom tm-01 tri metal...of de hyper lead van zoom. zit je in een wat hoger budget check de tech 21 tri od maar die heb ik laatst trouwens voor 125 euro op deze site zien staan....


Oef!!!
Om een zoomdoos te gaan aanprijzen als beter dan 1 van de meest verkochte Boss doosjes getuigt IMHO nogal van gebrek aan uitgebreid (Maanden dus) spelen met zoiets. Persoonlijk vind ik dat de eerste goede Zoom nog gemaakt moet worden. En ik heb niet eens een metalzone..

Mitch
22 december 2002, 22:08
Wat de multi-bakken betreft geef ik je volledig gelijk, maar heb je hun nieuwe lijn losse effecten al eens geprobeerd ?
Niet slecht hoor !
Beetje concurrentie voor Boss en Ibanez in de afdeling scheurpedaaltjes kan sowieso geen kwaad :grin:

Negative K3 fan
22 december 2002, 22:18
Op 2002-12-22 21:25, schreef Dirk_Hendrik:


Op 2002-12-22 15:10, schreef jorrit de volgende flame:
hmz veel mensen hier die nog vast zitten aan een boss metalzone......
FOUT FOUT FOUT FOUT....

dat ding zuigt...

check de zoom tm-01 tri metal...of de hyper lead van zoom. zit je in een wat hoger budget check de tech 21 tri od maar die heb ik laatst trouwens voor 125 euro op deze site zien staan....


Oef!!!
Om een zoomdoos te gaan aanprijzen als beter dan 1 van de meest verkochte Boss doosjes getuigt IMHO nogal van gebrek aan uitgebreid (Maanden dus) spelen met zoiets. Persoonlijk vind ik dat de eerste goede Zoom nog gemaakt moet worden. En ik heb niet eens een metalzone..


Zoom schijnt een goed fuzz p[edaal te hebben. Alleen dee naam zoom klinkt nun zo goedkoop omdat hun 505 een bagger ding is en ze daar vooral op worden aangekeken.

Jeee
22 december 2002, 23:04
Op 2002-11-14 17:44, schreef Marshallover:
Ik ben dan wel een groot liefhebber van Marshall, maar hun pedaaltjes zijn echt superklote !!!

Dat zal wel.

Ik heb drie Marshall-pedaaltjes, een Bluesbreaker II, Edward the Compressor en een Supervibe. Die zijn stuk voor stuk véél beter dan hun Boss-equivalent. En ja, ik heb ze zij aan zij getest.

En alle Marshall-pedaaltjes zijn true-bypass. Dit wil zeggen dat je als je ze afzet, je geluid hetzelfde blijft als zonder de pedaaltjes.

En net daar loopt het verschrikkelijk mis met de Metal-Zone. Zelf als je hem afzet, hoor je de distortion nog heel lichtjes door je signaal heen komen.

En ook de distortion die de Metal Zone produceert lijkt nergens naar. Veel te dun, veel te veel treble. Een Jackhammer heeft dan toch iets meer ballen.

Kortom : Marshall Jackhammer all the way!

sash
23 december 2002, 00:14
Totaal geen fan van metalgeluidjes, maar ik ben het wel met Jeeeeee (hoeveel e-en waren het? :grin: ) eens. Boss pedaaltjes worden zo goed verkocht, omdat ze het meest bekend zijn, niet omdat ze goed zijn.

Rutger
23 december 2002, 10:52
k Heb de Metalzone nooit geprobeerd (de naam alleen al :razz:, nee geen metalfan) maar de Jackhammer zit in mijn pedalenlijn. k Heb een Twin versterker maar zocht een goede Marshall-distortion. Nou, dat haal je echt wel uit de Jackhammer. En voor een extra boost gebruik ik nog een Boss BD2, verrassend mooi!

En als je een metalsound wil, die haal je er ook wel uit.

jorrit
24 december 2002, 21:15
geachte dirk hendrik....

ik vraag me af of je de nieuwe serie van zoom al zelf getest hebt..
k heb zelf 1,5 jaar een metal zone gehad..dus ik weet heus wel hoe dat ding klinkt....

sash
27 december 2002, 15:31
Die nieuwe serie van Zoom is best aardig. De fuzz klinkt leuk en is goed instelbaar.