PDA

View Full Version : Versterker voor gitaar en bas



jubei
1 juni 2006, 20:58
nou speel ik gitaar,maar wil ik in de toekomst ook gaan bassen.daarom leek het me wel handig om een head te hebben waar je zowel goed over kunt gitaar spelen,als bassen

maar zijn er dus heads die met zowel gitaar en bas goedklinken?en dus wel dat de bas en de gitaar allebei anders klinken,en niet dat de bas als een gitaar klinkt,of andersom

ik wil er wat zwaardere rock mee spelen,zoals stoner,maar een warme clean met zou ook mooi zijn,dus een beetje een vintage sound.hoeft geen high gain te zijn ofzo.

nu heb ik wel gehoord van verschillende heads dat ze voor beide worden gebruikt,zoals van ampeg,sunn,fender,marshall

maar is dit ook echt goed te doen?en heeft iemand er ervaring mee?

punkrockacademyfightsong
1 juni 2006, 22:24
het eerste wat mij te binnenschiet is dan een fender bassman, ronde vintage bassound en ook door veel gitaristen gebruikt (is niet voor niks dat de marshall hieruit onstaan is)

harrie-beton
2 juni 2006, 10:16
In het eerste jaar van the Jimi Hendix speelde Noel Redding ook op een gitaarkast. Het kan wel.

Het is een kwestie van druk en smaak.
Bas heeft meer vermogen nodig dan gitaar, daar moet je om denken.
Persoonlijk vind dat je met een groot cabinet (4 keer 10 inch of 4 keer 12 inch) redelijk bas kunt spelen maar dat echte mooie laag komt uit een echte basversterker plus speakers. Een gitaaramp blijft een beetje knorren en komt niet echt heel diep met lage noten.

Ik weet niet hoeveel geld je hebt maar bij een "ja ik ben rijk" moet je beide kopen.

gerwin
2 juni 2006, 13:15
Ik speel zelf op een marquis 100watt, maar moest laatst bas spelen in een band en had dus alleen mijn marquis en een 1936 cabinet bij me en dit ging super. Nou moet ik zeggen dat dit op een Twintone top met een enkel 15 kast ook goed wil

treblemaster
2 juni 2006, 13:44
Ik heb thuis een oude Laney LBO (lead, bass, organ) top (buizen), die dus geschikt is voor zowel gitaar als bas. Ik heb hier nooit met een bas over gespeeld, dus ik kan je niet zeggen of het goed klinkt. Voor de gitaar klinkt ie igg super! (zeker in combinatie met een boost/overdrive pedaal).

Mr.Jay
2 juni 2006, 14:08
In het eerste jaar van the Jimi Hendix speelde Noel Redding ook op een gitaarkast. Het kan wel.
Het is een kwestie van druk en smaak.
Bas heeft meer vermogen nodig dan gitaar, daar moet je om denken.
Persoonlijk vind dat je met een groot cabinet (4 keer 10 inch of 4 keer 12 inch) redelijk bas kunt spelen maar dat echte mooie laag komt uit een echte basversterker plus speakers. Een gitaaramp blijft een beetje knorren en komt niet echt heel diep met lage noten.

Onzin, op een gewoon blackface AB763 is uitstekend te bassen , zéker met de juiste speakers, al is het een gitaarcircuit. Prachtig laag !

JaY