PDA

View Full Version : Marshall JCM 2000 TSL 60 ervaringen?



llahsraM
1 juni 2006, 20:33
Heeft iemand ervaringen met een TSL60 op het podium? Zo ja, welke instellingen gebruikte je daarvoor? Ik heb zelf een zo'n marshall tsl 60 en een les paul met een alnico 2 pro humbucker in de bridge, maar ik krijg niet een lekker sound. Loop al een tijd te tobbe om een lekker sound te krijgen. Niet al te heftig geluid. Maar wel lekkere rock crunch om te scheuren. :satisfie:

zjanke
1 juni 2006, 21:28
eindtrap open, hotplate ertussen, matig met je gain en het crunch kanaal gebruiken. Goeie compressor en een combi van een celestion CL80 en V30 laat hem echt wel zingen.

De mijne is alleen wel een combo :satisfie:

llahsraM
1 juni 2006, 22:09
Wat is een hotplate? en de eindtrap is de master toch? Hoeveel gain gebruik jij ongeveer? 6 voldoende op het crunch kanaal? en wat voor instellingen heb je voor het clean kanaal? :chicken:

Agent_Smith
1 juni 2006, 22:33
Ik heb m nog niet zo lang. Ik speel enkel Les Pauls en dan door een 4x12" cab met greenbacks. Ik moet zeggen dat het een poos duurde voordat ik m onder de knie had (ongebruikelijk bij een Marshall), maar het gaat nu steeds beter.
De afzonderlijke kanalen moet je natuurlijk naar eigen wens instellen, maar ik ben zelf wel terughoudend met de gains. Vervolgens zet je de master (volume dus) op 8 of meer. Dan gaat-ie opeens loos.
Oja, wat ook veel helpt: die crappy stock buizen eruit en JJ's erin.

llahsraM
1 juni 2006, 23:37
Ik heb er nu 4 JJ's inzitten en 2 el34 groove tubes en heb hem opnieuw gebiast

Dude
2 juni 2006, 00:06
tis een super bak, vind het echt jammer dat dr zo op gebitched wordt want het ding doet het zo gruwelijk lekker,

ik heb de 601 combo, die interne speaker is RUK, gebruik hem tijdens gigs over een 1922 van marshall, dat klinkt zoveel strakker en dieper. Tijdens oefenen is het gewoon lekker makkelijk, hoppa achter in de auto pleuren, inprikken en klaar !

ACSlater
2 juni 2006, 01:58
Ik gebruik eentje van een maat om op te oefenen. Krijg er alleen goed geluid uit als ik tegen het max volume aanzit. Moet eerlijk gezegd wel toegeven dat ik er nooit echt tijd aan heb besteed om dat ding in te stellen...

Het scheelt volgens mij een heel eind als je niet de 1960 met Heritage speakers gebruikt. Als ik eerder had geweten dat die dingen zo'n obstakel waren om een mijn geluid beter te krijgen had ik mijn JCM602 niet verkocht maar de speakers veranderd voor Greenbacks of Vintage 30's

zjanke
2 juni 2006, 06:35
Wat is een hotplate? en de eindtrap is de master toch? Hoeveel gain gebruik jij ongeveer? 6 voldoende op het crunch kanaal? en wat voor instellingen heb je voor het clean kanaal? :chicken:

www.thd.com (http://www.thd.com) voor de hotplate (zoals anderen opmerken moet je master inderdaad open) en gain op 4-5. Ik heb er veel mid inzitten, zowel clean als de ander kanalen en ook bij mij JJ buizen.
Je moet gewoon even spelen met je settings, ik heb zelf een Godin en geen Les paul, ook dat heeft invloed.

wille525
2 juni 2006, 13:00
Als je het geluid van de TSL60 niet mooi vind, zal een hotplate niet veel helpen. Ik heb een TSl60 gehad en vond 'm niet heel bijzonder. Iets te helder voor mijn gevoel. Ik speel nu op een JCM800 2204 en dat klinkt een stuk warmer en feller. Overigens raad ik je aan om beide overdrive-kanalen van de Marshall NIET te gebruiken: die vond ik absoluut waardeloos. Bij de DSL50 vond ik de overdrive wel weer beter...

Ok, als je een lekker rock geluidje wilt moet je gewoon een tubescreamer gebruiken....niet de dure ts808-variant, maar de gewone TS9 klinkt prima. Die geeft meer warmte aan je geluid. Voor een nog iets steviger geluid kun je ook de Boss DS-1 overwegen. Klinkt ook heel lekker en heeft iets meer overdrive.

zjanke
2 juni 2006, 22:25
Een hotplate an sich zal het geluid niet veranderen. Als je de hotplate echter gebruikt waarvoor hij bedoelt is geeft het de mogelijkheid om je TSL open te schroeven. Blijkt het toch een echte Marshall: Als ie open staat klinkt ie veeeeeel beter

LPplayer
3 juni 2006, 09:20
De TS9 in combinatie met Marschall werkt dus goed voor crunchachtige sounds?

Aan wat voor soort geluid moet ik dan denken? Eeen geluid ala Anouk???
De DS2 van boss klink idd heel lekker op zo'n marschall weet ik. Is voor iets ruigere muziek. Krijg er een goede indie sound uit dan en hardere rock sound


Als je het geluid van de TSL60 niet mooi vind, zal een hotplate niet veel helpen. Ik heb een TSl60 gehad en vond 'm niet heel bijzonder. Iets te helder voor mijn gevoel. Ik speel nu op een JCM800 2204 en dat klinkt een stuk warmer en feller. Overigens raad ik je aan om beide overdrive-kanalen van de Marshall NIET te gebruiken: die vond ik absoluut waardeloos. Bij de DSL50 vond ik de overdrive wel weer beter...

Ok, als je een lekker rock geluidje wilt moet je gewoon een tubescreamer gebruiken....niet de dure ts808-variant, maar de gewone TS9 klinkt prima. Die geeft meer warmte aan je geluid. Voor een nog iets steviger geluid kun je ook de Boss DS-1 overwegen. Klinkt ook heel lekker en heeft iets meer overdrive.

wille525
7 juni 2006, 08:15
Eeen TS-9 geeft een rauw randje. Is puur bedoeld voor slag en lichte solo. Tevens wordt hij vaak als solo-booster gebruikt. De TS-9 is wel geschikt voor Anouk, maar verwacht niet teveel overdrive

gijsvandenberg
7 juni 2006, 09:13
Aan wat voor soort geluid moet ik dan denken? Eeen geluid ala Anouk???

anouk is toch een zangeres?

heb inderdaad ook de ervaring dat die TSL's pas lekker klinken als ze vol open staan. De optie van een tubescreamer voor het cleane kanaal kan ook wel een leuk geluid opleveren denk ik!

P.S. TSL's klinken standaard erg dun, zou ook even de eindbuizen (laten) vervangen voor JJ's of Svetlana's.

bazzieman
7 juni 2006, 11:29
Ik heb zelf ook een TSL 60, zelf ben ik er ook niet helemaal uit met die overdrive en gain. zelf doe ik altijd maar korg dingetje over de clean maar ik heb dus al het gevoel dat ik er bij die distortions inderdaad wat tussen moet proppen. Ik heb zelfs een tijdje overwogen om gewoon een degelijke clean top te kopen maar ik denk dat ik de tsl nog niet helemaal ontdekt heb als ik dat hier zo lees.

llahsraM
14 juni 2006, 21:20
8-) Ik heb nu echt een lekkere sound gevonden. Deep switch aan. Gain iets minder als de helft. Presence onder de helft. Klinkt heerlijk al zeg ik hetzelf. Je moet er niet teveel Mid indraaien, want dan wordt het geluid erg krakerig. Ook iets meer Bas dan Treble. Ik heb gemerkt dat als je de master volume boven de 7.5 heb dat die helemaal los gaat! :rockon: Het clean en lead kanaal moet ik nog experimenteren. Gebruik voor solo's een Hughess & Kettner Tube Factor pedaal over het clean kanaal met veel reverb. Klinkt heerlijk al zeg ik het zelf. Lekker zingend geluid. :speed:

Agent_Smith
14 juni 2006, 21:35
8-) Ik heb nu echt een lekkere sound gevonden. Deep switch aan. Gain iets minder als de helft. Presence onder de helft. Klinkt heerlijk al zeg ik hetzelf. Je moet er niet teveel Mid indraaien, want dan wordt het geluid erg krakerig. Ook iets meer Bas dan Treble. Ik heb gemerkt dat als je de master volume boven de 7.5 heb dat die helemaal los gaat! :rockon: Het clean en lead kanaal moet ik nog experimenteren. Gebruik voor solo's een Hughess & Kettner Tube Factor pedaal over het clean kanaal met veel reverb. Klinkt heerlijk al zeg ik het zelf. Lekker zingend geluid. :speed:

Ja, het heeft bij mij ook even geduurd, maar ik ben het helemaal met je eens. Easy on the gain en opendraaien die master!