PDA

View Full Version : power supply



Lord Abortion
1 juni 2006, 18:57
Ik zag laatst dit toestel in de catalogus van Music Store:

http://www.musicstorekoeln.de/nl/Zubehoer/1_7_ANETZ_0_BAS0001054-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Blijkbaar een gestabiliseerde voeding die genoeg ampères geeft voor een hele reeks pedalen. Ik zoek nog een voeding voor mijn pedalen. Op termijn gaat alles in een rack en via midi en komt er waarschijnlijk een Pedal Power ofzo, maar ik zoek een tijdelijke oplossing die niet te veel kost en die vooral niet bromt. Is dit iets?

interessander
1 juni 2006, 19:08
Ziet er uit als een variant op de onespot van visual sound, lijkt me wel een handig ding.

Bl44t44p
1 juni 2006, 19:18
Ziet er ook naar uit dat ie geschakeld is, en dat lijkt me een minder verstandig plan.

Dirk_Hendrik
1 juni 2006, 20:32
Ziet er ook naar uit dat ie geschakeld is, en dat lijkt me een minder verstandig plan.


Inderdaad. Hoogstwaarschijnlijk een bak extra herrie waar je knetter van gaat. Verder, Zo godkoop issie nou ook weer niet.

Negative K3 fan
1 juni 2006, 20:50
die one spot van VS is toch ook geschakeld? die werkt eigenlijk nog best wel goed, zonder ruis enzo?

aart steekelenburg
1 juni 2006, 21:37
mij hoor je niet klagen over die one spot in ieder geval.. behalve dan dat ik er meerdere van nodig heb om alles te kunnen voeden.. niet echt one spot dan dus ;)

Dirk_Hendrik
1 juni 2006, 21:48
die one spot van VS is toch ook geschakeld? die werkt eigenlijk nog best wel goed, zonder ruis enzo?

Kallopt.
Maar het verschil is dat ze bij de onespot aanzienlijk meer tijd hebben gespendeert aan een dito filtering (is lager amperage)van de uitgangsspanning het ding.

Negative K3 fan
1 juni 2006, 22:50
hmm ok interessant, dat schakelende voeding, daar heb ik een mooi boek voor gekocht (electronica kunst en kunde, voor mn opleiding) ik dat hoofdstukje eens nalezen.

Dirk_Hendrik
1 juni 2006, 23:09
prima basisboekje. Die koop je voor jezelf. Opleiding is bijzaak ;)

Chiel
2 juni 2006, 09:22
....(is lager amperage)van de uitgangsspanning het ding.

En dan toch nog een dikke Ampére leveren bij 9V! Prima spul!

Einzeln
2 juni 2006, 09:43
Inderdaad. Hoogstwaarschijnlijk een bak extra herrie waar je knetter van gaat. Verder, Zo godkoop issie nou ook weer niet.

Waarom geeft een geschakelde voeding herrie?

pol
2 juni 2006, 11:59
zoals ik op offstage al gepost hebt, die adapter van musicstore deugt niet, geeft vollebak storing idd, ik begrijp niet hoe ze het durven zulke rommel te verkopen, die is absluut niet geschikt voor pedaaltjes.

peter_heijnen
2 juni 2006, 12:03
Ze schrijven in de advertentie dus dat bijgeluiden juist tot het verleden gaan behoren met deze voeding.

Ik heb zojuist bij De Gier de "Power All" gekocht. Deze lijkt in weze hetzelfde als deze axis maar heeft in plaats van plugjes handige kabeltjes zoals daisy chain/andere maten/reverse polarity, 1,7 ampere, en is ook iets duurder.

Ik ben er blij mee.

peter_heijnen
2 juni 2006, 12:14
Voor ik het vergeet: ik zag ooit een andere advertentie met die Axis waarin ze claimen je te verlossen van allerlei stralings ellende zoals ook in deze ad. Maar wel stelden ze ook dat dit soort voedingen mogelijk niet werkt bij bepaalde oude pedalen. Dit had met de gebruikte techniek in die pedalen te maken, en daar weet ik helaas niets van. Als je die Axis bestelt zul je dat risico dus moeten lopen.

Ik gebruik de "power All" met 2 Visual Sound pedalen, een Dunlop wah en mijn boss tuner en dat werkt dus perfect. Of de "Power All" bij bepaalde pedalen ook de mist in gaat weet ik niet, maar misschien weet Sander de Gier hier meer van. Hij heeft vroeger de Axis geimporteerd maar doet dat niet meer ten faveure van de Power All.