PDA

View Full Version : Heeft advies nodig! (linkshandig)



Vectom
1 juni 2006, 16:48
Hey,

Ik ben totaal nieuw in de gitaren business en dit is ook de aller eerste topic die ik start over gitaren ^^. Ik ben dus een beginner. Ik ben zelf LINKSHANDIG en opzoek naar een gitaar. Nu heb ik geen zin om meteen 200 euro uit te geven, omdat ik nog niet zo zeker ben of gitaarspelen wel voor mij is weg gelegd. Ik wil het dus even allemaal aanvoelen door een goedkope te kopen. Nu zag ik dit op internet staan : http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100017790/sid/!18121995/quelle/listen

Is dat wat voor een beginner? Als het niks is, wat raden jullie dan aan (hoeft geen set te zijn!) maar wel voor een zacht prijsje. 2ehands mag ook.

Ook zou ik jullie willen vragen of iemand een goede site weet waar de basic dingen op staan voor beginners. Dus waar je op moet letten met een gitaar, over versterkers, merken, snoeren, snaren, verschillende geluiden ect.

Ik hoop dat iemand wat informatie kan geven en een mooie LINKSHANDIGE gitaar(set) weet.

Alvast bedankt,

Mvg Tom

woutB
1 juni 2006, 20:36
Welkom Tom

Als jij 200 euro al te veel vind dan denk ik niet dat je iets goeds kan vinden, zeker nieuw niet. Maar voor die 89 euro kan je je natuurlijk geen buil vallen. Verwacht er alleen niet te veel van. Goedkope startersets kosten meestal tegen de 200 euro en daar wordt ook al niet echt positief op gereageerd. Beter leen je een gitaar van iemand om te proberen ,even de snaren andesom( kan eigenlijk niet zomaar, maar vooruit) en je heb toch even het gevoel. Je kan het ook rechtshandig proberen aangezien je nog zo groen als gras bent.

Vectom
1 juni 2006, 20:43
Hey,

Ja dat snap ik. Maar ik zie het ook meer als een start gitaar zeg maar. Gewoon om even aan het gitaar spelen te voelen. Als het me bevalt, en ik vind de kwaliteit echt te laag dan ga ik natuurlijk wel voor de betere merken. Wil gewoon even kennis maken met het gitaar spelen. Maar is het een beetje leuke start gitaar? Of is het echt helemaal niks?

En kent iemand van jullie nog een leuke site over de basic dingen van gitaren?

Alvast bedankt,

Gr. Tom

nielsduursma
1 juni 2006, 20:49
Hey,

Ik ben totaal nieuw in de gitaren business en dit is ook de aller eerste topic die ik start over gitaren ^^. Ik ben dus een beginner. Ik ben zelf LINKSHANDIG en opzoek naar een gitaar. Nu heb ik geen zin om meteen 200 euro uit te geven, omdat ik nog niet zo zeker ben of gitaarspelen wel voor mij is weg gelegd. Ik wil het dus even allemaal aanvoelen door een goedkope te kopen. Nu zag ik dit op internet staan : http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100017790/sid/!18121995/quelle/listen

Is dat wat voor een beginner? Als het niks is, wat raden jullie dan aan (hoeft geen set te zijn!) maar wel voor een zacht prijsje. 2ehands mag ook.

Ook zou ik jullie willen vragen of iemand een goede site weet waar de basic dingen op staan voor beginners. Dus waar je op moet letten met een gitaar, over versterkers, merken, snoeren, snaren, verschillende geluiden ect.

Ik hoop dat iemand wat informatie kan geven en een mooie LINKSHANDIGE gitaar(set) weet.

Alvast bedankt,

Mvg Tom

ga eerst een gitaar in de winkel proberen. ik ben zelf links met alles behalve knippen en gitaarspelen dus. dus ga is gewoon een keer naar een muziekzaak en probeer links en rechtshandige gitaren om te kijken wat je gewoon het lekkerst ligt.

hendrix2
1 juni 2006, 20:53
kijk een op www.thomann.de
dan bij het zoeken harley benton ingeven.
ze verkopen zeer goedkope gitaren, die wonderbaarlijk toch nog goed spelen.
ik kocht een telecaster van harley benton voor 80 euro (met bedoeling wat bij te leren over techniek enzo, om er zelf aan te prutsen dus) maar het bleek een zeer soepele gitaar te zijn, met een relatief goed geluid. het is natuurlijk geen superkwaliteit en de afwerking is niet alles, maar als beginner ga je er zeker goed mee zijn. De gitaar speelt namelijk zeer soepel wat ik belangrijk vind voor een beginner...

Vectom
1 juni 2006, 21:30
Hey,

Ik zal die site eens bekijken. En hoop dat ik er wat aan heb. Trouwens, je hoort vaak dat je als beginner (linkshandig) beter met rechts kan beginnen omdat daar veel meer voor te krijgen is. Om eerlijk te zijn, voel ik me als linkshandige wel een beetje ''gediscrimineerd' want ik vind echt weinig linkshandige gitaren. Een maat van mij speelt al 4 jaar gitaar. Als ik zijn gitaar in mijn hand heb, kan ik er echt helemaal niks mee omdat hij rechts is. Het ligt totaal niet hoe ik het wil.

Ik schrijf met links, mijn muis aan de rechterkant, voetbal met rechts, knip met links, drink met links. Dus het is nogal raar bij mij :)

Ik denk dat ik dus maar wel een linkshandige ga zoeken. Maar weet niemand een beetje goeie site voor beginners waar ik de basic dingen kan leren? Of een ander goed forum voor gitaren?

Als ik een gitaar heb, en het bevalt mij zou ik graag Metal/Death metal willen spelen. Nu las ik dat niet elke gitaar daar echt perfect voor is gemaakt. Welke merken (voor een leuke prijs) raden jullie aan als ik dus hevige metal wil spelen? Ik zag al merken voorbijkomen van: Stagg, Richwood en nog een paar.

gr. Tom