PDA

View Full Version : amp settings blink 182



jointje
1 juni 2006, 16:48
vooreerst wil ik hier GEEN gezaag over het punk/niet-punk zijn van blink

mijn vraagje is welke settings gebruikt tom op het album 'dude ranch'
want ik vind dat geluid zo crazy
nuja hier kan je nog andere amp settings van andere bands posten ook

Negative K3 fan
1 juni 2006, 16:56
blinkt zuigt, maar ze spelen voornamelijk over recto's... met hun albums ben ik niet bekend.

gijsvandenberg
1 juni 2006, 17:03
beetje research kan geen kwaad. Een simpele google zoekopdracht kan al veel opleveren:

"He plays on a Fender Custom Shop Stratocaster guitar, split into a Mesa Boogie Triple Rectifier amp powering two Mesa Boogie 4x12 cabinets, and a Marshall JCM 900 amp powering yet a third Mesa Boogie 4x12 cabinet. He uses an X-Wire digital wireless system. Tom plays Ernie Ball Heavy Bottom strings, and uses Dulop Tortex .60mm picks."

Nou speelde hij in de tijd van dit album nog op les pauls. Maar als je goed luisterd zijn de lead partijen ingespeeld met een single coil fender. Maar op dit album gebruikt hij 3 of 4 verschillende gitaar sounds. Hij heeft een clean sound, een hele zware hi-gain sound, een crunch sound en dus een lead sound die uit crunch bestaat met een fender single coil sound. Ik dat de meeste sounds uit een marshall amp komen, klinkt als een JCM 800 of een gebooste JMP. Higain wellicht uit een JCM 900.

tegenwoordig speelt hij alles op een stratocaster met een Seymour Duncan Invader element op de brug positie.

Dus als je vraagt met welke instellingen hij speelt, ben je er nog lang niet. Denk aan gitaartype, snaarkeuze, element keuze, effecten, versterker (of combinatie van).

succes.

EpiCenturiesAWAy
1 juni 2006, 17:11
Ik vindt blinks gitaargeluid persoonlijk zeer goed!
Maakt me niet uit of jullie ze vinden zuigen of niet (ik WAS grote fan!).
Maar nu alleen over het gitaargeluid dat is toch zeer goed, vind ik!

idno
1 juni 2006, 18:16
tegenwoordig speelt hij alles op een stratocaster met een Seymour Duncan Invader element op de brug positie.


nope, hij speelt op een Signature Gibson (http://www.gibson.com/products/gibson/classic/tomdelonge.html)

...rock...
1 juni 2006, 18:18
http://members.fortunecity.com/tomdelonge/amps.html voila check hier maar eens ...

Noot Muskaat
1 juni 2006, 18:44
Wat is een blink 182??

Rude Perception
1 juni 2006, 19:24
hij is een paar jaar geleden overgestapt van fender naar gibson.

Vonk
1 juni 2006, 19:27
Wat is een blink 182??

Die is niet meer :seriousf:

gijsvandenberg
1 juni 2006, 19:33
mijn excuses in de onjuistheid van mijn geschriften.
ik dacht namelijk dat het juist andersom was. Maar goed het grootste gedeelte van zijn cariere heeft hij op fenders gespeeld.

jointje
1 juni 2006, 20:08
carriere? je spreekt alsof zijn carriere afgelopen is..
kdenk da angels & airwaves en Boxcar racer wel nog hoogstaand genoeg zullen zijn om dat het vervolg van zijn carriere te noemen zeker?

tnx voe de reply's

gijsvandenberg
1 juni 2006, 20:13
je snapt best dat ik de blink182 carriere bedoel, aangezien daar de openingspost over gaat. dus niet mauwen. daaaag