PDA

View Full Version : Orange 15 watt topje (Tiny Terror)



marc_o
1 juni 2006, 16:31
http://www.orange-amps.de/Images/Apps/spacer.gif



http://www.orange-amps.de/Images/Apps/w.gif

http://www.trius-audio.de/Line/Orange/img/m/Orange-Tiny-Terror_o_front.jpg

marc_o
1 juni 2006, 16:32
Orange Tiny Terror 15 Head
Gitarren-Röhren-Amp Topteil
15/7 Watt umschaltbar
einkanalig mit Gain, Tone, Volume
massives, handliches weißes Stahlgehäuse für den problemlosen Transport
mit erstaunlicher Lautstärke
einsetzbar als mobiler Stage, Proben- und Übungs-Amp



Als kleinstes Cabinet ist das neue Modell PPC112 1x 12" verfügbar.


Leverbaar vanaf augustus in Duitsland, maar staat al wel als oranje topje in de nieuwe Feedback-krant voor 500 eurootjes...

MjS
1 juni 2006, 16:46
Ja, wel richtprijs he!

Zal dus wel naar 499,- worden afgerond.

marc_o
1 juni 2006, 16:48
Ja, en?

Staat in Duitsland voor 499 in de witte uitvoering en bij feedback voor 500 in de oranje uitvoering.....zal zeker geen 1000 worden natuurlijk.. gaat me meer om de klank.
Er komen de laatste tijd veels te veel leuke dingetjes voor niet al teveel geld op de markt.....slechte tijd voor mijn bankrekening.....

Fumi SG
1 juni 2006, 16:49
Ja, wel richtprijs he!

Zal dus wel naar 499,- worden afgerond.

Toch wel een aparte afronding.. van 500 afronden naar 499:roll: :D

Maar 'Tiny Terror'?? Moeten we dan aan een dikke scheur denken of...??

MjS
1 juni 2006, 16:50
Zelfde FB foldertje spreekt over een topje die op max volume ook clean kan met de gain laag...

Negative K3 fan
1 juni 2006, 17:12
Zelfde FB foldertje spreekt over een topje die op max volume ook clean kan met de gain laag...

zelfs een 5150 kun je clean krijgen met de gain laag op mx volume dus dat zegt erg weinig.

vergis je trouwens niet in 15 en 7 watt, dat kan beide echt niet voluit als je buren hebt.

Mitch
1 juni 2006, 17:12
15 watt scheur-top ? Bah,lijkt me niks :D (meer hierover later)
Opvallend dat deze wel enigszins normaal geprijsd is, i.t.t. de combo's. Blijkbaar zijn behuizingen nogal duur voor Orange ?

Emocide
1 juni 2006, 21:23
WAT DE %$^$%*@$%&@$%

500 EURO VOOR ZO'N MINI DING?!

nu moet iemand mij écht uit gaan leggen wat er do zoo bijzonder is aan een orange :O kreeg bijna een hartstilstond toen ik die prijs zag :P

vulvasonic
1 juni 2006, 21:56
WAT DE %$^$%*@$%&@$%

500 EURO VOOR ZO'N MINI DING?!

nu moet iemand mij écht uit gaan leggen wat er do zoo bijzonder is aan een orange :O kreeg bijna een hartstilstond toen ik die prijs zag :P

Het is een volwassen buizentop met een volwassen geluid (mogen we aannemen). Dat mag iets kosten.
Zo veel is het niet. Ik bedoel, er zijn dagen bij dat ik ze niet op zak heb, maar 500 euri voor een goede solide versterker is niet veel.

Kijk eens naar een losse voorversterker als de V-Twin van Mesa Boogie of de Pedaltone van Koch, daar betaal je anderhalf keer zoveel voor.
Een zogenaamd boutique pedaaltje kost je al de helft. Tsja....

Emocide
1 juni 2006, 22:01
Het is een volwassen buizentop met een volwassen geluid (mogen we aannemen). Dat mag iets kosten.
Zo veel is het niet. Ik bedoel, er zijn dagen bij dat ik ze niet op zak heb, maar 500 euri voor een goede solide versterker is niet veel.

Kijk eens naar een losse voorversterker als de V-Twin van Mesa Boogie of de Pedaltone van Koch, daar betaal je anderhalf keer zoveel voor.
Een zogenaamd boutique pedaaltje kost je al de helft. Tsja....


jah okey ik ken de orange versterkers zelf niet hoor maar ze zullen inderdaad ook wel wat zijn voor die prijs :) alleen het 15W en pocketgroote schrokken me even af :P

Negative K3 fan
1 juni 2006, 22:48
ja precies, eigenlijk is 500 euro geen geld voor échte orange kwaliteit, denk alleen dat er wel op het een en ander bezuinigd moet zijn

ik wacht trouwens op een post van mitch....

Solidkick
1 juni 2006, 23:18
M'n vriendin vind em schattig.
Hm,....

Pilitev
2 juni 2006, 00:56
Vraag me alleen af of die nou wel of niet met houten omhulsel wordt geleverd. Echt oranje is natuurlijk wel veel mooier

Zag ook op de site van MP dat er een 1 x 12 Orange cabinet komt voor 265,-
Das wel een mooie combi dan voor 765,-

marc_o
2 juni 2006, 09:15
Vraag me alleen af of die nou wel of niet met houten omhulsel wordt geleverd. Echt oranje is natuurlijk wel veel mooier

Zag ook op de site van MP dat er een 1 x 12 Orange cabinet komt voor 265,-
Das wel een mooie combi dan voor 765,-


Is er ook in de normale houten oranje top, zoals we het merk kennen. Zo staat ie namelijk in de Feedback krant....het is dat deze witte afwijkt, dus ik denk dat dit dan weer een speciale uitgave is.

guhlenn
2 juni 2006, 11:32
als ie klinkt zoals ik verwacht van een orange (AD achtig) is het geen geld en ga ik zeker eentje kopen.

Bram+
2 juni 2006, 12:59
Eenkanaalsversterkers, heerlijk. In de gaten houden, deze dingen.

iam
2 juni 2006, 13:23
Is er ook in de normale houten oranje top, zoals we het merk kennen. Zo staat ie namelijk in de Feedback krant....het is dat deze witte afwijkt, dus ik denk dat dit dan weer een speciale uitgave is.

ik denk dat dit een foutje is in de feedback krant, heb die tiny terror nog nergens in een houten behuizing gezien...

Kim Wilson
2 juni 2006, 13:32
jah okey ik ken de orange versterkers zelf niet hoor maar ze zullen inderdaad ook wel wat zijn voor die prijs :) alleen het 15W en pocketgroote schrokken me even af :P
Heb jij wel eens 15 Watt buizen gehoord?

marc_o
2 juni 2006, 14:00
ik denk dat dit een foutje is in de feedback krant, heb die tiny terror nog nergens in een houten behuizing gezien...


Dat denk ik niet, er staat namelijk een foto bij...
Heb je de krant al gezien dan?

aart steekelenburg
2 juni 2006, 14:04
ik gok inderdaad dat er in het feedback krantje gewoon een foto van een orange top is geplaatst en daarbij een richtprijs want ik denk dat dat ding alleen zonder houten behuizing komt...

iam
2 juni 2006, 14:48
Dat denk ik niet, er staat namelijk een foto bij...
Heb je de krant al gezien dan?

kan je even scannen? :D

marc_o
2 juni 2006, 15:23
kan je even scannen? :D

neen.................

Pilitev
2 juni 2006, 17:35
Ik heb net ff heel goed in dat Feedback krantje gekeken en het lijkt erop dat er na het Orange logo heel klein Tiny Terror staat. Het kan natuurlijk zo zijn dat de versie zonder houten top een soort van prototype is.

marc_o
3 juni 2006, 22:57
Het is 'm gewoon!

iam
3 juni 2006, 23:19
Het is 'm gewoon!

maar doe maar eens een google search, ik heb hem nog nergens in de houten uitvoering gezien (zelfs niet op de NAMM enzo)

marc_o
3 juni 2006, 23:46
Wat zit iedereen toch te zeuren????

Er staat verdomme een foto van in de Feedback-krant van deze week, of denk je dat Feedback het witte topje niet mooi genoeg vond voor een foto en er een oranje randje omheen heeft gefotoshopt???

hanzeman
4 juni 2006, 01:43
Dat denk ik inderdaad ja, ik denk dat er bij het maken van het krantje nog geen picje van de kale top beschikbaar was. Hij komt echt als kale alu top. Vind ik juist mooier.

fullorder
4 juni 2006, 02:08
Heb jij wel eens 15 Watt buizen gehoord?

Ja mooi he? Net zoals van die vragen: "Gaat een JTM45 hard genoeg voor op het podium?" :D

waix
4 juni 2006, 12:18
Ja mooi he? Net zoals van die vragen: "Gaat een JTM45 hard genoeg voor op het podium?" :D

Vrijdag avond een paar nummers op school gespeeld en mijn ac15 lekker opengetrokken en er zaten 2 mensen vooraan met hun handen in hun oren :cool:


maar cool ding die orange...

NU HEB IK WEER GAS !!!! ARGH!!

interessander
4 juni 2006, 12:29
In dezelfde categorie van schattige mini-amps zit ook de matamp minimat, 2 watt buizenampje met een gainbooster

http://www.matamp.co.uk/minimat.htm

marter544
4 juni 2006, 13:09
Das toch niet te vergelijken, die orange heeft 7,5x meer vermogen, daarmee kun je een kleine gig spelen. Denk je nou echt dat je dat ook met 2 watt haalt? Das leuk voor op de slaapkamer.

hanzeman
4 juni 2006, 13:19
maar doe maar eens een google search, ik heb hem nog nergens in de houten uitvoering gezien (zelfs niet op de NAMM enzo)

Zelfde geldt voor de Fender Blues Junior Tweed die in de nieuwe Feedback folder staat. Ik heb nergens kunnen vinden dat Fender de Blues Jr. nu weer maakt met tweed en Jensen speaker. Toevallig was ik zaterdag bij Feedback in Utrecht, daar konden ze er ook niets over vinden in hum computer: ze hadden geen idee of en zo ja wanneer die geleverd zou gaan worden. Nu is dat niet het meest snuggere personeel daar, maar toch...

interessander
4 juni 2006, 13:42
Das toch niet te vergelijken, die orange heeft 7,5x meer vermogen, daarmee kun je een kleine gig spelen. Denk je nou echt dat je dat ook met 2 watt haalt? Das leuk voor op de slaapkamer.

Ik maakte dan ook een vergelijking gebaseerd op het feit dat het beide "schattige" buizenamps zijn, niet op basis van vermogen.

hoofd
4 juni 2006, 13:50
In dezelfde categorie van schattige mini-amps zit ook de matamp minimat, 2 watt buizenampje met een gainbooster

http://www.matamp.co.uk/minimat.htm

Ehh.....GAS???? DAMN!!!! Die Minimat lijkt me wel een erg cool ding!

Negative K3 fan
4 juni 2006, 13:57
alleen wel erg duur

Dude
4 juni 2006, 15:38
en er zaten 2 mensen vooraan met hun handen in hun oren :cool:


als mensen zitten tijdens een gig is het zoiezo RUK

Wizz
4 juni 2006, 16:45
Ik heb de Tiny Terror gehoord, en hijn doet z'n naam eer aan. Te gek dingetje.
Veel meer versterker dan de Epi Valve Jr.head die al een hype is voor iemand hem ooit gehoord heeft (behalve ondergetekende, op de laatste Winter Namm; de volgende dag was 'ie weg -in vlammen opgegaan...)

Wizz

Negative K3 fan
4 juni 2006, 17:29
maarja voor 1 tiny terror heb je ook 3 valve jr.'s en een half jaar snaren :)

Dude
4 juni 2006, 17:34
wat moet je in godsnaam met drie valve juniors ??

Negative K3 fan
4 juni 2006, 17:36
wet dry wet setup :D :D :D

Wizz
4 juni 2006, 18:18
maarja voor 1 tiny terror heb je ook 3 valve jr.'s en een half jaar snaren :)

Of vijfhonderd kilo boerenkool...


Wizz

Negative K3 fan
4 juni 2006, 19:37
je snapt hem :)

Tristan
4 juni 2006, 20:03
Zowel de Orange Tiny Terror, als de Epiphone Valve Jr. lijken mij leuke ampjes...
Als die Tiny Terror klinkt als de AD15's die ze niet meer maken, dan zijn het volgens mij wel vette amps...
Die AD30 Twin Channel en die Rocker(verb) serie vind ik niet zo lekker klinken...

Interessante low power buizenampjes die ik ken (van naam)...

Bad Cat:
Mini Cat 2 1x12 combo (1150 euro)
Mini Cat head (780 euro)

Cornford:
Harlequin 1x12 combo
Carrera 1x12 combo

Epiphone:
Valve Jr. head (150 euro)

Fargen:
Miniplex
Bastage

Gibson:
GA5 Les Paul Junior 1x8 combo (795 euro)

Hiwatt:
Custom 7 head (850 euro)

Orange:
Tiny Terror head (500 euro)

Les Paul
4 juni 2006, 20:58
Om Tristan even aan te vullen:

Orange :
AD5
AD1510
AD1512

Marshall:
Studio 15

Fender:
Blues Jr.
Pro Jr.
Verschillende Champs

Matamp:
Minimat

Carr:
Mercury

ZVex
Nanoamp

Ik las vandaag dat Peavey samen met Satch een 5 watter ontwikkelt. Interessant!

future2future
4 juni 2006, 21:04
Vind em wel cool, ga em wel testen als ie er is! Maar die valve junior ga ik ook testen, is natuurlijk spotgoedkoop.

Wat is btw nou een kenmerkende orange sound?

Thom TK
4 juni 2006, 21:10
Oke, ik weet niet in hoeverre dit bijdraagt aan de thread, maar ik heb bij Les Paul de NanoHead geprobeerd.
Mooooi ding :P, damn, mooi geluidje krijg je eruit hoor, moet je eens horen!

Met de rest kan ik niet helpen helaas.

Les Paul
4 juni 2006, 21:17
Orange is ruig, ongepolijst, niet al te veel compressie. Veel mid, zoals de meeste UK amps.

Tristan
5 juni 2006, 13:50
@Les Paul: Die Fender Blues Jr. en Pro Jr. vind ik helemaal niks, die Carr Mercury kon mij ook niet bekoren, veel te dof en die power attenuator die erin gebouwd zit is echt waardeloos, dan kan je de versterker nog beter zachtjes zetten, zonder power attenuator i.m.h.o.

Het is wel leuk om een lijstje te maken van low power amps (tot 20 watt)
Dan kunnen deze er ook nog wel bij:
Vox AC15 (ik vind zelf de AC30 wel net iets lekkerder)
Marshall 1974x, 2061x
Ceriatone: 18 watt, 18 watt TMB

Alhoewel echte low powered amps voor mij 10 watt of minder zijn (vaak single ended), want met een ampje van meer dan 10 watt (15 tot 20 watt) kan je wel gigs doen...

future2future
5 juni 2006, 14:03
Smokey Amps ;p

Les Paul
5 juni 2006, 16:31
@Les Paul: Die Fender Blues Jr. en Pro Jr. vind ik helemaal niks, die Carr Mercury kon mij ook niet bekoren, veel te dof en die power attenuator die erin gebouwd zit is echt waardeloos, dan kan je de versterker nog beter zachtjes zetten, zonder power attenuator i.m.h.o.


En zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen. De Blues jr vind ik juist erg goed. De Pro Jr. en de Carr heb ik nooit geprobeerd.

De Marshall 2061 vond ik juist tegenvallen. De bijbehorende Cab vond ik juist geweldig (ik ga hem waarschijnlijk aanschaffen voor de ZVex). Ik weet dat jij daar precies tegenovergesteld over denkt ;)

Tristan
5 juni 2006, 17:11
En zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen. De Blues jr vind ik juist erg goed. De Pro Jr. en de Carr heb ik nooit geprobeerd.

De Marshall 2061 vond ik juist tegenvallen. De bijbehorende Cab vond ik juist geweldig (ik ga hem waarschijnlijk aanschaffen voor de ZVex). Ik weet dat jij daar precies tegenovergesteld over denkt ;)

Les Paul? Nu snap ik echt werkelijk niets meer van je...
Die Blues Junior heb ik niet zo uitgebreid aan de tand gevoeld, die Pro Junior wel, die klinkt heel krasserig als je hem opendraait... Het is wel een soort crunch, maar mooi kan ik het niet noemen, evenals de crunchsound die uit de Blues Deluxe en de Blues DeVille amps komt... Eigenlijk vind ik alle moderne Fender amps kut, behalve sommige van die Customshop amps, die zijn wel okee... Alleen de Vibroking vind ik ook geen reet aan...

Wat viel je dan tegen aan de 2061x in vergelijk met de andere Marshall handwired amps (JTM45/100, 1959HW, 1974x)?
Volgens mij moet dat wel aan de cab liggen, want de rafeligheid en het schelle hoog ligt dus echt aan de zogenaamd bijpassende cab, een cab met Greenbacks is een veel betere combinatie met de 2061x...
Misschien klinkt die 2061CX handwired cab wel te gek met een andere amp, dat zou kunnen, dat heb ik niet getest...
Bovendien is het gewoon asociaal dat ze zoveel geld vragen voor een cabje met de meest goedkope speakers erin (G12H anniversary), voor die prijs hadden ze er G12H Heritage in moeten stoppen, die zijn low resonance, dus die zullen minder schel zijn en waarschijnlijk zijn die ook minder rafelig als je de amp (2061x) opendraait...

Les Paul
5 juni 2006, 18:21
@Tristan:
De Blues Jr vind ik juist 1 van de weinige moderne Fender amps die wel de moeite waard zijn. Hij kan een lekkere vette bluestone geven als je de poweramp maar opendraait.

De 2061X is mij te clean. Dat ligt dus duidelijk niet aan de speakers;) De 1974 geeft zo'n heerlijke eindbuisoversturing die de 2061 gewoon mist.

De Anniversary speakers vind ik juist erg lekker. Ik heb ze ook in mijn 4x12 zitten. Het handwired cabje is wel duur, maar als ik zie wat voor prijzen Bogner durft te vragen, dan valt de Marshall nog wel mee.

Solidkick
5 juni 2006, 20:19
Nog een aanvulling op low watt amps:

Carvin Vintage 16 (499,-)
Schakelbaar van 16 Watt naar 5 Watt.
Link (http://www.carvin.nl/nl/product_info.php/cPath/25_40/products_id/105)

Tristan
5 juni 2006, 21:51
@Tristan:
De Blues Jr vind ik juist 1 van de weinige moderne Fender amps die wel de moeite waard zijn. Hij kan een lekkere vette bluestone geven als je de poweramp maar opendraait.

De 2061X is mij te clean. Dat ligt dus duidelijk niet aan de speakers;) De 1974 geeft zo'n heerlijke eindbuisoversturing die de 2061 gewoon mist.

De Anniversary speakers vind ik juist erg lekker. Ik heb ze ook in mijn 4x12 zitten. Het handwired cabje is wel duur, maar als ik zie wat voor prijzen Bogner durft te vragen, dan valt de Marshall nog wel mee.

De Blues Jr. heb ik niet zo uitvoerig getest, dus volgens jou is hij wezenlijk anders dan de rest van de moderne Fender lijn, qua sound?

Als je de 2061x te clean, te direct vindt, dan zou je de vintage reissues, de JTM45/100, de 1959HW en pre 70's Marshall amps volgens mij allemaal niets moeten vinden, want de 2061x is van die amps de meest warm en vetst klinkende volgens mijn oren... Die 1974x heeft inderdaad nog wat meer crunch en is nog wat warmer, maar dat is voornamelijk toe te schrijven aan de combinatie van low power en de tube rectifier...
Wat ik wel gek vond is dat die JTM45/100 op mij stugger overkwam dan de 2061x (met de G12H anniversaries), ondanks dat de eerste een tube rectifier heeft... De scherpte en rafeligheid die je bij de 2061x hoort zit echt in de combinatie van de amp met de speakers, daar ben ik voor 100% van overtuigd, aangezien de amp heel anders reageert (zonder directheid te verliezen) met Greenbacks... De crunch wordt heel anders, veel dikker, soepeler en met een lekkerder midden... Dan heeft het de warmte van die 1974x (ook Greenback speaker) en de definitie van de JTM45/100 en de 1959HW, daarom vind ik het ook zo'n geweldige amp...

Bogner kasten zijn dan ook echt fantastische kasten, het scheelt ook maar 100 euro met zo'n Marshall handwired kast en dat terwijl die Bogner kasten veel groter zijn...

Les Paul
5 juni 2006, 22:23
De Blues Jr. heb ik niet zo uitvoerig getest, dus volgens jou is hij wezenlijk anders dan de rest van de moderne Fender lijn, qua sound?


De Blues Jr heeft wel een onmiskenbaar Fender geluid. Ik vind hem wat warmer en voller dan ander Fenders die ik geprobeerd heb.


Als je de 2061x te clean, te direct vindt, dan zou je de vintage reissues, de JTM45/100, de 1959HW en pre 70's Marshall amps volgens mij allemaal niets moeten vinden, want de 2061x is van die amps de meest warm en vetst klinkende volgens mijn oren... Die 1974x heeft inderdaad nog wat meer crunch en is nog wat warmer, maar dat is voornamelijk toe te schrijven aan de combinatie van low power en de tube rectifier...
Wat ik wel gek vond is dat die JTM45/100 op mij stugger overkwam dan de 2061x (met de G12H anniversaries), ondanks dat de eerste een tube rectifier heeft... De scherpte en rafeligheid die je bij de 2061x hoort zit echt in de combinatie van de amp met de speakers, daar ben ik voor 100% van overtuigd, aangezien de amp heel anders reageert (zonder directheid te verliezen) met Greenbacks... De crunch wordt heel anders, veel dikker, soepeler en met een lekkerder midden... Dan heeft het de warmte van die 1974x (ook Greenback speaker) en de definitie van de JTM45/100 en de 1959HW, daarom vind ik het ook zo'n geweldige amp...


Juist die warmte en crunch spreken mij zo aan in de 1974X. Les Paul erin, volume omhoog en je hebt meteen de Clapton/Cream sound.
De 2061 heb ik geprobeerd met een CS Esquire. Misschien moet ik hem nog eens met een Les Paul proberen.



Bogner kasten zijn dan ook echt fantastische kasten, het scheelt ook maar 100 euro met zo'n Marshall handwired kast en dat terwijl die Bogner kasten veel groter zijn...

Ik ben juist op zoek naar een wat kleiner kastje. Het is maar voor thuis met de nanoamp, de Valve Jr. Head, de Orange Tiny Terror etc..... ;)

Tristan
5 juni 2006, 22:40
@Les Paul: Een ding weet ik dan nog niet: Wat vind je dan van die oude Marshalls en/of die 1959HW en die JTM45/100? Ik dacht dat je die wel te gek vond, want als dat zo is, dan snap ik het echt niet meer...

Negative K3 fan
5 juni 2006, 22:45
Nog een aanvulling op low watt amps:

Carvin Vintage 16 (499,-)
Schakelbaar van 16 Watt naar 5 Watt.
Link (http://www.carvin.nl/nl/product_info.php/cPath/25_40/products_id/105)

die beavis en butthead clip :D
klinkt nog best goed, de pentode stand dan, triode minder (zoals altijd eigenlijk)

Les Paul
5 juni 2006, 23:37
@Les Paul: Een ding weet ik dan nog niet: Wat vind je dan van die oude Marshalls en/of die 1959HW en die JTM45/100? Ik dacht dat je die wel te gek vond, want als dat zo is, dan snap ik het echt niet meer...

Welke oude Marshalls bedoel je? Mijn Studio15 uit begin'80 is misschien wel de beste amp die ik ken. Maar die heeft Vintage 30's. Ook de Silver Jubilee vind ik erg goed; ook Vintage 30's.
De 1959HW heb ik nog niet geprobeerd. De JTM45/100 vond ik goed, maar veel te hard voor mij :D

Overigens vind ik de 2061X niet slecht, maar ik had er gewoon meer van verwacht.

Tristan
6 juni 2006, 00:37
Ik had het over de echt oude Marshalls t/m de Jaren '70 en de handwired en vintage reissue uitvoeringen van nu...

Dus je vindt die JTM45/100 beter klinken dan de 2061x? Dat vind ik echt merkwaardig, want de 2061x is in mijn oren toch echt warmer en minder schel, i.c.m. Greenbacks dan...

Klinkt die Studio 15 dan meer in de richting van de 1974x?
Ik ben wel erg benieuwd naar die amp, moet ik zeggen!

De Silver Jubilee vind ik echt vreselijk, de crunch daarvan klinkt in mijn oren als een scheet door een megafoon...

Chris Winsemius
6 juni 2006, 01:27
Er is trouwens 'n behoorlijk verschil tussen pre '69 Marshalls en alle latere...

De Studio 15 is behoorlijk zeldzaam, afgezien v/e enkele, prototype 4x6V6 amp (net voor de eerste dual OT 100 Watters waar er +/- 12 van zijn gemaakt) de enige Marshall met 6V6s en de eerste Marshall met 'n Vintage 30.

Naast de speakers die (natuurlijk) 'n behoorlijke impact op de sound hebben moet je de invloed van trafo's en spanningen niet vergeten.....

Tristan
6 juni 2006, 01:41
Die nieuwe JTM45/100 en 1959HW klinken in mijn oren anders behoorlijk schel en die zouden toch nagemaakt moeten zijn van de vroegere (pre '69) modellen...

Solidkick
6 juni 2006, 09:34
klinkt nog best goed, de pentode stand dan, triode minder (zoals altijd eigenlijk)
Mee eens.
Ik zag um gisteren staan bij de Carvin importeur.
Nog niet geprobeerd maar dat gaat binnenkort gebeuren.

LOUDER LOUDER :rockon:

Chris Winsemius
6 juni 2006, 10:05
Die nieuwe JTM45/100 en 1959HW klinken in mijn oren anders behoorlijk schel en die zouden toch nagemaakt moeten zijn van de vroegere (pre '69) modellen...

De schelheid v/d HWs komt door de kwaliteit v/d trafo's.

marc_o
6 juni 2006, 10:20
Ik heb zaterdag toch maar een Vox AC-15 gekocht...uiteraard zal ik daar een nieuwe thread aan wijden... :)

Les Paul
6 juni 2006, 10:28
Ik heb zaterdag toch maar een Vox AC-15 gekocht...uiteraard zal ik daar een nieuwe thread aan wijden... :)

Gefeliciteerd! Ik weet zeker dat je er veel plezier van gaat krijgen!

PeeVee
6 juni 2006, 11:31
De schelheid v/d HWs komt door de kwaliteit v/d trafo's.
Hmmm... frappant dat je het meteen daar zoekt maar wellicht heb je al ervaring met deze reissues? Lijkt me wel een radicale oplossing maargoed, wat moet dat moet zeggen we hier altijd. Ik daar wel benieuwd naar, heb voor mijzelf toch al lang een oogje op een JTM45 (reissue combo), is het werkelijk zo beroerd wat men daar in hangt? Echt doodzonde van zo'n toffe reissue dat men daar toch weer een paar dubbeltjes op wil besparen en er niet gewoon iets fatsoenlijks inhangt. Zijn dit soort problemen niet op te lossen met subtiele tweak in b.v. tonestack en/of misschien een hoog-af filtertje hier of daar? Lijkt me het proberen waard, een nieuwe (ik neem aan output) trafo kost toch al weer gauw €100 - €200 afhankelijk van het merk dat je kiest natuurlijk (misschien zelfs wel meer). Is toch een poging waard lijkt me, zul je ongetwijfeld met me eens zijn (nog wel een leuke uitdaging ook).

Chris Winsemius
6 juni 2006, 11:54
Afgezienv/d assemblage-tijd (hoewel...) zijn trafo's de duurste onderdelen in 'n buizenversterker. Als daarop bespaard kan worden door 'n inkoopmanager v/e groot bedrijf dan doet men dat al snel, lekkere vette kerstbonus voor hem :D

Het verschil tussen "goede" en "slechte" trafo's is te vergelijken met "goede" en "slechte" elementen op 'n gitaar met goeie hardware en 'n goede houtconstructie, qua impact/tone/feel.

Naast tweaks/etc. aan circuits vervang ik hier behoorlijk vaak en al geruime tijd trafo's.

PeeVee
6 juni 2006, 12:20
Afgezienv/d assemblage-tijd (hoewel...) zijn trafo's de duurste onderdelen in 'n buizenversterker.
Ja klopt, ik vind het dan ook altijd weer onbegrijpelijk dat men daar dan op bezuinigd, voor een paar dollar meer (inkoop) had men er iets fatsoenlijks in kunnen hangen. Is het met die reissue Marshalls werkelijk zo slecht gesteld? (zoals gezegd, geen ervaring mee, kan het me zo moeilijk voorstellen). Niet te compenseren met wat compensatie in het circuit?


Naast tweaks/etc. aan circuits vervang ik hier behoorlijk vaak en al geruime tijd trafo's.
En dat is dus ook nodig om zo'n reissue goed klinkend te krijgen? Hmmm... Zoals gezegd zit ik al een tijd te gassen op zo'n JTM45 2 x 12 combo maar als daar meteen een andere output trafo in moet (of ook choke en power trafo?) dan wordt het toch wel een kostbare zaak. Wel een zinvolle upgrade als ik je goed begrijp? Voor welke modellen geldt dat precies; ook de oude JTM45 reissues of alleen die nieuwe reissue serie?

Tristan
6 juni 2006, 13:41
Ik snap het niet helemaal...
Chris, ik weet dat je de trafo die in de 2061x zit als okee bestempelde, met andere woorden: het kan beter, maar vind je de trafo in de 1959HW en die in de JTM45/100 dan beter, of juist niet? Wat ik ervan begrepen heb is dat zelfs de trafo's nagemaakt zijn op basis van een hele oude, dus dan zou het toch goed moeten zijn... Mijn ervaring is echter dat de 2061x het lekkerste klinkt, lekkerder, smeuiger en warmer dan de JTM45/100 en de 1959HW, dus als die 2061x een slechtere trafo heeft, dan vind ik dat juist goed... Wat me verder helemaal verbaasd, is dat die vintage reissues nog scheller en droger klinken dan de 1959HW en de JTM45/100, dus dat zou dan in deze lijn van denken betekenen dat die betere trafo's hebben dan de Handwireds...
Volgens mij bepaalt de kwaliteit van de trafo toch de directheid van het geluid, dus hoe directer, hoe beter de trafo?

Chris Winsemius
6 juni 2006, 16:55
Ja klopt, ik vind het dan ook altijd weer onbegrijpelijk dat men daar dan op bezuinigd, voor een paar dollar meer (inkoop) had men er iets fatsoenlijks in kunnen hangen. Is het met die reissue Marshalls werkelijk zo slecht gesteld? (zoals gezegd, geen ervaring mee, kan het me zo moeilijk voorstellen). Niet te compenseren met wat compensatie in het circuit?

Zelfs in grote aantallen scheelt het wat meer dan "een paar dollar"....
Ik zeg niet dat die reïssues slecht zijn maar ik krijg hier gewoon veel mensen binnen die daar 'n betere of meer ouderwetsere sound uit willen.
Met circuit-tweaks kun je zeker leuke dingen bereiken maar de trafo's zijn (imho!) de basis v/e buizen-amp.


En dat is dus ook nodig om zo'n reissue goed klinkend te krijgen? Hmmm... Zoals gezegd zit ik al een tijd te gassen op zo'n JTM45 2 x 12 combo maar als daar meteen een andere output trafo in moet (of ook choke en power trafo?) dan wordt het toch wel een kostbare zaak. Wel een zinvolle upgrade als ik je goed begrijp? Voor welke modellen geldt dat precies; ook de oude JTM45 reissues of alleen die nieuwe reissue serie?

Kijk gewoon of zo'n amp je aanspreekt.
Voor welke modellen het geldt: ligt aan het referntie-kader. Als je 'n 60s/plexi sound wil dan halen de meeste post '69 trafo's het gewoon niet.
Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat iedereen andere trafo's in z'n reïssue moet zetten!

Het mag maar 't hoeft niet :D

Chris Winsemius
6 juni 2006, 16:56
Ik snap het niet helemaal...
Chris, ik weet dat je de trafo die in de 2061x zit als okee bestempelde, met andere woorden: het kan beter, maar vind je de trafo in de 1959HW en die in de JTM45/100 dan beter, of juist niet? Wat ik ervan begrepen heb is dat zelfs de trafo's nagemaakt zijn op basis van een hele oude, dus dan zou het toch goed moeten zijn... Mijn ervaring is echter dat de 2061x het lekkerste klinkt, lekkerder, smeuiger en warmer dan de JTM45/100 en de 1959HW, dus als die 2061x een slechtere trafo heeft, dan vind ik dat juist goed... Wat me verder helemaal verbaasd, is dat die vintage reissues nog scheller en droger klinken dan de 1959HW en de JTM45/100, dus dat zou dan in deze lijn van denken betekenen dat die betere trafo's hebben dan de Handwireds...
Volgens mij bepaalt de kwaliteit van de trafo toch de directheid van het geluid, dus hoe directer, hoe beter de trafo?

Het geluid is niet alleen afhankelijk v/d trafo's, circuit/ontwerp en spanningen tellen (ook) mee.
Biasing en B+ spanning spelen zeker mee wat betreft de schelheid.

Mot weer verder solderen...

PeeVee
6 juni 2006, 18:28
de trafo's zijn (imho!) de basis v/e buizen-amp.Okay, ik zou eerder denken "de buizen" 8-) (sorry, was zo'n mooi voorzetje, ik moest 'm wel inkoppen)


Kijk gewoon of zo'n amp je aanspreekt.Natuurlijk, dat wat ik ook zeker van plan, maar is voor mij helemaal onbekend terrein. Als ik vanuit verschillende hoeken al meteen "stay away" hoor, dan kan ik me de tijd en moeite besparen natuurlijk, dan knutsel ik liever meteen zelf iets in elkaar


ik krijg hier gewoon veel mensen binnen die daar 'n betere of meer ouderwetsere sound uit willen. Met circuit-tweaks kun je zeker leuke dingen bereiken Ik zie wat je zegt, maar het originele bericht waar jij op reageerde stelt eigenlijk alleen maar "behoorlijk schel" als probleem aan de orde, verder niet de argumenten die jij aanvoert (toch?). Vervangen van trafo's (Bedoel je PT, OT én choke?) lijkt me dan een erg radicale bestrijding van het symptoom "behoorlijk schel" amp. Is de diagnose niet iets te snel gesteld c.q. is er geen alternatief geneesmiddel met wat minder nare financiële bijwerkingen? (wel eerst de bijsluiter lezen natuurlijk hihi :D ).


Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat iedereen andere trafo's in z'n reïssue moet zetten!Maar wel dat dat de oplossing is wanneer je deze reissue modellen "te schel" vind toch? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

PeeVee
6 juni 2006, 18:35
Ik snap het niet helemaal...Geeft niks, ik ben het spoor ook een beetje kwijt nu geloof ik... Moet ook een beetje wennen aan al die types... Kan het niet gewoon [naam] en dan al dan niet met toevoeging "reverb" en voor de vroege modellen "- amp", dat lijkt me een stuk makkelijker hihi :D


Chris, ik weet dat je de trafo die in de 2061x zit als okee bestempelde
Niet zo schel als die reissue PTP modellen dus?


het kan beter
Hmmm... zoals? Je zou verwachten dat inderdaad juist die PTP reissue modellen beter zouden zijn; is met veel bombarie aangekondigd, waarom zouden ze daar dan "schroot" inhangen? Kan het me haast niet voorstellen.


Wat me verder helemaal verbaasd, is dat die vintage reissues nog scheller en droger klinken dan de 1959HW en de JTM45/100, dus dat zou dan in deze lijn van denken betekenen dat die betere trafo's hebben dan de Handwireds...
Ik ben een rookie op het gebied van Marshall (maar je bent nooit te oud om te leren natuurlijk) maar op wat voor speakers heb je die nieuwe RI's getest? Waren die al ingebroken? Wat voor speakers ben je gewend in wat voor kast zitten die (qua materiaal) etc. Wat voor buizen zaten er in die RI's en wat voor buizen in de amp waar je mee vergelijkt etc. ??


Volgens mij bepaalt de kwaliteit van de trafo toch de directheid van het geluid, dus hoe directer, hoe beter de trafo?
You lost me there maar ben benieuwd hoe het zit met die Marshall trafo's. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de 2061x is, is dat ook een reissue of een "moderne" (edit: dat is de "oude" printplaat JTM45 reissue begrijp ik nu?). Hoe zit het met die "oude" (niet PTP) JTM45, is dat wat en hoe zijn de trafo's daarvan? Daar loop je nog vrij geregeld tegenaan.

Tristan
6 juni 2006, 18:35
@Chris: dan heb je nog steeds mijn vraag niet helemaal beantwoord...
Want vind je die trafo's van de JTM45/100 en 1959HW nou beter dan die van de 2061x, net zo slecht, of juist slechter?
Dus volgens jou klinkt een getweakte vintage reissue JTM45, 1959, of 1987 beter (meer als een oude) dan een amp uit de handwired serie?
Kan je dus bijvoorbeeld die vintage reissue JTM45 helemaal ombouwen tot een echte oude?

Chris Winsemius
6 juni 2006, 18:46
@Chris: dan heb je nog steeds mijn vraag niet helemaal beantwoord...
Want vind je die trafo's van de JTM45/100 en 1959HW nou beter dan die van de 2061x, net zo slecht, of juist slechter?
Dus volgens jou klinkt een getweakte vintage reissue JTM45, 1959, of 1987 beter (meer als een oude) dan een amp uit de handwired serie?
Kan je dus bijvoorbeeld die vintage reissue JTM45 helemaal ombouwen tot een echte oude?

2061X redelijk, JTM45/100 aardig
1959HW krasbak :)
Wat ik van die trafo's vind is echt niet belangrijk hoor, 't gaat er altijd om dat de eigenaar (met al z'n andere gear en z'n eigen speltechniek) er happy mee is.

'n Getweakte reguliere reïssue JTM45, 1959 of 1987 geeft gewoon (imho) meer waar voor je geld.

Reïssue JTM45 helemaal ombouwen tot 'n oude: zeer prijzig en 95% of net iets meer in de buurt van zo'n oude (en daar zaten ook weer grote verschillen tussen).

Vaak willen mensen hier 'n soort "upgraded" vintage klank; al het goeie van vroeger maar dan zonder de nadelen (voorbeeld: als je 'n originele/zelfs goeie JTM45 clone laat scheuren kun je eigenlijk de bas niet boven de nul zetten, en vaak nog 'n goeie mastervolume om zo'n amp overal te kunnen gebruiken)

Ik hoop dat ik je vraag nu 'n beetje heb kunnen beantwoorden maar ga vooral op je eigen gehoor af.

fijne avond!

Tristan
6 juni 2006, 18:56
Bedankt Chris! :)
Mijn ervaring is dus vrijwel soortgelijk, want de 1959HW sprak mij ook duidelijk het minste aan (inderdaad erg krasserig), dus dat ligt dan toch ook voor een bepaald deel aan de trafo's, dat is goed om te weten...
Volgens mij zijn de vintage reissue JTM45, 1959 en 1987 zonder tweaks en andere trafo's trouwens duurder dan de 2061x, dus dan is voor mij die 2061x meer bang for the buck, aangezien die al hard genoeg gaat voor mij en ik die ook lekker vind klinken... Die 2061x kost maar 1500 euro en volgens mij kost die 1987 vintage reissue (dat is volgens mij de goedkoopste uit die serie) nu al ruim 1700 euro, dus dan zit je met andere trafo's en tweaks al aan de 2000 euro, dat zou ik toch geen "bang for the buck" willen noemen...

Chris Winsemius
6 juni 2006, 19:45
Bedankt Chris! :)
Die 2061x kost maar 1500 euro en volgens mij kost die 1987 vintage reissue (dat is volgens mij de goedkoopste uit die serie) nu al ruim 1700 euro, dus dan zit je met andere trafo's en tweaks al aan de 2000 euro, dat zou ik toch geen "bang for the buck" willen noemen...

Ik bedoelde 2e hands, en de prijsbereking klopt niet (helaas!), alle trafo's vervangen voor 300 kan gewoon niet als je handgewikkeld topspul gebruikt/laat gebruiken.

Dit gebeurt trouwens ook wel (niet bij mij hoor): reïssue helemaal ptp laten maken, standaard trafo's d'r gewoon in... kosten >1000 euro....
Geluidsverbetering: paar %....

prs
6 juni 2006, 19:45
Dit staat op de site van Musik Prodktiv:

Orange Rocker Tiny Terror Topteil E-Gitarre
15W, Vollröhre, 2-kanalig, Holzgehäuse
Objekt: Topteil E-Gitarre
Marke: Orange
Serie: Rocker
Typenbezeichnung: Tiny Terror
Leistung: 15W
Röhre/Solid State: Vollröhre
Anzahl-Kanäle: 2-kanalig
Gehäuseart: Holzgehäuse
Art.-Nr.: 100031486

Holzgehause betekent dus houten behuizing, dus hij zal er waarschijnlijk wel zo uitzien als die in het feedback-krantje.
Overigens op de site van MP kost deze met houten behuizing ook 499 euro.

Hoe kun je bij zo'n versterker eigenlijk van kanaal wisselen? Gaat dat ok gewoon met soort van footswitch ofzo??

Pilitev
6 juni 2006, 21:57
Die Tiny Terror heeft maar 1 kanaal, dus dat staat gewoon verkeerd op de site. Grote kans dat dat Holzgehause ofzo dus ook gewoon een fout is.

prs
6 juni 2006, 22:00
Die Tiny Terror heeft maar 1 kanaal, dus dat staat gewoon verkeerd op de site. Grote kans dat dat Holzgehause ofzo dus ook gewoon een fout is.

Hmm, das jammer!

Ik hoop dat uiteidnelijk blijkt dt het niet fout is. Als het gewon klopt staat deze amp hog op mijn verlanglijst!

Tristan
7 juni 2006, 07:59
Ik bedoelde 2e hands, en de prijsbereking klopt niet (helaas!), alle trafo's vervangen voor 300 kan gewoon niet als je handgewikkeld topspul gebruikt/laat gebruiken.

Dit gebeurt trouwens ook wel (niet bij mij hoor): reïssue helemaal ptp laten maken, standaard trafo's d'r gewoon in... kosten >1000 euro....
Geluidsverbetering: paar %....

Sorry Chris, maar boven de 2000 euro nieuw kan ik voor een vintage reissue Marshall echt geen "bang for the buck" noemen en tweedehands is natuurlijk wel makkelijk gezegd... Echte "bang for the buck" is het dan om ergens een 2061x tweedehands te scoren en nieuw is die amp dan zowiezo meer "bang for the buck" dan die vintage reissue dingen, want hij klinkt echt veel beter i.m.h.o...

Tristan
7 juni 2006, 08:55
Geeft niks, ik ben het spoor ook een beetje kwijt nu geloof ik... Moet ook een beetje wennen aan al die types... Kan het niet gewoon [naam] en dan al dan niet met toevoeging "reverb" en voor de vroege modellen "- amp", dat lijkt me een stuk makkelijker hihi :D


Niet zo schel als die reissue PTP modellen dus?


Hmmm... zoals? Je zou verwachten dat inderdaad juist die PTP reissue modellen beter zouden zijn; is met veel bombarie aangekondigd, waarom zouden ze daar dan "schroot" inhangen? Kan het me haast niet voorstellen.


Ik ben een rookie op het gebied van Marshall (maar je bent nooit te oud om te leren natuurlijk) maar op wat voor speakers heb je die nieuwe RI's getest? Waren die al ingebroken? Wat voor speakers ben je gewend in wat voor kast zitten die (qua materiaal) etc. Wat voor buizen zaten er in die RI's en wat voor buizen in de amp waar je mee vergelijkt etc. ??


You lost me there maar ben benieuwd hoe het zit met die Marshall trafo's. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de 2061x is, is dat ook een reissue of een "moderne" (edit: dat is de "oude" printplaat JTM45 reissue begrijp ik nu?). Hoe zit het met die "oude" (niet PTP) JTM45, is dat wat en hoe zijn de trafo's daarvan? Daar loop je nog vrij geregeld tegenaan.

Bij Fenders is dat misschien wel makkelijker inderdaad, maar die hebben dan weer heel veel verschillende modellen...

Die 2061x is een reissue PTP model (handwired)...

Volens Chris zijn die trafo's dus niet super, maar ik heb zelf de 2061x gehoord en vond die te gek klinken... Wat betreft de 1959HW (PTP - handwired) heeft hij mijns inziens wel gelijk, die vond ik zelf ook niet super klinken... Volgens Marshall zelf zijn ze overigens nagemaakt op basis van de oude specs...

Die 1987 (niet PTP) heb ik volgens mij getest op een Orange kast met Vintage 30's en de JTM45 (niet PTP) op een kast met Greenbacks... Volgens mij hadden ze die kasten al een tijdje staan...
De 1959HW heb ik getest met de bijbehorende cab en volgens mij heeft die G12H anniversaries... De JTM45/100 is 7000 euro kostende jubileum uitgave en die komt als stack met alnico speakers (geen Blue Alnico's)... De 2061x heb ik getest met het bijbehorende 2x12 cabje met G12H anniversaries erin en toen vond ik hem al wel lekker klinken met mijn stratje, alleen klonk het waardeloos met mijn ES335... Toen ik de amp op een kast met gewone G12M Greenbacks zette vond ik het gelijk nog een stuk beter klinken... Je kon de amp helemaal openschroeven zonder een greintje van de rafeligheid die hij met de G12H anniversaries wel had en bovendien klonk hij veel vetter in het midden, minder schel en warmer...

De 2061 is niet de oude printplaat JTM45, die ken ik dan weer niet... De 2061 is een 20 watt Lead en Bass smallbox buizentopje met ongeveer dezelfde lay out als een gewone Plexi qua kanalen, je kan de kanalen ook bridgen met een jumper cable, alleen heeft hij alleen een volume en een tone control per kanaal... Marshall heeft hem maar heel kort geproduceerd en nu hebben ze dus een nieuwe handwired uitvoering ervan uitgebracht, dat is de 2061x...
Voor oude Marshall zaken kan je ook even kijken op www.drtube.com die heeft een hele site die over oude Marshalls gaat, een beetje hetzelfde als wat www.ampwares.com/ffg voor oude Fenders is...

marc_o
7 juni 2006, 09:54
De Orange heeft 1 kanaal, maar je kunt schakelen tussen 15 of 7 watt, wellicht dat ze daar de fout ingingen op de duitse site...



En heren trafo-lovers....kun je niet beter een trafo-thread openen? Nu weet niemand meer waarover dit gaat....het ging (voor de kijkers die net inschakelen) over een Orange 15 watt topje, de Tiny Terror genaamd.

future2future
7 juni 2006, 11:17
Ik zie die orange sowieso gewoon best wel zitten!

Chris Winsemius
7 juni 2006, 14:01
Sorry Chris, maar boven de 2000 euro nieuw kan ik voor een vintage reissue Marshall echt geen "bang for the buck" noemen en tweedehands is natuurlijk wel makkelijk gezegd... Echte "bang for the buck" is het dan om ergens een 2061x tweedehands te scoren en nieuw is die amp dan zowiezo meer "bang for the buck" dan die vintage reissue dingen, want hij klinkt echt veel beter i.m.h.o...

Voor bftb hoeven niet alle trafo's vervangen te worden :)

Tristan
7 juni 2006, 23:55
De Orange heeft 1 kanaal, maar je kunt schakelen tussen 15 of 7 watt, wellicht dat ze daar de fout ingingen op de duitse site...



En heren trafo-lovers....kun je niet beter een trafo-thread openen? Nu weet niemand meer waarover dit gaat....het ging (voor de kijkers die net inschakelen) over een Orange 15 watt topje, de Tiny Terror genaamd.

Sorry, soms verzeil je even in een andere discussie...
Die 2061x is ook wel een te gek low power ampje i.m.o. maar die is wel wat duurder natuurlijk...
Ik denk trouwens ook dat die Tiny Terror gewoon een eenkanaals topje is, zeker ook omdat hij alleen maar een Gain, Tone en Volume control heeft...
Hij is in ieder geval wel schakelbaar van 15 watt naar 7 watt, ik weet niet hoe ze dat gedaan hebben... Waarschijnlijk met Pentode/Triode schakeling, maar daar heb je in principe niet zoveel aan i.m.o. want triode vind ik meestal toch minder lekker klinken... Als ze hem van Dual naar Single Ended schakelbaar hebben gemaakt dan is het wel te gek, maar dat lijkt me niet voor die prijs...
En dan die Holzgehauze, tsja ik hoop van wel, dat oranje vind ik wel feestelijk staan, maar ik weet er ook niets van, misschien wordt het wel naakte stalen witte doos...

Negative K3 fan
8 juni 2006, 00:01
van push pull naar SE schakelen is technisch gezien nogal wat :)

Les Paul
8 juni 2006, 07:34
En dan die Holzgehauze, tsja ik hoop van wel, dat oranje vind ik wel feestelijk staan, maar ik weet er ook niets van, misschien wordt het wel naakte stalen witte doos...

Ik hoop ook op oranje, maar volgens Wizz wordt het een stalen witte doos. Dat is in ieder geval hoe de TT op de NAMM stond.

Tristan
8 juni 2006, 23:01
van push pull naar SE schakelen is technisch gezien nogal wat :)

Ja precies, daar moeten ze de trafo dan ook op aanpassen, dus ik ga ervan uit dat het gewoon een pentode/triode schakeling is op de eindbuizen...
Triode klinkt vaak toch minder lekker i.m.o...
@Les Paul: Dat zou jammer zijn... Wordt zo'n ding dan niet gloeiend heet? Volgens mij moet je hem dan eerst laten afkoelen voordat je ermee gaat slepen, anders verbrand je je vingers... :D

Bram+
8 juni 2006, 23:08
Ik hoop ook op oranje, maar volgens Wizz wordt het een stalen witte doos. Dat is in ieder geval hoe de TT op de NAMM stond.
Als er een houten doos omheen zou komen, zou die meteen een stuk groter moeten worden i.v.m. koeling denk ik zo, of niet? Hij is nu in ieder geval opvallend klein met alles binnenboord.

Het is overigens toch niet onmogelijk als hij toch met een een houten doos geïntroduceerd gaat worden, en de metalen behuizing meer prototype/ter promotie was?

Chris Winsemius
8 juni 2006, 23:17
Ja precies, daar moeten ze de trafo dan ook op aanpassen, dus ik ga ervan uit dat het gewoon een pentode/triode schakeling is op de eindbuizen...
Triode klinkt vaak toch minder lekker i.m.o...
@Les Paul: Dat zou jammer zijn... Wordt zo'n ding dan niet gloeiend heet? Volgens mij moet je hem dan eerst laten afkoelen voordat je ermee gaat slepen, anders verbrand je je vingers... :D

Er zijn nog andere/eenvoudigere methodes hoor...

prs
9 juni 2006, 13:33
Van de feedback site......lijkt me een redelijke kans dat deze foto is gefotoshopt....

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/orange-tinyterror_350_fffef1_75.jpg

Woooooooooow!

Bram+
9 juni 2006, 13:36
Damn, dat ziet er nog geiler uit dan alleen die witte metalen kast.
GAS! :o

Tussen neus en lippen door al besproken maar wat wordt het uiteindelijke oordeel:
15 watt buizen --> gigable ja/nee? Wat voor kabinet er dan onder hangen?

prs
9 juni 2006, 13:39
Damn, dat ziet er nog geiler uit dan alleen die witte metalen kast.
GAS! :o

Tussen neus en lippen door al besproken maar wat wordt het uiteindelijke oordeel:
15 watt buizen --> gigable ja/nee? Wat voor kabinet er dan onder hangen?

Maar ik twijfel wel heel erg of feedback deze foto gefotoshopped heeft......die foto lijkt een beetje onecht in mijn ogen.
Ik heb feedback een mail gestuurd erover, dus even de reactie afwachten.

tillens
18 juni 2006, 02:18
al reactie van feedback? met dat oranje erom heen vind ik het wel een heel sjeik ampje...

ropp
18 juni 2006, 12:19
Dit terror-gevaarte wekt bij mij ernstige gasproblemen op, hehe

Wizz
18 juni 2006, 15:30
Maar ik twijfel wel heel erg of feedback deze foto gefotoshopped heeft......die foto lijkt een beetje onecht in mijn ogen.
Ik heb feedback een mail gestuurd erover, dus even de reactie afwachten.

Het ding op de foto lijkt dus gewoon niet op de Terror. (Ik heb hem gezien, gehoord, gevoeld)
Wat zielig om dan gewoon maar een foto te pakken...

Wizz

ropp
18 juni 2006, 17:00
Staan er al ergens soundclips online? Lijkt me wel vet om te horen wat voor geluid eruit komt!

prs
18 juni 2006, 18:54
Volgens feedback zit er geen oranje behuizing om helaas....

marc_o
19 juni 2006, 11:44
Damn, dat ziet er nog geiler uit dan alleen die witte metalen kast.
GAS! :o

Tussen neus en lippen door al besproken maar wat wordt het uiteindelijke oordeel:
15 watt buizen --> gigable ja/nee? Wat voor kabinet er dan onder hangen?


Absoluut giggable.....15 watt kan erg hard. Kies echter wel een versterker die je kunt gebruiken....headroom is natuurlijk redelijk begrensd...

brunodb
27 augustus 2006, 11:00
Staan er al ergens soundclips online? Lijkt me wel vet om te horen wat voor geluid eruit komt!

heeft iemand hier al weet van?

DREAMMACHINE
22 september 2006, 09:57
....zag dit op de maxguitars site staan, wel leuke prijs !!!

http://www.maxguitarstore.com/TT.htm

Mitch
22 september 2006, 12:47
Erg smaakvol geadverteerd :roll:

DREAMMACHINE
22 september 2006, 12:53
hehe idd, maar vooral de prijs valt me mee!

Mitch
22 september 2006, 16:16
Geen ombouw + tolex er omheen zal vast wel wat schelen in de productiekosten, maar dan nog vraag ik mij af hoe ik dit topje met een vraagprijs van 499E kwalitatief moet 'plaatsen'. Over de afwerking/degelijkheid en sound van de Orange combo's en heads was ik tot nu toe niet echt onder de indruk en al helemaal niet in relatie tot de stevige vraagprijs.
Als ik dan déze prijs zie vraag ik me een beetje af of ze nou deze gewoon scherper in de markt hebben gezet of dat er nog verder is beknibbeld dan op de AD en RV series. We'll see....

marc_o
22 september 2006, 22:00
Geen ombouw + tolex er omheen zal vast wel wat schelen in de productiekosten, maar dan nog vraag ik mij af hoe ik dit topje met een vraagprijs van 499E kwalitatief moet 'plaatsen'. Over de afwerking/degelijkheid en sound van de Orange combo's en heads was ik tot nu toe niet echt onder de indruk en al helemaal niet in relatie tot de stevige vraagprijs.
Als ik dan déze prijs zie vraag ik me een beetje af of ze nou deze gewoon scherper in de markt hebben gezet of dat er nog verder is beknibbeld dan op de AD en RV series. We'll see....

Zal hetzelfde zijn als met de nieuwe Vox-jes zeker?

Les Paul
22 september 2006, 22:36
Zal hetzelfde zijn als met de nieuwe Vox-jes zeker?

Veel voor weinig bedoel je? Als de Tiny Terror net zo goed is als mijn AC15CC, dan koop ik hem zeer zeker!

Mitch
23 september 2006, 00:14
Ik ga er verder geen vooroordelen over kweken, ik zal 'm wel eens beluisteren als -ie in Rotterdam is gearriveerd. Niet dat ik geïnteresseerd ben in een mini-top natuurlijk :D maar ik wil er best nog een mening over hebben.

prs
23 september 2006, 21:31
Kan iemand mij het volgende uitleggen?
Bij een 1 kanaals amp zoals de Tiny Terror schijnt het volume niet groot genoeg te zijn om de versterker clean te krijgen zonder dat er oversturing optreedt. Is er een andere mogelijkheid om de TT bijvoorbeeld wel clean te krijgen, maar toch op volledig volume te gebruiken?

Tristan
23 september 2006, 21:47
Mwa, dat valt wel mee...
Op de Tiny Terror zit een master volume, die kan je helemaal opendraaien en de Gain control kan je dan zo afstellen dat je clean of clean met een randje hebt...
Een andere mogelijkheid zou ik echt niet weten...

SimonS
23 september 2006, 22:58
(meerdere) speakers met hoog rendement zal ook wel wat helpen.

tmcm
25 september 2006, 11:31
dit soort kwesties, hard genoeg of niet, is een soort van antropisch principe, de versterker bepaalt de toepassing ervan.
Of de toepassing geschikt is voor een bepaald situatie.. dat hangt af van de grote van de ruimte, de akoestiek, geluidsbronnen er om heen, de afstand van jou en de amp, het aantal speakers, het soort speakers, het soort muziek...

afijn.
Voor mij is 18 watt meer dan genoeg in studio's, op grote podia (pa versterking) en hele kleine ruimtes. Het gaat wel eens mis in middelgrote zalen met een drummer in topvorm, dan heb je clean helemaal niks meer te melden.

Bates15
25 september 2006, 19:19
Ik vindt hem ook gaaf, maar hen hem zoals velen nog niet gehoord. Maar laat ik nou net zoiets zoeken.... Dus, wie hem ergens ziet moet maar ff posten zodat we allemaal kunnen gaan testen!

Orpheo
25 september 2006, 19:51
Ik vindt hem ook gaaf, maar hen hem zoals velen nog niet gehoord. Maar laat ik nou net zoiets zoeken.... Dus, wie hem ergens ziet moet maar ff posten zodat we allemaal kunnen gaan testen!

al gedaan... max guitars in den haag.

Tristan
25 september 2006, 20:11
Oh vet, wat vond je ervan?
Geen ballen zeker? :D

Orpheo
25 september 2006, 22:07
Oh vet, wat vond je ervan?
Geen ballen zeker? :D

nee niet getest. ik bedoelde alleen maar er is al gezegd waar je 'm kunt testen. ik moet er eens een zaterdag voro vrij nemen. als die schoft van een winkelier me eens laat testen. Die zakkenwasser laat me dus niet meer testen. Ook al heb ik 2000 euro op zak (had ik eens letterlijk) mocht ik nog niet testen. lullo. Ik pakte toen mn portemonnee, liet 't m zien, met de woorden: dikke SHIT voor je. Nu ga ik 'm ergens anders kopen!

edit: maar waarschijnlijk is het balloos ja. ik heb onlangs een plexi halfstack getest (zo'n ouwe) en dat ding had BALLEN. KARAKTER. HOLY HOLY HOLY!!!! NIEt normaal.

Chris Winsemius
25 september 2006, 22:19
nee niet getest. ik bedoelde alleen maar er is al gezegd waar je 'm kunt testen. ik moet er eens een zaterdag voro vrij nemen. als die schoft van een winkelier me eens laat testen. Die zakkenwasser laat me dus niet meer testen. Ook al heb ik 2000 euro op zak (had ik eens letterlijk) mocht ik nog niet testen. lullo. Ik pakte toen mn portemonnee, liet 't m zien, met de woorden: dikke SHIT voor je. Nu ga ik 'm ergens anders kopen!

edit: maar waarschijnlijk is het balloos ja. ik heb onlangs een plexi halfstack getest (zo'n ouwe) en dat ding had BALLEN. KARAKTER. HOLY HOLY HOLY!!!! NIEt normaal.

Ok!!!
Dat soort winkeliers direct in de str*nd laten zakken.
Werd 'n x minder ok behandelt in 'n gitaar-shop, wapperde met 'n stapel groenen en zei toen "Dit ga ik zo direct bij jullie concurent uitgeven!". Gasten renden me nog achterna met verontschuldigingen maar 't was al te laat voor hun en de groenen belanden in 'n andere kassa :)

Ouwe plexies: rule!!!

Mitch
25 september 2006, 22:26
... als die schoft van een winkelier me eens laat testen. Die zakkenwasser laat me dus niet meer testen. Ook al heb ik 2000 euro op zak (had ik eens letterlijk) mocht ik nog niet testen. lullo. Ik pakte toen mn portemonnee, liet 't m zien, met de woorden: dikke SHIT voor je. Nu ga ik 'm ergens anders kopen!


Ondanks die keer dat je die PRS voor hem erg voordelig kwam inruilen ? He's losing his touch :D Ach ja, hij heeft een prima assortiment in zijn winkel maar het is een aparte. Ik zal mijn mond houden over mij persoonlijke ervaringen met hem, maar de belachelijke manier waarop hij nu die TT aanprijst....enough said.

tmcm
25 september 2006, 22:38
edit: maar waarschijnlijk is het balloos ja. ik heb onlangs een plexi halfstack getest (zo'n ouwe) en dat ding had BALLEN. KARAKTER. HOLY HOLY HOLY!!!! NIEt normaal.

hmmm... ballen slaat op dat midlaag dat met veel decibellen de broekspijpen laat wapperen en ja, da's misschien een beetje teveel gevraagd voor 2 el84 jongens.
Aan de andere kant, mijn oude London City had ballen maar ... ballen, da's niet het equivalent van tone he.
Ik vind die Orange cute as hell. Het zou mooi zijn alsie ook nog eens goed klonk -en in that case: verkocht- maar de prijs vermoedt chinese huisvrouwen arbeid. Misschien zou het niks mogen uitmaken als het ontwerp uit Engeland komt maar gezien het verschil met de nieuwe Voxen vs de Engelse Korgen vreest ik het ergste...

Dude
26 september 2006, 00:22
Die zakkenwasser laat me dus niet meer testen. Ook al heb ik 2000 euro op zak (had ik eens letterlijk) mocht ik nog niet testen. lullo.

niet meer ?? eerst wel ?



Ik pakte toen mn portemonnee, liet 't m zien, met de woorden: dikke SHIT voor je. Nu ga ik 'm ergens anders kopen!


hahaha geweldige actie, ik heb die neiging bij feedback rotterdam altijd, de enige toffe verkoper is die ene studentikoze maar de rest zuigt echt apeballen qua klantvriendelijkheid. Kortom, daar testen en ergens anders scoren.

heavy-metal-thunder
26 september 2006, 08:32
@Les Paul: Die Fender Blues Jr. en Pro Jr. vind ik helemaal niks, die Carr Mercury kon mij ook niet bekoren, veel te dof en die power attenuator die erin gebouwd zit is echt waardeloos, dan kan je de versterker nog beter zachtjes zetten, zonder power attenuator i.m.h.o.

Het is wel leuk om een lijstje te maken van low power amps (tot 20 watt)
Dan kunnen deze er ook nog wel bij:
Vox AC15 (ik vind zelf de AC30 wel net iets lekkerder)
Marshall 1974x, 2061x
Ceriatone: 18 watt, 18 watt TMB

Alhoewel echte low powered amps voor mij 10 watt of minder zijn (vaak single ended), want met een ampje van meer dan 10 watt (15 tot 20 watt) kan je wel gigs doen...

Ibanez heeft toch ook een 5W lampencombo. Ik dacht een 250 euro.

guhlenn
26 september 2006, 08:57
De Valbee meen ik ja. kreeg nog goede recensies ook.

ben wel benieuwd. en zo;n el84 eindtrap kan echt wel ballen hebben hoor. tis idd de vraag of dit een AD/OD serie afgeleide is of niet. want die klinken ERG fijn imho.

marc_o
26 september 2006, 20:26
Die heb ik laatst eens getest, maar dan kun je echt beter een transistorbakje kopen, iedere Cube klinkt beter dan dat ondin van Ibanez.....het woord Bee in de naam verraad al hoe ie klinkt...

future2future
26 september 2006, 23:15
Ik Vind de Orange er vooral tof uitzien. Zou hem graag willen beluisteren, hoewel ik in het verleden nooit gecharmeerd was van orange

Bates15
27 september 2006, 09:06
nee niet getest. ik bedoelde alleen maar er is al gezegd waar je 'm kunt testen. ik moet er eens een zaterdag voro vrij nemen. als die schoft van een winkelier me eens laat testen. Die zakkenwasser laat me dus niet meer testen. Ook al heb ik 2000 euro op zak (had ik eens letterlijk) mocht ik nog niet testen. lullo. Ik pakte toen mn portemonnee, liet 't m zien, met de woorden: dikke SHIT voor je. Nu ga ik 'm ergens anders kopen!

edit: maar waarschijnlijk is het balloos ja. ik heb onlangs een plexi halfstack getest (zo'n ouwe) en dat ding had BALLEN. KARAKTER. HOLY HOLY HOLY!!!! NIEt normaal.

Had je Rob achter de kassa? Kan me niet voorstellen dat je van hem niets mag testen. Van oudsher zat hij bij ons in Amsterdam en toen vondt ik ze een van de meest relaxte winkels. Ik kan me niet voorstellen dat hij nu zo streng is, en al helemaal niet dat hij je verdenkt van het geldloos zijn. :)