PDA

View Full Version : linkse "explorer"



krieke
1 juni 2006, 15:20
Ik zou binnenkort graag een gitaar willen kopen van het model zoals een gibson explorer, maar op hun site staat er normaal bij het model als ze die in een linkse versie maken wat dus niet het geval is. Kennen jullie mss een ander merk dat ook zo een model van gitaar heeft maar dan in het links? Of kan je bij gibson ook aanvragen of ze een custom willen maken, bij les pauls gaat dit althans?

Mauser
1 juni 2006, 15:28
Wat is je budget? :)

krieke
1 juni 2006, 15:34
mja budget, ik zou er toch wel veel voor willen geven aangezien ik een grote James Hetfield fan ben, maar uhm de rechtse kost rond de 1300 denk ik, dus neem ongeveer rond de 2000 euro

fred dons
1 juni 2006, 15:42
Erik van de Haar bouwt custom explorers (meeste andere bedrijven zoals bijvoorbeeld ESP kunnen/mogen de correcte explorer niet meer maken)

www.haarguitars.nl

krieke
1 juni 2006, 15:45
Erik van de Haar bouwt custom explorers (meeste andere bedrijven zoals bijvoorbeeld ESP kunnen/mogen de correcte explorer niet meer maken)

www.haarguitars.nl

merci, ik zal hun is een mailtje sturen

Mauser
1 juni 2006, 15:55
Je zou ook Ran kunnen proberen. Erg goede gitaren tegen een redelijke prijs. Customs zijn daar al vanaf 1200 Euro, inclusief hardcase :)

www.ranguitars.com

krieke
1 juni 2006, 16:02
Je zou ook Ran kunnen proberen. Erg goede gitaren tegen een redelijke prijs. Customs zijn daar al vanaf 1200 Euro, inclusief hardcase :)

www.ranguitars.com

bedankt, zien er trouwens erg goed uit en er staat bij de foto's toevallig een linkse :D

Mauser
1 juni 2006, 16:06
De reden dat ze goedkoop zijn is omdat ze handgebouwd worden gemaakt in Polen, waar de lonen lager zijn :P Kwaliteit is zeker niet verkeerd, er zijn genoeg grotere artiesten die ermee spelen :) Voornamelijk metal, maar ja, James Hetfield is ook metal ;)

krieke
1 juni 2006, 16:11
Erik van de Haar bouwt custom explorers (meeste andere bedrijven zoals bijvoorbeeld ESP kunnen/mogen de correcte explorer niet meer maken)

www.haarguitars.nl

nogthans op de site van ESP kan je een formulier invullen voor een gitaar te laten maken en hun explorer model de "EX" staat er nog tussen

dus kan ik mss is eerst bij hun aanvraag doen, aangezien ze gewend zijn om gitaren te maken die bedoeld zijn om metal mee te spelen en dus ook voor de zekerheid van kwaliteit

Mauser
1 juni 2006, 16:13
Maar de EX van ESP is niet het originele Explorer model ;)

krieke
1 juni 2006, 16:24
Maar de EX van ESP is niet het originele Explorer model ;)

idd zo fel had in nog niet gekeken, de achterkant is anders gebogen en ook de punten zijn anders

Mauser
1 juni 2006, 16:39
Persoonlijk vind ik de EX van ESP lelijk, maar het originele Explorer model daarentegen.. :D

gvink
1 juni 2006, 16:47
Dan zou ik zeker ook eens Sander de Gier een mailtje sturen!!
Mijn favo gitaarbouwer.. :D

:cooler:

krieke
1 juni 2006, 16:49
Persoonlijk vind ik de EX van ESP lelijk, maar het originele Explorer model daarentegen.. :D

ja daar denk ik ook zo over, maar nu heb ik gezien bij de modellen dat je kan kiezen, kan je ook een andere model kan opgeven dus kan ik het mss wel is proberen omdat James wel een esp explorer model heeft dat overeenkomt met de originele explorer : zie hier (http://www.freewebs.com/montyjay/jameswhiteespexpdot.html)

Philippe
1 juni 2006, 16:57
Dat komt omdat hij die eind jaren 80/begin jaren 90 heeft laten bouwen, toen het voor ESP nog niet verboden was de exacte explorervorm na te bouwen (pre-lawsuit).

Johannes
1 juni 2006, 17:12
Om wat onwaarheden uit de de wereld te helpen. ESP/Edwards/Navigator/GrassRoots maakt nog steeds "echte" explorer modellen, alleen zijn die niet bestemd voor de Europese en Amerikaanse markt. In Japan zijn ze wel verkrijgbaar. Ook Les Paul en Strat kopieen zijn daar gewoon te koop. Linkie: ESP Japan site (http://www.espguitars.co.jp/index2.html)

Ook zie je nog regelmatig ESP en LTD explorers op Ebay en soms op Nederlandse sites. Linkie: 2 Ebay ads. (http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2 F&fkr=1&from=R8&satitle=esp+explorer&category0=)

Gitaro
1 juni 2006, 18:16
Ja, RAN is tof. Vader speelt op RAN :)

Mauser
1 juni 2006, 18:31
En sinds kort ook Jeff Waters van Annihilator :)

En natuurlijk Vogg van Decapitated :D

casper innosence
1 juni 2006, 20:37
de ex bij esp is inderdaad niet de explorer deze mag niet meer gemaakt worden. Bij de Explorer (of zo als de ze bij esp genoemd werd EXP) is et zo dat deze niet meer gemaakt mag worden voor de europese en amerikaanse markt. Submerk Edwards van ESP maakt ehm geloof ik nog wel voor de japanse markt....

Ook de Eclipse van Esp (les paul model) heeft in amerika een ander aanzicht dan in europa. In europ mag de ESP standard eclipse nog wel de lespaul knoppen lay out hebben in de usa niet meer dankzei de Lawsuit van Gibson..