PDA

View Full Version : Vox Ad50VT vraagje(s)



MichaelSS
1 juni 2006, 13:40
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe versterker te kopen. Zat te denken aan een AD50VT van vox. Had er een paar vraagjes over.

Wat is de kwaliteit ervan?
Heeft de versterker een mooie "Clean" sound?
En is hij overal 370 euro ? of zijn er winkels die goedkoper zijn ( omgeving drenthe friesland en gelderland )

JorikDekkers
1 juni 2006, 16:20
de kwaliteit is goed, clean is geweldig en ik denk dat dat wel een nette prijs is :satisfie: op slaapkamer niveau klinkt ie echt ENORM lekker... op bandniveau is het lekkerder met een EQ (pedaaltje) in de loop, maar zonder gaat ook meer dan prima!

outside
1 juni 2006, 17:48
Goede versterker! Ik heb hem verkocht omdat ik o.a. meer presets wou (ik heb nu een gt-8 met power amp en cab). Distortions vond ik super, echt clean bleef die wel niet met een high output humbucker (mijn gt-8 nu wel) maar als je geen high output humbucker hebt is de clean van de black 2x12 zeer mooi! Ik heb hem zelf gekocht voor 340 euro in Leo Caerts: Leuven, België en ik heb hem nooit goedkoper gezien.

MichaelSS
1 juni 2006, 18:02
Da's een beetje ver. :)

Maar toch bedankt voor de reacties. Denk dat ik hem maar ga halen over een tijdje.

MichaelSS
2 juni 2006, 18:19
Ik ga zo achter een Fender Cyber Twin 65 watt aan. Is dit een beter keuze dan de vox ?

Scali
2 juni 2006, 18:38
Ik ken alleen de Cyber Twin 2x12 combo, weet niet of dat de 65 is.
Maar dat is een topversterker, terwijl de Vox een beginnersdingetje uit China is.
Maar de Cyber Twin klinkt wel als een Fender op zo ongeveer ieder standje, terwijl de Vox allerlei versterkers behoorlijk goed nabootst.
Dus als je niet per se de Fendersound zoekt, maar iets heel anders, is een Cyber Twin misschien niet echt wat je zoekt.

MichaelSS
2 juni 2006, 23:36
omg :rockon: wat een versterker. Morgen natuurlijk wat foto's, maar jongens.. wat een vreselijk vette versterker.

Vanavond 10 uur heb ik hem opgehaald in Zwolle. Ik kwam daar en zag gelijk de versterker staan in een grote stoffen hoes. Hij haalde hem eronder uit, en zag het juweeltje staan.

Toen hij hem aanzette vlogen de pannen letterlijk van het aanrecht.

Hij is een stuk groter als dat ik hem had verwacht, en staat uber vet bij mijn zwarte strat. Hij is super strak kwa geluid. Nu nog even uitvogelen hoe dat zit met al die knopjes, en die whawha die ik nog steeds niet aan de praat heb, maar daar heb ik nu meer dan 100 dagen de tijd voor ( vakantie ownd pijp ).

Morgen zou ik proberen wat foto's te schieten.

Stray_talk
4 juni 2006, 12:52
Ik ben er ook over aan het denken om een 50VT te kopen. Alleen zit ik nog met de vraag: is 50 watt wel genoeg voor eventuele optredens? Ik zou natuurlijk ook een 100VT kunnen kopen maar die is wel meteen 200 euro duurder.

MichaelSS
4 juni 2006, 12:54
op MP staat een nieuwe voor 425. Ik had hem 350 geboden en mocht heb voor 400 hebben.

Mischien is dat wat voor je

100VT trouwens.

Scali
4 juni 2006, 12:57
De AD50VT gaat eigenlijk helemaal niet hard. Zeker niet op de clean-modellen, en dan met name de Blackface.
Ik had em uitgetest met een vriend van me, die was aan het ampshoppen... Hebben we dat ding in een oefenhokje voluit gehad... Daar hoef je je oren nog niet eens dicht voor te houden. Volgens mij ging de MG30DFX die we geprobeerd hebben, nog harder (maar die hebben we dan niet voluit gehad :)).
Dus als je op wilt treden met clean geluid, zou ik wel voor de 100 gaan, de 50 is echt zwak.

Stray_talk
4 juni 2006, 13:06
op MP staat een nieuwe voor 425. Ik had hem 350 geboden en mocht heb voor 400 hebben.

Mischien is dat wat voor je

100VT trouwens.

Ja ik had hem ook net gevonden. Ik denk dat ik binnenkort eerst hier nog maar eens rond ga kijken of ik iets goedkopers kan vinden. Maar toch bedankt voor de tip.

JorikDekkers
4 juni 2006, 14:35
Ik ben een trotse eigenaar van de ad100vt... dus de 100 watt versie. Ik heb de 50 watt alleen op lage volumes (a.k.a. met de power control achterop helemaal dicht) en die had door de closed cab een iets voller laag.

De 100 watt heeft in ieder geval méér dan genoeg volume om in een bandsituatie overeind te blijven: de master en volume knoppen zo ver mogelijk open en dan met de powerknop op de achterkant het overall volume bepalen geeft dan het beste resultaat. Meestal staat hij dan tussen de 40 en 50 watt en dan ben ik goed hoorbaar. (het moet wel leuk blijven voor de andere bandmembers :satisfie: )

Het zijn sowieso geen versterkers waar je een miskoop aan kan doen, zolang je er geen metalsounds uit wil halen. Wij spelen rockklassiekers en daarvoor is het echt de ideale amp voor dit geld (ik gebruik het derde kanaal ipv de effecten).

heavy-metal-thunder
4 juni 2006, 18:08
Ik ben er ook over aan het denken om een 50VT te kopen. Alleen zit ik nog met de vraag: is 50 watt wel genoeg voor eventuele optredens? Ik zou natuurlijk ook een 100VT kunnen kopen maar die is wel meteen 200 euro duurder.
die 200 euro meer is niet zo erg, maar hou rekening met het hoge gewicht en de afmetingen van de bak.

Of hij krachtig genoeg is om mee op te treden? Hangt af van de omstandigheden:
- hoe groot?
- hoe hard mept de drummer?
- zijn er nog andere instrumenten bij?

Ik denk als je er veelvuldig wil mee optreden, dat die 50W krap wordt. Een klein caféetje gaat nog wel lukken, maar zalen... ????

Ik heb mijn vt30 al regelmatig meegenomen naar rep, en dat lukt wel. Maar als de drummer echt hard mept, moet ie al tamelijk luid staan en ik denk niet dat de vt30 daarvoor gemaakt is. Oké, de 50 is natuurlijk krachtiger en een 12 inch speaker, maar...

MichaelSS
4 juni 2006, 18:28
Je kan er altijd een cabinet bij aansluiten. Op mijn cyber kan dat in ieder geval wel.

Ik ben zelf blij dat ik niet voor vox heb gekozen. Was eerst heel erg enthousiast over, maar naar mate ik dat ding goed bekeek vond ik hem toch wat blikkerig overkomen, en daar bedoel ik het uiterlijk + geluid mee.

Tailers
9 november 2009, 16:06
Ik heb een AD50VT, clean geluid is wat je er zelf van wilt maken, klein beetje crunch of gewoon perfect clean het kan allemaal hoe die is op echt hoog voplume weet ik niet, had ik dat geprobeerd hadden mijn buren me waarschijnlijk uit me raam gegooid

michi3l
9 november 2009, 17:33
Je weet dat dit topic uit 2006 komt? beetje nutteloos dus.