PDA

View Full Version : Epiphone valve junior head komt er aan !



Dude
1 juni 2006, 11:31
jaja kreeg net een mailtje van jukebox, ze hebben ze zeer binnenkort op vooraad !

vette shit !

nopster
1 juni 2006, 11:32
En is er nu al een prijs gekend? Sommige zeiden rond de 100 euro...

Treeb
1 juni 2006, 14:01
Goed nieuws!!
Ik was al een tijdje met smart aan het wachten!!

Negative K3 fan
1 juni 2006, 17:06
ik ga er sowieso 1 halen en kijken wat eraan te modden valt!!11

op hcaf stond laatst een koel topic met GOEDE soundclips, erg overtuigend. Hij had hem ook gemod (betere componenten) en daar ook soundclips van gemaakt... ik zoek de link even

Negative K3 fan
1 juni 2006, 17:07
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1255784

alstu

en ter info, de amp van de gemodde clips is gemod met >100$ puur aan onderdelen, mij het geld niet waard :)

Tristan
1 juni 2006, 22:08
Thanx for the clips Lennart!
Zijn die gasten doof ofzo?
Die clipjes van de amp stock zijn i.m.h.o. veel beter, veel meer Mojo...
De gemodde versie heeft wel meer hoog, maar ik vind hem niet beter klinken op de clipjes...
Als ze maar 100 of 200 euro zijn, dan ga ik er zeker een proberen en waarschijnlijk wel eentje kopen...
Die Orange Tiny Terror komt er ook nog aan, die lijkt me ook wel interessant, alhoewel die wel een stukje duurder is, maar rond de 500 euro vind ik ook niet echt veel geld...

up-guitarman
1 juni 2006, 22:35
Mm, interessant, wat worden de prijzen van de head, de combo en de andere modellen ???

Negative K3 fan
1 juni 2006, 22:53
ik vond het verschil tussen de gemodde en normale versies niet denderend genoeg voor het prijsverscihl (er zit nb een MM OT in), maar wat betreft de hardere sounds vond ik de gemodde zeker wel beter klinken, meer definitie en vooral een aangenamer hoog, de stock clips klinken dof.

Chris Winsemius
2 juni 2006, 15:37
ik vond het verschil tussen de gemodde en normale versies niet denderend genoeg voor het prijsverscihl (er zit nb een MM OT in), maar wat betreft de hardere sounds vond ik de gemodde zeker wel beter klinken, meer definitie en vooral een aangenamer hoog, de stock clips klinken dof.

Hoi Lennart

Ik zal 'ns kijken als ik zo'n amp hier binnen krijg.
Op het eerste gezicht lijkt mij dat de aangegeven circuit-tweaks nog "beter" kunnen, hoop dat ze ook puur alléén de OT kunnen of gaan leveren.

Soldeer ze!

Treeb
2 juni 2006, 20:08
Ik heb even met gibson gemailt, daar zeiden ze dat de valve junior head in de derde week van juli komt, tenminste dat denk ik in dit mailtje te lezen:

De ondergeschikte van de Epiphone Valve Junior Head zal in Europa van de derde week van juli kunnen.

Misschien dat ze voor de zekerheid een paar maand extra aangeven.

Dude
2 juni 2006, 20:54
Hij gaat 150 euro kosten.

zeer nette prijs lijkt me,

ben erg benieuwd

Negative K3 fan
3 juni 2006, 13:18
ik zet alvast 150 euro apart :)

Punt
6 juni 2006, 21:04
In de US kostie 100 dollar is dat 90 euro ofzo?
Voor dat overvliegen naar Europa wordt behoorlijk wat gerekend!

d'oh
6 juni 2006, 21:08
hij word in china gemaakt en vanuit daar gedistrubuteerd,
dus wat dat betreft heb je geen kosten van amerika naar nederland.
Ik heb 2 maand geleden gibson hierover gemaild en die verwachten een prijs van 100 euro ongeveer, maar dat hebben ze dus blijkbaar bijgeschroefd

Punt
6 juni 2006, 22:03
$100 + 19% + 3,24% invoer is zo'n $122

Pak weg 100 euro?

Nog steeds een hoog bedrag de verzending zit er al in die betalen de amrikanen ook vanaf china, de marge zit al in die 100 euro.

BLOK182
7 juni 2006, 11:37
En dan heb je nog altijd prijsdifferentiatie en prijsdiscriminatie he:-) Alles overal precies hetzelfde laten kosten lukt niet, wie weet gaan er wel 5 x zoveel van die Epi's naar Noord-Amerika dan naar Europa. En Epiphone is een Amerikaans merk, dan merk je der ook in terug.

Punt
7 juni 2006, 19:45
Tja zolang wij zo meegaand zijn blijven we meer betalen dan die Yanks :)

Chris Winsemius
7 juni 2006, 19:56
lokale tax!!!!

alles in de states wordt vermeld zonder +/- 8% tax (aankoop binnen die staat, Oregon is zelfs taxfree...).
shipping d'r bij
omrekening naar euros
2,7% of zo d'r op
daar weer eens 19% hiero d'r boven op
en
dan
nog
'n
tientje
hier
d'r
boven
op

:D

Punt
7 juni 2006, 20:02
lokale tax!!!!

alles in de states wordt vermeld zonder +/- 8% tax (aankoop binnen die staat, Oregon is zelfs taxfree...).
shipping d'r bij
omrekening naar euros
2,7% of zo d'r op
daar weer eens 19% hiero d'r boven op
en
dan
nog
'n
tientje
hier
d'r
boven
op

:D

Juist en dan kom je dus aardig in de buurt van mijn 100 euro :)

Brammibal
7 juni 2006, 20:18
Epi Jr Head lijkt me wel wat hebben. HIj klonk goed vondik (zeker in die prijsklasse.). en dan nog een geod tweede handsd cabinet erbij, hoewel dat er wel; zielig utiziet, zoon klein ding op zoon groot cabinet

PeeVee
7 juni 2006, 21:07
In de US kostie 100 dollar is dat 90 euro ofzo?
Voor dat overvliegen naar Europa wordt behoorlijk wat gerekend!
Met dit soort volumineuze en zware spullen met je gerust de dollar omzetten naar Euro's en flink naar boven afronden is mijn ervaring. Zo'n ampje verzenden kost via USPS air (6 - 10 werkdagen) al $50. Dan betaal je inderdaad nog eens invoerrechten (ik dacht 3,5% op electronica) en voor het inklaren vaak een vast bedrag dat bij mijn imports min of meer random varieerde tussen 8 en 14 Euro. Vervolgens betaal je over de SOM van de waarde van het object + verzendkosten + invoerrechtten nog eens 19% BTW. In de praktijk is factor 1,5 dus best reeel, d'r mot ook nog wat aan verdiend worden natuurlijk.

Klein grut kun je prima bestellen in USA. Tip: laat het versturen via een USPS flat rate envelope ($9 of $12 voor de grotere). Die gaat niet langs de douane en krijg je gewoon in de bus... Da's interessant. Er is natuurlijk wel een risico want als het zoekraakt of beschadigd heb je geen poot om op te staan. Voor klein spul, totaal onder de $200 ofzo (pickups, parts etc.) wil ik het risico wel nemen, is tot nu toe (stuk of 10 keer) altijd goed gegaan.

Punt
8 juni 2006, 00:14
FF on topic :)

Ik heb de combo gehad.
Klonk het best met m'n strat, een lp vond ik er minder op klinken.

Jeanken
13 juni 2006, 13:32
Ik denk toch ook niet dat hij 150EUR zal gaan kosten, daaroor heb je de Valve Junior combo namelijk, en die staat USA 139$ en de head bij dezelfde shop 99$.
Zal misschien nog net boven de 100EUR zijn, maar 150EUR lijkt me sterk, dann koop je toch gewoon de Valve Junior en soldeer je een jack aan de speaker out.(als er al geen 'external speaker' jack opzit.)

future2future
13 juni 2006, 23:51
Heb er vandaag op gespeeld en vond hem niet super. Wel leuk natuurlijk voor de prijs, maar niet super

Treeb
14 juni 2006, 08:39
Heb er vandaag op gespeeld en vond hem niet super. Wel leuk natuurlijk voor de prijs, maar niet super

heb je op de combo of op de head gespeeld? En als je op de Head hebt gespeelt, waar was dat?

future2future
14 juni 2006, 09:41
Nee heb op de combo gespeeld, bij dirk witte in utrecht. Ik denk trouwens als je de head op een goeie speaker zet, dat ie dan een stuk beter klinkt dan door zo'n klein speakertje. Ik zou graag de head ook is proberen.

Negative K3 fan
14 juni 2006, 11:17
heb je nog wat gemerkt van het brom probleem??

future2future
14 juni 2006, 11:37
Hij gaat natuurlijk meer brommen als je hem harder zet, maar is me niet echt opgevallen als probleem ofzo...

BLOK182
14 juni 2006, 12:49
Mij lijkt inderdaad ook vooral de speaker het zwakste punt. Als je em op een leuke 1x12" ofzo hangt, zal het wel redelijk klinken denk ik. Al updates over de release vd head?

up-guitarman
14 juni 2006, 13:01
Zijn de valve special en de valve standard al verkrijgbaar hier ???
Ik wil ze zeker eens testen, kheb nog een ampje nodig voor thuis, ma ik heb ze nog nergens zien staan ...

Les Paul
14 juni 2006, 20:52
Zijn de valve special en de valve standard al verkrijgbaar hier ???
Ik wil ze zeker eens testen, kheb nog een ampje nodig voor thuis, ma ik heb ze nog nergens zien staan ...

Ik heb ze allebij bij NL Muziek zien staan.