PDA

View Full Version : Zoek een goede vintage Fender voor thuis



hanzeman
1 juni 2006, 10:54
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare buizenversterker, waarmee ik vooral thuis zal spelen. Zoek dus iets tot max 40 watt (20 watt is ook al goed, bij eventuele optredens zal er gemic-ed worden). Ik heb een aantal moderne versterkers geprobeerd (Hot Rod, Delta Blues e.d.) en mijn voorkeur ging eerst uit naar de Blues Deluxe of de Blues Junior, maar veel mensen adviseren mij om op zoek te gaan naar een oudere tweede hands Fender versterker, van voor 1980 ongeveer. Zouden stukken beter klinken.

Voor het geld voor een Reissue Blues Deluxe koop je ook een oude Super Champ of een Fender 30 bijvoorbeeld. Zullen deze uiteindelijk een lekkerdere tone geven dan zeg de Blues Deluxe Reissue, de Blues Jr. of een '65 Deluxe Reverb Reissue?

Zijn er alternatieven voor de Super Champ en de Fender 30 als het gaat om betaalbare en lekker klinkende vintage Fender buizenversterkers? (Het liefst kocht ik een vintage Deluxe Reverb, maar dat ligt ver boven mijn budget...)

Quink
1 juni 2006, 11:30
(Het liefst kocht ik een vintage Deluxe Reverb, maar dat ligt ver boven mijn budget...)

Wat is je budget (ongeveer)?

hanzeman
1 juni 2006, 11:44
tot 850 euro zo'n beetje

Quink
1 juni 2006, 12:10
Een Silverface Deluxe Reverb moet je daar toch wel (ongeveer) voor kunnen krijgen? Kan een paar tientjes meer zijn, maar geen honderden euro's meer (toch??).

MatthijsBlom
1 juni 2006, 12:10
Voor dat geld kan je eventueel een pinceton overwegen.
12 watt en een erg fijne geluid.

Ik weet niet in wat voor band/formatie je live speelt.
Als het hard en groot is, dan is een princeton wel wat klein.
Maar het is een mooie versterker hoor!!

Quink
1 juni 2006, 12:29
in your dreams

Shit, is dat een tegenvaller. Dan heb ik natuurlijk gedroomd dat ik nog niet zo gek lang geleden een Dlx Rev voor dat bedrag heb gekocht, en er gisteren nog op heb gespeeld. En dan zal mijn gitaar ook wel op de grond zijn gepletterd, die stond er tegenaan geleund...:D

Maar serieus, zijn die dingen dan zo ontegelijk duur geworden?

Robbert
1 juni 2006, 12:49
Maar serieus, zijn die dingen dan zo ontegelijk duur geworden?

Ik heb de mijne een jaar of twee terug gekocht voor 1000 Euro. Toendertijd stonden er nog twee op Marktplaats tussen de 800 en 1000.

Quink
1 juni 2006, 13:23
Ik heb de mijne een jaar of twee terug gekocht voor 1000 Euro. Toendertijd stonden er nog twee op Marktplaats tussen de 800 en 1000.

Ja, dat zijn ook zo'n beetje de prijzen die ik dacht. Maar inmiddels zijn dit blijkbaar droomprijzen?

ziggie
1 juni 2006, 13:25
Maar serieus, zijn die dingen dan zo ontegelijk duur geworden?

Ik heb 5 maanden terug een prima Deluxe Reverb uit 1976 gekocht. Nieuwe elco's zaten er in en afgesteld en wel. 900 euro. Het kan echt wel. Kijk maar eens op ebay (duitsland vooral).

Ook in NL worden ze zo nu en dan aangeboden. Ik wilde ook perse een Deluxe Reverb. Kocht dus die Silverface, omdat ik geen goede Blackface kon bemachtigen in Europa.

Na 2 weken vond ik toch een Blackface in superconditie in NL. Zat achteraf toch wel wat werk aan (elco's, afstellen en een nieuwe 230 volt voedingstrafo). Dan ben je wel snel het dubbele kwijt als bij een Silverface. Dit zijn de echte collectorsitems.

En nu ga je wellicht vragen, wat ik met die Silverface doe? Helaas, ik hou hem er bij als backup. maar je vind er vast een als je je best doet. Topversterkers! Gaan nooit meer weg.

En voor in de huiskamer? Mijn buren zijn er niet blij mee. Mijn bandleden wel, mits ik hem niet boven standje 4 zet. Die 22 watts gaan loeihard!

hanzeman
1 juni 2006, 16:41
Een Super reverb die op 2e hands. be aangeboden staat moet 1800 euro kosten, zo mailde mij de trotse bezitter ervan gisteren zonder blikken of blozen...

ziggie
1 juni 2006, 16:47
Is het een Blackface of een Silverface?

Een goed Blackface zou idd zoiets mogen kosten. Een Silverface never nooit! Denk dan ook aan zo'n 1000 euro. Wel weer even zoeken natuurlijk.

tmcm
2 juni 2006, 00:49
hmm, mijn bassman head uit 77 is te koop.
Goede nieuws is dattie helemaal origineel is en fantastisch klinkt, eet 9 van de 10 amps for breakfast. Slechte nieuw is dattie in een legend (boogie oak en cane look) zit ingebouwd. Verzamelwaarde nul komma nul. Goede nieuws daarentegen is dattie zo goedkoop is, daar krijg je nog geen 2e hands junior voor.
afijn.
Ik heb net een Dynacord twen gekocht voor 125 euro. Princeton ding met 2 6v6's en een 12 inch. Mijn tweede twen. Spijt dat ik de eerste 10 jaar geleden ooit verkocht heb. Op ebay.de gaan ze naar de 600 euro maar hier in nederland nog voor oud schroot. Misschien een optie? Klinkt als Fender tweed trouwens, geen black of silverface.

hanzeman
2 juni 2006, 09:40
En wat kost die bassman?

harrie-beton
2 juni 2006, 10:20
Het onderhandelen over de prijs moet je even via een prive mailtje doen.

PeeVee
2 juni 2006, 10:54
Slechte nieuw is dattie in een legend (boogie oak en cane look) zit ingebouwd.
En het goede nieuws is dat ik wel een Bassman 50 / Export cabinetje voor je heb liggen. PM maar voor de details

hanzeman
2 juni 2006, 11:52
Het onderhandelen over de prijs moet je even via een prive mailtje doen.


ok wist ik niet, ik mail vanavond wel even voor nadere info

Mr.Jay
2 juni 2006, 12:47
Het onderhandelen over de prijs moet je even via een prive mailtje doen.


Maar aanbieden van gear mag dus wel ?

JaY

harrie-beton
2 juni 2006, 13:08
Maar aanbieden van gear mag dus wel ?

Dit is een discussie forum over gear.
De bieder heeft volgens mij geen kwade bedoelingen dus het wordt vaak gedoogd.
Eigenlijk mag het aanbieden van gear niet. Daar is gitaarmarkt of marktplaats of speuders voor (en een hoop andere sites).

Mr.Jay
2 juni 2006, 14:11
Dit is een discussie forum over gear.
De bieder heeft volgens mij geen kwade bedoelingen dus het wordt vaak gedoogd.
Eigenlijk mag het aanbieden van gear niet. Daar is gitaarmarkt of marktplaats of speuders voor (en een hoop andere sites).

Geen kwade bedoelingen had vlg. mij ook de vrager naar een FANE speaker, omdat hij er één mistte en uiteraard bij vintagefans meer kans maakt om geholpen te worden > en dat topic is wél gesloten.........vreemd hoor.

JaY

tmcm
2 juni 2006, 14:16
yep, zei het als voorbeeldje dat er best nog wel silverface fenders te vinden zijn voor een laag bedrag als je niet op de originaliteitsprijs uit bent.
Als ik iets wil verkopen staat het op gitaarmarkt, mag aannemen dat daar ook de potentiele kopers komen he. Hier lullen we er alleen maar over.
Maar ach, tis toch mooi als we mekaar een beetje kunnen helpen he

harrie-beton
2 juni 2006, 16:11
De regels zijn wel duidelijk maar kleine dingen worden gedoogd zoals zijdelings iets aanbieden of in je signature iets aanbieden, dat maakt de praktijk ingewikkeld want een "politie-staat" hou ik niet van.

Maar als opzet is dit forum een discussie plaats (en zelfs een hele goede). We doen een beroep op iedereen zijn gezonde verstand bij wat wel en wat niet mag.
In dit voorbeeld wordt een amp aangeboden zijdelings tussen de nuttige discussie door en de onderhandeling over de prijs voor de amp gaat verder via pm - prima.

Die andere meneer die een speaker zocht was puur het aan adverteren in zijn begin thread.

groeten harrie

Mitch
2 juni 2006, 17:29
Valt me nu pas op dat er 2 nieuwe mods zijn ?! Da's wel met heel erg stille trom gegaan.
Wel triest dat er nu ineens weer over wat-is-spam gediscussieerd moet worden. :roll: Maar goed: welkom harrie !


On Topic: wat je wil en het budget dat je hebt bijten elkaar een beetje. Voor het wattage, gebruik en budget zou ik me niet blind staren op vintage Fenders. Mocht je dat tóch per se willen, realiseer je dan wel dat er in die prijsklasse best opknappers te vinden zijn, maar daar moet natuurlijk altijd nog geld ingepompt worden.

matto
2 juni 2006, 17:44
Valt me nu pas op dat er 2 nieuwe mods zijn ?! Da's wel met heel erg stille trom gegaan.
Wel triest dat er nu ineens weer over wat-is-spam gediscussieerd moet worden. :roll: Maar goed: welkom harrie !


On Topic: wat je wil en het budget dat je hebt bijten elkaar een beetje. Voor het wattage, gebruik en budget zou ik me niet blind staren op vintage Fenders. Mocht je dat tóch per se willen, realiseer je dan wel dat er in die prijsklasse best opknappers te vinden zijn, maar daar moet natuurlijk altijd nog geld ingepompt worden.

Mijn deluxe reverb van 1968 (gereviseerd) is weggegaan voor 1250 euro.:p

Mitch
2 juni 2006, 18:02
Da's mooi, maar:


tot 850 euro zo'n beetje

is het budget. Da's nét effe anders ;)

hanzeman
2 juni 2006, 21:48
Dus als ik voorgaande posts mag samenvatten:

Voor mijn medelijdenwekkende budget kom ik uit bij vintage Fender opknappers waar ik misschien nog meer geld en tijd in moet stoppen of bij 'mindere broeders' als de Super Champ of een Fender 30 wat misschien uiteindelijk een mindere tone oplevert.

Dan is het misschien toch verstandiger om te gaan voor een nieuwe Fender Reissue Blues Deluxe, een Fender Blues junior met een upgrade op de speaker of, als er nog 300 euro bijspaar, een Reissue 65 Fender Deluxe Reverb?

Mr.Jay
2 juni 2006, 22:23
Dus als ik voorgaande posts mag samenvatten:
Voor mijn medelijdenwekkende budget kom ik uit bij vintage Fender opknappers waar ik misschien nog meer geld en tijd in moet stoppen of bij 'mindere broeders' als de Super Champ of een Fender 30 wat misschien uiteindelijk een mindere tone oplevert.
Dan is het misschien toch verstandiger om te gaan voor een nieuwe Fender Reissue Blues Deluxe, een Fender Blues junior met een upgrade op de speaker of, als er nog 300 euro bijspaar, een Reissue 65 Fender Deluxe Reverb?

850 + 300 = 1150 > moet je toch écht een leuke silverface DR voor kunnen vinden. In godsnaam voor zoveel geld geen moderne fendershit kopen a.u.b.
En een "re-issue" bluesdlx. vind ik toch wel de grootste giller van Fender.
Gééneen van al die amps heeft TOON ! ze klinken allemaal zo plat als een eurocent.

JaY

hanzeman
2 juni 2006, 22:29
ze klinken allemaal zo plat als een eurocent.

JaY


Ook de Re-issue Deluxe Reverb? Dacht dat die toch wel goed is? Heeft een Fender Superchamp met z'n 10 inch speaker meer toon dan de re-issue dlx reverb volgens jou?

Mr.Jay
2 juni 2006, 22:38
Ook de Re-issue Deluxe Reverb? Dacht dat die toch wel goed is? Heeft een Fender Superchamp met z'n 10 inch speaker meer toon dan de re-issue dlx reverb volgens jou?

R.I. amps zijn technisch gezien rampzalige apparaten.Die worden geen 40j. Er worden geen degelijke parts meer gebruikt en ook veel Aziatisch spul > dát kost toon. De Superchamp is nog uit de Rivera-periode, dus point-to-point met goeie parts. Ik ga er vanuit dat ie ook betere toon levert ALS ( zeg ik erbij) je em zou vergelijken met een gelijkwaardige moderne tegenstander, ik ken die amp verder niet.
Ik heb wél al div. maken een R.I. DLXREV gehoord en ook naast een silverface-versie in goeie staat > NO MATCH !
Dus gun jezelf alleen het beste en probeer een ouwe amp te scoren. Met geduld en veel zoeken vind je er vast en zeker eentje.

JaY

jacky
2 juni 2006, 22:40
Ook de Re-issue Deluxe Reverb? Dacht dat die toch wel goed is? Heeft een Fender Superchamp met z'n 10 inch speaker meer toon dan de re-issue dlx reverb volgens jou?


Deluxe reissue niet doen zoek verder voor een silver of blackface

Super champ is een ander verhaal maar is ook wat over gewaardeerd blijf een klein schreeuwertje en geeft geen BIG fender tone.
Het is echter wel een leuk ampje met mogelijkheden als je van een boogie sound houd

Vind van de rivera erea de princeton II veel mooier maar lijkt ook nog niet op een silverface deluxe

Chris Winsemius
2 juni 2006, 22:42
Dus als ik voorgaande posts mag samenvatten:

Voor mijn medelijdenwekkende budget kom ik uit bij vintage Fender opknappers waar ik misschien nog meer geld en tijd in moet stoppen of bij 'mindere broeders' als de Super Champ of een Fender 30 wat misschien uiteindelijk een mindere tone oplevert.

Dan is het misschien toch verstandiger om te gaan voor een nieuwe Fender Reissue Blues Deluxe, een Fender Blues junior met een upgrade op de speaker of, als er nog 300 euro bijspaar, een Reissue 65 Fender Deluxe Reverb?

Als je per sé reverb wilt hebben en behoorlijk wat geduld hebt: misschien 'n silverface Fender Princeton Reverb (houd wel rekening met 'n recap/retube voor die prijs).
Zonder reverb en als je al 'n ok-je 4 ohm speakerkast van +/- 50 Watt of meer hebt; 2e hands Bandmaster of Bassman.
Misschien 'n 2e hands DeluxeReverb reïssue met 'n speaker/uitgangstrafo-upgrade. Met 'n vrij snelle/betaalbare mod zijn de meeste Fender blackface reïssues ook wat warmer en betrouwbaarder te krijgen.

Succes!

Toaster
2 juni 2006, 23:01
Ik zie de laatste tijd ook vaak een fender bandmaster topje voorbij schuiven (silverface) op marktplaats.

Of je kijkt naar en silverface twin.

Ik heb laatst nog voor een mooi bedrag een silverface dual showman met 1x15 cabinet (met oranje JBL) gescoort. Dit was een Fender met onderstreept logo, (dus) één van de oudere silverfaces. (kun je volgens mij ook zien aan hoeveel watt het is 100 oudere versies en 120 nieuwere versies)

Mr.Jay
2 juni 2006, 23:08
Ik zie de laatste tijd ook vaak een fender bandmaster topje voorbij schuiven (silverface) op marktplaats.
Of je kijkt naar en silverface twin.
Ik heb laatst nog voor een mooi bedrag een silverface dual showman met 1x15 cabinet (met oranje JBL) gescoort. Dit was een Fender met onderstreept logo, (dus) één van de oudere silverfaces. (kun je volgens mij ook zien aan hoeveel watt het is 100 oudere versies en 120 nieuwere versies)

titel hier = fender voor thuis.

JaY

jacky
2 juni 2006, 23:11
titel hier = fender voor thuis.

JaY


Wel afhankelijk van hoe je woont he :-)

hanzeman
3 juni 2006, 09:14
Eigenlijk vinden jullie alles wat Fender nu maakt k*t, lijkt het wel...

harrie-beton
3 juni 2006, 09:43
ik heb laats een gitaar geprobeerd op een Fender (Fender Hot Rod deluxe 1x12")
Wel duur, 1400 euri maar klinkt erg mooi, 40 watt.
Die was nieuw.

Mr.Jay
3 juni 2006, 10:15
ik heb laats een gitaar geprobeerd op een Fender (Fender Hot Rod deluxe 1x12")
Wel duur, 1400 euri maar klinkt erg mooi, 40 watt.
Die was nieuw.

Als je dat mooi vind wens ik je proficiat met je smaak, want daar valt tenslotte niet over te twisten. Maar dan heb je waarschijnlijk nog nooit een goeie amp gehoord.
Feit blijft dat ze qua constructie allemaal bijzonder slecht zijn. Zeker DIE serie die met flatcables gewired zijn en printplaatbuisvoetjes/jacks die onherroepelijk afbreken van tijd tot tijd.
CS-amps gaan nog qua bouwconstructie, maar ook daar worden moderne parts gebruikt > toon !!

JaY

PeeVee
3 juni 2006, 11:03
(Fender Hot Rod deluxe 1x12") Wel duur, 1400 euri maar klinkt erg mooi, 40 watt.Sprak de vers aangestelde moderator van vintage amps nietsvermoedend ;)
(Die nieuwe Blues/HR Deluxes zijn best "aardig", maar hier in dit subforum is dat natuurlijk vloeken in de kerk en wellicht niet echt de meest tactische binnenkomer)

Zet zo'n HopRop of Blues Deluxe maar eens naast een goed geservice-te willekeurige silverface van voor '75 met blackface circuit, dan spreken we elkaar nog wel. Of niet, want ik denk dat er weinig te bespreken valt. M.n. op hogere volumes merk je dat Blues Deluxe bijna synthetisch reageert; beetje alsof je een electronisch orgel harder zet; voegt kraak nog smaak toe aan je signaal, blijft kunstmatig en steriel, leeft niet, je krijgt niet terug wat je er in stopt. Verder is zo'n ding gebouwd van de goedkoopste exotische tinniftroep die je je maar voor kunt stellen (maar wanneer het goed zou klinken zou ik dat minder bezwaarlijk vinden, dat is helaas vrijwel nooit zo), het bekende spreekwoordelijke pakketje schroot met een dun laagje chroom.

Wanneer je dat verschil niet hoort dan ben je overigens gezegend hoor, wees maar blij. Een Blues Deluxe koop je immers tweedehands voor rond de 500 Euro en dan ben jij dus mooi klaar, lijkt mij heerlijk! In de muziekwinkel (of in de huiskamer) op fluisterniveau klinkt overigens alles eigenlijk "best goed", zelfs een Line6 POD of JC120 ;)

Mr.Jay
3 juni 2006, 11:41
Een Blues Deluxe koop je immers tweedehands voor rond de 500 Euro en dan ben jij dus mooi klaar, lijkt mij heerlijk!

blijft natuurlijk de overweging ga je voor een R.I. of een "echte ouwe" bluesdeluxe uit 1993, die dus op dit forum sowieso niks te zoeken heeft :-).

JaY

Scali
3 juni 2006, 11:53
De kasten zijn vaak van MDF gemaakt. Doet het goed met vocht....

Wat mij altijd opvalt met die nieuwe Fender amps, is dat er snel van alles resoneert/overstuurt qua speakers/kast. Ik speel met een Les Paul of RG, en ik hou wel van wat bas in m'n geluid. Vinden ze niet leuk.
Met Marshall cabs heb ik dat probleem nooit. Voor zover ik kan zien, gebruikt Marshall iig een stuk dikker hout voor de constructie. Misschien ook wel kwalitatief beter spul.
Zijn die oude Fenders beter geconstrueerd, of moet je gewoon helemaal nooit een 'zware' gitaar in zo'n Fender hangen?
Want dat is eigenlijk het grootste probleem dat ik heb met Fenders.

Scali
3 juni 2006, 12:03
Ik heb ook twee open Marshall combo's, en die hebben het probleem ook niet.
Als het hout even dik is, zal het wel gewoon aan de kwaliteit/constructie liggen.

Mr.Jay
3 juni 2006, 12:10
Wat mij altijd opvalt met die nieuwe Fender amps, is dat er snel van alles resoneert/overstuurt qua speakers/kast. Ik speel met een Les Paul of RG, en ik hou wel van wat bas in m'n geluid. Vinden ze niet leuk.
Met Marshall cabs heb ik dat probleem nooit. Voor zover ik kan zien, gebruikt Marshall iig een stuk dikker hout voor de constructie. Misschien ook wel kwalitatief beter spul.
Zijn die oude Fenders beter geconstrueerd, of moet je gewoon helemaal nooit een 'zware' gitaar in zo'n Fender hangen?
Want dat is eigenlijk het grootste probleem dat ik heb met Fenders.

Ten eerste heeft Fendercircruit méér bas, dáár begint het probleem al.
Ten tweede zijn oude Fendercabs van hout en resoneren inderdaad meer, Marshall is mulitplex, is strakker en droger. Met LP's zijn de Fenders vaak
een probleem, zeker als je die bas ook wil horen.
Daar is een amp wel op te tunen/tweaken.

JaY

tmcm
3 juni 2006, 14:08
Dus als ik voorgaande posts mag samenvatten:

Voor mijn medelijdenwekkende budget kom ik uit bij vintage Fender opknappers waar ik misschien nog meer geld en tijd in moet stoppen of bij 'mindere broeders' als de Super Champ of een Fender 30 wat misschien uiteindelijk een mindere tone oplevert.

maar what about the Riviera Fenders? Princeton II, Deluxe II, 30, Super 60 en 75. Vooral de 60 en 75 zie je nog vaak voorbijkomen. Die 2 zijn misschien niet de ideale huiskamer amps, da's waar maar de anderen uit die serie? Geen silverfaces maar ook geen hotrods.

Enniewee. Waarom moet het Fender zijn trouwens? Voor huiskamer? Dan is een 5 wat tubeampje al meer dan voldoende toch? Blaas je het koffiezetapparaat mee van de koelkast. Epi Junior Valve. Voor 150 euro een mini ac15. En deze knaap bouwt de ene na de andere tube amp voor peanuts.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7415700434&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Voor dat geld kan je nog eens lekker experimenteren.
Of wijk ik nou teveel af van het topic?

Negative K3 fan
3 juni 2006, 14:25
In de muziekwinkel (of in de huiskamer) op fluisterniveau klinkt overigens alles eigenlijk "best goed", zelfs een Line6 POD of JC120 ;)

waarom spelen we dan allemaal niet op fluisterniveau? alle problemen de wereld uit

PeeVee
3 juni 2006, 15:54
waarom spelen we dan allemaal niet op fluisterniveau? alle problemen de wereld uit
Inderdaad... goed idee... eDrums op het podium, iedereen aan de Line6 POD, iedereen een in-ear systeem incl. het publiek, DAT IS HET!!! ;)

Heb ooit een keer een leuk bedrijfsfeest gehad op een locatie waar je allemaal verschillende kleinere zaaltjes had. In ieder zaaltje was wel iets leuks / vreemds te doen. Je kon ergens vers gefrituurde sprinkhanen met chocolade saus en geroosterde python en dat soort versnaperingen eten (best lekker trouwens), en er was ook een "silent disco". Was een witte ruimte, lekker chill verlicht, bij de ingang kreeg je een headsetje met een ontvangertje met 6 knopjes en onder iedere knop zat een ander muziek. Zoooo weird om te zien; je hoort niks en ziet mensen in één ruimte headbangen, swingen, disco pasjes maken en een weens walsje uitproberen... Errrug vaag maar errug leuk concept. De ruimte ernaast kon je chillen met allerlei vage theetjes en een kleimaskertje, toen zijn we maar gewoon flink aan het bier gegaan, er zijn grenzen ;)


gerooster

tmcm
3 juni 2006, 16:01
rock'n roll mensen, dat gaat over wapperende broekspijpen. Een etmaal suizende oren (en nog een paar dingen met drank & vrouwen maar dan betekent volume voornamelijk hoeveelheid)

jacky
3 juni 2006, 17:14
maar what about the Riviera Fenders? Princeton II, Deluxe II,
Zijn zeker aanraders maar die dingen schuiven al behoorlijk op in prijs denk toch bij een princeton aan 800 en een deluxe ook minimaal 1000 zijn echter leuke amps met best leuke toon en met een goede speaker en wat knip werk kom je een eind.

hanzeman
3 juni 2006, 17:42
En dus de Superchamp en de Fender 30. Hoewel de Superchamp misschien wat te iel os met 10 inch speaker.

Zag in de Feedback folder overigens dat ze de Blues Junior (ik weet het, hoort niet in dit forum) nu weer als tweed gaan verkopen met Jensen speaker ipv de Eminence die zo vlak klonk.

tmcm
3 juni 2006, 17:50
Ik volgde 2 weken geleden een deluxereverb II op ebay, heb niet geboden uiteindelijk maar de eindprijs zit ruim binnen je budget

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7414586610&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

ebay is marktconform, betere indicatie dan wat geroep op een forum
mag aannemen dat de princeton II nog daaronder zit

hanzeman
3 juni 2006, 18:28
Ik zou dat nooit via Ebay doen, veel te bang dat ik shit zou kopen.

jacky
3 juni 2006, 18:39
Ik volgde 2 weken geleden een deluxereverb II op ebay, heb niet geboden uiteindelijk maar de eindprijs zit ruim binnen je budget

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7414586610&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

ebay is marktconform, betere indicatie dan wat geroep op een forum
mag aannemen dat de princeton II nog daaronder zit

Is inderdaad een koopje heb zelf een princeton II verkocht en bracht aanmerkelijk meer op ook een deluxe twee heb ik een keer verkocht en die ging ik meen 10 jaar geleden al voor 1400 gulden daar lees ik dan met mijn omreken tabel euros voor en rond af naar beneden

Neemt niet weg dat het leuke amps zijn netjes gemaakt juiste parts alleen her en der iets te veel en een erg slechte speaker

Het was dus geen roepen maar ervaring super champ heb ik er drie van gehad maar dat vind ik niet echt veel

Succes

tmcm
3 juni 2006, 18:46
oh ik bedoelde het niet persoonlijk hoor
je hoort alleen soms de gekste dingen wat iets waard zou zijn, prijzen worden bepaald voor wat de gek er voor geeft

en die gek, die moet je maar net vinden, of hij jou natuurlijk

omgekeerd kan ook:
vertelde al, ik heb net een twen gekocht voor 125 euro via marktplaats, tegelijkertijd volgde ik een twen op ebay duitsland, eindprijs...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7416976526&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Ebay prijzen zijn redelijk realistisch doordat de prijzen bepaald worden door de koper en niet de verkoper
Nederlandse prijzen die gebasseerd zijn op amerikaanse showcases ("ja meneer, weet u wat deze telecaster doet bij Rumble Seat"), dat maak ik nou weer vaak mee.

jacky
3 juni 2006, 18:52
oh, ik bedoeld het niet persoonlijk hoor
je hoort alleen soms de gekste dingen wat iets waard zou zijn, prijzen worden bepaald voor wat 0101de gek er voor geeft

wat geeft de gek ervoor


Dat is zeker waar het zijn echter ondergewaardeerde ampjes en mensen gaan dat inzien nu de gewone princeton reverbs en deluxe reverbs niet meer te betalen zijn.

Ik zag zoeven nog een opmerking van iemand die blij was dat zijn bf deluxe voor 1200 weg was ....ik dacht koopje in mijn beleving zijn ze rond de 15 1600 eurotjes .

Its a mad world maar het eind is nog niet in zicht

Toaster
3 juni 2006, 19:28
Wat mij altijd opvalt met die nieuwe Fender amps, is dat er snel van alles resoneert/overstuurt qua speakers/kast. Ik speel met een Les Paul of RG, en ik hou wel van wat bas in m'n geluid. Vinden ze niet leuk.
Met Marshall cabs heb ik dat probleem nooit. Voor zover ik kan zien, gebruikt Marshall iig een stuk dikker hout voor de constructie. Misschien ook wel kwalitatief beter spul.
Zijn die oude Fenders beter geconstrueerd, of moet je gewoon helemaal nooit een 'zware' gitaar in zo'n Fender hangen?
Want dat is eigenlijk het grootste probleem dat ik heb met Fenders.

He Scali,

De beste speakercab die ik ooit heb gehoord was van Fender uit de jaren 60 en was van heel dun hout. Gaf echt een heel mooi, detail.

harrie-beton
3 juni 2006, 20:37
ter verdediging die Hot Rod waar ik op speelde was van Maple.

http://www.tonika.nl/shop/imagesgroot/0213261201.jpg

Link van de winkel (http://www.tonika.nl/shop/Default2.asp?groep=Snaarinstrumenten&subgroep=Gitaarversterking&subsubgroep=Combo%27s&aanduiding=Combo%27s%20voor%20gitaarversterking)

Scali
3 juni 2006, 21:50
He Scali,

De beste speakercab die ik ooit heb gehoord was van Fender uit de jaren 60 en was van heel dun hout. Gaf echt een heel mooi, detail.

Het gaat me niet om de klank, het gaat erom dat ie gaat resoneren met m'n Les Paul.
Ik heb weinig aan een versterker die mooi klinkt met een Strat en een clean geluidje als ik zelf met een Les Paul speel, en een vette distortion.
Meestal nam ik alleen een gitaar en effecten mee... Ter plaatse vind je meestal wel een Marshall ValveState of Peavey Bandit of wat dan ook, waar je je dan prima mee kunt redden.
En af en toe stond er dan zo'n Fender, en dan kon je niks mee beginnen. Vandaar dat ik een gruwelijke hekel heb gekregen aan Fender.
Daarom vroeg ik me af of die vintage Fenders dat probleem ook hebben, aangezien er aangegeven werd dat de kast van de moderne Fenders van zeer matige kwaliteit is.

harrie-beton
3 juni 2006, 22:23
Winkel niet maar link wel.
op de link staat info over het type buizen wat er in zit.
geen reclame maar die winkel heeft een pagina met alle amps in 1 vandaar dat knippen en plakken mij te lang duurde.

Mitch
3 juni 2006, 22:36
Is die link van de winkel van belang?
__________________
Nico Verduin http://home.wanadoo.nl/nico.verduin

:seriousf:

ziggie
5 juni 2006, 00:24
Het gaat me niet om de klank, het gaat erom dat ie gaat resoneren met m'n Les Paul.
Ik heb weinig aan een versterker die mooi klinkt met een Strat en een clean geluidje als ik zelf met een Les Paul speel, en een vette distortion.
Meestal nam ik alleen een gitaar en effecten mee... Ter plaatse vind je meestal wel een Marshall ValveState of Peavey Bandit of wat dan ook, waar je je dan prima mee kunt redden.
En af en toe stond er dan zo'n Fender, en dan kon je niks mee beginnen. Vandaar dat ik een gruwelijke hekel heb gekregen aan Fender.
Daarom vroeg ik me af of die vintage Fenders dat probleem ook hebben, aangezien er aangegeven werd dat de kast van de moderne Fenders van zeer matige kwaliteit is.

Mijn ervaring met een vintage Fender Deluxe Reverb is dat dit een van de weinige Fender Amps is, die super goed klinkt met zowel Fender gitaren als met een Les Paul.

Het zelfde geldt volgens mij (wellicht een fractie minder) voor de Fender Super Reverb. Let wel, ik heb het hier over VINTAGE amps, niet over die re-issue spullen. (Hoe durven ze het trouwens zo te noemen, terwijl er NIETS hetzelfde is vergeleken met het origineel). Nou, vooruit de knopjes aan de buitenkant. De potmeters zelf zijn ook al prut.

Scali
5 juni 2006, 00:34
Mijn ervaring met een vintage Fender Deluxe Reverb is dat dit een van de weinige Fender Amps is, die super goed klinkt met zowel Fender gitaren als met een Les Paul.

Ook als je er zware palmmuted geluiden uit wilt halen, a la Metallica/Megadeth etc?


Het zelfde geldt volgens mij (wellicht een fractie minder) voor de Fender Super Reverb. Let wel, ik heb het hier over VINTAGE amps, niet over die re-issue spullen. (Hoe durven ze het trouwens zo te noemen, terwijl er NIETS hetzelfde is vergeleken met het origineel). Nou, vooruit de knopjes aan de buitenkant. De potmeters zelf zijn ook al prut.

Ja, volgens mij is Fender daar het ergste in. Over de nieuwe Vox AC30s is iedereen erg positief. En bij Marshall zijn iig de handwireds ook wel okee, volgens mij. De 'gewone' reissues zijn misschien iets minder, maar echt slecht zijn ze ook niet. Ze hebben iig geen problemen met Les Pauls :)

ziggie
5 juni 2006, 00:46
Ook als je er zware palmmuted geluiden uit wilt halen, a la Metallica/Megadeth etc?

Geen idee! Is niet echt mijn ding. Maar "gewone" rock met een LP doet het erg goed op deze amps. Voor Metallica/Megadeth/etc moet je volgens mij idd niet bij Fender zijn.

tmcm
5 juni 2006, 01:19
Over de nieuwe Vox AC30s is iedereen erg positief :)

ja, dat lees je dan hier en daar
Ik heb zelf een korg vox, die is een stuk beter dan de marshall voxen maar de constructie.... ik vertrouw ze voor geen cent. En ik ben de enige niet blijkbaar.
Nu ze uit china komen en 2 maal zo goedkoop zijn (!) kan ik me niet voorstellen dat ze degelijker gemaakt zijn.
Iemand al eens in zo'n chinese vox gekeken?
I bet no mercury trannies & chokes

Scali
5 juni 2006, 13:27
Geen idee! Is niet echt mijn ding. Maar "gewone" rock met een LP doet het erg goed op deze amps. Voor Metallica/Megadeth/etc moet je volgens mij idd niet bij Fender zijn.

Het is inderdaad niet bepaald een voor de hand liggende keuze, en ik zou zelf ook nooit een Fender-versterker kopen daarvoor... Maar ik vroeg me af of er versterkers van Fender zijn die het uberhaupt kunnen.
Als je met een modeler werkt, kun je namelijk de meest uiteenliggende geluiden uit je gitaar toveren, en dan is het wel handig om een versterker te hebben die daarin meegaat. Fender is eigenlijk de enige waarbij ik tot nu toe keer op keer tegen deze keiharde fysieke beperking ben aangelopen.
Bij Marshall is het niet echt een bewuste keuze geweest, maar ze blijken prima overweg te kunnen met de veelzijdigheid van een modeler/multifx. Gewoon degelijk spul, zelfs een simpele MG of ValveState.

Scali
5 juni 2006, 13:28
ja, dat lees je dan hier en daar
Ik heb zelf een korg vox, die is een stuk beter dan de marshall voxen maar de constructie.... ik vertrouw ze voor geen cent. En ik ben de enige niet blijkbaar.
Nu ze uit china komen en 2 maal zo goedkoop zijn (!) kan ik me niet voorstellen dat ze degelijker gemaakt zijn.
Iemand al eens in zo'n chinese vox gekeken?
I bet no mercury trannies & chokes

Als het maar degelijk genoeg is. Als het goed klinkt en niet kapot gaat, maakt het toch verder niet uit wat erin zit? Tenminste, zo denk ik erover.

tmcm
5 juni 2006, 13:51
was het maar waar dat niet kapot gaan en middelmatige onderdelen geen relatie met elkaar hadden

aan de andere kant

die Matchless hotbox was handwired met alleen de beste onderdelen maar een geluid als een bee-in-a-bar

goede onderdelen alleen is ook geen garantie voor een goed geluid

clever engineering is though

Scali
6 juni 2006, 10:16
was het maar waar dat niet kapot gaan en middelmatige onderdelen geen relatie met elkaar hadden

De tijd zal het leren.
De reviews die ik gelezen heb, waren lovend over de constructie en kwaliteit van de Vox AC30CC, en vonden ook dat de sound heel overtuigend was.
Echt goedkoop is ie nog steeds niet, trouwens. Oa Engl, Peavey en Laney weten toch buizenversterkers voor minder te bouwen.
Maar voor wat we van AC30 gewend zijn is het inderdaad wel een koopje.
Aan de andere kant, wat zit er nou helemaal in? Twee kanaaltjes en wat extra filtertjes en foefjes. Het hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Een Mesa/Boogie Mark IV is een heel ander verhaal, bijvoorbeeld, dat ding is afgeladen met opties, en zit dus stampvol onderdelen. Als ze dat soort versterkers voor weinig gaan aanbieden, dan ga ik me afvragen hoe dat kan.

Al
25 juni 2006, 00:59
maar what about the Riviera Fenders? Princeton II, Deluxe II,

Uitstekende en onderschatte amps. Ze gingen weer goede parts gebruiken en kwamen met een goed cab...

Oude celestion Greenback erin en je bent er. Beschouw het 2de kanaal niet als scheurkanaal maar als boost, klinkt het beste bij een ´close to´ cleane instelling.

Gruss, Al

Al
25 juni 2006, 01:05
ik heb laats een gitaar geprobeerd op een Fender (Fender Hot Rod deluxe 1x12")
Wel duur, 1400 euri maar klinkt erg mooi, 40 watt.
Die was nieuw.


oops. ik moet wat inhalen hier. Voor 1400 euro is er veel moois te koop en dat is naar mijn mening geen hot rod deluxe. Het zal wel geschreven zijn --> silverfeesje (DR of PR Rev) + servicebeurt en je bent een stuk verder en houdt geld in je zak. Joo, Al

tmcm
25 juni 2006, 01:11
1400? oyeah

dan zou ik ipv een mooi notenhouten kastje voor een hotrod toch eerder een gaan voor een plain Dr. Z .... of een Bruno Underground van Ebay snoepen

nielsnielsniels
25 juni 2006, 11:44
grappig , ik heb bijna precies hetzelfde budget en ben ook op zoek naar fender buizenversterkers :)

Wordt voor mij iets in de richting van een Twin Reberb :cooler: