PDA

View Full Version : Visual Sound H2O



Predator
1 juni 2006, 10:52
Iemand ooit dit pedaal geprobeerd? Review? ... Ben serieus geïnteresseerd na wat ik ervan gelezen heb en nu ben ik nieuwsgierig. Het probleem is dat ik eind juni pas voor het eerst echt tijd heb om het apparaat te proberen! Please, wees mij voor en deel je ervaring!

gvink
1 juni 2006, 11:33
Enige tijd geleden op gespeeld met de Jekyll&Hide ernaast... Op zich echt geen slecht pedaal, maar ik vind 'm zelf veel te 'digitaal' klinken..

De Chorus vond ik wat iel en schril klinken, de echo vond ik niet beter dan bv een boss DD3. Maar ja, ik kan nu ook niet helemaal zeggen dat ik niet bevooroordeeld ben... :)

Mitch
1 juni 2006, 12:10
Delay is vooral ook iets te kort voor het mooie. Voordeel van digitaal is dat je lekker lange delays kunt hebben.... maar nee. Chorus vind ik zelf niet slecht, maar ik kan me voorstellen dat sommigen 'm niet warm genoeg vinden. Beetje smaakgebonden.

peter_heijnen
1 juni 2006, 12:14
Ik heb de H2O en ben er blij mee.
Mijn andere chorussen zijn/waren intellifex, gforce, verschillende bossen, en lexicon g2.

De H2O is niet superveelzijdig, maar geeft eenvoudig chorus en delay. Op het eerste gehoor lijkt het allemaal inderdaad niet erg bijzonder, maar ik merk dat de H2O me juist erg veel speelplezier verschaft.
Erg makkelijk ook dat je met een trap beide effecten aan/uit kunt zetten.

Wel goed uitproberen eerst, want ik kan me ook voorstellen dat er genoeg mensen zijn die het allemaal net niet vinden.

gvink
1 juni 2006, 12:15
Chorus is inderdaad smaakgebonden.. Ik hou meer van een dikke analoge (ranzige ;) ) chorus... :D

Dirk_Hendrik
1 juni 2006, 12:38
Mijn idee. Ik vond de chorus van de H20 te "stijf" en prefereer een lossere al la een cs9 od een CE2. De delay vond ik OK maar allesbehalve inspirerend.

Predator
1 juni 2006, 13:01
De reden dat ik dit natuurlijk allemaal vraag is omdat het binnenkort tijd wordt voor een stage amp. Of ik dan nog multieffecten wil gebruiken weet ik niet. Ik speel in 2 bands, een pop/nu-soul en een progressive metal. Daarom kies ik voor de veelzijdige Peavey JSX head met een nader te bepalen 4x12 slant cab. Waarschijnlijk die van de Peavey XXX.

Voor mijn metalband zou ik het niet erg vinden om MIDI te gaan qua aansturing met rackeffecten, maar voor de ander hou ik het liever op analoog denk ik. Qua sound komt dat gewoon het meest in de buurt van wat die band nodig heeft. Ben qua analoog op zoek naar lekkere vintage sounds. Advise me!

gvink
1 juni 2006, 13:14
Geen slech t plan om voor de metal band een 19" (midi bestuurbaar) setting te kiezen.. dat klinkt altijd wel strak.. :)

Voor wat betreft analoog, vintage dingen is er genoeg op de markt... Voor wat betreft goede chorus hoor ik veel goed geluiden over de (prijzige) RetroSonic Chorus Ensemble.. Ewout (van hier) heeft deze als het goed is binnenkort...Zal dan vast wel een mooie review over komen..! ;)
Verder kan ik je niet veel vertellen zonder dat het als spam wordt gezien.. :sssh:

peter_heijnen
1 juni 2006, 13:14
De effecten van de H2O zijn naar mijn weten niet analoog.

Predator
1 juni 2006, 13:24
De effecten van de H2O zijn naar mijn weten niet analoog.Ow dat weet ik ook niet zeker, maar ik bedoel eigenlijk meer simpele stompboxjes ipv het woord analoog.

Angel
1 juni 2006, 13:44
ik heb de H2O ook, ben er vrij tevreden over. Ik gebruik hem vooral op mijn reserveboard, dat ook dient om te repeteren en voor optredens in zeer kleine café's. Ik moet zeggen dat ik toch, aangezien de prijs €142, tevreden ben over de chorus en delay die hij produceert.
Voor dat geld heb je, denk ik, nieuw geen delay en chorus apart.

peter_heijnen
1 juni 2006, 17:26
De effecten van de H2O zijn naar mijn weten niet analoog.

Heb het nog eens nagekeken: chorus is wel analoog, delay niet.

Speeddemon
11 september 2007, 19:43
effe een oud topic omhoog kicken;

hoe warm is de delay van H2O en weet iemand of het ding makkelijk te modden is voor een 'darker repeats-switch'?

Ik twijfel tussen deze en een Boss RE-20+losse chorus voor m'n aanstaande Invader 100.
Ik gebruik nu een Boss CE-2 + Ibanez DE7, maar die wil ik voor een andere setup gebruiken.

RolandT
11 september 2007, 20:09
Ik heb van Visual Sound zowel de J&H als de H2O en ben daar zeer tevreden over. Ik heb ze een paar jaar geleden gekocht na het lezen van een aantal reviews (http://www.visualsound.net/reviews.htm) in gitaarbladen waar ze beiden 5/5 kregen. Binnenkort is de H2O als twee afzonderlijke te koop (geen idee of de originele "dubbele" pedalen gaan blijven).

up-guitarman
12 september 2007, 00:08
Ik twijfel tussen deze en een Boss RE-20+losse chorus voor m'n aanstaande Invader 100.
Ik gebruik nu een Boss CE-2 + Ibanez DE7, maar die wil ik voor een andere setup gebruiken.

Die Boss RE-20 stelt echt niks voor vind ik... Dan ben je beter af met je DE7 + CE-2 setting !!!

Speeddemon
12 september 2007, 02:14
Die Boss RE-20 stelt echt niks voor vind ik... Dan ben je beter af met je DE7 + CE-2 setting !!!
Duidelijk! (en ik hoor 't van meer mensen).
Maar vandaar mijn vraag of een Visual Sound H2O een goed alternatief zou zijn?

Mijn wens: subtiele, warme, maar 'shimmering' chorus + analog (voiced) delay.

Dirk_Hendrik
12 september 2007, 08:45
, maar 'shimmering' chorus .

That's a negative.

De chorus in een H2O is daarvoor veel en veel te stijf.

tubeonly
12 september 2007, 14:47
Mijn wens: subtiele, warme, maar 'shimmering' chorus + analog (voiced) delay.

Small Clone? Alhoewel je dan wel snel als Kurt gaat klinken ;-) Delay zou ik bij analog voor de AD80/AD9/ADL gaan, in volgorde van betaalbaarheid.

Op zich is CE2+DE7 al een pefect duo! Beiden zijn 2dehands voor je andere setup prima te krijgen. En als je toch 200 wilt uitgeven aan een RE20 zou ik nog 50 euro extra uitgeven aan een 2dehands Line6 DL4. Daar zit ook een RE20, herstel, RE201 simulatie in, plus alle extra's!

tubeonly
12 september 2007, 14:50
Hahah, ff wat minder handig maar een erg lekker optie: RE301/501 Space Echo. CE chorus en zeer analoge RE20 simulatie in een kastje ;)

(Edit: oeps, ik dwaalde ff af... Maar die DL4 blijft mijn favo)

Speeddemon
12 september 2007, 16:15
Ach, wie weet bouw ik zelf nog een Boss CE-2 van Tonepad. Lekker met alleen maar metaalfilm weerstanden, klinkt ie misschien ook ietsje helderder.

Toch jammer, want die Visual H2O had me best leuk en simpel geleken.