PDA

View Full Version : Chrome/mirror finish



Nitefly7
1 juni 2006, 10:34
M'n 1e post buiten het 'grote pedalenbord'-stuk,

nu m'n Satriani/Vai-verheerlijking een beetje begint te liggen, wil ik tóch een verchroomd stukje gitaar om m'n nek hebben hangen.
M'n Parker Nitefly moet eraan geloven (of misschien vind ik 2ehands nog een P-38 ofzo...), via WD Music heb ik al 'n optie om een spiegelende slagplaat (met HSH-routing) te kopen, maar nu de body nog..

Ik las op dit forum dat een van de opties (die ook niet superduur hoeft te zijn en toch werkt, getuige Vai's Bad Horsie), bladzilver is. Gewoon een dunne laag bladzilver op de body lijmen.
Vai's Bad Horsie (of JEM BRMR7MRB weet ikveel, stomme naam voor 'n kleur "Rock Mirror"...anyway) lijkt hetzelfde te doen: een chromen/spiegellaag over de body heen ' gevouwen' .. http://vai.com/Machines/images/guitars/gtr113LRG.jpg

heeft iemand hier ervaring mee ?

ik weet dat ' iemand' stukjes gebroken spiegel op 'n strat had gelijmd (a la Matt Bellamy), maar zo'n gebroken-spiegel vind ik té hardrock..

of heeft iemand wellicht een goed adres (buiten Sims) waar ik m'n gitaar kan laten 'verchromen' (desnoods alleen de zichtbare top.. ) ?

fred dons
1 juni 2006, 11:37
www.gunsgirls&guitars deden dit in het verleden maar de website werkt niet meer

bladzilver levert alleen een matte chroom laag op en is best moeilijk toe te passen met de gebruikelijke lijmsoorten voor bladzilver (de lijm is nogal dik en het eindresultaat lijkt alsof je gewoon zilververf hebt gebruikt

ik ben nu zelf aan het oefenen met eerst een gladde grondlak laag, zodat het, (in mijn geval) bladgoud glad opgebracht kan worden, ik wil hiervoor een spuitbus lijm gaan gebruiken zodat je dus geen kwaststrepen door het bladgoud ziet maar door een ernstig gebrek aan tijd ben ik hier nog niet aan toegekomen

fred dons
1 juni 2006, 11:39
en oh ja hier een plaatje van mijn hardrock gitaar :seriousf:

en het is trouwens a la Paul Stanley ;)

http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=82&page=11&ktw=79bec794528258ac0a7189f1eee9e0a7&sid=r4wz5dc049a6c89f79342eae3c4c1d09

Dirk W
1 juni 2006, 13:22
Ik vind dat er ook vet cool uitzien! echt perfect voor een shred gitaartje. Maar het ziet er altijd uit of er vet snel krassen op komen. Is dat ook zo? en hoe erg zijn die te zien?

Minda
1 juni 2006, 13:32
Zomaar een idee: een heel dun plaatje RVS en dan polijsten? Ik weet niet eens of het wel zo dun (zeg 0,5) te koop is, maar als je het kan vinden is het misschien een optie.

Succes,

fred dons
1 juni 2006, 14:07
dat zou inderdaad een goed idee zijn, en dan een binding rond de top zodat je de overgang niet kunt zien
zou een ijzerhandel niet zoiets hebben ?

tis inderdaad makkelijk vette vingers op zo'n body te krijgen, ik heb een alu strat gehad en ik was meer aan het poetsen dan spelen

rinaldo
1 juni 2006, 20:56
ik denk dat je meer kans hebt bij een metaal bedrijf, eentje waar ze bv. rvs tanks bouwen oid.bij het bedrijf waar ik werk is volgens mij het dunste rvs plaat iets van 0,8 mm, maar ik denk dat het er idd wel dunner te krijgen is
sucses

B_2_the_a
1 juni 2006, 21:15
der is een bedrijf in duitsland dat gitaren kan verchromen
maar dan komt er een laag van 2.5 mm over de gehele body :S


niet echt aan te raden dus

Ibanez RuleZ
1 juni 2006, 21:52
kan je er EMGs in stoppen, dan merk je niet dat je geen toonhout meer hebt :p

Harrald

charlotte
1 juni 2006, 22:19
Hey luitjes,

Check mijn Jem77B project, en kijk naar de slagplaat, ik heb idd bij een metaalbedrijf "spiegelplaat"gekocht, dit is heel dun (0,5 mm ) rvs gepolijste plaat.
Hieroverheen heb ik plexiglas plaat gemaakt ( Praxis ).
Als je in de topic over de Jem van mij kijkt, zie je ook foto's van de echte bad horsie, en zie je dat daar ook plexiglas over de spiegellaag ligt.
Dit lost gelijk het probleem van de rand op, die valt onder het plexiglas.
Het kan uiteraard gaan krasen, maar als het erg wordt, vervang je gewoon het plexiglas, want de spiegelplaat blijft mooi op deze manier.

groetjes Charlotte :rockon:

Jeanken
2 juni 2006, 13:05
En je kan het ook nog altijd lakken..