PDA

View Full Version : Tool



The Chief
1 juni 2006, 08:45
manmanman...
ik ben gisteren naar een show van Tool geweest (rockhall luxemburg), en ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest, het was perfect!

Het geluid was monsterachtig vet, van elk instrument op zich, maar zeker van het geheel. De perfecte playlist, supercoole visuals, een show van 1h45...
ben ik blij dat ik hier 40€ aan gaf en niet aan een 45 minutenshow op rock Werchter...

K I P P E V E L !!!

D3vLiN
2 juni 2006, 01:42
40 euro?! (a.k.a. roughly 88 eerlijke guldens?)

hehe ik heb ze nog ooit gratis op de markt in den bosch gezien op popwerk. :)

okee, TOOL in 013 enkele jaren terug was zowel duurder als genialer dan dat :D

Bram+
6 juni 2006, 12:32
Het is nu inmiddels officieel bevestigd op de HMH-site: Tool 27 juni in HMH. Ticketprijs ook 39 euro. Voorverkoop begint zaterdag.

The Chief
6 juni 2006, 14:23
niet twijfelen...

Bl44t44p
6 juni 2006, 17:35
Tja, 39 euro... Ik weet het niet hoor.

Bram+
6 juni 2006, 17:40
niet twijfelen...
Dat doe ik zeker niet.

DREAMMACHINE
6 juni 2006, 18:26
i'll be there!

Fuhgawz
7 juni 2006, 10:32
:o IK MOET DAARHEEN!!!

Ik heb Tool, wat al jaren één van mijn favoriete bands is, afgelopen weekend op Rock Am Ring gezien en het was zooo geniaal!
See you there... 8-)

marc_o
7 juni 2006, 14:07
Daar Moet Ik Bij Zijn!!!!!!

Bl44t44p
9 juni 2006, 20:34
Tja, 39 euro... Ik weet het niet hoor.

En nu wel. Ik ben ook van de partij hoor :D Is morgen waarschijnlijk razendsnel uitverkocht maar heb er vertrouwen in dat ik een kaartje kan bemachtigen...

Misschien een Gitaarnet mini meeting organiseren ;) ?

Berik
10 juni 2006, 10:11
Zo ik heb kaartje:).. hehe!

Bl44t44p
10 juni 2006, 11:01
Yesss ik heb ook mijn kaartje !

Bl44t44p
10 juni 2006, 11:33
Naar het schijnt binnen 15 min uitverkocht.

En de zwarte markt doet ook vrolijk mee :( http://kopen.marktplaats.nl/hobby_en_vrije_tijd/toegangskaarten_en_tickets_concerten/c1249.html

qroy
10 juni 2006, 11:35
Woohoo, ook twee kaarten!
Ik vind die marktplaatsperikelen nog altijd minder erg dan sites als www.budgetticket.nl. Die moesten gewoon verboden worden...

edit: Oh, Berik (hierboven) heeft 1 van die kaarten van mij :P

Bram+
10 juni 2006, 12:50
Ik heb mijn kaarten ook binnen! Het was volgens mij ruim binnen het kwartier uitverkocht, ik las zelfs een verhaal van iemand die er na 7 minuten al niet meer doorkwam.

DREAMMACHINE
10 juni 2006, 13:59
...kut...geen kaart!...iemand nog wat over voor een mede-forummer??....

nouja...maar hopen dat er ergens nog wat betaalbaar te krijgen is...

Bram+
10 juni 2006, 14:08
Later in de week nog een paar keer proberen via ticketservice. Kaarten die niet afgehaald zijn bij het postkantoor gaan dan weer in de verkoop. Anders veel succes, op marktplaats gaan ze nu al voor 80 euro.

Debaser
10 juni 2006, 23:30
en ik ga ook .. :)
samen met de bassist van mijn band ... maar goed dat ik m vanochtend sms-te .. ik moest nl werken :)

marc_o
12 juni 2006, 21:41
Ha, heb ook lekker 3 kaarten, en 2 dagen daarna zie ik ze weer op Wrerchter, want er is maar één ding beter dan TOOL, en dat is 2 kaar TOOL!



Ik had het geluk dat de bediende van het postkantoor er zelf ook heen wilde en echt 10 seconde over 10 had ik mijn kaarten al....nummer 391, dus hij was er rap bij!

biels
18 juni 2006, 20:25
Ik was er graag ook heen gegaan maar ik was het vergeten helaas... Ik heb ze gelukkig wel op pinkpop kunnen zien!
http://www.bdrenthen.com/sandra/pinkpop2006/fotos/foto_sanny/pinkpop26.JPG
sorry voor die grote foto, ik weet niet hoe ik die kleiner moet maken

marc_o
19 juni 2006, 11:39
Dat hoeft ook niet, TOOL is groots en de foto's dus ook!

the feable
19 juni 2006, 11:52
Voor iedereen die Tool vet vind: Luister ook es naar Borehole. Band uit Eindhoven die erg goede muziek maken, beetje meer sleazy stoner, maar heeft veel raakvlakken met Tool.

Bram+
27 juni 2006, 10:17
Vanavond het feestje! Ik heb er zin an.

marc_o
27 juni 2006, 10:19
Yup, ik ook, kan niiet wachten, wordt ontzettend goed natuurlijk!!!!!!!

Bram+
27 juni 2006, 10:53
Dat denk ik ook.
Voor de mensen die het leuk vinden, de mogelijke setlist (gebaseerd op wat ze eerder deze tool spelen).

Als je het niet leuk vindt om 't vantevoren te weten, moet je het niet lezen. Spoiler Spoiler etc.


(Lost Keys +) Rosetta Stoned
Stinkfist
-----------
Middengedeelte bijna altijd bestaande uit:
Schism, Sober, Jambi
en twee van:
Forty Six & 2, Right in Two, The Pot (heel soms alledrie)
-----------
Lateralus
Vicarious
Ænema

Ze willen Rosetta Stoned wel eens in het middengedeelte spelen (en dan openen met Stinkfist en The Pot. Lekker begin als je het mij vraagt)
In de VS hebben ze ook The Patient gespeeld in het middengedeelte, maar dat doen ze nu niet meer geloof ik.

Bl44t44p
27 juni 2006, 14:48
Yeahhh ik heb er zin in! Vertrek over klein uurtje om de spits (A2 van Eindhoven naar Amsterdam) te ontwijken... WOEI

Swan
27 juni 2006, 15:17
biiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjnaaaaaaaaaaa :hippie:

Debaser
27 juni 2006, 17:09
Ja ik ga ook weg, eerst nog ff wat eten en heel even de stad hier (H'lem) in.
ik ben te herkennen aan een spijkerbroek! dus zeg gerust hallo...

hopen op een leuke avond ...
en een bootleg van BLIV ofzo haha

Debaser
27 juni 2006, 23:46
zo dat was leuk jongens, goeie sound! af en toe was schelletjes ( vooral voorin ) maar een dijk van een geluid. ik zag Diezels op MesaBoogie Cabs.

Bl44t44p
28 juni 2006, 08:42
Damn! Wat was dat vet. Echt een band die je gewoon eens live MOET zien!

Lang staan wachten maar stond dan wel zo'n 10m van het podium af, dus dat was wel erg tof. Ik stond al vanaf de eerste secondes te genieten, geweldig hoe ze vrijwel aan elk nummer een (of dé) intro plakte met de meest vage effecten die ik ooit heb gezien/gehoord (vooral op bas, maar Adam kon er ook wat van). En wat klonk die Diezel VH4 RETEVET zeg... ongelooflijk. Geluid was ook geweldig, zoals hier al wordt gezegd een muur van geluid, had bij eerste twee nummers nog kleine twijfels over de drums in de algehele mix maar die zaten er na een kwartiertje prima in. Die visuals waren ook een spektakel, echt s-u-p-e-r. Vooral Aenema en Lateralus sprongen er wat dat betreft uit en voegden heel veeeeel toe.

Ik heb echt staan genieten. Tool is een band die alles anders doet dan welke andere band dan ook wat gewoon supervet is. Adam staat er soms ontzettend dood bij maar dat stoort helemaal niet, en dat is toch wel vrij knap als band denk ik. Maynard.. ja, geweldig die vent, hoe ie daar met zijn cowboyhoed en zonnebril rond staat te dansen. En Danny.. holy fuck, wat kan die man goed drummen.

Jammer van die kut moshers trouwens. Er waren hoogstens 10 sec waar je echt kon moshen, maar bij een band als Tool (waar je naar moet kijken en luisteren en daarvan genieten) vind ik het echt zo nutteloos. Als ik dan hele tijd terug moet gaan zitten duwen dan verknallen ze het ook wel een beetje. Vervolgens valt er een jongen flauw en gaan ze vrolijk door... jammer.

Al met al een topoptreden. Vervelend dat in de HMH die zaal zo snel dicht moet, zat me vooral groen en geel te ergeren aan het feit dat de bars daar ermee kapten en je maar naar de overvolle foyer werd gedirigeerd.

Dusse... in november weer, zoals Maynard zei :D !

Oh... iemand nog een idee waarom Adam nou z'n 'normale' VH4 niet gebruikte? Die andere leek wel gemod ofzo? Klonk wel gruwelijk goed, schitterende sound. Trouwens.. wat een topvent dat ie het hele optreden gewoon op één Silverburst speelt, en die andere slechts als back-up fungeert... mogen sommige bands wel een voorbeeld aan nemen ;)

Droffie
28 juni 2006, 12:23
Tool zelf was waanzinnig gisteren. Geluid vond ik niet best.
Ik stond links van 't podium en het was gewoon veel en veelste hard. Ik begrijp niet waarom dat nou nodig is. Mensen om me heen gingen gewoon een andere plek zoeken vanwege het volume.
Het laatste half uur ben ik naar boven gegaan en even gezeten en daar was het een stuk beter.

Er werd meerdere malen verzocht om niet te roken omdat we aan de gezondheid van de band moeten denken. Het publiek wegblazen met 120db en permanente gehoorbeschadiging bezorgen is wel oké :roll:

Debaser
28 juni 2006, 13:14
Wij stonden eerst ook links voor ... maar ik ben in het 1e nummer al naar boven verkast want het was echt te hard.
En toen mijn oren gingen bloeden wist ik dat het tijd was om naar boven te gaan.Daar vond ik het geluid vele malen beter tot zijn recht komen.
en er zat een versneld tussenstuk in schism .. ik dacht eerst dat ze de mist in gingen haha


En inderdaad die visuals waren echt te gek....

Droffie
28 juni 2006, 14:01
Wij stonden eerst ook links voor ... maar ik ben in het 1e nummer al naar boven verkast want het was echt te hard.
En toen mijn oren gingen bloeden wist ik dat het tijd was om naar boven te gaan.Daar vond ik het geluid vele malen beter tot zijn recht komen.
en er zat een versneld tussenstuk in schism .. ik dacht eerst dat ze de mist in gingen haha


En inderdaad die visuals waren echt te gek....

Ik heb gelukkig supergoede oordoppen en mijn vrouw ook maar zelfs dan was 't nog niet prettig. Je kreeg bijna kokneigingen van de bas.
Idd was boven een stuk beter. Jammer dat ik daar niet eerder heengegaan was.

Die versnelling speelde ze ook op Pinkpop. Wel weer mooi dat ze daarna alsnog het stuk in originele tempo speelde. Heel gaaf...!

Don Capo
28 juni 2006, 15:25
Tool zelf was waanzinnig gisteren. Geluid vond ik niet best.
Ik stond links van 't podium en het was gewoon veel en veelste hard. Ik begrijp niet waarom dat nou nodig is. Mensen om me heen gingen gewoon een andere plek zoeken vanwege het volume.
Het laatste half uur ben ik naar boven gegaan en even gezeten en daar was het een stuk beter.

Er werd meerdere malen verzocht om niet te roken omdat we aan de gezondheid van de band moeten denken. Het publiek wegblazen met 120db en permanente gehoorbeschadiging bezorgen is wel oké :roll:

Ik hoorde het al van dat roken, raar bij zo'n band.. Tevens niet springen en niet Crowdsurfen maar dat zal wel vanuit de HmH gegaan zijn neem ik maar aan dan. Hoorde dat ze waarschijnlijk in November er weer zijn en dan ben ik er zeker bij

Debaser
28 juni 2006, 17:45
Over een paar jaar mag je toch nergens meer roken in de horeca... deze jongens zijn hun tijd vooruit ...

At the drive-in (RIP) en Sparta willen ook geen moshpit en crowdsurfen tijdens hun gigs. dus het hoeft niet vanuit HMH te komen ...

marc_o
28 juni 2006, 20:53
Man man man, het was echt het motherfokking vetste optreden wat ik in lange tijd heb gezien. Volume was inderdaad erg hoog, maar kolere....wat goed waren ze weer.

Morgen zie ik ze weer op Werchter en uiteraard ga ik in november weer....kwamen ze maar vaker!


Hier kunnen veel bands een voorbeeld aan nemen....

Bl44t44p
28 juni 2006, 21:00
Momenteel interessante discussie gaande op OOR.nl naar aanleiding van review van het concert gister. Klik! (http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=304)

Van een tam publiek heb ik niks gemerkt. Dat er nu een stel gozers gaat roepen dat er op z'n minst een moshpit had mogen zijn, zaten die op de tribune ofzo? In het midden (vooraan) waren ze wel degelijk aan het moshen, irritant overigens want naar mijn idee is Tool daar absoluut geen band voor.

En dat Maynard er geen zin in had.. ach, ik vond 'm prima bezig. Bij Tool zie ik de vocals echt als onderdeel van de muziek en wat dat betreft leverde Maynard ook prima werk af. Dat die 'pauze' op het podium zogenaamd een statement naar het publiek was, amehoela, dat doen ze deze hele tour al.

Ik heb er verder ook echt geen moeite mee gehad dat dit het zoveelste zelfde optreden was als alle andere gigs van deze tour. De gehele anderhalf uur durende setlist zag je al van mijlenver aankomen, en dat het niks anders was dan het vorige/volgende optreden, het zal me een worst wezen want ik heb staan genieten. Ja, bekende setlist, maar het zijn wel alle goede nummers so what's the problem?

Over het geluid heb ik overigens ook absoluut geen klachten. Ik stond in het midden en hard? Ik vond het wel meevallen hoor.. zat bands kunnen harder. En aan de zijkant, tja, dan kun je opzich wel zoiets verwachten. Ga anders wat meer naar achter, want daarvoor is de zaal van de HMH ook prima geschikt.

Ik kijk uit naar november!