PDA

View Full Version : Rivera



Djiszi
31 mei 2006, 23:06
Vorig jaar had ik met mijn stomme kop mijn Rivera Set geruild.Zoals het gezegde luidt; Na ruilen komt huilen, nou in mijn geval klopte het.Maar wat was eergisteren het geval.Ik werd gebeld door de nieuwe eigenaar van mijn Rivera Set, met de mededeling dat hij de set wilde verkopen.Ik deed hem een voorstel die hij niet kon weigeren.Dus heb ik sinds gisteren mijn oude set weer terug en nog steeds in dezelfde staat(perfect).Mijn set bestaat uit de Rivera TBR 1 2x60watt stereo buizen rackamp en de Rivera Rake 2x12(v30) speakercab.Deze speakerkast is door mijn ampgoeroe Ra-jazz gecustomized.In de effectsloop heb ik de G-Major hangen en om de sound nog vetter te krijgen, maak ik gebruik van de compressor(handbuild by Ra-jazz).Ik heb diverse vertserker versleten maar als het gaat om sound bestaat er voor mij maar 1 merk: RIVERA.
Mijn Tommy Special Strat met EMG komen nu veel beter tot hun recht.

DarknessAwaits
31 mei 2006, 23:15
Gefeliciteerd!

Al heb ik zo het idee dat je zo kan worden lastig gevallen door een luid en bulderend SPAM geroep. Ik hoop dat ik het mis heb.

Mitch
31 mei 2006, 23:55
Waarom ? Hij verkoopt toch niks ? Hij heeft juist z'n oude spullen teruggekocht en vertelt ons dat -ie er blij mee is. Niks spam.

Kijk, de Rivera in mijn sig, da's spam :D

Quink
1 juni 2006, 00:14
Kijk, de Rivera in mijn sig, da's spam :D


Off topic: hey Mitch, je Clubster weg? je was toch helemaal wous van die amp? Wat heb je nu?


Ja en?? Verklaringen eisen we!! http://smile.smilies.nl/443.gif


http://www.politika.be/forum/images/smilies/extra/whistling.gif :D

BartL
1 juni 2006, 07:12
Dude...er zijn veel te veel goede amps :(

Maandag komt er waarschijnlijk een Marshall LM6101.
Zit nu met Chroxy te praten over een Mesa Caliber 50...


...maar die Clubster van Mitch vind ik ook nog altijd verschrikkelijk goed!! :cheerup: Tijd dat Gaston langskomt :D

Djiszi
1 juni 2006, 12:41
Ik speel nu al zo'n 20 jaar gitaar.En geloof me ik heb echt diverse versterkers
versleten.Van buizen tot transistoren, combo's /half stack/19".Ik zeg ook niet dat alleen Rivera goed is.Ik schrijf ook duidelijk wat betreft sound is voor mij Rivera het beste.

BLOK182
1 juni 2006, 12:43
Rivera vind ik een tof merk! Heb een tijdlang een Chubster 55 combo gehad, klonk te gek!

marc_o
1 juni 2006, 13:55
Ik speel nu al zo'n 20 jaar gitaar.En geloof me ik heb echt diverse versterkers
versleten.Van buizen tot transistoren, combo's /half stack/19".Ik zeg ook niet dat alleen Rivera goed is.Ik schrijf ook duidelijk wat betreft sound is voor mij Rivera het beste.


Jij bent die kerel met die tele en B-bender op de gearmeeting van 1,5 jaar terug zeker?
je stond naast mij opgesteld, ik had toen een Rivera Fandango meegenomen, en jij gaf een soort van clinic over de pedalen van Ra-Jazz als ik het mij goed herinner.

marc_o
1 juni 2006, 13:56
Waarom ? Hij verkoopt toch niks ? Hij heeft juist z'n oude spullen teruggekocht en vertelt ons dat -ie er blij mee is. Niks spam.

Kijk, de Rivera in mijn sig, da's spam :D


Wat zullen we nou krijgen.........je bent toch geen homo geworden? Oh, wacht, je wilt natuurlijk een zwaardere Rivera.....

Chiel
1 juni 2006, 17:42
hey Djiszi, ik sprak Coen zojuist en hij is ook blij met de ruildeal!

Hell's Engl
1 juni 2006, 17:50
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74931

Zozo!! Jij bent wel snel genezen of niet? hahahahahaaaa

Maaruhhhhhhh....... geen cab meer testen dus...

Mitch
1 juni 2006, 19:38
Wat zullen we nou krijgen.........je bent toch geen homo geworden? Oh, wacht, je wilt natuurlijk een zwaardere Rivera.....

Sorry voor de schok, ik had je vantevoren moeten waarschuwen. ;)
Ik hou wel mijn Rivera 1x12 Thiele cab trouwens, als surrogaat Los Lobottom, hahahaha ! Vanaf volgende week ben ik een echte man, heb ik een éénkanaalsamp (de CMW TweedyTwinChamp prototype) :rockon:

marc_o
2 juni 2006, 09:21
Sorry voor de schok, ik had je vantevoren moeten waarschuwen. ;)
Ik hou wel mijn Rivera 1x12 Thiele cab trouwens, als surrogaat Los Lobottom, hahahaha ! Vanaf volgende week ben ik een echte man, heb ik een éénkanaalsamp (de CMW TweedyTwinChamp prototype) :rockon:


Dus toch homo.......dammit, denk je iemand te kennen in lief en leed, door dik en dun, voor- en tegenspoed, raad en daad.........doet ie dit!


:stop:

(overigens geen dis naar CMW hoor)

Mitch
2 juni 2006, 10:18
Ja maar..... ja maar...... liefje ! Ik kan het uitleggen ! :nervous:

Nee, ik draag ze een warm hart toe en in wat ze doen zijn ze wel er-rug goed, er zijn geen andere merken van deze tijd waar ik een tweekanaalscombo van zou willen hebben, maar goed..... het pure van één kanaal, het rauwe en dynamische heeft me over de streep getrokken. Oftewel: ik ga vreemd met Tristan :D

marc_o
2 juni 2006, 10:21
Ja maar..... ja maar...... liefje ! Ik kan het uitleggen ! :nervous:

Nee, ik draag ze een warm hart toe en in wat ze doen zijn ze wel er-rug goed, er zijn geen andere merken van deze tijd waar ik een tweekanaalscombo van zou willen hebben, maar goed..... het pure van één kanaal, het rauwe en dynamische heeft me over de streep getrokken. Oftewel: ik ga vreemd met Tristan :D



Gelijk heb je hoor.......maar ik zou 'm nog niet wegdoen......hou 'm er maar bij voor het geval dat..

Ik ga binnenkort ook aan de single channel amp hoor.....

Squier4ever
2 juni 2006, 11:05
vieze homo :D:D

marc_o
14 juni 2006, 15:34
vieze homo :D:D


Ja maar, ja maar ik hou mijn Rivera's hoor.....IKKE WEL!!!

Kijk maar Mitch, kan best samen allemaal.....gewoon proppen!

http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/100-0094_IMG.jpg

Mitch
14 juni 2006, 17:01
Haha, geweldig ! Wij hebben ook wel zo'n kamertje, maar met logeerbed, strijkplank en 2e PC is die 5 vierkante meter ook wel weer vol eigenlijk :nervous:

Nou nog iemand mijn Rivera verkopen en dan kan ik een extra 2x12 cab gaan bekostigen, maar die mag lekker in de oefenruimte staan.

Bruvtilov
14 juni 2006, 17:53
Jij bent die kerel met die tele en B-bender op de gearmeeting van 1,5 jaar terug zeker?
je stond naast mij opgesteld, ik had toen een Rivera Fandango meegenomen, en jij gaf een soort van clinic over de pedalen van Ra-Jazz als ik het mij goed herinner.

Hallo Marc Odijk,

Ik was degene die jij bedoelt. Pedalendag in Oegstgeest 2004 (of 2005?). Ik heb inderdaad die Ra-jazz pedalen laten horen en heb toevallig ook een TBR-1.
Fijne top (als ik hem ooit eens laat reviseren )
Ter informatie...

Groeten,

Robert

marc_o
14 juni 2006, 21:08
Dan ben jij:



http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Countrytwang.jpg

bluegate
14 juni 2006, 21:24
Heb ook een Rivera TBR1 gehad, eerste versie zonder de variabele vermogens
schakelaars.
Alleen de Optoschakelaars waren niet goed meer, deze kon ik niet vinden in NL,
en heb ze toen gewoon zelf gemaakt van Led+LDR.
Werkte weer als een trein.
Heb contact gezocht met Paul Rivera over het probleem die mij zonder problemen
de volledige schema's van de versterker stuurde.

Grote minpunt, dat kreng is megazwaar...
Maar wel 2 kanalen met veel opties die ook echt werken, 2x 60W Eindtrap
in 1 behuizing.

Bruvtilov
15 juni 2006, 00:13
Dan ben jij:



http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Countrytwang.jpg

Inderdaad, leuke dag was dat. Helaas kon ik niet de hele dag blijven i.v.m. met een optreden.

Ach ja, het leven on the road he (waarom krijg ik hier geem smiley achter?)

Djiszi
15 juni 2006, 13:02
Hallo,

Binnenkort gaat Ra-jazz de buizen van de TBR 1 voortrap vervangen. En daarbij gaat hij voor mij de Compressor en Booster in 19" bouwen. Moet je nagaan dat het geluid van de Rivera al vet is, en alleen maar vetter wordt.

marc_o
15 juni 2006, 13:05
Hallo,

Binnenkort gaat Ra-jazz de buizen van de TBR 1 voortrap vervangen. En daarbij gaat hij voor mij de Compressor en Booster in 19" bouwen. Moet je nagaan dat het geluid van de Rivera al vet is, en alleen maar vetter wordt.


Ik weet het niet hoor, was niet erg onder de indruk van z'n producten, al was de compressor nog wel te pruimen.

Mitch
15 juni 2006, 13:19
Huh ? Waarom zou je de voortrap laten vervangen ? Kun je zo zelf inprikken.

robzilla
15 juni 2006, 15:21
Was Rajazz die ene dude die de hele tijd zn eigen spul stond aan te trappen in de shootouts enzo?

Dirk_Hendrik
15 juni 2006, 15:31
Yep, inderdaad. Prima jongen maar een beetje last van overexposure.

@Mitch betreffende die Rivera,

Homo.....