PDA

View Full Version : Een SD Lil'59 bridge in de neck positie?



Lacrymosa
14 november 2002, 14:47
Dit leek me wel is leuk om te proberen, iemand ervaring?

CheerS!!

vulvasonic
14 november 2002, 15:15
Ik heb een SD little '59 en ik ben er zeeeeeeer tevreden over, maar in de tijd dat ik ze kocht hadden ze volgens mij geen verschillende modellen voor de neck- of bridgeposities. Tot zover ik weet is dat nog steeds niet het geval.
De oude PAF's waren voor nek en brug ook dezelfde, dus ik zie geen reden waarom die little '59 niet zou klinken in de nekpositie.

Negative K3 fan
14 november 2002, 16:01
GVD lezen is moeilijk :grin: ik had een heel andere pickup+positie in gedachte dus negeer maar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2002-11-15 16:50 ]</font>

Timmer
15 november 2002, 09:16
Volgens mij is er van de '59 een aparte neck uitvoering met geloof ik iets minder output als de bridge versie. Ik neem aan dat dat voor de lilttke '59 ook wel zo zou kunnen.

Of de bridge '59 in de neck positie kan... ehm... waarom eigenlijk niet?

michielv
15 november 2002, 09:49
De '59 is juist _niet_ zo'n schreeuwende humbucker, zoals de Super Distortion enz.

Natuurlijk kun je er een mooie scheur uithalen maar het is geen super hoge output element. EVH geeft de voorkeur aan de '59 boven een hele hoop andere elementen juist omdat er minder scheur in zit.

Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf mooi vindt maar ik vind de '59 waanzinnig mooi :smile:

Lacrymosa
15 november 2002, 11:06
Ik weet ook wel dat ie mooi klinkt, ik heb er ook al 1
alleen zit ie in mn brug positie.

CheerS!!