PDA

View Full Version : Mijn 3-de bouwproject: Dubbelneck 6/12 snarig



Pagina's : 1 [2] 3

charlotte
1 oktober 2006, 21:42
Hey B-2 :)

Jazeker, ik leef nog, maar je wordt wel een beetje moedeloos van die internet boeren, provider stuurt je naar kpn, kpn stuurt je naar de provider tot je er s....ziek van wordt, maar het is gelukkig weer in orde,

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
2 oktober 2006, 20:39
Hey Luitjes :)

Weer een stukje verder gekomen;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/020%20bijna%20gereed.jpg

Bijna klaar dus..... .

groetjes Charlotte :hippie:

kiem
2 oktober 2006, 20:58
mooi inlay werk :D:D

Ries Peters
2 oktober 2006, 22:30
Sehr schön als altijd!

charlotte
3 oktober 2006, 21:07
Hey Luitjes :) dank jullie wel .

Vandaag de rest van de inleg gedaan, waarvan hieronder 2 foto's ;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/021%20laatste%20posities%20gereed.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/022%20totaal%20aanzicht%20inleg%20gelijmd.jpg

rest alleen nog de toets ontdoen van de lijmresten, en het geheel mooi vlak schuren,daarna ga ik verder met de 12 snarige hals, deze krijgt dezelfde inleg.

groetjes Charlotte :hippie:

lennaertn
3 oktober 2006, 21:21
pff ziet echt schitterend uit, niet mijn smaak, maar toch :rockon: je moet er maar het geduld voor hebben!!

Ga zo door :satisfie:

B_2_the_a
3 oktober 2006, 22:04
volgens mij ligt ernaast een voorproefje van de finish?

The_W85
4 oktober 2006, 00:27
Het ziet er goed uit en ik ben ook overstag gegaan en ga denk ik van het winter ook een dubbelhalsje in elkaar knutselen. Alleen ben ik niet zo handig om mijn eigen hals te maken en ga dus voor pre-made necks.

Waar heb je jouw 12-snarige neck weg, want ik heb die nog weinig kunnen vinden op het internet :???:

charlotte
4 oktober 2006, 11:07
Hey Foks :) , thanx

B-2 idd, dat is een voorproefje van het stainen, maar had ik al eerder ook gepost hoor.

The_W85 ; mijn 12 snarige neck is zelfgebouwd,ik weet niet of ze gewoon te koop zijn, misschien eens kijken bij Stewart Mc Donald ?
De 12 snarige brug komt daar in ieder geval wel vandaan.


groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
6 oktober 2006, 19:30
Hey Luitjes :)

Ondanks een drukke week toch nog de 6 snarige hals af gekregen;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/025%20toets%20gebeitst.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/026%20toets%20gebeitst%202.jpg

Op de foto's zie je de toets nu geschuurd,de naadjes bijgewerkt, en de toets 3 keer in de beits gezet, na het lakken van de gitaar straks, wordt de toets ook nog in de olie gezet.

groetjes Charlotte :hippie:

Daniël_san
6 oktober 2006, 20:37
héél erg netjes Charlotte! Ik doe het je niet na!

charlotte
7 oktober 2006, 16:30
Hey Daniël-san,

Dank je wel. :)

Ga snel verder met de 12-snarige hals.

groetjes Charlotte :hippie:

hadv
7 oktober 2006, 20:40
er druipt kwijl op m'n toetsenbord..........................

















bah, het is niet eerlijk

Wouter J
8 oktober 2006, 03:50
Zeer mooi gedaan charlotte, mijn complimenten.

Maar jouw gitaren zijn naar mijn smaak (Ik herhaal MIJN SMAAK) te kitcherig, uitgebreide inleg, lampjes in de toets en zelfs in de schakelaar ring van je Les Paul die ook ook nog een Top Lock heeft en niet eens een tremolo (Is het hebben van een top lock op een gitaar die niet eens een tremolo heeft niet een beetje overkill, over het algemeen blijven die dingen ook zonder top lock toch wel goed op stemming.). Nee sorry maar ik hou mijn eigen eigenbouw gitaren een stuk simpeler dan dat, niet al te veel gedoe.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/P1010098.jpg
Mijn Eigenbouw strat "The Rookie" is daar een zeer goed voorbeeld van, geen gedoe, gewoon een werkpaard.

Maar zoals ik al benadrukte: dat is natuurlijk MIJN smaak, ik kan niet voor anderen spreken. Je leverd goed werk en spant je echt in om het goed af te werken maar je gitaren zijn niets voor mij persoonlijk.

charlotte
8 oktober 2006, 07:22
Hey Wouter :)

Dank je wel, tja gelukkig is het nog zo dat smaken verschillen.
Maar ja kitcherig?
Had niet ene SRV ook glimmende letters op z'n gitaar, en z'n naam ingelegd in de toets ?
Van mij mag ieder het zijne/hare hebben hoor.
Maar overdone ? voor mij niet in ieder geval, en voor 1 van mijn opdrachtgevers ook niet, die wil ook de inleg die ik nu in de dubbelneck maak.
Verder ga ik niet de meute achterna voor de zoveelste (kopie van ) originele gitaar te bouwen,maar ga uitdagingen aan zoals de leds in de zijkant van de LP, en bij de Jem hoort dat nu eenmaal, heeft ome Steve Vai immers ook.
Locknut bij de LP valt daar ook onder, hierdoor heb ik een absoluut stemvaste gitaar,en wordt het nog niet gedaan door de "grote"merken ? So what! ik ga gewoon mijn eigen weg daarin.
Maar zo gaat het altijd met nieuwe dingen of veranderingen waar men niet aan gewend is,geeft ook niet, houdt de discussie iig levend.
Maar als iemand gewoon puur een recht-toe recht-aan gitaar wil, ook best hoor, van harte gegund.

groetjes Charlotte :hippie:

Van Dattum
8 oktober 2006, 14:06
Damn right!!

Ikzelf bouw (probeer) bekende, recht toe recht aan modellen omdat dit erg leerzaam is. Als ik wat gevorderd ben wil ik ook mijn "eigen" ding doen!
Over smaak valt niet te twisten en ik volg dit topic met grote belangstelling, ookal zijn dit misschien niet helemaal mijn soort gitaren!

Ik ben weer benieuwd naar het eindresultaat!

Succes!

Edwin

G.G.
8 oktober 2006, 15:47
Charlotte is gewoon goed bezig. Niet mijn smaak, maar het staat ook bij mij niet in mijn gitaarrek, maar bij Charlotte. Zij maakt wat zij mooi vind, en het is nog ingewikkeld, en vakkundig gedaan. Hulde aan de zelfbouwers.

Wouter J
8 oktober 2006, 16:15
Maar ik prees haar hard werk toch ook, ik zei aleen maar dat haar gitaren naar mijn smaak teveel tierelantijntjes hebben.

Ze levert goed werk waar ze veel tijd in steekt en daar kan ik aleen maar respect voor hebben.

Charlotte, kijk eens op deze site, dit is van een van de beste vrouwelijke bouwers in de wereld: Linda Manzer, ze heeft gitaren voor onder andere Pat Metheny gebouwd.

http://www.manzer.com/

Pat Metheny live met een door Linda Manzer gebouwde gitaar. (http://www.youtube.com/watch?v=GEq02XUxVOw)

charlotte
8 oktober 2006, 17:22
Hey Luitjes :) Thankxxxxsssss

No affence!!!! ,in hollandisch;ik voel me niet aangevallen of zo hoor, maar gaf slechts een kleine toelichting van mijn visie op deze dingen.
Iedereen moet gewoon doen wat hij of zij mooi/leuk/nuttig vindt.

Wouter ;
De site van Linda Manzer kende ik al, maakt ook hele mooie gitaren.


groetjes Allemaal,

Charlotte :hippie:

oknarb180
9 oktober 2006, 00:14
Iedereen moet gewoon doen wat hij of zij mooi/leuk/nuttig vindt.

En zo ontstaat de Crème de la crème van de zelfbouw!
100% je eigen ding.
Maar... wanneer is iets 100% je eigen ding?
Een gitaar heeft nu eenmaal de eigenschappen van, tja... een gitaar (gelukkig!!!)
En die zijn uiteraard ook weer in de bestaande (fabrieks)modellen te vinden.
Het zal dan ook vaak op een bestaand model gaan lijken, toch?

vr.gr.

Branko

charlotte
9 oktober 2006, 22:16
Hey Luitjes :)

Afgelopen dagen bezig geweest met het uittekenen van het inlegpatroon voor de 12 snarige hals.
Uittekenen? kun je toch gewoon kopiëren?
Zou kunnnen idd, ware het niet dat er een aantal dingen anders zijn, nl: de 12 snarige hals heeft 22 fretten, de 6-snarige 24.
En om een beetje symetrie in het geheel te brengen, plaats ik de inleg van de 12 snarige hals in het spiegelbeeld van de 6-snarige hals.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/027%20patroon%2012%20snarige%20hals.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/028%20patroon%20op%20parelmoer%20geplakt.jpg
Hierboven zie je het patroon op het parelmoer gelijmd.

groetjes Charlotte :hippie:

niekb
9 oktober 2006, 22:49
ziet er mooi uit!

beetje een monnikenwerkje lijkt me dat.
Frees je de vormen uit t fretboard?

charlotte
9 oktober 2006, 23:11
Hey Niekb,

Inderdaad, preciesie werkje, frees ik idd uit , meer over de werkwijze kun je zien op mijn site bij de yamaha of les paul inleggen.


greetz Charlotte :hippie:

charlotte
14 oktober 2006, 23:29
Hey Luitjes :)

Eventjes weer een updeetje... .
Afgelopen week het parelmoer voor de 12 snarige hals gezaagd,alles ligt nu gereed voor het inleggen,hoop vanaf as maandag weer wat verder te kunnen.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/029%20parelmoer%2012%20snarige%20hals%20gezaagd.jp g

groetjes Charlotte :hippie:

lennaertn
14 oktober 2006, 23:44
k'was al bang dat we niks meer van je gingen horen ;) je was bijna op de 2e pagina beland :dontgeti:

The_W85
15 oktober 2006, 14:57
Het ziet er zeker vraai uit, maar mag ik eens vragen waar je de Topkam voor de 12 snaar weg hebt, na een uitgebreide zoektocht heb ik alleen nog maar akoestische Topkammen gezien :o

B_2_the_a
15 oktober 2006, 15:01
blank nut?

gewoon een stuk been ofzo

glacius
15 oktober 2006, 19:59
Hey Luitjes :)

Eventjes weer een updeetje... .
Afgelopen week het parelmoer voor de 12 snarige hals gezaagd,alles ligt nu gereed voor het inleggen,hoop vanaf as maandag weer wat verder te kunnen.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/029%20parelmoer%2012%20snarige%20hals%20gezaagd.jp g

groetjes Charlotte :hippie:


erg netjes! ik blijf het geweldig vinden !

charlotte
15 oktober 2006, 23:05
Hey Luitjes :)

Thankxs ... .

De 12 snarige topkam heb ik bij de gitaarwinkel gekocht,ik denk dat ie voor een acoustische 12 snaar is, maar die kan evengoed op een elektrieke.
Mocht hij tegenvallen, kan ik er altijd nog 1 zelf maken,uit been oid.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
18 oktober 2006, 23:00
Hey Luitjes :)

Even weer een plaatje posten, ben begonnen met de inleg van de 12 snarige hals in te leggen ,maar werk en wat privé gelegenheden hebben het werk wat opgehouden, maar ik hoop de komende 2 dagen toch weer flink verder te kunnen gaan.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/030%20eerste%20inleg%2012%20snarige%20hals.jpg


groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
19 oktober 2006, 11:12
ik neem mijn woorden terug ;) t ziet er goed uit :D

ik kan niet wachten tot je verder gaat met het algemene

charlotte
19 oktober 2006, 23:16
Hey Luitjes :)

Dank je B-2, maar die woorden ben je kwijt hoor, grapje.... .
Ik kan ook niet wachten om hem verder af te bouwen, maar ja nog even geduld hé, is wel een klus om 2 halzen achter elkaar in te leggen, maar het wordt wel gaaf, als je er van houdt tenminste.

Vandaag weer een stukje opgeschoten, getuigende de foto hieronder :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/031%20een%20stukje%20verder.jpg

groetjes Charlotte . :hippie:

B_2_the_a
20 oktober 2006, 08:23
Ik zou het graag willen, om zoiets te maken.. Ik heb er denk ik niet het geduld voor :S

charlotte
20 oktober 2006, 17:42
Hey B-2 , :)

Als je het geduld hebt om een gitaar te bouwen, moet inleg ook wel lukken denk ik.

Vandaag lekker opgeschoten,t/m de 12e positie is nu ingelijmd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/032%20tot%20en%20met%2012%20de%20positie.jpg


groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
21 oktober 2006, 14:30
daarom heb ik zelf geen zin denk ik om een gitaar te bouwen :)


nee zonder dollen,
ik zit op het moment druk met school en werk, en ik heb geen goeie toolz :(

charlotte
23 oktober 2006, 22:15
Hey Luitjes :)

Weinig tijd gehad in het weekend, maar toch weer een stukje verder gekomen;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/033%20weer%20wat%20verder.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

DarknessAwaits
23 oktober 2006, 22:30
Langzaam maar zeker kom je er wel charlotte! Wat ik me nou afvraag: voor hoeveel aan parelmoer zit er wel niet op zo'n dubbelnek van jou :satisfie:?

charlotte
23 oktober 2006, 23:19
Hey Darkness :)

Jazeker gaan we er komen,

Ik heb tot nog toe 2 verpakkingseenheden van Stewart Mc donald gebruikt, á € 30,-- ongeveer (met verzendkosten etc meegerekend), dus ongeveer € 60,-- tot nog aan toe.
Mijn initialen komen nog in de headstock, en een kleine inleg tussen de mechanieken, als je daar 1 verpakking voor neemt, zit je dus op 90,-- euries.
Hier houd je dan nog wel bruikbare stukjes van over,die je weer voor andere inlays kunt gebruiken.

groetjes Charlotte :hippie:

DarknessAwaits
24 oktober 2006, 00:00
Valt me nog mee, ik heb enkel een klein stukje parelmoer waar ik geloof ik al iets van 5-6 euro voor moest betalen. Sja... Vox Humana he :nervous:.

charlotte
24 oktober 2006, 10:00
Hey Darkness ,

Idd, voor mijn LP heb ik het parelmoer ook bij Vox Humana gehaald,was toen ook al duur,wat dat betreft valt S Mc D reuze mee, het is ook goede kwaliteit, en het zijn redelijk groote stukjes die in 1 zakje zitten, er zitten ook iets kleinere in,maar al met al waar voor je geld.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/005%20parelmoer%20binnen.jpg
Op de foto zie je de zakjes met parelmoer,op de voorgrond zie je het losse parelmoer wat uit 1 zakje komt.... .


groetjes Charlotte :hippie:

oknarb180
24 oktober 2006, 12:46
Hallo Charlotte,

Even een vraagje over een paar bouwfases terug in je 3e project.
Het aanbrengen van de top op de body!
Je gaf aan de top zoveel mogelijk te hebben voorgebogen/gevormd met stoom voor de arm afschuining.
Hoe heb je dit eigenlijk gedaan en hoe dik is de top die je ervoor hebt gebruikt?
M'n volgende gitaar moet een JEM of Universe worden met een dunne top erop, vandaar. In ieder geval 7-snarig, met Floyd Rose uiteraard!

Groetjes,

Branko

Rw
24 oktober 2006, 20:31
in plaats van hierna nog een gitaar maken zou je kunnen overwegen een mooie site te maken.

just a tip ;)

wel weer prachtig werk!

Minda
24 oktober 2006, 21:10
Die heeft ze al!

ShadowShape
24 oktober 2006, 22:33
Wauw, ziet er echt al fantastisch uit! Mijn complimenten!

charlotte
24 oktober 2006, 23:35
Hey Luitjes :) dank jullie wel voor de complimenten.

De top van de dubbelneck was 7 á 8 mm dik, die van de Jem 4 á 5 mm.

Ik heb het gedeelte wat gebogen moest worden ,op de buigrand verwarmt met stoom, gewoon door deze boven de fluitketel te houden,vervolgens doe je dit aan beide zijden, en op de rand van het aanrecht blad, wat rond is bij mij, heb ik de top op de buiglijn gebogen,dit herhaal je een x-tal keren,je kunt niet in 1 keer het hout doorbuigen,en als je de gewenste hoek hebt, ga je zo snel mogelijk naar de body, en lijmt de top erop.

Site is er idd al, zie onderschrift, en hierna komen er nog zeker 4 gitaar projecten, dus een andere site zal ik voorlopig niet gaan maken.

Zojuist een half uurtje geleden de laatste inleg in de 12 snarige hals gelijmd:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/034%20alle%20inleg%20gelijmd.jpg

Morgen de lijm verwijderen,en ga ik beginnen met het fretten van de hals.

groeetjes Charlotte :hippie:

Jehuty
24 oktober 2006, 23:58
Dit wordt echt een prachtding. Ik vond die Les Paul echt ongelovelijk sexy al, en ik ben benieuwd hoe deze er uit komt te zien.

G.G.
25 oktober 2006, 08:44
Dit wordt echt een prachtding. Ik vond die Les Paul echt ongelovelijk sexy al, en ik ben benieuwd hoe deze er uit komt te zien.

Charlotte, ook ik heb je Les Paul pagina gisteren weer uitgebreid zitten doorlezen. Schitterend! (maar waarom heb je geen scarfjoint in de neck zitten? Bij stew mac zag ik ook al LPblanks voor een hals zonder scarfjoint, hebben LP's dat nooit dan?

fred dons
25 oktober 2006, 08:46
inderdaad en dat is ook hun grootste makke, laat maar eens een lp omvallen, de kans is heel groot dat de kop afbreekt

oknarb180
25 oktober 2006, 09:50
laat maar eens een lp omvallen, de kans is heel groot dat de kop afbreekt

Kids, don't try this at home!!! (voor de ijverige testers onder ons!)
Misschien hebben we binnenkort wel een "LP-cracked-head-toppic"?!

helemaal gelijk Fred!

vr.gr.

Branko

G.G.
25 oktober 2006, 17:24
Kids, don't try this at home!!! (voor de ijverige testers onder ons!)
Misschien hebben we binnenkort wel een "LP-cracked-head-toppic"?!

helemaal gelijk Fred!

vr.gr.

Branko

Heb dus toch maar gekozen voor een scarfjoint. Wil geen halsreparaties moeten uitvoeren.

PS: Charlotte, ziet er strak uit die inleg.

charlotte
25 oktober 2006, 23:12
Hey Luitjes :) Thanx

GG: Idd heb ik bij de LP geen scarfjoint toegepast, om de simpele reden dat Gibson dit ook niet doet (deed),en mijn doel was om een Gibbie uit de jaren 60 te bouwen.
Het nadeel hiervan is wel dat je een dikke balk nodig hebt om de hals uit te halen, en je daardoor wat meer "afval" hebt, maar zoals je gezien hebt, is dat weer te gebruiken voor andere projecten.
En zoals eerder genoemd, en ook in de praktijk al bewezen, is de hals gevoeliger voor breken, als hij op de headstock valt.

Maar voor mijzelf blijf ik toch, ondanks het nadeel ,
bij deze methode, wat jullie later bij volgende projecten ook weer terug zullen zien.

groetjes Charlotte :hippie:

Keesz
26 oktober 2006, 18:40
wat is nou een precies zo'n scarf joint??? gewoon een hout onder een hoek doorzagen en dan verlijmen???

G.G.
26 oktober 2006, 18:51
wat is nou een precies zo'n scarf joint??? gewoon een hout onder een hoek doorzagen en dan verlijmen???Ja, that's it

charlotte
27 oktober 2006, 19:31
Hey Luitjes :)

Even een updeetje... .
Ik heb de inleg van de 12 snarige hals nu van de lijm ontdaan en geschuurd, en inmiddels zijn ook de frets geplaatst,ik moet ze alleen nog afschuinen.
Volgende stap is mijn initialen in de headstocks inleggen, en nog een kleine inleg op beide headstocks,tussen de mechanieken.
Hieronder even een totaal plaatje tot nog toe.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/036%20totaal%20aanzicht%20inleg.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

Wouter J
27 oktober 2006, 19:34
Mooi gedaan, wat een beauty. Veel eleganter dan je Vai model.

Voor mij persoonlijk een beetje teveel toeters en bellen maar dat is voor mij persoonlijk, je kan werkelijk alle kanten uit met al die opties die je er in gaat zetten.

Welke kleur gaat hij krijgen?

charlotte
27 oktober 2006, 19:38
Thankx :)

Kleur kun je zien op mijn site, of op pagina 28 van dit draadje, bovenaan de bladzijde.
Congac achtige kleur dus.

groetjes Charlotte :hippie:

AvU
27 oktober 2006, 19:39
Ziet er heel erg mooi uit. Waarvoor zijn al die schakelaars?

hadv
27 oktober 2006, 23:51
ik moet voortaan opletten & eerst een zonnebril opzetten voor ik jouw foto's bekijk

beautyhaft (maar ja, dat waren we al een beetje gewend)

Rw
28 oktober 2006, 00:44
christus wat wordt dat ding mooi!

maar over die site: natuurlijk wist ik dat ze al een site had maar ik vind het spul wat ze bouwt een mooiere site waardig!

G.G.
28 oktober 2006, 10:18
dit is dus zooo verschrikkelijk NIET mijn ding, maar wat betreft het vakmanschap kan ik alleen maar zeggen: fantastisch, dat een amateur dit kan bouwen, complimenten.

Het enige (ik kijk niet naar de hoeveelheid knoppen en drukke inleg, maar naar de basis) van de basis dat ikminder mooi vind is de vorm van de horns.

Wat betreft afwerking, donstructie en inventiviteit: helemaal toppie, schitterend.

Jehuty
28 oktober 2006, 20:00
Hey Luitjes :)

Even een updeetje... .
Ik heb de inleg van de 12 snarige hals nu van de lijm ontdaan en geschuurd, en inmiddels zijn ook de frets geplaatst,ik moet ze alleen nog afschuinen.
Volgende stap is mijn initialen in de headstocks inleggen, en nog een kleine inleg op beide headstocks,tussen de mechanieken.
Hieronder even een totaal plaatje tot nog toe.
*foto*

groetjes Charlotte :hippie:

OMG.

Charlotte.

Marry me. :hippie:

fred dons
30 oktober 2006, 07:32
Werkelijk prachtig geworden (en ik hou wel van een beetje quilt en inleg) !

G.G.
30 oktober 2006, 08:24
OMG.

Charlotte.

Marry me. :hippie:

Hahahaha....., moet er niet aan denken....... (een vrouw die beter met gereedschap overweg kan dan ik)

Ze blijft een mysterie......

urezna
30 oktober 2006, 13:28
erg knap werk zeg!!!!

@ Charlotte:

heb je niet overwogen om één piezo-strip onder de zadeltjes aan te brengen van de 12-snarige brug?
heb ik zelf nl. een tijd terug op een electrische 12-snaar van yamaha gedaan, werkt ook erg goed!

marter544
30 oktober 2006, 13:41
Echt heel mooi! Je les paul vind ik ook ontzettend mooi, maar je Jem vond ik niet zo mooi.. Maar dit, hulde!

charlotte
30 oktober 2006, 20:01
Hey Luitjes .

Je zou er rode wangen van krijgen.... .;)
Maar allemaal bedankt voor de complimenten hoor ! .

urezna :zou idd wel kunnen, maar het allerbeste resultaat is toch te krijgen door elk zadel z'n eigen piëzo te geven, hierdoor komt de specifieke klank per snaar duidelijker naar voren, met als gevolg dat de klank bijna gelijk aan een acoustische steel-string.

Ondertussen weer een stukje verder gekomen, heb vandaag mijn initialen ingelegd,en het ontwerp gemaakt voor de inleg van de headstocks, zie foto's hieronder .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/038%20inleggen%20letters%202.jpg
Het bruin om de inleg is de ecoline stain,waarmee ik het uitgefreesde deel gekleurd heb, om te voorkomen dat je anders blank hout ziet door de transparante lijm waarmee de inleg gelijmd is.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/039%20ontwerp%20patroon%20headstock.jpg
En dit gaat nog ingelegd worden dus... .


groetjes Charlotte :hippie:

oknarb180
30 oktober 2006, 22:04
Hoe kan ik na al die lovende woorden nog een orriginele opmerking te maken?

Dus ik houd het kort en simpel:
Dit wordt toch wel een hele mooie gitaar, zeg, jemigdepemig!!!

En ik ben heus niet een beetje jaloers op je bouwers-kunst hoor....., maar uh, VRESELIJK VEEL JALOERS!!!
Wat een gitaar zeg!

vr.gr.

Branko

charlotte
31 oktober 2006, 21:55
Hey Luitjes :)
Dank U, dank U, ik doe gewoon mijn best..... .

Vandaag de inleg voor de 6 snarige headstock gezaagd en ingelegd, wat te zien is op onderstaande foto's :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/040%20headstock%206%20snaar%20inleg%20gezaagd.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/041%20headstock%206%20snaar%20ingelegd.jpg


groetjes Charlotte . :hippie:

B_2_the_a
31 oktober 2006, 22:10
ik ben wel es aant kloten om een mooi topkammetje van een stukje been te maken, laat staan dit :S


damn, girl.........

zonniewiw
1 november 2006, 15:00
Hoi zie er prachtig uit ,

ben zelf ook aan het denken om een dubbelneck te maken

al aan het tekenen geslagen


Even een vraagje ? hoe ver staan je halzen van elkaar ?
(heb je deze afstand zelf bedacht of overgenomen van iien andere double neck ?)

Thanx in advance

charlotte
1 november 2006, 20:20
Hey zonnieuwiw :)

Dank je wel,
Ik heb de afstand zelf "bedacht ", ik ben ervan uitgegaan dat je met je linkerhand gemakkelijk de accoorden op de bovenste nek moet kunnen spelen, zonder dat je met je hand tegen de onderste nek aan komt, en deze gevonden waarde heb ik dus toegepast.

groetjes Charlotte :hippie:

robostrat
1 november 2006, 20:50
@ Charlotte

Nu ik me aangemeld heb op 't forum kan ik eindelijk m'n complimenten uitspreken voor hetgeen je in elkaar fabriekt !!........respect

misschien kan ik nog es een beroep op je doen ;)

gr Rob

ShadowShape
5 november 2006, 19:37
Hoe lang ben je in totaal al bezig met de doubleneck??

G.G.
6 november 2006, 08:37
Hoe lang ben je in totaal al bezig met de doubleneck??

Sinds de eerste post? 31/05/2006 :seriousf:

B_2_the_a
6 november 2006, 10:25
stiekem al eerder volgens mij ;)

G.G.
6 november 2006, 10:42
stiekem al eerder volgens mij ;)

Ja oke, een paar dagen eerder:


Ik ben vorige week al begonnen met het lijmen van de halzen, en van de body,

Maar deze is wel hele gemakkelijk, heeft nieteens de moeite genomen de eerste post te bekijken:


Hoe lang ben je in totaal al bezig met de doubleneck??

madman
6 november 2006, 17:03
hey charlotte, hoe zwaar weegt dat gevaarte alles bij elkaar nu?

Mooi project!
en goeie site ook btw!

charlotte
6 november 2006, 17:33
Hey Luitjes :)
Dank jullie wel.

Ben een paar daagjes ziek geweest, maar weer beter, en vandaag weer verder gegaan met de bouw.

Idd, zoals GG het al schreef, vanaf ongeveer 3de week mei ben ik bezig met de dubbelneck,uiteraard met de vakantie lag het project even stil.

Het gewicht weet ik niet,maar zal hem binnekort wel eens gaan wegen.
Vandaag dus de inleg voor de 12 snarige headstock uitgezaagd ;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/042%20inleg%2012%20snarige%20headstock%20gezaagd.j pg

morgen verder met inleggen... .

groetjes Charlotte :hippie:

AvU
6 november 2006, 17:49
:dontgeti: heel mooi!!!

hassent
6 november 2006, 18:05
Ooit in de verre verre toekomst ga ik dit ook proberen!

Heb je m'n PRS gezien nu ie helemaal af is?

charlotte
7 november 2006, 19:44
Hey Fooks :)

Thankxs !
Niet proberen, gewoon doen!.
Prs is gaaf geworden.
Vandaag weer lekker opgeschoten,bij de 12 snarige hals de inleg ingelegd en gelijmd,en beide headstocks mooi glad geschuurd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/043%2012%20snarige%20headstock%20ingelegd.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/044%20beide%20headstocks%20geschuurd.jpg

volgende stap is de halzen lijmen aan de body.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
7 november 2006, 19:47
......En dat heb ik uiteraard ook maar gelijk gedaan :

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/045%20halzen%20gelijmd.jpg

Nu dus wachten tot de lijm uitgehard is.
Ondertussen ga ik van de week verder met de jack plate maken, de afdekplaatjes voor de truss rods, en de pick-up ringen, die ik van hout wil gaan maken.

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
7 november 2006, 20:25
die gitaar wordt echt een natte droom voor de gemiddelde gitarist :P

Arjo
8 november 2006, 09:56
:o

Ziet er echt weer klasse uit!!! (en dan hou ik zelf eigenlijks niet eens van dubbelneks :confused:)
Ben erg benieuwd naar het totaal plaatje.

Arjo

SimonS
8 november 2006, 16:26
kick-ass build, steady as she goes!

charlotte
8 november 2006, 19:34
Hey Luitjes :)
Dank jullie wel.
Vandaag de jackplate gefabriceerd van rvs plaatmateriaal.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/019%20jackplate%20maken%203.jpg

Links zit een verzonken schakelaar, hiermee schakel je tussen de mix en piëzo uitgang,waardoor de 12 snaar piëzo apart uit te versterken is.
De jacks zijn piëzo uit en mix(hele gitaar dus) uit.

groetjes Charlotte :hippie:

Arjo
9 november 2006, 10:07
Damn das slim die verzonken schakelaar, nice.

Arjo

charlotte
12 november 2006, 20:05
Hey Luitjes :)
Door drukke bezigheden even weer de vaart eruit, maar vandaag weer verder gegaan met het maken van de elementhouders.
zie ook de foto's :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/046%20element%20houders%201.jpg
Hierboven zie je dat ik eerst rechthoekige plaatjes gezaagd heb.......

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/047%20element%20houders%202.jpg

....om deze vervolgens uit te frezen en van gaatjes te voorzien.
Ze moeten nog afgerond worden en geschuurd... .

groetjes Charlotte :hippie:

AvU
12 november 2006, 20:32
ziet er heel mooi uit! wat voor een elementen komen er in?

charlotte
12 november 2006, 23:18
Hey AvU :)

Als je op pagina 15 en 17 kijkt van dit draadje, of op mijn site ,kom je er achter.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
14 november 2006, 12:35
Hey Luitjes :)
de eerste pu ringen zijn gereed:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/048%20element%20houders%203.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/049%20element%20houders%204.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

oknarb180
14 november 2006, 12:41
Hey Charlotte,

Erg netjes gedaan hoor, super strak ook!!!!
Wat voor contrast geef je de ringen t.o.v. de top?

vr.gr.

Branko

B_2_the_a
14 november 2006, 13:18
Mooi werk

Gitaar vind ik nu nog ene blote billen uiterlijk hebben (quilted top, quilted rings, etc..)...

maar dat komt straks met een gigantische dosis hardware wel goed hoop ik :D

charlotte
14 november 2006, 23:50
Hey Allen :)

Dank jullie wel.
Branko : contrast wordt dezelfde kleur als de top, echter ga ze een aantal keren meer stainen als de top, waardoor de ringen iets donkerder uit gaan vallen.
B-2 :
wees maar niet bang, komt idd genoeg hardware op.

groetjes Charlotte :hippie:

oknarb180
14 november 2006, 23:52
Branko : contrast wordt dezelfde kleur als de top, echter ga ze een aantal keren meer stainen als de top, waardoor de ringen iets donkerder uit gaan vallen.
B


Ahaaaa, ik ben benieuwd!!

vr.gr.

Branko

Johannes
15 november 2006, 00:27
netjes! ...klein zeikpuntje, de pick up ring van het halselement lijkt iets uit te steken over de cut tussen de 2 halzen?

B_2_the_a
15 november 2006, 08:18
dan komt het voordeel van houte pickup rings er :P
makkelijk te bewerken

charlotte
15 november 2006, 11:55
Hey Johannes :)

Goed gezien joh!
Als ik alle ringen klaar heb,en de klemmen van de halzen zijn, ga ik de pu ringen op hun plaats leggen waar ze moeten komen, en gelijk de gaatjes in de body boren voor de schroefjes.
Door 2 snaren even te spannen,en de elementen ook in de ringen te schroeven kun je het geheel uitlijnen ,en dan moet er idd iets van die ene ring iets af,maar als je dat nu gaat doen,moet je gaan gokken, en dat vindt ik iets minder.

groetjes Charlotte :hippie:

glacius
15 november 2006, 15:36
heej charlotte , erg mooi allemaal .. zoals je weet blijf ik dit topicje volgen ..

ik vraag me wel af welke kleur je de achterkant van de gitaar gaat maken ..

ik zou hem persoonlijk zwart maken en alleen de top en de headstocks die kleur geven.. dit zou erg mooi afsteken namelijk ..

charlotte
16 november 2006, 19:27
Hey Glacius :)

Volgens mij heb ik het al verteld, zo niet, dan bij deze :
De top hebben jullie al gezien op het voorbeeld, de headstocks worden hetzelfde, de achterzijde dezelfde tint kleur, maar dan dekkend, en als laatste een sunburst rand en zijkant in het zwart.

Alle element ringen nu gereed ;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/050%20element%20houders%205.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
16 november 2006, 19:34
jeetje charlotte :)

doe even normaal :D

;)

ACSlater
16 november 2006, 20:08
Ziet er erg mooi uit Charlotte!

Ik vroeg me af hoeveel die gitaar zou moeten kosten als je er iets aan zou willen verdienen. Afgezet tegen het Nederlands minumum uurloon dan is de gitaar werkelijk onbetaalbaar!

robostrat
16 november 2006, 21:20
Ik vroeg me af hoeveel die gitaar zou moeten kosten als je er iets aan zou willen verdienen. Afgezet tegen het Nederlands minumum uurloon dan is de gitaar werkelijk onbetaalbaar!

purcies, dat is dus waarom alles tegenwoordig zo veel mogelijk aan de "lopende band" gemaakt wordt, om de loonkosten zo laag mogelijk te houden ;)

@ Charlotte, keep on going :D :D

het end is in zicht.... :dance:

Michael Amott
17 november 2006, 13:18
Echt verschrikkelijk mooi :)

Gas Hol'n

charlotte
17 november 2006, 13:49
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel,
Ben het weekend weg, dus volgende week weer verder,...... .

groetjes Charlotte :hippie:

Kaïn
17 november 2006, 19:06
Je kan echt té gave dingen doen met dat instrument dat je aan het bouwen bent. Inspirerend gewoon !

Orpheo
17 november 2006, 19:11
sorry, maar ik vind 't niet mooi :???: het ziet er beetje bij een geraapt uit (chromen humbuckers, zwarte humbuckers, eentje met nog wit erop), frezingen niet superstrak (vergeleken bij je les paul bv), overdadige inleg, daar waar de knopjes moeten kopen,ik hoop dat daar nog wel iets gaat gebeuren, zwarte brug, chromen brug, de horns zijn niet supercharmant.

dat is nog maar de looks. ik ben er ook geen fan van dat 't middendeel bestaat uit alder/poplar/basswood van de charvette (ik weet even niet zo snel wat t is). als je dan toch van scratch begint kan je net zo goed gelijk t middendeel ook mahonie maken...

wel inventief, moet ik toegeven, hoe de piezo in elkaar is geklust.

maar ik vind 't allemaal net iets teveel van t goeie.

hassent
17 november 2006, 19:29
Dat komt waarschijnlijk omdat je niet met een bouwersoog naar dit werkstuk kijkt. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb je zelf nog nooit iets gebouwd toch? Dan zie je ook vaak de uitdagingen en problemen niet, die de gene die al wel eens wat gebouwd hebben, wel zien.

Goed, ik zou ook kiezen voor een beetje uniforme hardware, maar het bouwwerk op zich vindt ik errrug knap.

Orpheo
18 november 2006, 08:39
Dat komt waarschijnlijk omdat je niet met een bouwersoog naar dit werkstuk kijkt. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb je zelf nog nooit iets gebouwd toch? Dan zie je ook vaak de uitdagingen en problemen niet, die de gene die al wel eens wat gebouwd hebben, wel zien.

Goed, ik zou ook kiezen voor een beetje uniforme hardware, maar het bouwwerk op zich vindt ik errrug knap.

nja, ik zie het niet als de meeste bouwers, dat is waar. maar ik denk, als je toch echt gaat BOUWEN, kan je dan niet 'm direct maken in met bv een wat conventionelere vorm? die horns zijn vooral een doorn in het oog. de rest is goed oplosbaar namelijk.

B_2_the_a
18 november 2006, 10:47
kwestie van smaak :)

ik vind het wel gaaf :cheerup:

madman
18 november 2006, 10:52
hij ís gaaf:blast:

JorikDekkers
18 november 2006, 15:58
@ Orpheo: ja maar als je het over hoorns hebt is er maar 1 perfecte vorm en dat is van een Les Paul, en als ik het zo zie is charlotte op zoek naar iets dat 'net ff anders' is.

Het is niet mijn ding, en dat komt vooral door tierlantijntjes als die gigantische inlay. Maar voor de rest is het wel een super-veelzijdige gitaar en ik heb zwaar respect als je dit kan verzinnen én bouwen!

Ooit wil ik ook nog een dubbelnek, maar dat wordt dan wel een SG alla Jimmy Page :D

Jorikjet
18 november 2006, 17:57
sorry, maar ik vind 't niet mooi :???: het ziet er beetje bij een geraapt uit (chromen humbuckers, zwarte humbuckers, eentje met nog wit erop), frezingen niet superstrak (vergeleken bij je les paul bv), overdadige inleg, daar waar de knopjes moeten kopen,ik hoop dat daar nog wel iets gaat gebeuren, zwarte brug, chromen brug, de horns zijn niet supercharmant.

dat is nog maar de looks. ik ben er ook geen fan van dat 't middendeel bestaat uit alder/poplar/basswood van de charvette (ik weet even niet zo snel wat t is). als je dan toch van scratch begint kan je net zo goed gelijk t middendeel ook mahonie maken...

wel inventief, moet ik toegeven, hoe de piezo in elkaar is geklust.

maar ik vind 't allemaal net iets teveel van t goeie.terug naar je les paul jij

Orpheo
18 november 2006, 18:18
@ Orpheo: ja maar als je het over hoorns hebt is er maar 1 perfecte vorm en dat is van een Les Paul, en als ik het zo zie is charlotte op zoek naar iets dat 'net ff anders' is.

Het is niet mijn ding, en dat komt vooral door tierlantijntjes als die gigantische inlay. Maar voor de rest is het wel een super-veelzijdige gitaar en ik heb zwaar respect als je dit kan verzinnen én bouwen!

Ooit wil ik ook nog een dubbelnek, maar dat wordt dan wel een SG alla Jimmy Page :D


die inleg kanik wel waarderen (het vakmanschap vooral)

maar die horn... ik had 'm liever ala carvin of strat gehad....

LostHighway
18 november 2006, 19:29
die inleg kanik wel waarderen (het vakmanschap vooral)

maar die horn... ik had 'm liever ala carvin of strat gehad....
Jammer dat het niet jouw gitaar wordt maar die van Charlotte..

madman
18 november 2006, 19:54
Jammer dat het niet jouw gitaar wordt maar die van Charlotte..

inderdaad, alles is een kwestie van smaak en wat je zelf fijn vindt spelen,
en bovendien; bouw het zelf maar eens, gaan we daarna verder met deze discussie

Orpheo
19 november 2006, 01:05
Jammer dat het niet jouw gitaar wordt maar die van Charlotte..

als zij er blij mee is, wie ben ik dan om 't af te kraken? ik snap echter niet dat bijna iedereen zo ermee weg loopt. ik zet hier en daar een vraagteken bij het ophemelen, thats all.

LostHighway
19 november 2006, 10:29
als zij er blij mee is, wie ben ik dan om 't af te kraken? ik snap echter niet dat bijna iedereen zo ermee weg loopt. ik zet hier en daar een vraagteken bij het ophemelen, thats all.
Ik denk dat het veel mensen hun smaak niet is, de mijne in ieder geval zeker ook al niet, maar je kan niet zeggen dat ze geen mooi werk levert, kdenk dat iedereen stiekem droomt om zelf zo'n dingen te kunnen en degenen die het kunnen respect opbrengen voor het resultaat.
De overdadige inlay is voor mij inderdaad 'overdadig', maar ze levert wel knap inlegwerk.
Ook de creatieve manier waarop ze eventuele problemen benadert kan ik wel apprecieren, kheb haar bijvoorbeeld onlangs gePMd over haar piezosysteem.
De piezo's waren te groot voor de zadeltjes, waren te dik voor onder de zadeltjes, ..
En dat de hoorn van de gitaar jou niet bevalt is al helemaal persoonlijk, waarom aan conventionele vormen vast blijven hangen, een eigen tintje geven aan je ontwerp is net zo leuk.
Of de hardware al dan niet een samenraapsel is laat ik in het midden, de 12 string heeft zijn hardware, de 6 string andere, tsjah..
Over dat witte opschrift valt wel wat te zeggen maar misschien verandert dat nog wel en is het nu even besparen op vervangbare dingen..

Dirk W
19 november 2006, 16:44
als zij er blij mee is, wie ben ik dan om 't af te kraken? ik snap echter niet dat bijna iedereen zo ermee weg loopt. ik zet hier en daar een vraagteken bij het ophemelen, thats all.

Je herhaalt het wel meerdere malen volgens mij, dit is geloof ik al de 3e keer dat je zoiets zegt. Elke keer zeggen dat het over the top is is ook een beetje flauw, zelfs als het over the top is.

sickpunk
19 november 2006, 17:49
ik vind dat die jonge gewoon eerlijk is... hij geeft toch ook toe dat ie het vakmanschap wel top vind?

ernieman
19 november 2006, 18:37
OK mensen, nu gaan we maar even ophouden met elkaar "aan te vallen" over of iemand het nu wel of niet mooi vondt etc. Je mening uiten mag, maar hou het binnen de perken.
Laten we dit topic aub houden waarvoor het geopend is: Charlotte die haar bouwproces laat zien.
Slowchat en andere is meer iets voor off-topic.

Dank u voor uw aandacht ;)

OK, dan pakken we het maar hard aan en verwijder ik alle berichten die buiten de context vallen. Ik heb geen zin in geruzie of scheldpartijen binnen dit sub-forum. Gelieve u voor deze niet-gerelateerde-zelfbouw-zaken zich naar off-topic te begeven.

Dank u !

charlotte
19 november 2006, 23:51
Hey Luitjes :) Thankxs

Goh, ben ik even weg enneh......
Orpheo:
>dat is nog maar de looks. ik ben er ook geen fan van dat 't middendeel bestaat uit alder/poplar/basswood van de charvette (ik weet even niet zo snel wat t is). als je dan toch van scratch begint kan je net zo goed gelijk t middendeel ook mahonie maken...<
Wat the fuck !!!!
Volgens mij heeft Orpheo de bril niet op gehad, of de lenzen niet in, maar als je kritiek hebt, weet dan wel waar je het over hebt dude !!!!!
Het middendeel van de body IS uit mahonie gemaakt, en de "vleugels" zijn van de oude Charvelle body ( Alder ?)
Tja, en over vormgeving en andere zaken, laat dat aan degene over die bouwt,ondergetekende tante kiest voor het nog niet betreden pad, en ga dus mijn eigen weg.
Waarom alles maar zo standaard maken ?
Enneh... die hardware, er zijn zat dubbelnecks die dit soort configuratie hebben hoor, zal wel een paar foto's posten.
Maar zoals al vele malen eerder gezegd, het is nog niet gereed.
En als je het allemaal zo goed weet Orheo, laat dan eens zien hoe jij een dubbelneck bouwt.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
20 november 2006, 00:04
Duszzzzzz....

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/GAL_DOUBLENECK_350.jpeg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/double-neck-6-12.jpeg


net weer wat anders.

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
20 november 2006, 07:49
Hey Luitjes :) Thankxs

Goh, ben ik even weg enneh......
Orpheo:
>dat is nog maar de looks. ik ben er ook geen fan van dat 't middendeel bestaat uit alder/poplar/basswood van de charvette (ik weet even niet zo snel wat t is). als je dan toch van scratch begint kan je net zo goed gelijk t middendeel ook mahonie maken...<
Wat the fuck !!!!
Volgens mij heeft Orpheo de bril niet op gehad, of de lenzen niet in, maar als je kritiek hebt, weet dan wel waar je het over hebt dude !!!!!
Het middendeel van de body IS uit mahonie gemaakt, en de "vleugels" zijn van de oude Charvelle body ( Alder ?)
Tja, en over vormgeving en andere zaken, laat dat aan degene over die bouwt,ondergetekende tante kiest voor het nog niet betreden pad, en ga dus mijn eigen weg.
Waarom alles maar zo standaard maken ?
Enneh... die hardware, er zijn zat dubbelnecks die dit soort configuratie hebben hoor, zal wel een paar foto's posten.
Maar zoals al vele malen eerder gezegd, het is nog niet gereed.
En als je het allemaal zo goed weet Orheo, laat dan eens zien hoe jij een dubbelneck bouwt.

groetjes Charlotte :hippie:



HULDE!
10 tekens

G.G.
20 november 2006, 23:46
ach weet je; FUCK IT. ik geef wel geen commentaar meer. jullie lezen alleen wat jullie willen lezen. steek dat ding maar diep weg in een plek waar de zon niet schijnt. dat kleinzerige gedoe hier. stelletje fuckers


Zullen we met deze kreet de discussie voor eens en altijd sluiten en verder gaan met het topic waar het voor bedoeld is: Het laten zien van het bouwproces op een informatieve manier, het bespreken van het proces en tips uitwisselen en OPBOUWENDE kritiek, waar iemand iets aan heeft.

B_2_the_a
21 november 2006, 00:16
hmm een dubbelneck waar de zon nooit schijnt :nervous:

G.G.
21 november 2006, 00:22
hmm een dubbelneck waar de zon nooit schijnt :nervous:

Laat dat nou, geen reacties meer op de eerdere opmerkingen, gaat het topic van naar de kloten.

B_2_the_a
21 november 2006, 00:33
sorry kon het niet laten :)


CHARLOTTE!!!! WAAR BLIJVEN DE FOTO'S?

Orpheo
21 november 2006, 09:38
nee, ik kap er niet mee, alleen maar vanwege die pokkecensuur.

voor de duidelijkheid:

+++
vakmanschap
innovatie
opties en mogelijkheiden
probleemoplossing
creativiteit van diverse onderdelen en precisie ervan

-----
stukken hout uit de charvel/charvette
de horn

Smaak-kwestie:
---
De onderste horn
de inleg

+++
Overall geheel
Headstocks
bruggen
innovativiteit

En als nogmaals mijn posts verwijderd worden, ik post het opnieuw. Ik verdom 't om weer in een hoek gedrukt te worden als vaker gedaan word. Ik moet me netjes verwoorden, ok. maar ik wens dat anderen dat ook doen! ik wens ook dat mensen lezen(!!) wat ik schrijf, en niet zinloos blaten, en alleen maar de negatieve dingen lezen. ik heb 't daarom nu ook zo gepost als dat het staat.

Orpheo
21 november 2006, 09:39
Zullen we met deze kreet de discussie voor eens en altijd sluiten en verder gaan met het topic waar het voor bedoeld is: Het laten zien van het bouwproces op een informatieve manier, het bespreken van het proces en tips uitwisselen en OPBOUWENDE kritiek, waar iemand iets aan heeft.

joh meen je dat nou. what the fuck do you think i was doing?

Harry
21 november 2006, 09:44
het heeft niet zoveel zin om in een topic als dit je eigen smaak er door proberen te drukken. Ik hou zelf niet eens van dubbelnekken, maar toch volg ik dit topic met interesse zonder elke keer te vermelden dat het zo jammer is dat het een dubbelnek word. Dat is een keus van de bouwer, en daar kan niemand zich mee bemoeien.

B_2_the_a
21 november 2006, 11:09
@harry
+1!!

zoo leef ik ook :P

ik volg dit topic ivm de technische kant van het verhaal, uiterlijk zou ik niet zo kiezen maar de gebruikte technieken om het resultaat te behalen intresseert me (is ook m'n opleiding :dance: )

Dirk W
21 november 2006, 12:26
nee, ik kap er niet mee, alleen maar vanwege die pokkecensuur.
En als nogmaals mijn posts verwijderd worden, ik post het opnieuw. Ik verdom 't om weer in een hoek gedrukt te worden als vaker gedaan word. Ik moet me netjes verwoorden, ok. maar ik wens dat anderen dat ook doen! ik wens ook dat mensen lezen(!!) wat ik schrijf, en niet zinloos blaten, en alleen maar de negatieve dingen lezen. ik heb 't daarom nu ook zo gepost als dat het staat.
jezus man, dit gaat wel erg ver. Snap je het dan niet? het zijn juist dit soort opmerkingen waarom mensen op je zeiken. Laat het ff los ofzo, je veroorzaakt het nu echt zelf. Op zon manier jezelf verduidelijken komt niet echt vriendelijk over.
Het doet me een beetje denken aan iemand die zn stem verheft om duidelijk te maken dat hij niet schreeuwt.

madman
21 november 2006, 12:28
het heeft niet zoveel zin om in een topic als dit je eigen smaak er door proberen te drukken. Ik hou zelf niet eens van dubbelnekken, maar toch volg ik dit topic met interesse zonder elke keer te vermelden dat het zo jammer is dat het een dubbelnek word. Dat is een keus van de bouwer, en daar kan niemand zich mee bemoeien.

volledig mee eens, over smaak valt niet te twisten, dus laten we dat ook vooral niet proberen. het technische aspect is gewoon enorm interessant, en de smaakkwesties is aan de bouwer, en daar zou ik niet aan durven komen, tenzij ze er om vraagt

AvU
21 november 2006, 14:30
volledig mee eens, over smaak valt niet te twisten, dus laten we dat ook vooral niet proberen. het technische aspect is gewoon enorm interessant, en de smaakkwesties is aan de bouwer, en daar zou ik niet aan durven komen, tenzij ze er om vraagt

Volgens mij is iedereen hier mee eens.

Het is niet jou gitaar dus wat boeit jou het hoe die er uit ziet. Als je het je wel boeit, niemand houdt je tegen om het zelf te proberen. Ik denk eerder dat mensen je aanmoedigen!!

maarja de discussie was gesloten :)

ernieman
21 november 2006, 14:51
Kijk mensen, het is simpel.

Kritiek geven is leuk en moet kunnen. Of het nu positief of negatief is. En het is nu eenmaal ook zo dat we in een vrij Europa leven waar vrijheid van meningsuiting gelukkig kan en mag.
Maar er zijn grenzen.
Gitaarnet heeft duidelijke regels die te lezen zijn in de FAQ. Er staat o.a.:


Vrede op dit forum. In het verleden is er nogal eens wat uitgevochten op dit forum. Vandaar het Yin/Yang symbool bij een post. Respecteer elkaar, het is zonde van je tijd om kwaad op iemand te worden die je vaak niet eens kent.

Het is heel normaal om te zeggen dat je iets niet of wel mooi vindt. Doe dit echter niet keer op keer weer. We zitten hier voor de duidelijkheid in een ZELFBOUW-subforum waar mensen laten zien hoe zij een instrument bouwen. Dit doen ze als informatie naar andere mensen die er (misschien) iets uit kunnen leren.

Je moet het maar zo zien: Als je naar een showroom gaat om auto's te bekijken (al dan niet met de gedachte er een te kopen). Ga je dan ook 3 keer tegen de verkoper zeggen: "wat een lelijke deuren zitten er in die auto zeg, zou je dat niet beter zus of zo maken?" :???: Als je iets niet mooi vindt, dan koop je het niet of kijk je er niet meer naar. Als het nu gaat om deuren die niet veilig zijn dan kun je dat wel zeggen.

Kankeren op dingen van anderen, elkaar beginnen uitschelden, of wat dan ook, is niet de bedoeling van "zelfbouw", ga voor zulk soort dingen naar www.ikwilmijnmeninguiten.nl (http://www.ikwilmijnmeninguiten.nl/) (oh, dat bestaat nog niet, misschien een leuke om te claimen?)

Graag had ik hiermee de hele vete afgesloten en het topic terug aan Charlotte gegeven zodat ze ons weer kan laten zien waar ze mee bezig is.
Graag ook geen reacties op het bovenstaande dus meer na deze post.

Ernstjan (zelfbouw-moderator)

FJ1200
21 november 2006, 14:52
Misschien kunnen all posts van deze discussie verwijderd worden (inclusief deze) en weer eens om wat fotos vragen.

@Charlotte: Schitterend wat je allemaal maakt.

Hans74
21 november 2006, 17:51
Ik denk dat deze hele 'rel' gewoon een kwestie is van smaak.

Ik vind bv ook dat de hoorns niet volledig zijn zoals ik ze zou vormen maar:

1 Het is Charlotte's gitaar, haar eigen creatie

2 Wie ben ik om ze daardoor af te keuren, als ik zelf niet kan wat ze het afgelopen jaar allemaal gepresteerd heeft...

3 Op dit forumonderdeel zijn voor mij maar 2 dingen belangrijk: HOE ieders gitaar gemaakt wordt (al was het een paars-oranje davidsster achtige) en WAT ik eruit kan leren bij mijn eigen zelfbouw.

Ik ben er mee eens dat dit topic idd niet geschikt is om zulke discussies te voeren... Ik wil weten hoe het verder gaat met de bouw! :)

off topic: Wat mij betreft is Ernieman geslaagd in de vuurproef als kersverse moderator...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon19.gif :D

--edit-- Oh ja, en als laatste wil ik nog zeggen: Wees blij dat er iemand zo'n uitgebreid verslag post! Niemand hoeft dat te doen. Maar het opent wel deuren voor sommige lezers om zelf de stap naar een eigen gebouwde gitaar te nemen en er een leuke hobby aan over te houden... ---edit---

B_2_the_a
21 november 2006, 17:55
:dance: GO ERNIE GO ERNIE GO ERNIE GO ERNIE :dance:

Stief
21 november 2006, 18:21
Charlotte,
Doe je ding!!!!
Het is super!!!

:harmony: :harmony: :harmony:

madman
21 november 2006, 18:42
Ik denk dat deze hele 'rel' gewoon een kwestie is van smaak.

Ik vind bv ook dat de hoorns niet volledig zijn zoals ik ze zou vormen maar:

1 Het is Charlotte's gitaar, haar eigen creatie

2 Wie ben ik om ze daardoor af te keuren, als ik zelf niet kan wat ze het afgelopen jaar allemaal gepresteerd heeft...

3 Op dit forumonderdeel zijn voor mij maar 2 dingen belangrijk: HOE ieders gitaar gemaakt wordt (al was het een paars-oranje davidsster achtige) en WAT ik eruit kan leren bij mijn eigen zelfbouw.

Ik ben er mee eens dat dit topic idd niet geschikt is om zulke discussies te voeren... Ik wil weten hoe het verder gaat met de bouw! :)

off topic: Wat mij betreft is Ernieman geslaagd in de vuurproef als kersverse moderator...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon19.gif :D

--edit-- Oh ja, en als laatste wil ik nog zeggen: Wees blij dat er iemand zo'n uitgebreid verslag post! Niemand hoeft dat te doen. Maar het opent wel deuren voor sommige lezers om zelf de stap naar een eigen gebouwde gitaar te nemen en er een leuke hobby aan over te houden... ---edit---

gast, ben het met je eens, maar geloof dat er net besloten was om erover op te houden, respecteer ernie z'n vuurproef en nok dan ook

ernieman
21 november 2006, 18:47
Ja, merci iedereen voor zijn goede intenties, maar nu is het echt sluss, out, over, dicht, fermé, en kappen met die hap.

Ik zou zeggen...

Waar blijven die foto's Charlotte???

madman
21 november 2006, 18:49
Waar blijven die foto's Charlotte???

idd, goeie vraag!

charlotte
21 november 2006, 20:03
Hey Luitjes, :)

Idd, kappen met alle flauwekul,wat gezegd is is gezegd, daarmee finito.

Foto's later deze week weer, ben momenteel bezig met de werkplaats en de machines te voorzien van een profi stofafzuiging , aangezien ik zelf niet langer meer zonder wil gaan werken.

groetjes Charlotte :hippie:

G.G.
21 november 2006, 23:31
ben momenteel bezig met de werkplaats en de machines te voorzien van een profi stofafzuiging ,

In mijn werkplek hangt ook zo'n systeem aan het plafond, met 1 extra lange buis die loshangt zodat je hem aan de werkbank kan klemmen, daar, precies waar je hem wilt.

Let wel op dat je kleine papiertjes etc goed weglegd want de zuigkracht is echt niet leuk meer.

Ik raad je acht aan 1 extra losse slang te monteren (bijv. voor het maken van een halsprofiel. Slang over de kop steken terwijl de romp vast geklemd ligt. Werkt perfect, zelfs met een slijpschijf komt nog het meeste van het stof in de slang)

charlotte
22 november 2006, 22:57
Hey GG , :)

Idd, dat is ook de bedoeling.
1 lange buis door de werkplaats, met aftap naar de werkbank, en de frees en zaag machine.

groetjes charlotte :hippie:

Shadowrider38
27 november 2006, 16:26
het is zo stil aan de overkant

charlotte
27 november 2006, 22:53
Hey Luitjes :)

Ja,het zat even tegen met de instalatie van het stofafzuigsysteem,de stofzuiger werd geleverd, echter de slang was men vergeten erbij te doen.
Deze is nu nageleverd, en de instalatie is nu bijna gereed, kan er mee werken, ik wacht alleen nog op een start automaat voor de stofzuiger, dan gaat de stofzuiger automatisch aan, als je de frees of zaag, of wat je er ook op aansluit,start.
Verder gelijk de werkplaats eens goed schoongemaakt.
Maar vandaag weer verder gegaan met de gitaar :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/052%20truss%20rod%20cover%202.jpg
Ben nu bezig de truss-rod covers te maken.

groetjes Charlotte .:hippie:

glacius
28 november 2006, 18:41
gaat weer erg sjiek worden

charlotte
28 november 2006, 23:48
Hey Luitjes:)

Dank je Glacius.
Vandaag weer wat verder...
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/053%20truss%20rod%20cover%203.jpg
De covers verder afgewerkt, en de gaatjes hiervoor in de headstock geboord.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/046%20element%20ringen%20kleuren.jpg

En de elementhouders van een kleurtje voorzien,ga ze morgen in de blanke lak zetten.

groetjes Charlotte .:hippie:

fred dons
29 november 2006, 07:54
sjiek hoor! ik kan niet wachten op het eindresultaat

robostrat
29 november 2006, 08:11
sjiek hoor! ik kan niet wachten op het eindresultaat

+1

als ik zo goed kon bouwen dan ......... :D :D

charlotte
29 november 2006, 22:30
Hey Luitjes :)
Thankxs.

Vandaag de ringen en covers in de blanke lak gezet, ook gelijk de hals van mijn Yamaha aangepast, was een C vorm, heb er meer een dunne D vorm van gemaakt, en gelijk weer in de blanke lak gezet.
Hieronder de ringen in de lak, na het drogen nog schuren en polijsten.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/047%20element%20ringen%20gelakt.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

patricia
29 november 2006, 22:54
hoi charlotte,

ik ben helemaal sprakeloos.....ziet er waanzinnig hoor!
mijn complimenten.
waar heb jij dat allemaal geleerd?

B_2_the_a
29 november 2006, 23:05
je bent weer lekker bezig!

Dastard
30 november 2006, 02:07
ff een vraagje Charlotte.
Begrijp me niet verkeerd of wat dan ook, want ik heb niets anders dan gigantisch respect voor je t.o.v. je gitaarbouw.
Maar goed, hier komt de vraag:

Weet jij nou ongeveer van te voren, als je een idee voor een gitaar hebt, hoe die gaat klinken, dus, je weet wat voor pickups, en wat voor hout, heb je dan enig idee hoe de klank gaat worden ?
Of is dat een verrassing, want voor mij persoonlijk zou het jammer zijn als ik dat zou weten, dat haalt alle fun weg in het bouwen van zo'n gitaar.

charlotte
30 november 2006, 11:08
Hey Luitjes :)
Dank jullie wel voor alle lof.

Patricia :Ja, kan ik kort over zijn, ik heb een technische opleiding gehad ( fijnmechanische techniek), en verder ben ik best wel creatief,verder heb ik het door veel boeken te lezen mezelf aangeleerd.

B-2 : ach ja , gewoon verder gaan he.

Dastard :Ja, van te voren kun je idd inschatten hoe de gitaar ongeveer gaat klinken, in dit geval,mahonie body middenstuk, geeft warmte, esdoorn top, geeft meer hoog,esdoorn hals 6-snaar geeft meer hoog,korina voor de 12 snaar :geeft warmte en hoog.
Elementen met kapjes voor de 12 snaar, geeft meer definitie,6 snaar blijft wel een beetje een verassing, want de humbucker die bij de sustainer zit ken ik niet,maar ik neem aan dat deze goed zal klinken.
Van tevoren moet je natuurlijk eerst goed bedenken wat je wilt dat er uit gaat komen.

groetjes Charlotte :hippie:

oknarb180
30 november 2006, 12:43
Hey Charlotte,

Ik had eerst wat twijfels over de kleur van de pickup ringen, maar nu ze gelakt zijn, komen ze qua kleur veel mooier uit dan ik had gedacht, netjes hoor!!!

Maar toch, is een pickupring voor een single voor 't mooie niet iets te veel ring t.o.v. de pickup? Voor het aangezicht lijkt me de single-pickup een beetje in het niet te vallen, tenminste, zoals ik het me voorstel dan. Neemt niet weg dat het er wel erg mooi uitziet. Toch ben ik wel vreselijk benieuwd hoe het setje er uit komt te zien als het op de gitaar zit.
Heb je overigens wel genoeg ruimte in de body onder de ring om 'm te bevestigen?

vr.gr.

Branko

glacius
1 december 2006, 19:58
Elementen met kapjes voor de 12 snaar, geeft meer definitie,6 snaar blijft wel een beetje een verassing, want de humbucker die bij de sustainer zit ken ik niet,maar ik neem aan dat deze goed zal klinken.



element guru als ik ben ben ik het niet helemaal eens met die kapjes, maar dat moet je zelf weten, wat ik eigenlijk wilde melden is als je niet tevrede bent met de humbucker die bij de sustainer zit dan kun je ook gewoon een dimarzio of seymour duncan o.i.d. toepassen op de sustainer kit ..

maargoed, je weet zelf ook vast wel dat vai een evo gebruikt met de sustainer kit ;) ..

charlotte
1 december 2006, 21:10
Hey Luitjes :)

Branko : Ergens heb je gelijk wat dat betreft, ik heb echter weinig ruimte om ze wat ruimer te plaatsen, en op een eerdere bladzijde kun je zien hoe het staat, zeker als het gekleurd is zal het wel goed uitpakken.Ook komt door de iets bredere ringen wél weer de tekening van het hout meer naar voren toe.

Glacius;idd, wist ik, maar het is even afwachten wat hij doet.
Vandaag gestart met het afronden van de neck hielen ;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/055%20neck%20hiel%20afwerken.jpg

....morgen weer verder .

groetjes Charlotte :hippie:

hassent
1 december 2006, 21:25
Mooi hoor, maar ehh, je bent echt bang geworden voor houtstof hé! Gezien de dikke slang bij de mouse.

charlotte
2 december 2006, 22:14
Hey Hassent :)

Dank je ;nou nee,niet echt bang,maar eerder voorzichtiger.

De dikke slang is onderdeel van de afzuiginstalatie die nu aangebracht is in mijn werkplaatsje, ergens in de hoek staat de "stofzuiger", die aangesloten is op een centrale buis, vanwaar weer de dikke slang aangekoppeld kan worden, deze is dan weer te gebruiken bij het schuren, maar past ook weer op de lintzaag.
Hieronder zie je de stofzuiger.:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/stofafzuig%20instalatie.jpg

charlotte
2 december 2006, 22:18
Hey Allemaal, :)

Vandaag weer wat verder gekomen :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/056%20neck%20hielen%20klaar.jpg

De hielen zijn klaar, en ook de overgangen naar de body afgewerkt.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/048%20porienvuller%20aangebracht%20op%20mahonie.jp g

En ook de porïenvuller op het mahonie is reeds aangebracht.

groetjes Charlotte :hippie:

Hans74
3 december 2006, 00:31
Hier krijg ik dus spontaan een nauwe broek van... http://www.onzinforum.nl/images/smilies/blush3.gif

vulvasonic
3 december 2006, 02:35
Hoi Charlotte,

Ik heb zojuist met enorm veel plezier en respect dit hele topic gelezen en ik vind het in één woord 'GEWELDIG'!!!!!!

Volgens mij, daar heb ik alle vetrouwen in, wordt het een perfecte gitaar!

Ik heb slechts 1 vraagje; ben je niet bang dat de knoppen en de schakelaars van het bovenste deel in de weg zullen zitten bij het bespelen (met de rechterhand uiteraard) van de 'onderste' gitaar?
Ik bedoel; er ZIJN mensen (en daar val ik gelukkig niet onder) die de volumeregelaar van de strat al in de weg vinden zitten. Dit type mens zal wellicht moeite hebben met de posities van de genoemde knoppen en schakelaars.

Ik ga er van uit dat je hier heel bewust voor gekozen hebt. In alles wat je tot nu toe hebt laten zien heb je tevens laten weten WAAROM je het zo gedaan hebt. Bewuste keuzes dus. Was was jouw reden om die knoppen daar te plaatsen?


Verder........, als Nijmegenaar kan ik me maar moeilijk inhouden om de vraag te stellen een keertje te komen spieken....... :D

Wouter J
3 december 2006, 03:45
Mooi werk Charlotte.

Gezien al die electronica ruimtes lijkt het me dat dit meer een semie acoustische dubbelhals aan het worden is dan een "Solid"

Je gaat ook erg ver met het aantal regelaars voor elke hals. Je wilt werkelijk het onderste uit de kan halen wat geluids mogelijkheden betreft. Je dubbelhals doet me wat dat betreft sterk denken aan de Shergold custom Dubbel hals van Mike Rutherford (Van Genesis)

http://www.shergold.co.uk/original/advert.jpg
Zoals je ziet heeft deze ook alle mogelijke regelaars voor de beide halzen, en Rutherford sloot de twee halzen ook op verschillende versterkers aan.

Maar het meest unieke was toch wel dat zijn dubbelhals gesplitst kon worden en als twee gitaren gebruikt kon worden.
http://www.shergold.co.uk/images/gallery/mr_double.jpg

Mattia
3 december 2006, 07:54
Hey Hassent :)

Dank je ;nou nee,niet echt bang,maar eerder voorzichtiger.

De dikke slang is onderdeel van de afzuiginstalatie die nu aangebracht is in mijn werkplaatsje, ergens in de hoek staat de "stofzuiger", die aangesloten is op een centrale buis, vanwaar weer de dikke slang aangekoppeld kan worden, deze is dan weer te gebruiken bij het schuren, maar past ook weer op de lintzaag.
Hieronder zie je de stofzuiger.:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/stofafzuig%20instalatie.jpg

di is van buitelaar, toch? Ik ga precies dat apparaat kopen, hoe bevalt het eigenlijk? PM anders maar...

hassent
3 december 2006, 10:02
Bij ons in brabant heb je ook een firma, "van Cranenbroek", en die verkoop ook dit soort spul voor heel weinig geld. Ik geloof dat zoiets als charlotte daar heeft staan iets van euro 69,- kost. Eigenlijk geen geld, daar kun je geen enge ziektes voor oplopen....
Als hun folder uitkomt en er staat er weer één in zal ik 'm weleens posten.

charlotte
4 december 2006, 00:44
Hey Luitjes :) Dank,dank,dank.... .

Vulvasonic :Idd, ik ben niet bang daarvoor, ik heb de gitaar in wording op de juiste "speel" positie gehouden, en eerst gekeken of de knoppen idd niet in de weg zouden zitten, en volgens mij zitten ze dat ook niet.
Idd wil ik zoveel mogelijk mogelijkheden benutten,tja en dan krijg je wat meer knoppen en schakelaars.
Ook wilde ik dat de knoppen voor de 12 snaar bij de 12 snaar in de buurt kwamen zitten.
En ja, we kunnen wel een keertje afspreken, wordt wel begin volgend jaar dan.

Hey wouter, ja, dat is ook een idee natuurlijk, misschien voor iemand die iets aparts wil ?

Mattia:
Idd, hij is van Buitelaar, dit was een showroom model, en ging weg voor een bodem prijs (250 euries),hij bevalt uitstekend, maakt minder lawaai als een alleszuiger/stofzuiger, gigantische zuigkracht van 10 M3 per uur,en het mooiste van het ding is het lamellen filter, waardoor er alleen schone lucht uitkomt,wat bij de soortgelijke apparaten met een "stofzak" dus niet zo is.
Verder heb ik er een automatische schakelaar van Metabo bij gekocht, zodat de afzuiging start als je de zaag of schuurmachine, of wat je ook op de schakelaar hebt aangesloten,start.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
4 december 2006, 00:49
Ok dan nu het echte werk weer :
zondag de top en headstocks gebeitst.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/051%20stainen%203.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/052%20stainen%204.jpg

recept : 2 keer gebeitst met Aerosol van Schminke (burnt sienna),vervolgens met thinner het verder in het hout gewreven,daarna nogmaals gebeitst en weer met thinner het verder ingewreven.
meer bijzonderheden op de finisch pagina van de dubbelneck.

groetjes Charlotte :hippie:

JimiDylan
4 december 2006, 10:35
Damn Charlotte, word mooi :hippie:

B_2_the_a
4 december 2006, 10:40
http://www.freewebs.com/plakband/metal.gif

Ries Peters
4 december 2006, 17:27
Wow hij wordt echt nog mooier dan ik me had voorgesteld!

charlotte
4 december 2006, 23:49
Hey luitjes :) dank jullie wederom voor alle lof , ook JP uiteraard.

Vandaag na het werk weer verder gegaan met het kleuren van de gitaar, foto's zeggen meer dus:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/053%20kleurlak%20spuiten%201.jpg

De achterzijde heeft als basis melkchocolade bruin, en nee, dat is niet vanwege onze klaas die in het land is, maar vind ik mooi.
de burst en zijkant is gewoon met zwart gedaan,beiden watergedragen lakken, verdund met gedeminiraliseerd water.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/054%20kleurlak%20spuiten%202.jpg

Op de voorzijde heb ik ook de burst aangebracht met zwarte lak,ook de headstocks aan de voor en achterzijde op die manier behandeld.

hierna verder----------->

charlotte
4 december 2006, 23:51
enneh......
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/055%20kleurlak%20spuiten%203.jpg

Op deze foto komen de headstocks iets beter in beeld.

Morgen hoop ik de cellulose grondlak aan te kunnen brengen.

groetjes Charlotte :hippie:

vulvasonic
4 december 2006, 23:56
WOW! :o

Orpheo
5 december 2006, 00:10
enneh......
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/055%20kleurlak%20spuiten%203.jpg

Op deze foto komen de headstocks iets beter in beeld.

Morgen hoop ik de cellulose grondlak aan te kunnen brengen.

groetjes Charlotte :hippie:

met het risico dat ik weer een ban krijg:

ik blijf erbij: die onderste horn.... :D


verder: prachtige kleuren! echt prachtig. de inleg past er nu prachtig bij. tis nog steeds overdone, maar boeiend! boeiend! t is gewoon briljant! supermooi.

B_2_the_a
5 december 2006, 00:11
ziet er verdomd gaaf uit

hoeveel weegt dat ding ongeveer incl hardware :S

charlotte
5 december 2006, 00:19
Hey B-2 :)

Dank je, ik heb geen idee wat hij gaat wegen met de hardware straks, maar in ieder gaval minder als mijn LP (4,5 Kg ).
Zal hem na het lakken eens wegen, wat hij kaal weegt, en dan na montage van alles , nog een keer.

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
5 december 2006, 00:23
minder dan je lp?

niet verwacht :D

DarknessAwaits
5 december 2006, 00:37
WOW! :o

Ik denk dat dat het wel aardig samenvat ja, ik kan het zelf niet beter verwoorden....

GunMetalBlue
5 december 2006, 00:44
Hey Charlotte

Hij is zo verschrikkelijk overdone!

EN ZO VERSCHRIKKELIJK MOOI!! :hippie:

Echt enkel lof mevrouw! Één vraagje ivm de opmerking van Orpheo. Is de onderste hoorn een foutje geweest of was dat de bedoeling? Ik vind 'm trouwens wel leuk zo, hij staat er zo eigenwijs... :D

charlotte
5 december 2006, 10:18
Hey Luijes :)
Thanks .

Onderste hoorn is een wel overwogen keuze geweest,en geen foutje.
Met de onderste hoorn,zoals hij nu is, kun je de gitaar ook gemakkelijk op je bovenbeen zetten , zodat hij ook zittend goed te bespelen is,en niet wegglijd,of sterk in je been priemt met de hoorn.
Voor het kleurlakken en schuren heb ik er nog eens naar gekeken, en tot de conclusie gekomen dat het goed was, en dat hij zo moet blijven, was het een foutje geweest, dan had ik het op dat moment nog aan kunnen passen.
En ja , het is idd ook wat eigenwijs.

groetjes Charlotte :hippie:

JimiDylan
5 december 2006, 10:24
vraagje, zou je high-quality foto's willen maken en uploaden als je klaar bent? :hippie:

Arjo
5 december 2006, 11:14
Sprakeloos.....................tis niet mijn ding zo'n dubbelnek maar ehhh.....DAMN wat word die gaaf zeg!!!!!
RESPECT AGAIN

Arjo

oknarb180
5 december 2006, 12:47
Charlotte,

Als je de volgende meeting niet komt..... dan kom ik jou en je gitaren persoonlijk ophalen!!!

Wauwie!

vr.gr.

Branko

B_2_the_a
5 december 2006, 14:25
branko,,

neem aan dat je ze ooit dan wel terug brengt?

Orpheo
5 december 2006, 14:39
Hey Luijes :)
Thanks .

Onderste hoorn is een wel overwogen keuze geweest,en geen foutje.
Met de onderste hoorn,zoals hij nu is, kun je de gitaar ook gemakkelijk op je bovenbeen zetten , zodat hij ook zittend goed te bespelen is,en niet wegglijd,of sterk in je been priemt met de hoorn.
Voor het kleurlakken en schuren heb ik er nog eens naar gekeken, en tot de conclusie gekomen dat het goed was, en dat hij zo moet blijven, was het een foutje geweest, dan had ik het op dat moment nog aan kunnen passen.
En ja , het is idd ook wat eigenwijs.

groetjes Charlotte :hippie:

ik moet mijn excuses aanbieden. die horn is nog steeds niet zoals 'normaal' (lees: stratlike), maar met het geheel, en met die clearcoat erlangs is t wel heel heel erg mooi.

Kaïn
5 december 2006, 17:34
minder dan je lp?

niet verwacht :D

Heb je al gezien hoeveel gaten er in die body zitten van deze dubbelneck ? :p

Trouwens...OMFG dit wordt een beauty zeg!

Hans74
5 december 2006, 18:41
Toen ik vanmiddag op dit topic klikte en meteen die foto's zag, kon ik ook niks anders bedenken dan wow ...

Ik moet waarschijnlijk erover hebben gelezen, want ik wist niet dat er een burst in kwam, en wat voor een ook! Echt prachtig gedaan! Heel subtiel en natuurlijk naar mijn mening. De burst op de headstocks maakt het echt tot een geheel...

B_2_the_a
5 december 2006, 18:43
als deze gitaar in mijn collectie zou zitten, zou de tijd die ik aan mijn vriendin besteed een stuk minder worden ;)

charlotte
5 december 2006, 19:36
Hey Luitjes :)
Dank jullie wel.

Zal foto's in HQ plaatsen als ie klaar is.
Volgende meeting hoop ik idd ook aanwezig te kunnen zijn.

Orpheo : excuses aanvaard, zie je nu wel ; eerst afwachten tot het klaar is, dan reageren

Vandaag de laatste touch - ups gedaan, de inlay op de headstocks schoongemaakt (was wat kleurlak op gespetterd),en de bindings schoongeschuurd, en de gehele gitaar lichtjes geschuurd met 1000 grid papier,droog dan wel te verstaan.
Morgen gaat de cellulose grondlak erop.

groetjes Charlotte :hippie:

Dastard
5 december 2006, 20:07
en als ie af is willen we een foto van jou dat je erop speelt, ok ?
echt verschrikkelijk goed vakwerk is dit

marter544
5 december 2006, 20:47
enneh......
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/055%20kleurlak%20spuiten%203.jpg

Op deze foto komen de headstocks iets beter in beeld.

Morgen hoop ik de cellulose grondlak aan te kunnen brengen.

groetjes Charlotte :hippie:

Duuuuuude :nervous: De eerste dubbelnek die ik mooi vind, en echt mooi!! Hulde!! Ik vind em mooier dan je LP en Jem bij elkaar!

stumpy
5 december 2006, 21:06
Maak je ze ook op bestelling?:p

sickpunk
5 december 2006, 21:21
haha zal ik eerlijk zijn?
ik vond hem zo verschrikkelijk over-the-top en lelijk in het begin.... maar nu wil ik met je trouwen!! wat een vreselijk vet ding!

Dirk W
5 december 2006, 21:27
Ik moet zeggen, ik heb het nooit zien zitten, maar nu vind ik hem toch bijzonder charmant! Heel erg over the top, das waar, maar toch heeft het wel wat. De kleur is iig heel mooi gelukt, hij komt iig heel mooi uit de verf :D
Maar ik ben bang dat al die knoppen hardware en elementen het straks misschien verpesten, we zullen zien. Ik moet iig mijn eerdere kritiek wel een beetje herzien.

JimiDylan
5 december 2006, 21:39
Toen ik die laatste plaatjes zag, dacht ik ook als eerste, als ik later beroemd ben bestel ik er zo eentje bij haar :P

jw009
6 december 2006, 14:21
Ik volg dit project al vanaf het begin en heb eigenlijk nooit de moeite genomen om te reageren, al had ik vanaf het begin al grote bewondering voor je project.

Nu ik de laatste foto's heb gezien waar je de gitaar hebt gespoten MOEST ik wel ff reageren, want dit vind ik echt super! Het wordt echt een geweldige gitaar qua uiterlijk, en ik ben ook zeer benieuwd naar de klank al kan ik me niet voorstellen dat hij slecht zal gaan klinken. Ik zou zeggen; keep up the good work, enne neem je ook bestellingen aan? :cool:

olaf reijnders
6 december 2006, 15:04
Hee, Charlotte. Dat is een mooie doubleneck dat je nu aan het bouwen bent. Ik ben niet goed in superlatieven, maar ik ben wel erg onder de indruk. Meer dan eerst.

ACSlater
6 december 2006, 16:21
Jouw werk is echt meesterlijk Charlotte! Ik denk niet dat er een mooiere kleurcombinatie bestaat voor deze gitaar dan die jij hebt uitgekozen. Geweldig stijlvol!

olaf reijnders
6 december 2006, 16:32
Ik ben benieuwd hoe hij eruit zal zien als 'ie af is.

charlotte
6 december 2006, 19:24
Hey Luitjes :)
Dank jullie wel, ik doe mijn best.
Ik denk dat de hardware er wel mooi op zal gaan staan, zeker omdat ik zelfgemaakte elementringen toepas.
Ik maak ook gitaren op bestelling idd, de komende 2 gitaar projecten worden in opdracht gebouwd, voor familie,en beloofd ook weer bijzonder te worden, maar dat komt later wel weer in een aparte topic.
En voor mezelf wil ik nog 2 Lp's bouwen, waaronder 1 florentine, druk zat voorlopig dus.

Vandaag dus de eerste 4 lagen cellulose grondlak aangebracht, op advies van Patrick Koopman, waar ik de lak gekocht heb,niet meer als 4 lagen per dag spuiten.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/057%20cellulose%20grondlak%20eerste%204%20lagen.jp g

De kleur gaat nu ook iets meer leven.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/058%20cellulose%20grondlak%20eerste%204%20lagen.jp g

En de tekening van de top gaat nu echt goed opleven.

groetjes Charlotte :hippie:

EpiCenturiesAWAy
6 december 2006, 20:29
Die top ziet er FANTASTISCH uit!
heel mooi gedaan..

GunMetalBlue
6 december 2006, 22:14
Éééécht mooi joh!

hassent
6 december 2006, 22:17
He Charlotte, wat bedoel je precies met cellulose grondlak? Je spuit toch gewoon blanke lak neem ik aan? Ik heb mijn PRS gestained en daarna direct hoogglans cellulose er op gezet. Niemand die mij iets verteld heft over grondlak...?

Daniël_san
6 december 2006, 23:09
Echt heel mooi nu Charlotte ;)

B_2_the_a
7 december 2006, 00:02
He Charlotte, wat bedoel je precies met cellulose grondlak? Je spuit toch gewoon blanke lak neem ik aan? Ik heb mijn PRS gestained en daarna direct hoogglans cellulose er op gezet. Niemand die mij iets verteld heft over grondlak...?


grondlak hoeft niet echt altijd, het is wel aan te raden maar je kan ook volgens mij alleeen porien vuller gebruiken..

zelf gebruik ik wel eens transparant matte pu... daar is het alleen kwestie van fijn schuren... 3 a 4 lagen... klaar

DarknessAwaits
7 december 2006, 00:54
Allemachtig, het blijft gewoon maar mooier worden! Zou je willen vertellen waarmee je nu precies gekleurd hebt en gelakt... ik snap zelf nog niet echt veel van het afwerken, maar ik hoop écht dat ik ook een beetje zo'n kleur ga kunnen bereiken bij m'n nieuwe project. Super!

charlotte
7 december 2006, 07:05
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel.
Ik heb op mijn site, bij de dubbelneck pagina, en daar weer de finisch pagina van , onderaan het recept opgeschreven.
Ook de kleuren en het merk va de stain staat daar bij.
De grondlak is niets anders als blanke cellulose grondlak, merk weet ik niet, ik heb het van Patrick Koopman gitaarbouw vandaan.
Deze lak droogt zijdeglans op, voor hoogglans moet er nog aflak cellulose op.( ook bij Patrick Koopman gehaald).
Ook moet deze lak verdund met thinner gespoten worden.
Deze cellulose lak is niet goedkoop, maar werkt super, geen sinaasappelhuid effect.
Hoop er later wat meer over te kunnen vertellen.

groetjes Charlotte :hippie:

glacius
7 december 2006, 18:40
ik vind hem erg mooi !! maar persoonlijk zou ik er geen burst op willen hebben, maarja het is ook niet mijn gitaar helaas ;)

charlotte
7 december 2006, 22:51
Hey Luitjes, :)

Vandaag weer verder, eerst geschuurd ,en weer 4 lagen cellulose grondlak erop.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/059%20schuren%20na%20eerste%204%20lagen%20grondlak .jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/060%20volgende%204%20lagen%20grondlak.jpg

mooi te zien aan de glans is, dat de lak nu goed gaat dekken.

groetjes Charlotte :hippie:

Arjo
7 december 2006, 23:02
:o

Het lijkt net of in de hals van de 12 snaar boven en onder een knik/deuk zit :???:
of is het de foto?

Verder word ie steeds mooier en mooier.....die top....wouw..

Arjo

charlotte
7 december 2006, 23:07
Dank je ,

Is de foto idd,zit wel een knik in, maar dan naar achteren onder een hoek , grapje hahhahaha.

greetz Charlotte :hippie:

charlotte
8 december 2006, 10:45
Hey Luitjes :)

De inleg vertoonde nog wat "gaatjes",deze dus met lak bijgewerkt,het geheel nu laten drogen en dan schuren, en dan zou het glad moeten zijn.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/061%20inleg%20bijwerken%201.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/062%20inleg%20bijwerken%202.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

GunMetalBlue
9 december 2006, 11:45
Shit man! Ik wist helemaal niet dat INlay er echt IN leggen was man! Ik dacht dat plak je er gewoon op en ff lakken... :dontgeti:

Dus je moet echt eerst met de dremel of iets dergelijk te keer gaan? Jij hebt lef Charlotte! Of ik ben gewoon een zielepoot :P

DarknessAwaits
9 december 2006, 12:37
Dus je moet echt eerst met de dremel of iets dergelijk te keer gaan? Jij hebt lef Charlotte! Of ik ben gewoon een zielepoot :P

Misschien wel allebei :seriousf:. Maar nogmaals: het ziet er echt fantastisch uit!

zonniewiw
10 december 2006, 19:08
ziet er prachtig uit , keep up the good work

charlotte
10 december 2006, 23:05
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel .
Beetje saaie update;
Vandaag geschuurd, en weer 4 lagen "grondlak" erop gezet.
Morgen schuren met nat schuurpapier.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/063%20grondlaag%209%20tot%20en%20met%2012.jpg
kleur komt er niet helemaal uit, ligt aan de foto.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/064%20grondlaag%209%20tot%20en%20met%2012.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
11 december 2006, 20:13
Hey Luitjes :)

Vandaag dus geschuurd met nat schuurpapier ( 3,5 uur ),nu een dagje drogen , en morgen gaan de eerste 4 lagen toplak erop.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/065%20nat%20schuren%20grondlak.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/066%20nat%20schuren%20grondlak.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
11 december 2006, 20:50
oi oi oi wat wordt dat weer mooi!

Broekpaling
11 december 2006, 21:22
Ziet er werkelijk schitterend uit!
Maar volgens mij weegt ie wel pittig wat?

robostrat
11 december 2006, 23:42
Maar volgens mij weegt ie wel pittig wat?

Ziet er werkelijk schitterend uit!

daarom is tie ook zo geconstrueerd met de onderste hoorn voor het zittend
bespelen ;) :D :D

en ja, ik vind het een prestatie van formaat :blast:

GibsonDC
12 december 2006, 17:17
Ziet er goed uit charlotte!

GunMetalBlue
12 december 2006, 17:29
knet-ter-gek :)

charlotte
12 december 2006, 20:45
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel.
Vandaag dus de bling bling lak erop gezet,5 lagen glanzende cellulose lak, deze is speciaal voor gebruik met de grondlak.
Recept etc op de finisch pagina van de dubbelneck.
Hij is echt bling bling geworden, glanst als een nieuwe,en zo goed als glad, geen sinaasappelhuid effect,alleen nog wat polijsten na dat de lak over 3 weken uitgehard is.
Nu, genoeg gepraat; hier zijn de foto's :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/067%20toplaag%201.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/068%20toplaag%202.jpg


en-------------------->

charlotte
12 december 2006, 20:49
------------->

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/070%20toplaag%204.jpg

Ben zelf heeeeeel tevreden met deze nieuwe lak,gigantisch mooi geworden.

Ga nu morgen mijn Yamaha weer in elkaar zetten ,hals was afgeschuurd en opnieuw gelakt.
Daarna ga ik beginnen met de bouw van een koffer voor de dubbelneck,zal dit ook weer hier posten,lijkt ingewikkeld , maar valt reuze mee.

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
12 december 2006, 21:33
damn dat zal je veel werk schelen!

je spuit nogsteeds met je wagner gevaarte?

ik kan niet wachten op sound samples en een actie foto van bouwster met der creatie

madman
13 december 2006, 17:26
echt ZÓÓÓ gaaf, ziet er echt te gek uit charlotte!!!

GunMetalBlue
13 december 2006, 22:02
mijn hemel ik zie je al bezig aan die koffer...

Charlotte bij de houthandel:

C: Ja hoi ik heb een paar groooote stukken hout nodig
Verkoper: Hoe groot?
C: heeeeeeeeeeeel groot :D


Echt Charlotte, ding ziet er puik uit!

DarknessAwaits
13 december 2006, 22:47
Je zal het zo onderhand wel zat worden, al dat positieve commentaar. Maar ik zeg het gewoon nog een keer:

Wat een ontzettend mooi resultaat!

charlotte
13 december 2006, 23:27
Hey luitjes :)

Nee hoor; dat wordt ik echt niet zat, gewoon leuk wat anderen er van vinden, zeker als het positief is.
B-2:
Ik spuit idd nog steeds met de Wagner spuit,alleen volgens de gebruiksaanwijzing van de spuit zou de cellulose lak niet verdund hoeven te worden, viscositeit al dun genoeg, maar op aanraden van Patrick Koopman de lak toch verdund, en met geweldig resultaat, ben net nog even wezen kwijlen bij de gitaar, is echt super, glimd als een spiegeltje.

De koffer heeft idd een paar grote stukken hout nodig, deze bij de Gamma gehaald, gewoon berken triplex van 7 mm dik,deze worden bekleed met aluminium platen, is ie mooi weer bestendig,verder hoeklijn etc en het bekende werk, wordt dus een beetje een flight case achtig iets.

Vandaag dus met mijn Yamaha bezig geweest, zit al weer in elkaar, heb gelijk de fretten gevlakt, was dringend nodig, morgen verder afmaken.

groetjes Charlotte :hippie:

DarknessAwaits
13 december 2006, 23:44
Je bent me toch niet aan het verwarren met B_2 he! :angry:

Naja, we schuiven het maar op de toxische effecten van verflucht ;).

B_2_the_a
13 december 2006, 23:46
groot verschil
darkness verspilt veel geld in het bouwen van gitaren
ik in het verbouwen :P

Mattia
14 december 2006, 09:11
Hoi Charlotte: vraagje - hoeveel kost die cellulose die je bij Patrick Koopman vandaan haalt? En wat voor merk is het?

charlotte
14 december 2006, 11:01
Hey Luitjes :)

foutje, was al laat.....

Van toxische effecten heb ik geen last hoor, goede afzuiging, en masker op.

Mattia :
De lak heet geloof ik Arti, maar weet het niet zeker, als je hem belt en van mij verteld, weet hij wel welke lak het is.
De lak kost rond de 20 euro de liter, zowel de grondlak als de aflak lak.
Is de prijs echt waard! .
ik neem niet anders meer, dat weet ik zeker.

groetjes Charlotte :hippie:

Mattia
14 december 2006, 12:40
Hey Luitjes :)

foutje, was al laat.....

Van toxische effecten heb ik geen last hoor, goede afzuiging, en masker op.

Mattia :
De lak heet geloof ik Arti, maar weet het niet zeker, als je hem belt en van mij verteld, weet hij wel welke lak het is.
De lak kost rond de 20 euro de liter, zowel de grondlak als de aflak lak.
Is de prijs echt waard! .
ik neem niet anders meer, dat weet ik zeker.

groetjes Charlotte :hippie:

20E per liter is niet heel duur voor een goede lak; ik ga er nog even over nadenken. Ben van plan om eerst eens wat Rustins Plastic Coating te proberen, kijken hoe dat bevalt....

Van Dattum
14 december 2006, 15:06
Hoi Charlotte! Nou, dan van mij ook maar even..... wat een geweldig mooi instrument zeg! Vooral de kleur.....
Gaat nog een toer worden om daar een koffer voor te maken... ;-)

@ Mattia Rustins plastic coating... is dat niet het spul wat Brian May op zijn Red Special gitaar heeft gebruikt?

Groet Edwin

olaf reijnders
14 december 2006, 16:22
Voor een gigbag voor op je rug moet je een brede rug hebben.

Mattia
14 december 2006, 16:49
@ Mattia Rustins plastic coating... is dat niet het spul wat Brian May op zijn Red Special gitaar heeft gebruikt?

Groet Edwin

Yep, same stuff. Baptist heeft 't in het assortiment.

charlotte
15 december 2006, 19:47
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel.
Gisteren de laatste werkjes aan mijn Yamaha gedaan, speeld weer als een nieuwe.
Ben inmiddels al een behoorlijk stuk gevorderd met de koffer.
Hieronder een aantal foto's, meer op mijn site bij de dubbelneck pagina, op sub pagina hout en bouw.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/058%20koffer%202.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/061%20koffer%205.jpg

Ik ben dus begonnen met het uitsnijden van het piepschuim, wat de binnenkant van de koffer gaat worden,wordt later nog bekleed.

2-de foto toont de bouw van de koffer.

groetjes Charlotte :hippie:

Van Dattum
15 december 2006, 23:06
Zucht...... ze kan ook nog mooie koffers maken......
Volgens mij is zelfs een bakkie leut bij haar een kunstwerk...

Groet Edwin

charlotte
16 december 2006, 19:47
Hey Luitjes :)

Nee, hoor koffie is gewoon een bakje leut bij mij, muv de senseo kofie dan natuurlijk.
Weer een stukje verder met de koffer :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/066%20koffer%2010.jpg
De sluitstrip, scharnieren en sluitingen zitten vast met popnagels,morgen verder met de boven en onderkant, en de hoekprofielen.

meer foto's op mijn site.

groetjes Charlotte :hippie:

hadv
17 december 2006, 01:27
Zucht...... ze kan ook nog mooie koffers maken......
Volgens mij is zelfs een bakkie leut bij haar een kunstwerk...

Groet Edwin
er is zoiets als 'the midas touch'. Dit refereert aan de mythologische koning Midas die alles dat hij aanraakte in goud veranderde. Helaas pindakaas was dat niet echt een succes, denk je maar in. Maar de term is ingeburgerd om aan te geven dat sommige mensen gewoon iets niet fout KUNNEN doen.

Imho is Charlotte typisch zo iemand. Natuurlijk maakt ze ook fouten (die laat ze ook eerlijk zien), maar het overgrote deel is natuurlijk pure schoonheid (ik zet altijd eerst een zonnebril op voor ik naar haar site ga).

Wat moet je daar nou mee....gewoon van genieten. Iemand die zulke mooie spullen bouwt. Ik ben allang blij dat ik mee kan kijken, mijn vaardigheden zitten niet op dit vlak, ik kan weer andere dingen, wellicht dingen die zij niet kan.

Dames & heren, het wordt tijd dat we een soort van ere-gitaarnetter uitroepen, ik heb denk ik al een kandidaat....

DarknessAwaits
17 december 2006, 05:13
Dames & heren, het wordt tijd dat we een soort van ere-gitaarnetter uitroepen, ik heb denk ik al een kandidaat....

Ik voel me vereerd. Ik wil graag m'n producer bedanken, de 3e stiefoom van m'n moeders kant en de pastoor.

O, of doelde je niet op mij? :D

Nee, goed zonder dollen. Wat Charlotte hier allemaal laat zien is fantastisch mooi maar dat geld voor zo veel wat anderen hier laten zien ook, daarom blijft het ook zo leuk.

glacius
17 december 2006, 11:57
zeer mooi allemaal ...

charlotte
17 december 2006, 19:43
Hey luitjes :)

Dank u, dank u, ik ben zeer vereerd met zoveel lof.
Maar , Ik ben ook maar een amateur bouwster,en maak hier en daar idd ook een foutje.Ook zijn er nog meer mensen op het forum die waanzinnig mooie dingen maken.
Dus om hier nou een verkiezing voor op te zetten ?
Ik ben bevoorrecht dat ik het zo goed in de vingers heb, en behoorlijk creatief ben, als ik het zelf mag zeggen.
Daarom vindt ik het ook leuk om mijn kennis en methodes te delen met jullie .

vandaag de boven en onderplaat van patroon voorzien, en 1 plaat al op de koffer geplaatst.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/067%20koffer%2011.jpg

groetjes charlotte :hippie:

Nashville6120
18 december 2006, 20:13
mooie koffer :)

charlotte
18 december 2006, 20:25
Hey Luitjes :)

Dank je Wim.
Vandaag de buitenkant van de koffer af gemaakt, en gestart met de binnenkant.
Morgen wil ik hem nog stofferen aan de binnenzijde, en dan is ie gereed.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/068%20koffer%2012.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders3/069%20koffer%2013.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

AvU
18 december 2006, 21:33
goedendag,

wow, ziet er retestrak uit! maar het is de moeite waard zo te zien. Hoeveel weegt je gitaar nu eigenlijk?

grt. Arjan