PDA

View Full Version : Fender Classic '50



Swa
31 mei 2006, 19:05
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe gitaar te kopen en ik denk dat het een Fender Classic '50 strat (mex) gaat worden, aangezien ik er veel goede verhalen over heb gehoord, en deze niet veel geld kost (tov kwaliteit).
Mijn vraag is of ik met deze gitaar net zo'n sound kan krijgen als John Frusciante (blood sugar sex magik) of zou ik er dan andere pickups in moeten doen? Ik speel btw op een Engl Screamer.
Ik heb de search gebruikt, wel wat gevonden maar niet genoeg.
En testen ga ik sowieso nog doen maar ik vraag het eerst hier omdat het een eindje rijden is naar een muziekwinkel.

Stratman70
31 mei 2006, 19:52
De tone wordt door zoveel meer 'elementen' bepaald, dan door de elementen zel (volgt u mij nog), dat dit moeilijk te beantwoorden is.

Een gedeelte van die tone zit ook in zijn vingers. Maar met een strat en een Engl moet je wel ver in de buurt komen.

Swa
31 mei 2006, 19:59
Natuurlijk zit t ook in de vingers... maar het zit hem uiteindelijk toch ook in de pups enz. vandaar dat ik het vroeg.
Maar Stratman je hebt ervaring met een classic 50? zo ja wat vind je er van en wat speel je er voornamelijk mee?

Hector_Tsolodimos
31 mei 2006, 20:00
denk ik ook wel ja
zowiezo:
met 'iedere' strat kom je al akelig dicht in de buurt
zeker als je er een leuke versterker bij hebt

FruscianteFan
31 mei 2006, 21:41
met een Classic 50s heb je wel een imitatie van één van Johns gitaren (vooral tijdens Californication) maar BSSM moet ook lukken.

drap
31 mei 2006, 22:10
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe die Engl klinkt, maar Frusciante's tone komt wel behoorlijk van z'n Marshall gebruik. Met die '50 zal je wel al een aardig eindje in de richting komen van de BSSM tone. Eén van Frusciante's kenmerken is btw dat ie erg hard aanslaat, waardoor je dat kenmerkende geluid krijgt met erg veel punch

FruscianteFan
31 mei 2006, 22:34
hard aanslaan.. heerlijk :)

jaspie
31 mei 2006, 22:51
nou heb ik het vaak geprobeerd maar de bssm sound is wel verdomd moeilijk te benaderen, omdat het meeste van ze sound toen door het mixing paneel werd bepaald(veel compressie vaak ook). Ik heb zelf een us strat en een gt8 maar het lukt me daar redelijk maar nonie helemaal. toch zou je een deel van zen sound indd uit een strat kunnen krijgen.

drap
31 mei 2006, 23:01
nou heb ik het vaak geprobeerd maar de bssm sound is wel verdomd moeilijk te benaderen, omdat het meeste van ze sound toen door het mixing paneel werd bepaald(veel compressie vaak ook). Ik heb zelf een us strat en een gt8 maar het lukt me daar redelijk maar nonie helemaal. toch zou je een deel van zen sound indd uit een strat kunnen krijgen.

Ik heb trouwens de dvd Funky Monks. Hierin worden de Peppers gevolgd ten tijde van de opname van Blood Sugar Sex Magic en ik zie elke keer een Marshall halfstack met een mic ervoor. Het enige nummer waar ik me nog bij in kan denken dat er rechtstreeks in het mixing paneel werd ingeplugt is Under the Bridge. Dat is het enige nummer dat anders klinkt qua sound dan de rest

Luke-wannabe
31 mei 2006, 23:20
Ik heb een Frusciante BSSM sound met een Line 6 Flextone III Marshall JCM 800 model + 2 tubescreamers.
Het ligt niet aan je elementen. Het ligt aan de type overdrive.
Koop een Boss Turbo distortion, dan kom je al aardig in de buurt..

Ganjaman
1 juni 2006, 09:21
ik heb een classic 50's, ben er nog altijd dik tevree mee, gewoon kopen, voor de frusciante sound is ie wel goed (of je met die engl in de buurt komt is een 2e)

tmcm
1 juni 2006, 11:04
Ik heb een Frusciante BSSM sound met een Line 6 Flextone III Marshall JCM 800 model + 2 tubescreamers.


Als ik zoiets lees.. daar wordt ik heel vrolijk van
mag ik 'm quoten?

LPplayer
1 juni 2006, 12:42
Hij gebruikt ook vaak '72 tele's

nou heb ik het vaak geprobeerd maar de bssm sound is wel verdomd moeilijk te benaderen, omdat het meeste van ze sound toen door het mixing paneel werd bepaald(veel compressie vaak ook). Ik heb zelf een us strat en een gt8 maar het lukt me daar redelijk maar nonie helemaal. toch zou je een deel van zen sound indd uit een strat kunnen krijgen.

FruscianteFan
1 juni 2006, 13:17
Dat is niet waar. Hij heeft alleen een 63 en 65 tele; rond BSSM gebruikte hij helemaal geen Tele's

jaspie
1 juni 2006, 15:49
ik heb me info hieruit:

http://img487.imageshack.us/img487/8581/gp78mq.jpg (http://imageshack.us)

dit is dus ten tijde van de BSSM opnames

Swa
1 juni 2006, 15:56
@ Luke

Ik heb een DS-1 .. die gebruikt hij ook meen ik .. maar ik vind m niet lekker op mijn Engl. Iedereen bedankt voor de tips ik ga denk ik volgende week met me pa even naar de muziekboer :) meer reacties zijn btw welkom :soul:

Luke-wannabe
1 juni 2006, 18:42
Als ik zoiets lees.. daar wordt ik heel vrolijk van
mag ik 'm quoten?
Zal ik ns wat opnemen voor je dan..?

jaspie
1 juni 2006, 19:38
please do, ben wel benieuwd. power of equality ofzo:P

Luke-wannabe
1 juni 2006, 23:29
T is my lovely man geworden.Ik vind t wel op Blod Sugar lijken :). Hopelijk kan ik jullie overtuigen :hippie:.

http://s58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/?action=view&current=PICT0017.flv

tmcm
1 juni 2006, 23:57
sure sounds cool dude

Luke-wannabe
2 juni 2006, 00:00
sure sounds cool dude
Danke schön :hippie: