PDA

View Full Version : gitaaradvies, wie?



goeroezeboe
31 mei 2006, 18:00
Ne kameraad van mij wil ook beginnen gitaar te spelen en heeft mij gevraagd wat dingen voor te stellen.

Hij wilt rond de 150€ uitgeven aan de gitaar (ik heb em al aangeraden om direct wat duurder te kopen - hij heeft het geld toch - maar hij wilt niet) en liefst ook een redelijk klassiek modelleke, genre stratocaster.

Ik dacht dus spontaan aan Richwood of squier. Maar ik kom nu tot de vaststelling dat er verschillende modellekes van bestaan.
vb.
- Richwood RE50, RE52, RE60, RE603, RE62, ...
- Squier bullet , affinity

Hoe groot zijn de verschillen daar tussen? (vb. tussen bullet en affinity zit, dacht ik toch, een redelijk verschil) Welke zijn de aanraders en welke afraders?

Nickname
31 mei 2006, 19:23
Als ie het geld heeft.. raad en dan nog eens echt aan om dat iets duurder te gaan kopen.. dan heeft ie echt wel iets beters. Wat nog leuke beginnersgitaren zijn:

- Ibanez GSA-60
- Dean Vendetta 1.0

ewout
31 mei 2006, 22:01
ik hoor erg positieve verhalen over London City stratocasters. Die dingen zitten in die prijsklasse en zijn best oke! Je kunt er na een poosje altijd nog betere elementen in zetten ofzo en dan heb je best een leuk gitaartje.

Robbert
31 mei 2006, 22:07
Op dit forum zijn ook leuke verhalen te horen over Richwood hoor. Helemaal zo gek niet voor een beginner.

Zoek effe naar een (het) topic van Franc ;)

goeroezeboe
31 mei 2006, 23:25
mja, ik ben zeker wel geďnteresseerd in die london city's.
Ik zal nog is wat rond kijken :p


edit misschien rare vraag, maar zijn die ook in België te krijgen of moet ik die dan op internet bestellen. Komen toch wel opmerkelijk minder vaak voor dan squiers en richwoods :p

rocker_71
1 juni 2006, 09:17
Kijk ook even naar wat tweede hands gitaren (marktplaats/speurders /gitaarmarkt etc).

Dan heb je voor 150 euro en gitaar, die in de winkel 250-300 euro is.

Er staat nu bv op marktplaats een Richwood Strat (3 maanden oud) voor 135 euri.
(Nee, die is niet van mij :seriousf: )