PDA

View Full Version : Allemaal vragen tegelijk



scholier
31 mei 2006, 16:40
Hallo allemaal,

Ik ga volgende week zondag de demo opnemen van mijn band, dat doen we zelf, en dit word ook mijn 1e "echte" ervaring met opnemen. Het geval is dat ik daar nu nog niet zoveel ervaring mee heb. Ik heb zelf een Shure Sm58, maar ik heb ook van mijn neef een Samson R11 geleend, nu vroeg ik me af, welke kan ik beter gebruiken en waarvoor?(de instrumenten die we gebruiken zijn zang, drums, bas, en gitaar) ook had ik gehoord dat het beter is amps op te nemen door het dopje van de Sm 58 te schroeven, heeft iemand daar ervaring mee? en word het geluid van de drums daar ook beter mee(we nemen drums met een mic op)

Alvast bedankt,
Tom

Ic3gl0vE
31 mei 2006, 20:27
hey Tom,

Hebben jullie genoeg tijd? zo ja, probeer het dan gewoon uit! Niet alleen het type microfoon, maar ook de plaatsing ervan is belangrijk. En ik weet niet hoe je alles op wilt nemen en wat voor kwaliteit je verwacht, maar wij zetten vroeger met de band wel eens twee microfoons in een hoek van 45 graden naar elkaar toe voorin de oefenruimte en gingen dan spelen. Je krijgt dan alles op 1 stereokanaal. Op die manier kun je best redelijke opnames maken.

edit: we hadden dan natuurlijk ook nog een microfoon voor de zang 8)