PDA

View Full Version : SZ520QM Sound



dark_viper
31 mei 2006, 16:16
Hey!

Ik ben van plan een electrische gitaar te kopen, na ongeveer een halfjaartje acoustisch te hebben gespeeld.

Nu kwam ik een paar leuke gitaartjes tegen:
Epiphone SG
Ibanez SZ520QM
Ibanez RG320FM (maar dies met tremolo, lastig in begin?)

Nu kwam ik dit filmpje tegen (ook een ibanez):
http://media.putfile.com/Wes-Borland-Presenting-Ibanez-Guitar

Kan je met de Ibanez SZ520 ook een beetje dat geluid spelen? Bedoel vooral het acoustische.

Errig moeilijk hoor... Eerste gitaartje kiezen :P

Merci!

dark_viper
31 mei 2006, 19:21
Niemand? :)

Digitech
31 mei 2006, 19:53
He even geduld he :hippie:
Dat acoustische geluid krijg je niet met die SZ520.
Op de Ibanez die hij gebruikt zit een piezo systeem ingebouwd, dit zorgt voor de acoustische sound.
Succes met je zoektocht verder!

Nickname
31 mei 2006, 20:13
Inderdaad.. hij maakt gebruik van piëzo elementen in de brug... dat zit op niet veel gitaren. Bij de RG 1620X zit het bijvoorbeeld, maar dat is ook zelf in te bouwen (ik ga dat van het weekend doen) :)

Philippe
31 mei 2006, 20:16
Ga voor de sz520! Héél erg veel gitaar voor je geld.
Ik zie dat je nog maar een half jaartje speelt. Ga dan alsjeblieft geen impulsaankopen doen, en denk er goed over na, want de SZ kost wel een paar centen.
Goed over nadenken dus.

Als je per se dat akoestische geluidje erbij wil hebben, kun je het beste kijken naar de Ibanez SA(?) serie. Sommigen in die serie hebben een piezo brug.

Nickname
31 mei 2006, 20:18
Ga voor de sz520! Héél erg veel gitaar voor je geld.
Ik zie dat je nog maar een half jaartje speelt. Ga dan alsjeblieft geen impulsaankopen doen, en denk er goed over na, want de SZ kost wel een paar centen.
Goed over nadenken dus.

Als je per se dat akoestische geluidje erbij wil hebben, kun je het beste kijken naar de Ibanez SA(?) serie. Sommigen in die serie hebben een piezo brug.

Helaas zijn die dit jaar uit de productie genomen.. nu heb je alleen nog maar de RG1620X en die kost wel een flinke duit

Philippe
31 mei 2006, 20:36
Hmmm..in dat geval..schrap dat laatste gedeelte wat ik zei

Fvddungen
31 mei 2006, 21:09
Helaas zijn die dit jaar uit de productie genomen.. nu heb je alleen nog maar de RG1620X en die kost wel een flinke duit
Ook al hebben sommige winkels nog wel de 1620, deze staat al een tijdje niet meer in de catalogus van Ibanez. Tegenwoordig is de 1820 geworden, welke een mix van de oudere 1620 en 2120 is. Deze kost zo rond de 900 euro, dacht ik.

Zelf heb ik ook de RG1620X en ik ben er uiterst tevreden mee.

dark_viper
1 juni 2006, 13:02
Inderdaad.. hij maakt gebruik van piëzo elementen in de brug... dat zit op niet veel gitaren. Bij de RG 1620X zit het bijvoorbeeld, maar dat is ook zelf in te bouwen (ik ga dat van het weekend doen) :)

Maak er even fotos van ;) :cheerup:

Scali
1 juni 2006, 13:20
Maar er zijn wel andere merken die gitaren met piezo leveren. Godin bv. Misschien dat daar iets betaalbaars bij zit.