PDA

View Full Version : Mijn eerste zelfgebouwde basgitaar



T-bone
31 mei 2006, 11:52
Beste mensen,

Ik speel al een aantal maanden bas en het gaan steeds beter
Ik zit ook al in een band en eerste optreden komt al dichterbij.
Zou iemand mij kunnen helpen bij het bouwen van me eigenbasgitaar.
Ik had al een ideetje in me hoofd maar ik zoek eigenlijk tekeningen.
en hoe maak je precies een hals? dat soort dingen duzz
Voor de maten kan ik afkijken bij me stagg basgitaar.

P.S. van bouw termen weet ik wijnig.

Gr. T-bone

Nickname
31 mei 2006, 12:06
Hee T-Bone,

Deze topic kan je beter plaatsen in het forum zelfbouw, daar word je waarschijnlijk beter en sneller geholpen :)

Bassbitch
31 mei 2006, 13:26
Topic verplaatst naar zelfbouw, succes ermee!

Mattia
31 mei 2006, 13:54
Welkom, welkom!

Stap 1) Boek kopen. Melvyn Hiscock's 'Make Your Own Electric Guitar'. Als dat verwerkt is, zo'n beetje, hier rond snuffelen (verschillende zelfbouw projecten zijn mooi stap voor stap uitgewerkt, gitaar of bas is eigenlijk niet echt verschillend), en ook zeker kijken bij ProjectGuitar.com (main site tutorials en vooral ook de forum), en MIMF.com (registreren, kun je bij de Library komen).

T-bone
31 mei 2006, 20:27
Hee T-Bone,

Deze topic kan je beter plaatsen in het forum zelfbouw, daar word je waarschijnlijk beter en sneller geholpen :)

oke ja ik ben hier NET:P

T-bone
31 mei 2006, 20:34
Welkom, welkom!

Stap 1) Boek kopen. Melvyn Hiscock's 'Make Your Own Electric Guitar'. Als dat verwerkt is, zo'n beetje, hier rond snuffelen (verschillende zelfbouw projecten zijn mooi stap voor stap uitgewerkt, gitaar of bas is eigenlijk niet echt verschillend), en ook zeker kijken bij ProjectGuitar.com (main site tutorials en vooral ook de forum), en MIMF.com (registreren, kun je bij de Library komen).
COWL oke dan gaat ik dat boek zoeken:P

DarknessAwaits
31 mei 2006, 22:28
Zijn er mensen met nog meer tips?

Ja, leer Engels.

;)

Maar bekijk eens wat topics hier, dan leer je vanzelf wel enkele handigheden.

DarknessAwaits
31 mei 2006, 23:11
Maak je geen zorgen, er staan vast heel veel plaatjes in.

Dirk W
31 mei 2006, 23:17
ehh ja tis best een dik boek, maar als het goed is vind je het leuk :P.
En er staan best veel plaatjes in enzo en heeft best humor.

Mattia
31 mei 2006, 23:33
Er staan veel plaatjes in, en ik vind zelf dat het een zeer goed geschreven boek is. Ook gewoon leuk om te lezen. Bondig, vol informatie, beetje engelse humor..toppie.

B_2_the_a
2 juni 2006, 07:54
jezus :S wees eens een man :D

G.G.
2 juni 2006, 08:54
Als dat zo al begint....

Je weet dat je van het bouwen van een gitaar: gaat zweten, stinken, hoofdpijn krijgt van het denkwerk, splinters in je klauwen krijgt, high wordt van verfdamp en dat het vermoeiend is?

G.G.
2 juni 2006, 11:32
Makkelijker kan ik het niet voor je maken, had de link al in mijn eigen topic staan, en nu kom ik hem ineens in het nederlands tegen:

Complete bouwbeschrijving in het nederlands over hoe je een bas bouwt (http://members.lycos.nl/ajgp/toolsNL.html)

T-bone
2 juni 2006, 21:11
Vet cowl die link!!!!
maar heb dat boek al besteld en verheug me drr op hem te lezen...
Wat die splinters betreft gewoon verwijderen met een mes of zo...
en lijnsnuiven deed ik al:P
En een basgitaar zou ook niet het eerste zijn wat ik bouw...

DUzz

B_2_the_a
3 juni 2006, 17:29
grow up

10 tekens

buuck
8 juni 2006, 08:45
Waarom wil je eigenlijk een bas bouwen terwijl je eigenlijk nog geen ervaring met spelen heb en met het bouwen van gitaren? Je moet niet denken dat het goedkoper is om een gitaar te bouwen. Als je kut materialen neemt ben je zelfs meer kwijt dan dat je een squier of stagg koopt.

T-bone
10 juni 2006, 23:37
Waarom wil je eigenlijk een bas bouwen terwijl je eigenlijk nog geen ervaring met spelen heb en met het bouwen van gitaren? Je moet niet denken dat het goedkoper is om een gitaar te bouwen. Als je kut materialen neemt ben je zelfs meer kwijt dan dat je een squier of stagg koopt.

omdat ik meer ervaring heb met bouwen van dingen dan met het spelen met een basgitaar.

DUzz

Orpheo
10 juni 2006, 23:48
holy fuck!!!! topicstarter, leer eens schrijven! dit is een FORUM, niet msn!