PDA

View Full Version : Iemand bekend met de Fender 30



hanzeman
31 mei 2006, 11:24
Iemand ervaring met de Fender 30 uit begin jaren 80? Kan er misschien een aanschaffen voor thuisgebruik.
Ik heb alleen een beetje mijn twijfels over de betrouwbaarheid gezien een aantal negatieve commentaren op Harmony Central...

Iemand misschien een goed alternatief voor een betaalbare vintage Fender met bescheiden vermogen (hoeft zeker niet meer te zijn dan 30 of 40 watt)

Agent_Smith
31 mei 2006, 12:14
Ik heb een Fender 75 en is eigenlijk nog nooit kapot geweest. Ongeveer 15 jaar geleden enkel een keer een elco. that's it. Welliswaar iets andere amp (vooral tonewise), maar constructief neem ik aan nagenoeg gelijk aangezien ze tegelijk gebouwd zijn.
Geen idee dus waar die geruchten over onbetrouwbaatheid vandaag komen.

Firebird
31 mei 2006, 23:05
Idd... heb 3 Fender 75's gehad (waarvan nu nog 1)... vanwege ouderdom en veel gesleep wel wat mankementjes gehad. Maarja... lijkt me logisch voor een bijna 27 jarige amp. Ik denk dat veel mensen dat onder 'onbetrouwbaar' verstaan.

Verder weet ik niet zoveel van de Fender 30 af, probeer ff op t Fender Forum (http://www.fenderforum.com/forum.html) en dan ff searchen op Fender 30. Staan een heleboel info. Volgens mij zijn er niet zo gek veel van gemaakt, dus redelijk zeldzaam.

Heb ook wel eens overwogen om eens zo'n ding te proberen (staan de laatste tijd veel te koop), maar nooit tijd gehad.

Succes ermee!!