PDA

View Full Version : vibro mod



tmcm
31 mei 2006, 02:29
ik heb dus een vibro die clean en erg brite klinkt,
beetje researched,
kwam ik deze clip tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=5gwq7JSoJaM&search=champ%20amp

en volgens mij is het een mod van Gerald Weber:
http://66.249.93.104/search?q=cache:HVCVD2rZZ00J:www.schematicheaven.co m/mods/champ_tweedifying_mod.pdf+fender+vibrochamp+mod&hl=nl&ct=clnk&cd=22

tis allemaal niet zo dramatisch kwa mod maar ik begin er niet aan
heb meer verstand van verzekeren dan zekeringen zal ik maar zeggen
Wie kan dit voor mij doen? NFB eruit, tonepotten omzeilen, weber erin..

de naam Robberts is al een keer gevallen maar er staat helemaal niks over versterkes op zijn site..

tx in advance

PeeVee
1 juni 2006, 14:21
Is kwartier werk incl. in- en uitbouw van chassis, materiaalkosten rond de €1 voor b.v. een Spraque 715 orange drop 22 nF. Het is inderdaad een bekende mod, na de volume geen tonestack circuit maar een .022 naar de 2e gainstage. Je zou evt. nog een hoog-af filtertje (tone regeling) kunnen maken onder de treble pot (meest logische plaats) en evt. nog leuke optie onder de bass pot, denk b.v. aan regelbare NFB of presence regeling.

tmcm
2 juni 2006, 00:54
ja, ik wil!

enne, wie wil/kan dat doen?
(zonder eventuele scheve ogen & belangenverstrengeling perikelen op te rakelen)

tmcm
2 juni 2006, 08:02
he Nico

misverstandje denk ik, heb niks ontvangen
wacht, ik PM jou even, kijken of dat werkt

Robbert
2 juni 2006, 10:46
Robberts heeft jaren terug mijn versterker gerepareerd. Ik had het voor elkaar gekregen de printplaat te halveren.
Heeft maaanden (eerst vanwege vakantie, toen ziekte) geduurd voor ik hem terug had. Was nou niet bepaald tof :satisfie:

tmcm
2 juni 2006, 19:24
amp horrorstories, daar heb ik er ook wel een paar van.

Zoals, een H&K crunchmaster waar de zekeringen steeds van doorsloegen weggebracht, na 2 maanden even informeren, nog 2 maanden erbij, naar winkel, nog niks, reparateur opgebeld, neemt niet op, 2 weken later weer naar winkel.. "oja, piet is op vakantie, die H&K heeft ie hier 3 weken geleden gedropt...", thuis gekomen blijkt ding nog net zo dood als 5 maanden daarvoor, Piet nog 3 weken op Rhodos, weer weggebracht en 5 weken later... halleluja. Kosten reperatie: 13 euro 50.

Of een oude dynacord rex. Naar winkel zus, naar winkel zo, dacht, laat ik maar naar een pro gaan, in 1 keer goed. FNS. eind weg maar goed. na 2 maanden, amp klaar. Blijkt het enige dat er aan gedaan is de speakers van serie naar parallel gezet. was beter. Oja, die tonepots, niet naar gekeken. Kosten 45 euro.

Toen amp naar Al. serious amateur. Kon amp ook niet repareren. Na 2 weken amp weer opgehaald. Kosten nul komma nul. Wist me wel te vertellen waarom die tonepots een kansloze missie was. De Rex gelijk bij het vuilnis gezet en probleem opgelost. Leve de amateur zeg ik dan.

Daarom is dit forum een zegen. Een manier om de echte amateurs te omzeilen.

Chris Winsemius
2 juni 2006, 23:11
amp horrorstories, daar heb ik er ook wel een paar van.

De Rex gelijk bij het vuilnis gezet en probleem opgelost.

Daarom is dit forum een zegen. Een manier om de echte amateurs te omzeilen.

Heb hier net 'n REX staan... eigenaar zou er waarschijnlijk wel wat voor over hebben gehad om zoiets als spare/bron van onderdelen te hebben.

Wat was er met de toonregeling aan de hand?

Hoewel "vintage" zijn de meeste Dynacords behoorlijk arbeids-intensief qua servicing...

Leve de DIN-jack converters :) :D

tmcm
3 juni 2006, 00:11
sja. Eerste Rex gehad toen ik 17 was. Weggedaan voor een Roost -Hiwatt clone- Begon de ellende. Te hard. Gedoe met preamps. Meer versterkers. Silverfaces. Meer boosters. Meer versterkers. Afijn. Ondertussen ook al een twen gehad die net even lekkerder was voor studio dingen dan mijn vibrolux maar te zacht voor gigs. Eindelijk weer een Rex tegen het lijf gelopen maar de toonregeling was versleten. Stad & land mee afgeleurd tot Al me vertelde dat de toonpotmeters niet meer te krijgen zijn, speciale potten die direkt op de dinges zitten (wou zeggen printplaat maar tis handwired he) De kast met speakers en de buizen heb ik nog, de rest bij de vuilnisbak gezet. Die kast flikker ik ook nog eens weg een dezer dagen, moet ik ermee. Heb net weer een twen gescoord dus nou kan de bassman weg, heb nog ergens een ac15 staan voor gigs enzo.
Achja, je verzamelt een hoop onderweg. Heb 5 strats en daar speel ik ook nooit op haha. Ouwe pickups en zooi. Tis wachten op de volgende aanval van calvinistisch schuldbesef of verhuizing, wat het eerste komt.

Mr.Jay
3 juni 2006, 10:19
sja. Eerste Rex gehad toen ik 17 was. Weggedaan voor een Roost -Hiwatt clone- Begon de ellende. Te hard. Gedoe met preamps. Meer versterkers. Silverfaces. Meer boosters. Meer versterkers. Afijn. Ondertussen ook al een twen gehad die net even lekkerder was voor studio dingen dan mijn vibrolux maar te zacht voor gigs. Eindelijk weer een Rex tegen het lijf gelopen maar de toonregeling was versleten. Stad & land mee afgeleurd tot Al me vertelde dat de toonpotmeters niet meer te krijgen zijn, speciale potten die direkt op de dinges zitten (wou zeggen printplaat maar tis handwired he) De kast met speakers en de buizen heb ik nog, de rest bij de vuilnisbak gezet. Die kast flikker ik ook nog eens weg een dezer dagen, moet ik ermee. Heb net weer een twen gescoord dus nou kan de bassman weg, heb nog ergens een ac15 staan voor gigs enzo.
Achja, je verzamelt een hoop onderweg. Heb 5 strats en daar speel ik ook nooit op haha. Ouwe pickups en zooi. Tis wachten op de volgende aanval van calvinistisch schuldbesef of verhuizing, wat het eerste komt.

weggooien is natuurlijk altijd zonde, je zou een ad kunnen zetten voor "gratis afhalen". Is er iemand misschien blij mee en reclycing is nog altijd beter dan
puinhoop.

JaY

fenderben
11 juni 2006, 20:47
als je de strats bij het vuilnis zet..laat het mij effe weten :satisfie: