PDA

View Full Version : Nieuwe elek. gitaar



stefanpack
14 november 2002, 11:36
Oké, ik heb nog nooit gitaar gespeeld, en nu ga ik een cursus elektrische gitaar doen. Dus wil ik een goede, coole, en niet al te dure gitaar kopen. Wat raden jullie mij aan? En waar?

art|saves
14 november 2002, 12:15
Ik raad je een Ibanez aan ze hebben die alle prijs soorten en zijn in bijna elke winkel te koop. Check http://www.ibanez.com en kijk voor de adviesprijzen op http://www.serlui.nl.

succes

michielv
14 november 2002, 12:53
Als ik jou was zou ik een ervaren gitarist vragen mee te gaan een gitaar voor je uit te zoeken.

"Een" ibanez/gibson/fender/squier/epi/whaterver is namelijk voor iedereen anders en lang niet elke ibanez is hetzelfde..

vulvasonic
14 november 2002, 13:15
En kijk liever naar een 2e hands gitaar. Die behouden hun waarde, mocht je het ding later nog willen verkopen.

Negative K3 fan
14 november 2002, 13:57
Zoals anderen al hebben gezegd: ga naar een gitaarwinkel waar ze ook wat 2e hands gitaren hebben en neem iemand mee die al langer speelt en dan zoek je een mooie gitaar uit uit jouw prijsklasse, bijvoorbeeld ibanez, squier, yamaha, epiphone of whatever.

skabouter
14 november 2002, 17:40
handig inderdaad als je een ervaren iemand meeneemt. verkopers zijn heel snel met afhandelen met beginnertjes, en ze smeren dan echt de grootste troep aan !!

laat je niet meteen overtuigen door de verkoper, probeer alles lekker op je gemak uit, ook modellen die helemaal niet in je prijsklasse liggen !

stefanpack
14 november 2002, 19:51
Ok, bedankt! Ik zal 's gaan kijken!

sash
14 november 2002, 19:56
Gebruik ook eens de zoekfunctie in dit forum. Zijn erg veel topics geweest dit onderwerp.

Anders Destium
14 november 2002, 20:12
en KOOP NOOIT de eerste keer gelijk spullen, zie het verkoper-alert :wink:

Ik ben zelf altijd wel voor 2e hands, alleen is een ervaren gitarist dan een vereiste, die weet meestal wat een gitaar waard is. Een beetje bijdehante particulier scheept je zo af...

stefanpack
19 november 2002, 20:50
En hebben jullie ervaring met kopen op internet? Welke sites de beste zijn?

skabouter
19 november 2002, 21:01
ik heb wel eens wat gekocht via internet. geen gitaar nog, maar wel BIJNA een Boss GT-6. ik ben nu druk aan het zoeken naar mooie semě acoustics. aanraders:

marktplaats.nl gitaarmarkt.nl tweedehands.nl

ik vind marktplaats het best. is ook het grootst !

Stitch
19 november 2002, 21:35
offtopic
het werd hiervoor al opgemerkt, maar laat je idd niet te snel afschepen...probeer alles op je gemak uit ook al haal je der nog zowat geen tonen uit en staan ze op je nek te kijken. Vaak voel je gelijk al of een gitaar je ligt. Luister of je het geluid (enigzins) acceptabel vind en natuurlijk het uiterlijk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stitch op 2002-11-19 21:36 ]</font>

Ic3gl0vE
19 november 2002, 22:11
sites... ik heb via marktplaats.nl mijn versterker gevonden en via gitaarmarkt.nl mijn boss gt3

skabouter
19 november 2002, 22:32
kijk wel uit, vooral met particulier kopen. je hebt geen garantie meestal ! een echte beginners gitaar zou ik in de winkel kopen. als er iets mis is, of als je iets wilt vragen moeten ze je dan wel helpen ! als je de gitaar niet bij hen hebt gekocht doen ze wel eens moeilijk doen, zoals laten betalen voor afstellen.

zuinige belg
19 november 2002, 22:42
Koop gewoon iets wat je goedkoop op de kop kunt tikken. Je weet immers nog niet welke sound je wil. Waneer je wat kunt spelen ga dan gitaren proberen tot je het "dat is het" effect over je heen krijgt.

skabouter
19 november 2002, 22:44
ja, maar ik zou het bij voorkeur in de winkel doen. reden staat hierboven.

stefanpack
21 november 2002, 11:32
Ok, maar toch liever geen 2e handsje. Ik wil dus goede echte winkelsites. Ben op zoek naar goede gitaar van min. 300 en max. 750 euro, en dan wel een met en coool uiterlijk :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: stefanpack op 2002-11-21 11:36 ]</font>

rePUNKtative
21 november 2002, 15:45
Dan zou ik ff kijken op http://www.musikproduktiv.de voor een ruime schating van de prijzen in Nederland.

Ik weet totaal niet wat voor stijl je wilt gaan spelen. Dit is in het begin nog niet echt belangrijk, maar zorg wel dat je een gitaar heb waarmee je nog flink kan doorgroeien. Dus vraag bijvoorbeeld dingen aan de verkoper als "kan ik er later nog actieve elementen in zetten??" (dit is inverband met het batterijtje dat een actief element nodig heeft, dit neemt ruimte in en soms gaat dat gewoon niet passen). Kijk ook een beetje naar de vorm van een gitaar. Wil je juist een zware maar stabiele gitaar?? Of een lekker lichte gitaar, waarmee je eventueel later lekker gekke dingen mee kan doen als je ooit eens op een podium staat??

Maar neem in de eerste plaats een vriend of vriendin mee die er wel iets van af weet. Laat alleen je keus hierdoor niet beinvloeden, want voorlopig moet jij nog een lekker gitaartje kopen en hij of zij niet! De meeste gitaarspelers zullen hun eigen gitaar helemaal de hemel in prijzen, terwijl jij er nul komma niks verstand van hebt en dan misschien de verkeerde keuze maakt. Hiermee zeg ik niet dat je alle adviezen in de wind moet slaan, maar maak in ieder geval wel zelf de keus. Als diegene zegt van "die gitaar vind ik echt bout klinken", maar jij vind em lekker, neem hem dan mee!!

Wacht trouwens ook niet te lang met je aankoop, hierdoor ga je twijfelen of je echt wel gitaar wilt gaan spelen. Ga gewoon een middag lekker uit testen, doe dat nog een keertje en ga daarna selecteren. Daarna nog een grondig testje en je hebt je ideale gitaar :grin:

stefanpack
21 november 2002, 19:58
Oké, mijn vriend heeft de Maverick X-1, ik wil eigenlijk ook zo'n soort achtige gitaar, ongeveer zelfde prijs, en dat soort uitstraling. Welke?

rePUNKtative
21 november 2002, 21:06
Bij de Udense Muziekhandel staat een X-1 te koop, 2de hands, voor 678.40 :smile:

skabouter
21 november 2002, 21:26
is wel een vette gitaar. maar er zijn weinig gitaren met zo`n uitstraling. ik heb er trouwens op gespeelt, en ik vind het niets ! echt vrij slecht. al het geld is volgens mij en he design gestoken, en niet in de electronica ed.

(gibson) Explorer heeft ook een beeetje zo`n uitstraling. denk dat een explorer er het dichts bijkomt.

rePUNKtative
22 november 2002, 17:29
een explorer zou dan idd een oplossing kunnen zijn. Jammer alleen dat de echter explorers best duur zijn (ESP en Gibson) voor een beginner.

Epiphone is een oplossing, wel een keertje andere elementen op gooien, want de epi elementen zijn imho echt bout.

stefanpack
25 november 2002, 12:03
Ok, wie weet er een distributeur van gitaren meet internetsite?

musicmaniac
25 november 2002, 12:09
Koop gewoon een mooie goedkope in de winkel, tegenwoordig worden er geen slechte gitaren meer gemaakt, wat ze hier ook zeggen... Eisen krijg je pas als je langer speelt, dus als beginner weet je toch niet wat je later belangrijk gaat vinden.

Ic3gl0vE
25 november 2002, 22:03
Op 2002-11-25 12:03, schreef stefanpack:
Ok, wie weet er een distributeur van gitaren meet internetsite?



http://www.serlui.nl voor het geval je een Ibanez zoekt...

als je trouwens iets wilt als de maverick moet je ook eens naar de Jackson Kelly kijken (kwijlen :wink:)

stefanpack
26 november 2002, 09:47
Ok, nog meer distributeurs op internet? (Trouwens cool dingetje, die Kelly :smile:

stefanpack
26 november 2002, 09:50
Trouwens best prijzig daar...

vulvasonic
26 november 2002, 11:38
Dat zij de adviesprijzen. Inde meeste winkels kun je rekenen op 10 tot 15% korting.
Laat je dus niet misleiden door die prijzen van Serlui

Anders Destium
26 november 2002, 12:56
Ja, de verschillen tussen list-prijzen en echte prijzen zijn vaak redelijk groot, ik had een gitaar die bij serlui voor iets van 1300 staat voor 1150 ofzoiets, is toch best een groot verschil.

stefanpack
10 december 2002, 10:06
Ik zag op Feedback de Ibanez GSA 60, leuk dingetje om te zien voor die prijs toch? Is deze ook goed?

stefanpack
12 december 2002, 11:36
En wat vinden jullie van de Epiphone SG Set?

Ash ketchum
12 december 2002, 11:47
Da's m'n eerste elektrische gitaar (heb ik los gekocht in amerika) wel fijn maar je moet de hals heel schoonhouden anders speelt'ie stroef.

lange
12 december 2002, 12:35
hoi.
ik ben ook pas begonnen met gitaar spelen eerst het internet afgezocht en daarna toch maar voor nieuw gegaan.
ben een uurtje of 2 in een winkel geweest en allerlei gitaren geprobeert het is uiteindelijk een ibanez sa160 geworden met een leuk oefenversterkertje en kabel enz enz.
bij deze winkel is het zo dat als de gitaar niet bevalt je hem binnen een week om kan ruilen.
ben wel tevreden met hetgeen ik nu hem.
je krijgt trouwens ook nog eens extra korting als je een set koopt.

stefanpack
14 december 2002, 21:17
Waar was dat?
Prijs/kwaliteit goed van die set? Denk dat ik m wel wil kopen (die van feedback)...

Anders Destium
14 december 2002, 22:44
Ash, we hebben het net op een andere post over inschepen vanuit de staten, problemen gehad daarmee?

lange
15 december 2002, 09:07
hoi sorry voor de late reactie.
het was bij waveworld.
zijn redelijk goedkoop en een goede service.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lange op 2002-12-15 09:08 ]</font>

stefanpack
18 december 2002, 13:08
Ok, maar de Epiphone SG Set is goed? Wat vinden jullie????