PDA

View Full Version : Beste Vibe pedaal



future2future
30 mei 2006, 23:58
Ik wil graag een vibrato pedaal kopen, maar nou vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaringen? wat zijn goede of wat is de beste? Roger Mayer Voodoo Vibe? Fulltone Deja Vibe? Black Cat Vibe?

BeeJee
31 mei 2006, 00:16
Ik heb er een aantal getest destijds toen ik ook een Vibe wilde hebben. O.a. de Captain Coconut2 van FoxRox, de Roger Mayer (uitgebreide variant) en de mini DejaVibe. Deze laatste sprong er qua toon/feel en 'vibe' wat mij betreft bovenuit en deze heb ik dan ook meegenomen. Gebruik hem nu nog steeds met heel veel plezier.

BeeJee
31 mei 2006, 00:16
Ze zijn trouwens allemaal niet slecht die je noemt. Ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is wat voor jou DE vibe is.

future2future
31 mei 2006, 01:01
Weet iemand hoe die rocktron vibe van marktplaats klinkt?

farstreetblues
31 mei 2006, 06:01
nee weet nog niet hoe die klinkt, maar is al wel verkocht

robzilla
31 mei 2006, 09:37
Misschien de Lovepedal vibe?

GuitarMaster
31 mei 2006, 09:42
Die lovepedal klinkt idd erg ok, zeker voor de prijs. De beste vibe op de markt is denk ik de Sweetsound Mojovibe, kost zo'n 300 euro, maar dan heb je echt een superpedaal.

LordRiffenstein
31 mei 2006, 09:47
Ik heb er een aantal getest destijds toen ik ook een Vibe wilde hebben. O.a. de Captain Coconut2 van FoxRox, de Roger Mayer (uitgebreide variant) en de mini DejaVibe. Deze laatste sprong er qua toon/feel en 'vibe' wat mij betreft bovenuit en deze heb ik dan ook meegenomen. Gebruik hem nu nog steeds met heel veel plezier.

Behalve de 3 bovenstaande heb ik verder ook de Voodoo Lab Microvibe, de T-Rex en de BJF MGMV getest.

Er zit geen enkele slechte tussen, de T-Rex is niet echt een vibe, heeft daarvoor niet genoeg wobbel. De Microvibe is heel erg leuk voor een nette prijs. De Foxrox is prima maar je krijgt er een fuzz en octavia bij en die heb je misschien niet nodig, is ook een groot pedaal daardoor. De BJF had de meeste wobbel in de sound en klonk schitterend maar de prijs is belachelijk. Zelf heb ik een mini Dejavibe en ben er erg tevreden over, goeie sound en makkelijk in te stellen.

farstreetblues
31 mei 2006, 13:48
heb zelf o.a. de rotovibe, fulltone dejavibe, en een prescription electronics vibe-unit gehad, die laatste heb ik toch spijt van dat ik die weg heb gedaan.
Uit recencies op internet schijnt ie hoog te scoren, maar je ziet ze niet veel

Tristan
31 mei 2006, 21:42
Ik heb zelf de Fulltone Dejavibe, de Voodoo Lab Microvibe, de Captain Coconut 2, de Roger Mayer Voodoo Vibe en de Black Cat vibe getest en vond ze allemaal ruk, behalve de Black Cat vibe...
Het hangt ervan af, waarvoor je de vibe wil hebben...
De Fulltone Dejavibe, Voodoo Lab Microvibe en volgens mij ook de Captain Coconut 2 hebben allemaal een beetje een dunne, phaser achtige sound, het pulseert niet echt, gaat niet zo diep en maakt je geluid wat dunner...
Dat werkt wel goed op je drive kanaal, maar als je die pedalen clean gebruikt dan vind ik ze gewoon te dun klinken... De Roger Mayer Voodoo Vibe zit er een beetje tussenin, maar is nog steeds te wimpy vind ik... De echte van dit stel is voor mij de Black Cat vibe... Waanzinnig vet en pulserend, echt een prachtig effect op je cleane sound, maar met overdrive is hij soms te dik...
Je moet van de Black Cat vibe ook niet het pedaal kopen (Black Cat vibe 2000) want daar zit een ontwerpfout in, waardoor hij onacceptabel ruist...
Die 19 inch versie ervan is wel stil en klinkt net zo vet, die heeft alleen geen tremolo functie...
Die Captain Coconut 2 vond ik helemaal waardeloos, want die Vibe vond ik niet klinken en die Octavia en andere ingebouwde effecten vond ik allemaal ruk, wat een dunne, wimpy crap is dat zeg...
Het schijnt overigens dat de Roger Mayer Voodoo Vibe Jr en de Fulltone Mini Dejavibe werkelijk anders (vetter?) klinken dan hun grotere broers, dus die zou je nog kunnen testen... Verder hoor ik goede verhalen over de Sweetsound Mojovibe, DLS heeft ook nog een soort vibe... Dat is een beetje wat ik ervan weet en hoe ik erover denk...

jero
2 juni 2006, 10:41
De Fulltone Dejavibe, Voodoo Lab Microvibe en volgens mij ook de Captain Coconut 2 hebben allemaal een beetje een dunne, phaser achtige sound, het pulseert niet echt, gaat niet zo diep en maakt je geluid wat dunner...


is precies mijn ervaring wat betreft dejavibe en microvibe. CC2 heb ik nog nooit mee gespeeld. Heb zowel de microvibe als de 'custom shop' mini dejavibe gehad, beiden cutten mids en boosten treble, resulteert in dun geluid en wegvallen in je bandgeluid. Daarnaast ook een volume drop (al kan dat ook lijken door het wegvallen van mids). De dejavibe had daar in mijn herinnering nog meer last van dan de microvibe. Ik gebruik nu de Ultravibe van Sweetsound (voorloper van de mojo). Deze blijft wel lekker warm en diep klinken en heeft zelfs wat meer volume dan nodig, rond driekwart staat hij op unity gain. De Mojovibe schijnt hetzelfde circuit te hebben als de Ultravibe, al is daar wat discussie over (voornamelijk uit de hoek van Ultravibe bezitters...)

ps de BJF is geen univibe maar een vibrato pedaal. hetzelfde geldt volgens mij voor de DLS.