PDA

View Full Version : Beginnersgitaar (ja ik heb de faq gelezen)



blubsel
30 mei 2006, 23:31
Hey allemaal

ik wil graag beginnen met elektrisch gitaar spelen na een half jaar op een acoustisch dingetje gespeeld te hebben. Ik ben al in verschillende gitaar winkels geweest en heb wel wat gitaren uitgeprobeerd maar wil nog ff wat feedback voordat ik daadwerkelijk tot kopen overga. Ik wil een gitaar met minstens 1 humbucker en een lekker smalle hals. Ik heb een budget van ongeveer 350-400 euro voor gitaar+versterker. Als versterker wil ik denk ik de roland cube 15. Qua gitaar zit ik serieus na te denken over de ibanez gsa60, maar ik heb wel slechte dingen gehoord/gelezen over die tremolo en elementen. Zelf vond ik hem wel lekker spelen, maar mischien weet iemand hier nog betaalbare alternatieven die aan mijn voorwaarden voldoen. Alvast bedankt!

Nickname
30 mei 2006, 23:34
Hey allemaal

ik wil graag beginnen met elektrisch gitaar spelen na een half jaar op een acoustisch dingetje gespeeld te hebben. Ik ben al in verschillende gitaar winkels geweest en heb wel wat gitaren uitgeprobeerd maar wil nog ff wat feedback voordat ik daadwerkelijk tot kopen overga. Ik wil een gitaar met minstens 1 humbucker en een lekker smalle hals. Ik heb een budget van ongeveer 350-400 euro voor gitaar+versterker. Als versterker wil ik denk ik de roland cube 15. Qua gitaar zit ik serieus na te denken over de ibanez gsa60, maar ik heb wel slechte dingen gehoord/gelezen over die tremolo en elementen. Zelf vond ik hem wel lekker spelen, maar mischien weet iemand hier nog betaalbare alternatieven die aan mijn voorwaarden voldoen. Alvast bedankt!

Hee..

Ik heb zelf de ibanez GSA-60 en die gitaar heeft een hele fijne hals :) en zit ook mooi binnen je budget. Je hebt gelijk dat de elementen en de brug niet geweldig zijn, maar voor een beginner goed genoeg. Wat je ook kan doen is iets dieper in de buidel tasten voor een ibanez SA serie.. die zijn meteen een hoop beter qua hardware en elementen :)

blubsel
30 mei 2006, 23:41
De Ibanez SA 120 BK is bij de feedback maar 50 euro duurder dan de gsa60, ga ik morgen dan maar even uitproberen :)

Nickname
30 mei 2006, 23:42
De Ibanez SA 120 BK is bij de feedback maar 50 euro duurder dan de gsa60, ga ik morgen dan maar even uitproberen :)

Dat zou ik zeker doen, is een erg leuke gitaar :)

Kamicolo
30 mei 2006, 23:44
ik vind dat de roland cube 15 te weinig effecten heeft vergeleken met de micro cube zelfde prijs ongeveer. Voor beginnend zou ik zelf voor de micro cube gaan hoef je voorlopig ff geen pedaaltjes aan te schaffen.

Nickname
30 mei 2006, 23:44
Bij welke feedback ga je trouwens kijken? Want ik moet morgen nog ff langs de feedback in eindhoven voor een pakje snaren enzo, misschien komen we elkaar dan nog wel tegen :)

blubsel
30 mei 2006, 23:50
Micro cube en cube 15 zijn even duur, alleen zijn de verschillen niet zo duidelijk op de site van de feedback. @ Nickname: studeer in utrecht dus ga daar na studie ff kijken.

Nickname
30 mei 2006, 23:56
Micro cube en cube 15 zijn even duur, alleen zijn de verschillen niet zo duidelijk op de site van de feedback. @ Nickname: studeer in utrecht dus ga daar na studie ff kijken.

Na je studie.. zo zo.. dat mag dan nog wel ff duren dan zeker? :p