PDA

View Full Version : Nieuwe pups in m'n ouwe stratje!! *Nordstrand content*



gvink
30 mei 2006, 23:06
zo! Vandaag even langs Sander (de Gier) geweest om wat spulletjes te brengen, en gelijk maar een speciaal setje Nordstrand gekocht!! :gitarist:

Ik heb dus een Japanse Strat uit '91 en daar zaten nog de originele elementen in... Ze klonken wel erg fijn, lekker helder en typisch strat, maar ik vond ze altijd net wat body missen. Ook was het brug element altijd te schel, maar de tussenstand brug&midden element vond ik zo fijn dat ik nog steeds geen andere pups had gehaald. Zodra ik echter het volume van mijn versterker opendraaide werd het altijd onaangenaam, behalve het cleane geluid... Gewoon te schel...

Nu dus de kogel door de kerk... Een setje Nordstrands erin..!! Het hals element is 'underwound', midden element is standaard en het brug element is 'overwound' ofwel HOT!! 8)
Ik was bang dat ik geen 'sprankel' meer zou hebben, maar potver, wat klinkt dit lekker zeg..!! Na flink wat getweaked te hebben met de juiste hoogte te vinden, was wel even wat werk, voor nu de lekkerste positie genomen.

Het hals element klinkt fantastisch, erg warm, wat glaziger dan een 'normale wound'. Je zou er Jazz mee -kunnen- doen als je de toon wat terugdraait, maar daar gebruik ik 'm niet voor.. Deze stand klinkt geweldig met een overdrive pedaal erbij, sound is warm, dik maar toch helder.

Midden element doet precies wat je ervan zou verwachten, erg goed te gebruiken voor wat funky dingetjes en met een wah aan.. Combinatie standen zijn ook super! Erg verschillende klanken en zeer bruikbaar.

Het brugelement is waanzinnig!! Zoals eerder gezegd 'overwound', hot en dus een stevige output voor een single coil. Clean klinkt ie bijna nog het fijnst :rockon: maar met een drive erbij *weeehoooo*

Al met al is de gitaar van *misschien maar op marktplaats zetten* naar *die doe ik nooit meer weg* gestegen! :D

Had ik al gezegd dat je nu met een stevige overdrive en het halselement een brute sound krijgt die echt heerlijk uitklinkt...?

Nickname
30 mei 2006, 23:37
Congrats met je investering.. erg leuk dat je je gitaar zo hebt weten te opwaarderen :)

gvink
30 mei 2006, 23:48
Thanks! Ik ben inderdaad erg blij met de upgrade plus dat de Nordstrands een stuk fijner klinken dan ik vantevoren had verwacht...

Nickname
30 mei 2006, 23:49
Heb je soundclips van je nieuwe sound toevallig :???:

ewout
31 mei 2006, 08:13
Erg gaaf hoor! Is de klank erg veranderd? Heb je nog steeds die vintage strat sprankeling (maar dan met meer body), of is het juist veel moderner gaan klinken?

Mitch
31 mei 2006, 09:19
Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar.......































I TOLD YOU SO !

:D

Gefeliciteerd en welkom in de wereld die Nordstrand heet.

gvink
1 juni 2006, 11:16
Iek weet!! Iek weet...

Ik zal vanmiddag is even gaan zitten voor wat clipjes met mn mooie Keeley Workstation.. :D


Nog steeds dezelfde sparkle, maar ik moet mn laag wegdraaien (hehe) en 't klinkt gewoon waanzinnig.. ;)