PDA

View Full Version : op verzoek geloof ik...



Orpheo
30 mei 2006, 22:47
de PRS is weg en nieuwe les paul voor in de plaats. de meesten zullen WALGEN van de top, ik vind m prachtig. heel lichte vlam die niet goed op de foto te zien is helaas, met wat birdseye erin. ik moet nog een cover kopen voor de halspup, wellicht zelfs alles vernieuwen. deze set (de 500/496 set) is veel te hot, en mist een dosis ballen.

grappig, ik heb nu 3 les pauls, en mn ouwe custom blijft nog steeds number 1 ;)

foto's:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00364.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00362.jpg

Orpheo
30 mei 2006, 22:47
and some more!!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00365.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00359.jpg

iam
30 mei 2006, 22:50
je hebt toch niet 1 op 1 geruild met die classic?

Orpheo
30 mei 2006, 22:51
en mijn excuses voor t nog niet af kunnen knippen van de snaren op de classic! even ook een soundreview.

wat is t verschil met n classic en standard op de pups na? eigenlijk in deze niets. op de top na. ze speelt heel soepel, klinkt heel lekker; vol, romig, dreunend (komt door pups denk ik) snoeistrak, lekkere pinches, en vooral: VOL LEVEN!! de prs had dat echt niet, dat leven erin. ze is heel licht, iets meer dan 4 kilo, in vergelijking met de custom van mij is dat dus echt licht! je hoort dat ook lijkt t wel. minder 'pompend' dan de custom. neemt niet weg dat ie gewoon heel lekker klinkt! ben als n kind zo blij! lekker veel in de zon neerzetten dat de lak vervaagd, of onder een UV lamp, en een andere cover erop (of Voodoos erin... dan heb je echt een TOPinstrument met die voodoo's. kent iemand anders ze ook?)

Orpheo
30 mei 2006, 22:52
je hebt toch niet 1 op 1 geruild met die classic?

jawel. as if i care. ik vond dit echt een toples paul, en vond t de ruil waard. als t n standard was geweest was t volgens velen een topdeal, maar omdat er classic op t headstock staat is t opeens een probleem.


btw: tis er eentje uit '97. een van de beteren dus....

schijnt

Nickname
30 mei 2006, 22:53
en mijn excuses voor t nog niet af kunnen knippen van de snaren op de classic! even ook een soundreview.

wat is t verschil met n classic en standard op de pups na? eigenlijk in deze niets. op de top na. ze speelt heel soepel, klinkt heel lekker; vol, romig, dreunend (komt door pups denk ik) snoeistrak, lekkere pinches, en vooral: VOL LEVEN!! de prs had dat echt niet, dat leven erin. ze is heel licht, iets meer dan 4 kilo, in vergelijking met de custom van mij is dat dus echt licht! je hoort dat ook lijkt t wel. minder 'pompend' dan de custom. neemt niet weg dat ie gewoon heel lekker klinkt! ben als n kind zo blij! lekker veel in de zon neerzetten dat de lak vervaagd, of onder een UV lamp, en een andere cover erop (of Voodoos erin... dan heb je echt een TOPinstrument met die voodoo's. kent iemand anders ze ook?)

Congrats dude.. maar ik snap helaas niet wat je met 3 LP's moet :p

Orpheo
30 mei 2006, 22:56
Congrats dude.. maar ik snap helaas niet wat je met 3 LP's moet :p

sommigen onder ons hebben 3 strats en dan vraag ik me ook af; wat moet je ermee? al mijn les pauls klinken anders (en toch gelijk haha). de classic/standard is veel meer guns n roses like; minder power, minder 'right in your face'. de edwards is dat dus weer wel. heel agressief, heel dik en zwaar, ala zakk wylde. en de zwarte, tja.. die zit er precies tussenin. ik ga eerder mn hand afhakken dan die zwarte wegdoen.

Luke-wannabe
30 mei 2006, 22:57
Coole gitaar, Orf. Vind m wel heel erg standaad, maar WTF!
En mensen hebben 3 strats *kuch, kuch* om dezelfde reden dat jij drie lp's hebt..

Cheers :rockon:

Orpheo
30 mei 2006, 23:08
Coole gitaar, Orf. Vind m wel heel erg standaad, maar WTF!
En mensen hebben 3 strats *kuch, kuch* om dezelfde reden dat jij drie lp's hebt..

Cheers :rockon:

ja weet ik :P daarom postte ik t ook. maar blijkbaar kwam de satire/sarcasme/whatever niet over. over dat standaard; ik ga 'm daarom ook nog wel iets verder aanpassen hoor. tis nog nie af. maar dan nog blijft ie een in een dozijn. maar wel een van MIJN dozijn (gedeeld door 4)

Luke-wannabe
30 mei 2006, 23:26
ja weet ik :P daarom postte ik t ook. maar blijkbaar kwam de satire/sarcasme/whatever niet over. over dat standaard; ik ga 'm daarom ook nog wel iets verder aanpassen hoor. tis nog nie af. maar dan nog blijft ie een in een dozijn. maar wel een van MIJN dozijn (gedeeld door 4)
T sarcasme kwam idd niet over :D

Haha okeey dan. Mij boeit het niet hoor t is jouw gitaar :). Maar succes dr mee dan!

Noid
30 mei 2006, 23:38
Mooi, mooi, mooie collectie!!!!

Anders Destium
30 mei 2006, 23:51
Gefeliciteerd, mooie set zo! Misschien wordt het toch eens tijd voor een gitaarrek? ;)

Orpheo
30 mei 2006, 23:54
Gefeliciteerd, mooie set zo! Misschien wordt het toch eens tijd voor een gitaarrek? ;)

i know ;) komt er ook aan :D ff geen tijd om m te halen...

future2future
31 mei 2006, 00:09
Kijk ik zou em niet kopen, maar slecht is ie zeker niet :)

iam
31 mei 2006, 00:28
goeie deal voor diegene die je PRS nu heeft lijkt me...

classics=+/-1400
PRS=+/-1800

Maar ach, als jij blij bent... das het belangrijkste ;)

Agent_Smith
31 mei 2006, 08:11
Gefeliciteerd dude! Nu hebben we dezelfde kleuren LPs!
Ik heb ook een Classic gehad ('94) en dat was ook een geweldig instrument. 1 van de beste die ik gehad heb. Alleen de hals was toch te dun, en daarom is ze weg.
Het verschil tussen een Standard en een Classic zit dus idd voornamelijk in de pups en de hals. Oja, en de inlays van de Classic zijn meestal wat groener.
Verder zijn ze constuktief gelijk (op wat kleine details na zoals de binding in de c/a)en is de 1 dus ook niet minder dan de ander.
Zebra's erin zou trouwens mooi zijn Orpheo (desnoods stickeren)

Agent_Smith
31 mei 2006, 08:13
BTW: hier is ze trouwens...

http://img161.imageshack.us/img161/4705/image4smll7bj.jpg

G.G.
31 mei 2006, 08:31
Geld voor iedere Lp en iedere strat: Ze klinken allemaal anders dus als je verzot op een model bent kan je er nooit genoeg hebben, zeker als de elementen aanders zijn.

Daarom heb ik ook 3 strats (H), (H-S-H) en (H-S-S) (en de collectie blijft groeien, volgende waarschijnlijk H-H-H)

almarvk
31 mei 2006, 08:35
ik ga eerder mn hand afhakken dan die zwarte wegdoen.

Das dus dom jongen. Dan kan je nooit meer gitaar spelen sukkel ;)

imlikeajungle
31 mei 2006, 09:42
Een late 90s classic: 1200-1250 (de 'goeie' zijn algemeen geweten de vroege '90s).

Een PRS McCarty Rosewood nek: MINSTENS 1800

Ruil: 1 op 1


De deal van z'n leven.

almarvk
31 mei 2006, 09:44
En hij snapt nog steeds niet waarom hij customer of the month is ;)

LordRiffenstein
31 mei 2006, 09:58
BTW: hier is ze trouwens...

http://img161.imageshack.us/img161/4705/image4smll7bj.jpg

OK, ik was fout, leuk gitaartje dit :cooler:

Basseytje
31 mei 2006, 09:59
ik ga eerder mn hand afhakken dan die zwarte wegdoen.

als je je hand eraf hakt dan kun je toch niet meer gitaar spelen:P maar gefeliciteerd met je aanwinst. mooi die les paul 3 pups

edit: ow dat was al gezegt ik had erover heen gelezen

Mitch
31 mei 2006, 10:07
You've been MaXed :stop:
Ik heb wel meer inruilacties zien gebeuren bij Robbert waarvan ik me afvroeg hoe -ie ín vredesnaam aan zulke onwetende klanten kwam, maar van iemand die toch redleijk op de hoogte zou moeten zijn snap ik er echt helemaal niets van.

d'oh
31 mei 2006, 10:22
leuk gitaartje orpheo
ook mooi met die open pickups, staat echt goed

Droffie
31 mei 2006, 10:27
jawel. as if i care. ik vond dit echt een toples paul, en vond t de ruil waard. als t n standard was geweest was t volgens velen een topdeal, maar omdat er classic op t headstock staat is t opeens een probleem.


btw: tis er eentje uit '97. een van de beteren dus....

schijnt

'97 is niet een pre-historic. Dan moet je aan '92/'93 denken. Staat los van het feit dat goede Classic zwaar heerst.
Veel plezier met je nieuwe beest!!

schizo910
31 mei 2006, 10:30
Een late 90s classic: 1200-1250 (de 'goeie' zijn algemeen geweten de vroege '90s).

Een PRS McCarty Rosewood nek: MINSTENS 1800

Ruil: 1 op 1


De deal van z'n leven.


Yup, dat wilde ik dus net zeggen... Ik snap dat de PRS je ding niet is en dat de LP je veel waard was.
Maar je had het beter kunnen doen; De LP in je bezit, de PRS weg en wat extra cash in je pocket... :rockon:

De goeie classics zijn idd de vroege 90's maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de late 90ers allemaal ruk zijn. :satisfie:

Droffie
31 mei 2006, 10:32
You've been MaXed :stop:
Ik heb wel meer inruilacties zien gebeuren bij Robbert waarvan ik me afvroeg hoe -ie ín vredesnaam aan zulke onwetende klanten kwam, maar van iemand die toch redleijk op de hoogte zou moeten zijn snap ik er echt helemaal niets van.

Off topic: hey Mitch, je Clubster weg? je was toch helemaal wous van die amp? Wat heb je nu?

Orpheo
31 mei 2006, 10:46
ach, jammer. maar ik heb t volgens mij al wel vaker gezegd; t geld boeit mij niet. dan lijd ik maar wat verlies. jammer dan. de PRS, daar heb ik nauwelijks voor 'gewerkt' of 'gespaard'. is gekocht met giften en gelukjes, dus echt verlies geleden? voor de buitenstaander wellicht wel, maar voor mij niet! :D

IK ga er 1 zebra en 1 chromecover in doen. en een pushpull pot ergens....

almarvk
31 mei 2006, 10:55
ach, jammer. maar ik heb t volgens mij al wel vaker gezegd; t geld boeit mij niet. dan lijd ik maar wat verlies. jammer dan. de PRS, daar heb ik nauwelijks voor 'gewerkt' of 'gespaard'. is gekocht met giften en gelukjes, dus echt verlies geleden? voor de buitenstaander wellicht wel, maar voor mij niet! :D

IK ga er 1 zebra en 1 chromecover in doen. en een pushpull pot ergens....

Tis maar minimaal 600 euro verlies. Stelt helemaal niets voor. Kon je een heel wat moois van halen.

Er is al een boel over gezegt. laat ik dan maar geen wijze uitspraak doen hierover 8)

schizo910
31 mei 2006, 11:17
ach, jammer. maar ik heb t volgens mij al wel vaker gezegd; t geld boeit mij niet. dan lijd ik maar wat verlies. jammer dan. de PRS, daar heb ik nauwelijks voor 'gewerkt' of 'gespaard'. is gekocht met giften en gelukjes, dus echt verlies geleden? voor de buitenstaander wellicht wel, maar voor mij niet! :D

IK ga er 1 zebra en 1 chromecover in doen. en een pushpull pot ergens....


Die Zebra, chromecover en Pushpull had je er dus gratis in kunnen hebben :satisfie:

Josdevos
31 mei 2006, 11:20
Die Zebra, chromecover en Pushpull had je er dus gratis in kunnen hebben :satisfie:

En nog een weekje gratis vakantie kunnen hebben op een mooie zuiderse bestemming...

Orpheo
31 mei 2006, 11:36
t lijkt erop alsof iedereen even voor t gemak de schade negeert aan de onderkant van die prs... dat ding is ook van de muur geklettert, met de bijbehorende schade aan de onderkant...

nopster
31 mei 2006, 12:17
De custom vind ik nog altijd de vetste, maar die nieuwe mag er ook wezen vind ik hoor. En het is toch goed dat er geluidsverschil is. ;)

Interressant boek over Toetanchamon heb je trouwens. :)

Orpheo
31 mei 2006, 12:24
De custom vind ik nog altijd de vetste, maar die nieuwe mag er ook wezen vind ik hoor. En het is toch goed dat er geluidsverschil is.

Interressant boek over Toetanchamon heb je trouwens.

thnx :D

welke custom eigenlijk? ;) kheb er nu 2 he? een gibson 1 edwards...

er is geluidsveschil, maar niet kwaliteitsverschil :D (op de BB na, maar das logisch. voor mij dan :D das echt mijn 'schatje'. mijn number 1 en die klinkt t beste voor mij, ook al is t overduidelijk dat n andere LP beter klinkt, bv de R8 van les paul (forumlid))

nopster
31 mei 2006, 12:36
Uh, de zwarte...foutje.
Zwarte LP met goud vind ik DE combi.

Tja, en geluid, iedereen heeft iets in zijn hoofd die hij mooi vind he, als je dan effectief dat geluid uit je gitaar krijgt, dan ben je er. :)

Staat BB trouwens voor Black Bitch ofzo? :satisfie:

kassie
31 mei 2006, 12:45
hey orpheo. mooie gitaren. ik vind de sunburst toch de mooiste. ik ben geen custom lp fan. maar das ieder zijn ding. en je hebt ze alle 2 ja hahahaha

Orpheo
31 mei 2006, 13:03
Uh, de zwarte...foutje.
Zwarte LP met goud vind ik DE combi.

Tja, en geluid, iedereen heeft iets in zijn hoofd die hij mooi vind he, als je dan effectief dat geluid uit je gitaar krijgt, dan ben je er. :)

Staat BB trouwens voor Black Bitch ofzo? :satisfie:

officieel black beauty. maar in mijn geval heet ze idd black bitch. de rooie die ik heb geruild voor deze (rooie custom, ook '76!) heette de red bitch, en dze dus de black. ja al mn gitaren hebben n naam... :chicken:

nopster
31 mei 2006, 13:07
In een ander topic las ik dat je even graag je vriendin als je LP's ziet... die noem je toch ook geen bitch hoop ik. :)

Anders Destium
31 mei 2006, 13:14
t lijkt erop alsof iedereen even voor t gemak de schade negeert aan de onderkant van die prs... dat ding is ook van de muur geklettert, met de bijbehorende schade aan de onderkant...

Dan nog, dat scheelt je geen 500 euro ;)

Om het maar in Amerikaans jargon te zeggen: Highway Robbery aan de kant van MAX guitars.

Maar als je er happy mee bent dan is dat het belangrijkste, al zou ik als je gaat samenwonen wel wat meer aandacht gaan besteden aan geld en cashflow ;)

Josdevos
31 mei 2006, 13:28
Om het maar in Amerikaans jargon te zeggen: Highway Robbery aan de kant van MAX guitars.


Wel nee, Orpheo moet maar niet zo dom zijn of wat beter leren onderhandelen... Je mag er zeker van zijn dat Robbert die gitaar verkoopt voor meer als 2000 euro... Ik dacht dat Max Guitars goed spul altijd wel vrij interessant inruilde, hoe komt ie ook anders aan zoveel 2dehandsgitaren.
(Ik heb er een Dean TC ooit ingeruild op een H&K Duotone en dat was een prima deal!)

Naja als ie er maar blij mee is...

imlikeajungle
31 mei 2006, 13:30
Dat lijkt me ook... Hij is geen beginner die er nog niks van kent, en het gaat om gitaren met een straatwaarde van een kleine auto.

Orpheo
31 mei 2006, 21:26
zullen we gewoon t onderwerp 'inruilwaarde' achter ons laten, het ter kennisgeving aannemen, en ouwehoeren over GEILE les pauls? ;)

Speeddemon
31 mei 2006, 21:35
Waarom zou je in GODSNAAM 1 element met een metalen cover willen en het andere in zebra?

Het begrip 'matching' is jouw vreemd?

Maak voor de grap zo'n gitaar eens met Kisekae, je zult versteld staan hoe lelijk dat is!

Noot Muskaat
31 mei 2006, 21:40
Een boek over Toetanchamon lijkt me echt saai!

Orpheo
31 mei 2006, 21:43
Waarom zou je in GODSNAAM 1 element met een metalen cover willen en het andere in zebra?

Het begrip 'matching' is jouw vreemd?

Maak voor de grap zo'n gitaar eens met Kisekae, je zult versteld staan hoe lelijk dat is!

nee hoor. ik heb eens een LP gezien van jimmy page, en die had dat ook ;) IK vind t mooi.

zjanke
31 mei 2006, 22:26
En dat is wat telt. Ik vind het een mooi setje (beetje jaloers zelfs...)

DarknessAwaits
31 mei 2006, 23:07
Die signature PRS van Tremonti heeft het ook. Staat wel chique vind ik, en eigenlijk is het nog goed te verantwoorden ook, tonewise. Het halselement zwak je een heel klein beetje af door zo'n cover en met de brug is het natuurlijk vollán doorraggen.

Tupelo
31 mei 2006, 23:40
Sweet. Tegen de tijd -volgende week waarschijnlijk :D- dat je die Edwards kwijt wil voor een spotprijsje PM me dan ff! ;)

Mitch
31 mei 2006, 23:52
nee hoor. ik heb eens een LP gezien van jimmy page, en die had dat ook ;) IK vind t mooi.

Juist, de 2e versie van de Jimmy Page Signature. Maar hoe zeer ik ook fan ben: de combinatie is estethisch gezien niet erg fraai. Als je nou de wiring ook gaat doen: da's wel super !

Orpheo
1 juni 2006, 09:49
Sweet. Tegen de tijd -volgende week waarschijnlijk :D- dat je die Edwards kwijt wil voor een spotprijsje PM me dan ff! ;)

optimist ;) tis een les paul kerel, en n goeie ook! :D ik speel nu echt NOG meer dan voorheen! mijn forumgedrag zal ook de komende tijd flink verminderen.

tja, ik vind zebra in brug en coverd in hals heel erg mooi. daarom stop ik dat ook in de edwards; een zebra superdistortion en een goldcovered air norton. voor mij ideale combinatie qua looks (en in de witte qua tone).