PDA

View Full Version : engl savage



caliban
30 mei 2006, 21:37
Laatst heb ik een groep gezien waarin de gitarist op een engl savage speelde
Dat geluid stond mij erg aan en aangezien ik nog altijd op zoek ben naar een nieuwe versterker zou het die savage wel eens kunnen worden
Wat ik nu zo raar vind is dat de savage de enige engl is met 6550-lampen
Anders hebben ze bij mijn weten altijd EL34 of 6L6
Het rare is ook dat er maar twee van die lampen inzitten voor een vermogen van honderdtwintig watt
Wat kan ik me juist voorstellen bij die 6550-tubes en waarom hebben ze die gebruikt in deze amp iemand misschien een idee of informatie rond 6550's
Alvast bedankt

pint
30 mei 2006, 22:39
als jij het goed vind klinken wat geef je er om wat voor buizen er in zitten ?

gewoon gaan testen
bevalt ie , kopen

simpel :)

Nocki
30 mei 2006, 22:58
Die buizen geven de Savage zijn eigen geluid. heel stom. ik heb kort na elkaar de savage 120 gehad en de powerball. 2 compleet verschillende amps met een ongeveer gelijk karakter. ik vond de savage erg los klinken tegenover de powerball.

de savage had gewoon een heel eigen sound.

ben helaas geen grote engl kenner maar omdat ik ze beide achter e;laar gehad heb dacht ik je met deze info te kunnen helpen.

Nocki

future2future
31 mei 2006, 00:11
Ik heb echt helemaal geen ervaring met Engl, maar vraag het Lord Riff!

LordRiffenstein
31 mei 2006, 07:45
Tja, waarom het zo is weet ik niet maar het geeft de Savage120 inderdaad zijn typische sound. Moet voor de correctheid ook even vermelden dat hij GEEN 120w geeft maar eerder een goeie 90w.

6550 klinken strak en redelijk direct, is ook een reden waarom ze vaak in ouwere Marshalls gebruikt worden en bv ook in buizen bas versterkers zoals bij Ampeg.

The Chief
31 mei 2006, 08:15
ik speel een soort van deathmetal met een savage120, en ik zou hem no-way ruilen voor een Powerball (hoewel die oh zo metal is...)

caliban
3 juni 2006, 11:42
Ik wil hem ook eens ergens gaan proberen weten jullie misschien winkels waar ze die hebben
Hoe zijn die ENGL SE's ongeveer van geluid
Want die dacht ik dat van preampbuizenconfiguratie hetzelfde zijn als de savage maar in plaats van die 6550's EL34 of 6L6 hebben
Wat bedoelen jullie met het strakke geluid van de amp
Alvast bedankt

caliban
4 juni 2006, 14:46
ik speel een soort van deathmetal met een savage120, en ik zou hem no-way ruilen voor een Powerball (hoewel die oh zo metal is...)
Ik zie dat je van leuven bent ik zit daar op kot
Zou ik misschien eens naar een repetitie van jullie kunnen komen om de savage in levende lijven bezig te horen