PDA

View Full Version : Ac30 Cc2



tijs12
30 mei 2006, 20:51
Joe, kvroeg me weer af wat denken jullie van een setup fender tele met een vox ac30 Cc2 en een vox tonelab se ertussenn?
is dit een veelzeidige setup? want wij spelen met onze band covers classic rock tot jimmy eat world style en dergelijke , maar met onze band zelf spelen we in onze eigen nummers meer emocore / hardere gitaaar muziek , maar ik ben wel een van van de ac30 , zou dit in combinatie met die tonelab se lukken?

vulvasonic
30 mei 2006, 21:18
Ik heb een tele, ik heb de Vox AC30CC2 en ik heb de Tonelab SE, dus ik zou er wat over moeten kunnen zeggen.

Welnu, de tele over de AC30 klinkt super. Da's makkelijk zat. Maar dan de Tonelab. Als je het beste uit de Tonelab wilt halen moet je 'm op de eindtrap van de AC30 gooien. Je kunt uit de Tonelab ABSOLUUT hele mooie sounds halen, maar je moet er echt goed voor gaan zitten en jezelf de tijd gunnen om de sounds op flink volume in balans te krijgen.

Het grote probleem is dit: als je eenmaal die tele over die AC30 hebt gehoord, dan klinkt ALLES wat daarna komt minder.

tijs12
30 mei 2006, 21:43
Dus je bedoelt in de fx van de vox inpluggen en op by pass zetten? , kun je gewoon je ac 30 afregelen zodat je met je tonelab se ervoor een mooi resultaat krijgt? of ben ik er naast,?
En wat over de eindtrap van de ac30 is dat dan een mooie combo met de tonelab? is er geen manier om te switchen tussen het signaal van de tonelab over de eindtrap en je gitaar rechtstraaks over de vox ik denk nui maar aan een ab switch 1die via je tonelab over de eindversterker gaat en 1 die rechtstreeks naar de vox preamp input gaat?

vulvasonic
30 mei 2006, 22:08
Dus je bedoelt in de fx van de vox inpluggen en op by pass zetten? , kun je gewoon je ac 30 afregelen zodat je met je tonelab se ervoor een mooi resultaat krijgt? of ben ik er naast,?
En wat over de eindtrap van de ac30 is dat dan een mooie combo met de tonelab? is er geen manier om te switchen tussen het signaal van de tonelab over de eindtrap en je gitaar rechtstraaks over de vox ik denk nui maar aan een ab switch 1die via je tonelab over de eindversterker gaat en 1 die rechtstreeks naar de vox preamp input gaat?


De Tonelab is het best te gebruiken zonder versterker. Pleur het ding direct in het mengpaneel van de PA en laat het terug komen via een goede monitor.
Zo klinkt ie het best.

Maar ja. Dan sta je daar met je mooie AC30......

Sorry, maar ik voel helemaal met je mee. Het leek mij nog geen jaar geleden de PERFECTE oplossing voor al mijn problemen. In de praktijk heb ik die Tonelab nog maar 1 keer op het podium gebruikt. En ik mis al mijn ouwe pedaaltjes die ik verkocht heb. Want de AC30 icm een paar pedaaltjes is zoooooooooooo lekker.
Hoe goed die Tonelab ook is (want dat is hij zeker), hij HAAAALT het niet bij het geluid van een AC30 met wat losse pedaaltjes.

Les Paul
30 mei 2006, 22:12
Vulva heeft helemaal gelijk. Na(ast) een goed buizenamp klinkt de Tonelab altijd minder. Modeling en buizen kan je beter niet mixen. Alleen modeling kan prima klinken. Alleen buizen klinkt meestal ook prima. Maar door elkaar heen wordt het verschil erg groot.

Technisch is het mogelijk om met een A/B switch naar beide preamps te gaan en de Tonelab aan te sluiten op de return van de AC30. Waarschijnlijk heb je dan nog een linemixer nodig om de preamp van de AC30 te kunnen horen.

tijs12
30 mei 2006, 22:23
ik wou ook nog eens even vragen dan hebben jullie misschein andere suggesties van losse pedalen? classic rock tot meer het hardere werk ...
aja even vragen gaat die vox ac 30 goe dgenoeg om mee te draaien in een band(kwa volume) moet hem nog gaan testen maar heb hem al is gehoord ,

Negative K3 fan
31 mei 2006, 12:10
ik zou dan de tonelab rechtstreeks de PA in drukken en de ac30 op het podium zetten, best of both worlds...

Scali
31 mei 2006, 12:36
Volgens mij kun je beter een AD60VT(X) of AD120VT(X) kopen dan.
Dan heb je de Tonelab SE ingebouwd (en met de VC12-controller heb je ook de 2 expressiepedalen en de switches van de SE), en een stereo-versterker.
Ben je nog goedkoper uit ook.
(Zit ook een line-out op die je kunt gebruiken voor PA of opnemen).

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat modeling en buizen niet samengaan. Mijn Zoom G9.2tt klikt prima over de buizeneindtrap van m'n Marshall 6101 (en een paar dikke Celestions vind ik nog altijd fijner dan die laffe PA-monitortjes). En ook de preamp van de 6101 klinkt prima door de loop van de G9.2tt.
Misschien dat de Tonelab SE dat minder goed doet, heb ik niet geprobeerd, maar het is niet per definitie zo dat het niet te combineren valt.

tijs12
31 mei 2006, 14:20
Ik zoek gewoon een Goeie lampe versterker met enkele pedaaljes of multieeffect voor , maar ben nog niet uit wat juist:) ik vond de vox ac 30 met wat effecten mss wel wat , heb nu een line 6 modeling amp en ben er niet slecht mee maar nog niet tevreden

Les Paul
31 mei 2006, 17:03
Wat betreft pedaaltjes zijn er erg veel mogelijkheden. Voor overdrive vind ik de Fulltone OCD erg goed. Ook de TRex Moller en Alberta zijn erg mooi (al denk ik dat de Alberta wel erg donker is voor een Vox). Red Snapper is een andere mooie.
Zelf vind ik het nadeel van multieffecten dat de klank minder is dan ouderwetse pedaaltjes. Er gaat niets boven een echte analoge chorus. Multieffecten zijn voor delay en galm weer beter bruikbaar. Erg mooi als compromis is de TC Electronic G-system. Helaas is deze behoorlijk prijzig.

Mijn eigen pedalboard bestaat uit een Moller, Alberta en Red Snapper. Delay is een Boss DD20. Chorus een Fulltone ChoralFlange. Dit geeft redelijk wat mogelijkheden qua klank, 4 presets voor de delay. Voordeel is dat je erg makkelijk aan iets verandert. Een multieffector moet je weer gaan programmeren, wat best wat werk kan zijn. Wat je ook kiest, je wilt het daarna toch weer anders ;)

tijs12
31 mei 2006, 17:05
en wat denk je van een peavey 5150 combo , o de "nieuwe " versie 6505 ?
zou ik daar beter mee zijn als ik zowel het rustige werk als het zwaardere werk wil kunne doen?

Scali
31 mei 2006, 17:24
5150 is eigenlijk alleen maar goed voor vette metal/leadgeluiden.
Een lekkerer rock-crunch zit er niet in, om over clean maar helemaal te zwijgen.
Het schijnt ook dat de effectloop niet je van het is, dus als je effecten wilt gebruiken, is het ook niet echt ideaal.

Misschien moet je eens kijken bij de versterkers van Engl of H&K. Die hebben een paar 3-kanaalsversterkers die niet zo gek duur zijn, en wel een hoop zeer bruikbare geluiden opleveren.

Mesa/Boogie kan ook, maar is wel duur. Marshall DSL/TSL kan ook, maar daar is niet iedereen over te spreken. En de 6100/6101 vind ik zelf een goede optie, maar die wordt al jaren niet meer gemaakt, dus moet je tweedehands zoeken, en dan liefst een blauwe :)

tijs12
31 mei 2006, 17:42
en wat als ik nu bv is een ander sound wil proberen en ik koop bv een lampen voorversterker ,en sluit hem in de by pass mode van de vox aan , rechtstreeks op de poweramp . klinkt dit nog goed?

vulvasonic
31 mei 2006, 17:45
Koop dan de Koch Pedaltone en sluit die rechtstreeks op de AC30 aan. Heb je meteen 6 zeer bruikbare geluiden (van clean tot vet).
Daar zit ik nu ook op te gassen (met dank aan Marc_Odijk).

Scali
31 mei 2006, 17:50
Er staat nu trouwens een H&K Triamp combo te koop.
Niet duur, en erg lekker geluid.
In totaal heb je in feite 6 kanalen (het is ontworpen als 3 voorversterkers, ieder met 2 modes).
Van de combo zijn er ook maar iets van 500 gemaakt, dus lekker zeldzaam, wordt misschien nog wat waard.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=62295

Voor iets van 800e mag je em waarschijnlijk wel meenemen.

Les Paul
31 mei 2006, 18:12
Ik denk dat je eerst eens een lijstje moet maken van potentiele amps en deze dan ergens zijn te proberen. De opties van Scali zijn zeker goed. Zelf ben ik een liefhebber van Marshall en gebruik ik in mijn band een DSL100. Voor mij biedt deze genoeg mogelijkheden en heeft het geluid waar ik naar op zoek was. De 6101 is een prachtig combo. Engl biedt ook erg goede amps. H&K is erg goed, maar vind ik zelf wat minder karakter hebben. Welke voor jou het beste werkt? Daar kan je alleen zelf achter komen.

tijs12
4 juni 2006, 14:26
zou de vox ac30 met die vox pedaaltjes goed werken ( zoek dan een bulldog pedaaltje te kopen)
die pedaaltjes klinken wel vet op hun site , maar jadas dan weer gespeeldop het clean kanaal van een dual rect, krijgt ge zon dings ook uit ne vox ac30?