PDA

View Full Version : Guitar Pro 5 vraagje



Alberto
30 mei 2006, 21:30
Hey! Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het hier maar... Lijkt me het meest logisch :)
Ik heb Guitar Pro 5 gedownload en tot nu toe lijkt het me een aardig stukje software. Ik ben al een liedje op 'papier' aan het zetten maar heb een probleem bij het plaatsen van akkoorden. Guitar Pro speelt de noten waar het akkoord uit bestaat gewoon samen als een vierde of achtste noot.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Wat ik wil is dat die akkoorden van boven naar onder en/of omgekeerd aangeslagen worden. Een arpergio dus (goed geschreven?) :satisfie:
Dit moet toch kunnen? Maar hoe?
Ik hoop dat jullie het weten. Alvast bedankt.

Grrtz

nielsduursma
30 mei 2006, 21:34
onderin staat dat ergens bij de tremolo's en vibrato's enzo. en anders moet je het ff in bijv. 16e tabben.

Alberto
30 mei 2006, 21:36
Ik heb het net gevonden :) ze noemen het 'plectrum slag omlaag' en 'plectrum slag omhoog'...
Het klinkt niet echt zoals ik het wil maar het lijkt erop. Meer moet ik niet verwachten denk ik. Nog een vraagje :chicken: hoe kan ik geplaatste maten verwijderen. Dit kan ik ook niet vinden...

Coco
30 mei 2006, 21:50
Bewerken en dan knippen.

Gitaro
30 mei 2006, 22:18
Huh? Meer moet je niet verwachten? Je moet juist alles verwachten wat je zelf kan spelen, want het programma kent amper beperkingen.

stefke_m
30 mei 2006, 22:50
zij die spotten met guitar pro krijgen met mij te doen... grapje. Tis n super geweldig mega fantastisch programma dat mij heeft leren spelen. Zelfs geweldig om als backingtrack te gebruiken e.d. Tot nu toe heb ik er geen beperkingen van ervaren. Tis tuurlijk ng altijd niet het echte werk maar is toch ongelooflijk geweldig.