PDA

View Full Version : Hendrix Hymne



Ome Keith
30 mei 2006, 16:17
Hoi allemaal.
Ik moet voor het vak Nederlands een multi-media kenniskwis maken die we in de klas ook echt gaan spelen.
Heb een powerpointpresentatie gemaakt a la "Tien voor taal" (Nederland-Vlaanderen) en wil dit opleuken met wat snaakse gimmicks.
Zijn er nog gitaarduivels die zich geroepen voelen om een totaal "over-the-top" versie van:

Het Wilhelmus en De Vlaamse Leeuw (is dit de hymne van de Vlamingen?) in te spelen (mp3)?
------------------------------------------------------------------------
Kreeg net een hint dat De Vlaamse Leeuw misschien wel heel populair is bij bepaalde groep engerds van Vlaams Blok/Belang en dat daarom niet gereageerd wordt. Als dat zo is, laat ff lekker zitte...........
Brabanconne is uiteraard sowieso welkom
------------------------------------------------------------------------


Ik ben zelf nog niet zo goed dat ik mijn klasgenoten hierop wil trakteren.
Bedenk dat er altijd nog een kansje is dat dit soort tracks van pas kan komen
bij het WK (leuk voor de buren).

Ik hoop op veel reacties.

Greetz,

Keith

Scali
30 mei 2006, 17:04
Hier is een over-the-top-versie van het Wilhelmus, van Marcel Coenen: http://www.metalagesmedia.com/marcel/anthem.wmv

Helter Skelter
30 mei 2006, 18:04
hij kan wel spelen hoor die Coenen, jammer dat hij hier weggejaagd is :stop:

Scali
30 mei 2006, 18:13
Weggejaagd? Waarom?
Voor zover ik weet, is het een hele vriendelijke kerel. En een van de beste gitaristen die Nederland rijk is.

Ralph Nuis
30 mei 2006, 18:40
Wow ! Marcel Coenen heeft er wat van gemaakt zeg, weet iemand of daar tabs van zijn (of is iemand zo vrij het intro'tje van de elektrische gitaar versie voor me te tabben ? :$) ?

Ome Keith
30 mei 2006, 19:49
Wow Scali; super!
Hardstikke bedankt.
Ik denk niet dat mij dit gelukt was........
Welke Vlaming zet hier "De Vlaamse Leeuw" in een pantserstalen uitvoering tegenover? Mag ook een Nederlander zijn hoor of wie dan ook.
Bezieling telt. BTW Hoeft niet perse op video.
mp3 of wma is ook heel welkom.