PDA

View Full Version : Premium guitare collection



Ronaldd
30 mei 2006, 15:21
Het nieuwe feedback magazine is weer op de deurmat gevallen en 1 pagina leek mij behoorlijk interresant. Het gaat om de premium guitare collection op blz 19.

Ik verbaasde mij eigenlijk wat over de prijzen. Ik vraag mij werkelijk af of deze gitaren wel zoveel waard zijn ivm kwaliteit en sound etc. Jullie mening graag.
Welke gitaren spreken jullie het meeste aan en waarom?

Fvddungen
30 mei 2006, 15:51
Of het het waard is, weet ik niet. Ik vind het een hoop geld en ik zou het er niet voor over hebben. Zelf wil ik liever de Ibanez S2170FW op blz 15.

DarknessAwaits
30 mei 2006, 21:54
Nou, leuk hoor. Zit ik morgen weer vanaf 6h 's ochtends op de postbode te wachten.

@ontopic: ik weet niet welke gitaren het dus zijn, die premium gitaar collectie, maar ze zullen voor de liefhebber het geld wel waard zijn. 't Is ook een beetje als kunst; je kan je afvragen waarom mensen er zoveel geld aan uitgeven maar de kunstverzamelaar zal dit al vanzelfsprekend vinden.

Ronaldd
31 mei 2006, 19:13
Nou, leuk hoor. Zit ik morgen weer vanaf 6h 's ochtends op de postbode te wachten.

@ontopic: ik weet niet welke gitaren het dus zijn, die premium gitaar collectie, maar ze zullen voor de liefhebber het geld wel waard zijn. 't Is ook een beetje als kunst; je kan je afvragen waarom mensen er zoveel geld aan uitgeven maar de kunstverzamelaar zal dit al vanzelfsprekend vinden.
Ja ik weet het ook niet, als ze nou echt beter klinken of echt lekkerder spelen.. maar daar geloof ik niet echt in.. Het gaat meer om het hebben dan de rest denk ik.
Voor de mensen die feedbackmagazine niet hebben, het gaat om de gitaren:

dean hardtail fl trans brazil 1999 euro
Rks dark star 2 1999 euro
Fender tele '63 closet classic 2699 euro
Fender '56 strat fiesta red 2899 euro
Fender strat 56 relic 3099 euro
gibson les paul std. 50/60 2299 euro
gibson les paul 58 plain top wc 2749 euro
gibson les paul slash 3999 euro
dean hardtail usa quilted 2199 euro
fender strat cs lopstick 2399 euro
fender nocaster reloc 2999 euro
fender strat 59 relic vwt gold 3389 euro
fender strat 50th anniversary 4599 euro
Gibson les paul std 50 goldtop 2299 euro
gibson les paul 58 vos 3099 euro
gibson les paul 59 std 4899 euro

Speeddemon
31 mei 2006, 19:16
Of het het waard is, weet ik niet. Ik vind het een hoop geld en ik zou het er niet voor over hebben. Zelf wil ik liever de Ibanez S2170FW op blz 15.
die zag ik net ook zitten ja! Feedback folder terwijl je zit te kleien = goed plan! :satisfie:

Veekeren
31 mei 2006, 20:07
[QUOTE=Ronaldd]Ik verbaasde mij eigenlijk wat over de prijzen. Ik vraag mij werkelijk af of deze gitaren wel zoveel waard zijn ivm kwaliteit en sound etc. Jullie mening graag. [QUOTE]

Das een eeuwig terugkerende vraag als het in het algemeen gaat om high end gitaren, en dan zeker bij de standaard merken als Gibson en Fender...

Robbert
31 mei 2006, 20:43
die zag ik net ook zitten ja! Feedback folder terwijl je zit te kleien = goed plan! :satisfie:

+ 1

H a h a

Noot Muskaat
31 mei 2006, 21:45
Is Ovation Reference Dealer nou iets om trots op te zijn of niet?

sjaakies
31 mei 2006, 23:35
nou zo'n brute lijst vind ik het niet een beetje een echte gitaren winkel heeft dat ook of meer high end gitaren. verder zijn die gitaren het wel waard je moet alleen wel het beste exemplaar eruit halen. de nieuwe feedback folder vind ik is wel leuk heel artikel over de duurdere ibanez prestiges en vervolgens kijk je op de pagina er naast en hebben ze er slechts een van die serie op voorraad beetje nuttelose advertentie dan, maar verder wel leuk om in te neuzen

Eko
31 mei 2006, 23:36
Of de gitaren goed zijn? Ik heb er een op m`n verlanglijst staan voor de 2e helft dit jaar. Een Nocaster in Relic. Masterbuilt. Kost een paar duiten maar dan heb je wat.
In Frankfurt op gespeeld en sindsdien weg van.
Dan nog de vraag zijn ze het waard? Als je de kosten van het materiaal bekijkt is men gek als men het koopt. Maar ach een Stradivarius is ook maar een verzameling ongezaagde lucifers, toch?
Als je ouder wordt , en wat geld kunt besteden, ga je toch eens kijken. Dan komt de vraag ,als ik het nog een keer kan doen dan..... Je begint met een deluxe te proberen die tegenvalt. Dan een lopende band CS. Dan maar eens echt goed rondkijken en uitproberen. Tot je ergens mee in je handen zit waarvan je denkt : dit is hem, strik er om ,inpakken, zegeltjes?
Tot je de prijs hoort....zucht. Even iets verder sparen. Maar komen doet ie er nog dit jaar. Ijs en weder dienende.

the sure thing
31 mei 2006, 23:39
FF een reactie op de Feedback folder: echte aanbiedingen zijn het lang niet altijd. Zat prijzen zijn normaal. Ik bedoel: de adviesprijs vermelden en dan een streep erdoor heen zetten is een beetje cheap.

DarknessAwaits
1 juni 2006, 00:04
FF een reactie op de Feedback folder: echte aanbiedingen zijn het lang niet altijd. Zat prijzen zijn normaal. Ik bedoel: de adviesprijs vermelden en dan een streep erdoor heen zetten is een beetje cheap.

Het merendeel van de prijzen is ook alleen maar hoger geworden. Maar als je dat maar brengt met een gefaked enthousiasme als in het feedbackfoldertje let bijna niemand daarop.

sjaakies
1 juni 2006, 13:21
ben benieuwd of die prijzen van die fender usa's ook inclusief de bijbehorende koffer zijn

Tupelo
1 juni 2006, 14:15
FF een reactie op de Feedback folder: echte aanbiedingen zijn het lang niet altijd. Zat prijzen zijn normaal. Ik bedoel: de adviesprijs vermelden en dan een streep erdoor heen zetten is een beetje cheap.

Er zijn nog steeds mensen die er in trappen. Andere gitarist van mijn band heeft onlangs flink geshopt bij feedback en had op maar liefst 2 pedalen korting gehad. Voor de andere 3 heeft hij dus de doorgestreepte prijs betaald. :roll:

Maar wel blij zijn, erg blij. :seriousf:

Negative K3 fan
1 juni 2006, 16:59
meer dan 2000 voor strats??? daaamn, moet niet vele gekker worden

Ronaldd
1 juni 2006, 17:39
ja ik weet het ook niet. Opzich moet ik het een en ander nog gaan proberen, maar die Fender USA 60 th anniversay voor 1249, is dat nou een zeer goede gitaar of is het verstandig om daar niet je geld aan uit te geven???????? Hij is wel goedkoper dan die premium collection. De vraag is ook, als je een echte oude koop van rond 1965, of een namaak, welke houdt z'n geld?? Ik denk alleen die echte oude, en die nieuwe namaak verlies heel wat..

Ronaldd
3 juni 2006, 13:28
mmm geen antwoord

FruscianteFan
3 juni 2006, 13:59
ja ik weet het ook niet. Opzich moet ik het een en ander nog gaan proberen, maar die Fender USA 60 th anniversay voor 1249, is dat nou een zeer goede gitaar of is het verstandig om daar niet je geld aan uit te geven???????? Hij is wel goedkoper dan die premium collection. De vraag is ook, als je een echte oude koop van rond 1965, of een namaak, welke houdt z'n geld?? Ik denk alleen die echte oude, en die nieuwe namaak verlies heel wat..De vraag is meer of jij het dat geld waard vindt. Als je die gitaar echt beter vindt dan bijvoorbeeld een mex classic, japanse reissue, USA standard of highway en je hebt het geld, vooral doen.

Maar inderdaad: die nieuwe strat verliest (voorlopig?) alleen maar waarde, terwijl de echte vintage steeds duurder wordt :(

edit: overigens hoeft het niet zo te zijn dat een oudere beter is. Ik heb nogal wat ervaring met een matig onderhouden '75 Strat.. en met een japanse '50s reissue. Allebei fijne gitaren, maar die laatste voelt een stuk 'schoner' aan.

Eko
3 juni 2006, 15:17
Er zijn in alle periodes goede, zeer goede en slechte gitaren gebouwd. In de `70 iets meer slechte dan goede. Ik heb geen zin om er 20 te gaan proberen, als je ze al kunt vinden. Het voordeel van de CS versies is dat je verwachtingspatroon hoger is en men er aan zal moeten voldoen. Voor dat ik meer dan 4000 of 5000,- neertik zal ik gehoord moeten hebben dat die klinkt zoals het hoort. Degene die ik tot nu gehoord en bespeeld heb, waren inderdaad topklasse. Maar dat mag dan ook wel gezien de verlangde donatie.

Ronaldd
5 juni 2006, 17:26
aha, okey.
Maar het is wel lastig proberen, wat je zelf al zegt, als je er al eentje vindt, heb je vaak geen vergelijkings mogelijkheid. Ik een normale winkel kun je er een aantal naast elkaar vergelijken.
Hoe kun je het beste voor zoiets zoeken? Gewoon marktplaats ofzo??
Ik zag dat jij (Eko) velen gitaren bezit, maar waar moet je eigenlijk opletten bij zo'n behoorlijk oude gitaar?? Ben bang je bij zoiets sne genaaid kan worden...

Hendriks
5 juni 2006, 18:56
Dure gitaren: http://musik-schmidt.de/

Kijk eens bij Gibson naar bv een es 335 Eric Clapton

Ronaldd
6 juni 2006, 09:58
Dure gitaren: http://musik-schmidt.de/

Kijk eens bij Gibson naar bv een es 335 Eric Clapton
okey.. Interessant. Maar hier worden alleen nieuwe gitaren verkocht. Niet echte oude...

Hendriks
6 juni 2006, 17:07
Feedback heeft toch ook geen gebruikte gitaren in het magazine staan?

Ronaldd
6 juni 2006, 17:33
Feedback heeft toch ook geen gebruikte gitaren in het magazine staan?
Nee dat klopt. Maar het ging een beetje om echte oude gitaren. Maar wel bedankt voor je moeite hoor. heb evengoed een tijdje zitten rondneuzen op die site :D

Eko
6 juni 2006, 17:48
Ronald,
Ik ga proberen niemand boos te maken maar ga toch iets zeggen. Als je niet in 2 tellen hoort of een gitaar goed is ( zelfs zonder versterker) moet je zeker nog geen oude of Customshop kopen.
Een goede gitaar heeft een eigen klank, karakter en ,in geval van een oude, is bespeeld tot men er bij neerviel. Een Closet Classic ( een echte) komt maar eens in de paar jaar voor. Ik heb in al die jaren dat ik speel ( 40+) maar een keer meegemaakt dat iemand een echte ontdekking deed. Op een rommelmarkt een 40+ jaar oude Fender met de eerste set snaren er nog op. Voor weinig, nu niet meer te betalen.
Voor de rest , als hij niet bespeeld is als een gek ,is er iets niet goed aan. ga maar na, leg jij je favo wel eens weg? Een perfect instrument hoor bespeeld te zijn dus. Dat mag te zien zijn. Ik heb ,zoals je ziet, een Squier Silver serie Tele. daar zie je bijna de achterkant van de hals doorheen, zo is hij bespeeld. Niet zonder reden is hij nooit meer te koop.