PDA

View Full Version : Akoestische versterker



Angel
30 mei 2006, 14:56
Binnen dit en enkele weken krijg ik op mijn Zion een piëzo-element gezet en nu zou ik graag een akoestische versterker willen aanschaffen om zo, als monitor, te laten dienen tijdens optredens en om ook een akoestische versterker te hebben.
Hier in de beurt hebben ze er maar ééntje staan, een Rocktron RA50DSP Acoustic Wedge voor 380 euro.
Kunnen jullie me wat raad geven voor zo'n versterker? Een ander model, merk, ...

Thx

blitzblum
30 mei 2006, 15:38
Ik zou eens kijken naar deze Ashdown versterker. Hier op gitaarmarkt.

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=61956

Ik heb zelf een AER compact 60. Fantastisch ding, maar volgens "Picker" en ook anderen hier op het forum is de Ashdown een aanrader. De AER is in ieder geval heel compact/handzaam/klein.

:)

chris c
30 mei 2006, 16:15
Ik heb onlangs een Schertler David gekocht (85W, 700 euro). Vergeleken met Roland, Genz-Benz en AER vond ik dit de beste. Heel nuttig met piezo's is de "Warm"-functie die de scherpe kantjes van een piezo wegfiltert en een mooi warm geluid geeft. De AER's vond ik ook mooi, vooral de grotere modellen, maar die waren dan weer te duur. De Roland AC-60 klonk veel minder natuurlijk.

gertdm
30 mei 2006, 18:29
Ik heb zelf een Ashdown. Een erg goede versterker, maar niet goedkoop.
Wel veel mogelijkheden inclusief phantompower. Dat is dan weer handig als je een duet systeem in je gitaar hebt.

Ik heb jaren op AER gespeeld. Ook een aanrader. De Ashdown is echter net iets geavanceerder vind ik.

Een ouder type van Ashdown staat geloof ik te koop bij de Plug. En die is dan niet zo duur.

Ashdown Radiator
te koop
Acoustic Guitar Amp, 100 watt
Prijs: € 395.00

www.deplug.nl

Wimvds
1 juni 2006, 07:13
Ik gebruik nu al twee jaar de Roland AC-60 en die voldoet prima. Hij staat op een speakerstand, ongeveer op borsthoogte. Het geluid van deze versterker past goed in een liveband, niet te veel bas zodat alles helder blijft.

Ik denk wel dat het piëzo-element ook belangrijk is, dit is bij mij een systeem van EMG (Ampjack) en dit zorgt voor een zeer evenwichtig geluid.

Op onze website kan je bij de link bandmembers mijn livesetup bekijken.