PDA

View Full Version : raad me goede bluesrock artiesten aan!



Helter Skelter
30 mei 2006, 15:25
ik heb weer wat inspiratie nodig (lees: schaamteloos licks jatten ;) ) dus wie moet ik echt even checken?

ik heb het dus niet over A.Collins, The 3 Kings, M.Waters, SRV etc etc maar meer de moderne(re) acts, ruwweg vanaf 1990 of zoiets...

Set Wenker
30 mei 2006, 16:14
Ik hoorde van laatst wat gitaarwerk van Larry Mccray. Daarvan was ik wel onder de indruk, maar hij is volgens mij niet zo heel erg bekend. Zijn nummers zijn vrij standaard, maar de solo's zijn wel boeiend. Mooie tone heeft hij ook. Het is een mix van Soul en Blues. Op zijn site zijn een aantal nummers te beluisteren. http://www.larrymccray.com/ Eén van zijn beste nummers, Nobody never hurt nobody with the blues, staat hier jammer genoeg niet op en cd's van deze artiest zijn helaas moeilijk te vinden.

Bouke
30 mei 2006, 16:35
oke, een paar om te beginnen :D in willekeurige volgorde van goed/beter/best enzo...

- monti admundson
- the hoax (jesse davey en jon amor) TIP
- carl verheyen
- marcel scherpenzeel
- craig ericson
- chris duarte
- luther allison (pa) TIP
- bernard allison (zoon)
- walter trout
- kenny wayne sheppard
- jonny lang
- indigenous
- aynsley lister
- popa chubby
- joe bonamassa
- doyl bramhall II TIP
- lester quitsau TIP
- monster mike welch
- johnny winter
- greg koch
- ian parker

en mijn favoriet momenteel, Matt Schofield (geen pure bluesrock)

en de groetjes aan iedereen die ik verder nog vergeten ben :D

Succes!

Bouke

Kim Wilson
30 mei 2006, 16:46
Mooi lijstje Bouke! En de groeten terug! :D

nopster
30 mei 2006, 17:27
Vorige week heb ik nog die van Monti Admundson gekocht. Er staan lekkere nrs op. Ook de puurdere blues is vet gespeeld.

stinkhippie
6 juni 2006, 02:05
lister is om te janken

stinkhippie
6 juni 2006, 02:06
koop gewoon gut bucket music van cuban heels

Globetrotter
6 juni 2006, 02:55
Pas ontdekt en wel de moeite: Doyle Bramhall en Gary Moore... zal wel niet bijzonder origineel zijn denkik, maar ik vind ze wel goed.
Cheers,

Bart

wietse
6 juni 2006, 09:00
effe een greep uit mijn collectie

anthony gomez
blues 'n' trouble
dave hole
david gogo
george thorogood
groundhogs
rob tognoni
the hamsters
tinsley ellis
omar and the howlers
julian sas
livin' blues
michael katon
robin trower
zitten ook wel wat oudjes tussen maar die zijn toch niet te versmaden.

altijd een discussie punt wanneer is iets nog blues en wanneer is het bluesrock.
de grote drie, stevie, rory en roy worden nu wel beschouwd als blues maar is toch eigenlijk bluesrock.
zelfs ac/dc is in principe erg stevige bluesrock net zoals zztop en nog veel meer bands .

Kim Wilson
6 juni 2006, 11:50
Ik heb van 't weekend in Raalte nog een paar erg mooie dingen gezien. Jon Amor (wel erg popi-jopie, vooral naar de fotografen), Ian Siegel (vreselijk goed) en Walter Trout (errug hard).

Bouke
6 juni 2006, 21:31
koop gewoon gut bucket music van cuban heels

+ 1.000000.0000.00000

Super plaat! Alleen zou ik dat niet onder bluesrock zetten :D


lister is om te janken

Nou, om te janken gaat mij wat ver, maar ik vond zijn nieuwere werk behoorlijk ruk! Laat hem lekker akoestisch slide gaan spelen, da's best oke!

Bouke

Bouke
6 juni 2006, 21:36
Ik heb van 't weekend in Raalte nog een paar erg mooie dingen gezien. Jon Amor (wel erg popi-jopie, vooral naar de fotografen), Ian Siegel (vreselijk goed) en Walter Trout (errug hard).

Ha Hans, ik heb je niet gezien zondag, maar dat ging ook nogal met zoveel publiek :D Volle bak daar! Erg gaaf.

Ik had gehoopt dat Jon Amor wat eigen werk zou doen, maar dit was meer te verwachten. Jammer dat Double Brown niet wat nummers van Jon's cd's had ingestudeerd, dat was cool geweest. Zij gitaargeluid zat helaas niet over de PA :o (je hoorde vanaf het tweede nummer alleen de monitormix). Jammer.

Ian Siegal was ook mijn favoriet, hij is erg goed. Zelfs zonder hammond in de begeleiding trekt deze retestrakke!!!!! ritmesectie het er goed door. Siegal kan daar volkomen vrij zijn verhalen op doen. Erg gaaf.

Trout was leuk om weer eens te zien voor even. Half uurtje gezien en toen vetrokken we weer naar Assen.

Bouke

Rockchick
6 juni 2006, 23:53
afgelopen zondag in het zuiderpark in Den Haag ook 3 goede bands gezien!ook aanraders wat mij betreft. Sean Walsh Band, 12barbluesband en Danny Bryant.

Kim Wilson
7 juni 2006, 09:59
Ha Hans, ik heb je niet gezien zondag, maar dat ging ook nogal met zoveel publiek :D Volle bak daar! Erg gaaf.

Ik had gehoopt dat Jon Amor wat eigen werk zou doen, maar dit was meer te verwachten. Jammer dat Double Brown niet wat nummers van Jon's cd's had ingestudeerd, dat was cool geweest. Zij gitaargeluid zat helaas niet over de PA :o (je hoorde vanaf het tweede nummer alleen de monitormix). Jammer.

Ian Siegal was ook mijn favoriet, hij is erg goed. Zelfs zonder hammond in de begeleiding trekt deze retestrakke!!!!! ritmesectie het er goed door. Siegal kan daar volkomen vrij zijn verhalen op doen. Erg gaaf.

Trout was leuk om weer eens te zien voor even. Half uurtje gezien en toen vetrokken we weer naar Assen.

Bouke
Ik neem aan dat Double Brown de man links op het podium was bij Jon Amor? Die was toch zeker wel te horen over de PA, hoor. Beter dan Amor zelf. Maar dat was rechts vooraan.

Het was idd erg volle bak. Ik geloof dat ik het nog nooit zo vol heb gezien. Waar stonden jullie voornamelijk? Wij stonden dus rechts vooraan. Verkeerde plek tijdens Walter Trout. Ik heb nu nog piepende oren. :D

Bouke
7 juni 2006, 12:35
Ik neem aan dat Double Brown de man links op het podium was bij Jon Amor? Die was toch zeker wel te horen over de PA, hoor. Beter dan Amor zelf. Maar dat was rechts vooraan.

Double Brown was de begeleidingsband (Jan de Bruijn heet hij geloof ik). Die was inderdaad wel erg goed te horen maar Jon niet helaas...


Het was idd erg volle bak. Ik geloof dat ik het nog nooit zo vol heb gezien. Waar stonden jullie voornamelijk? Wij stonden dus rechts vooraan. Verkeerde plek tijdens Walter Trout. Ik heb nu nog piepende oren. :D

Wij stonden voornamelijk voor het mixeiland, metertje of wat er voor. Tijdens Trout heeelemaal achterin de tent :D

Bouke

Kim Wilson
7 juni 2006, 12:46
Double Brown was de begeleidingsband (Jan de Bruijn heet hij geloof ik). Die was inderdaad wel erg goed te horen maar Jon niet helaas...
Ik vond Jon ook maar een mal geluid hebben. Zal wel komen door de 3 lipsticks in z'n strat

Wij stonden voornamelijk voor het mixeiland, metertje of wat er voor. Tijdens Trout heeelemaal achterin de tent :D


Verstandig! :D

Vetzak
7 juni 2006, 14:00
The Red Devils, luister eens naar hun live album King King.

Bouke
7 juni 2006, 14:41
The Red Devils, luister eens naar hun live album King King.

bluesrock? lijkt me niet... Wel mijn favoriete bluesplaat overigens!!

Bouke
7 juni 2006, 14:42
Ik vond Jon ook maar een mal geluid hebben. Zal wel komen door de 3 lipsticks in z'n strat

Normaal heeft hij supergeluid, maar over de PA stond hij in ieder geval niet :D

rocker_71
7 juni 2006, 18:10
Ian Siegal stond afgelopen zaterdag in de Boerderij (Z-meer) ook lekker te spelen. Fles booze mee op het podium en gaan maar. Rock and roll.
Lekkere slide gitaar en pakkende nummers. Helemaal goed.

Helter Skelter
7 juni 2006, 22:52
bedankt so far heren, ik ga volgende week even met dit lijstje naar de centrale discotheek :)

Sommigen ken ik van naam, The Hoax heb ik hier in Rotown gezien maar die zijn toch uit elkaar?

Walter Trout heb ik verschillende keren Live gezien en ook een keer backstage gesproken om hem over te halen voor een gig in onze stamkroeg wat hij helaas weigerde :mad:

Firebird
8 juni 2006, 01:46
luister hier eens naar... gitarist is een van mijn voorbeelden

www.bigbamboomband.nl

JJ WAGO
21 augustus 2006, 23:18
eeuh . . . . . dit misschien?

www.smokindynamite.nl

Jimwoud
21 augustus 2006, 23:26
Beste Blues(rock(, southern, soul)):

The Allman Brothers Band. Zelfs hun laatste album(Hittin' the note) is geweldig. Nog nooit een band zo goed zien terugkomen.

Download iig het nummer 'Maydell' , te gekke riff!!

BamBuFan1
22 augustus 2006, 00:25
ik heb weer wat inspiratie nodig (lees: schaamteloos licks jatten ;) ) dus wie moet ik echt even checken?

ik heb het dus niet over A.Collins, The 3 Kings, M.Waters, SRV etc etc maar meer de moderne(re) acts, ruwweg vanaf 1990 of zoiets...

Chris Duarte, Gov't Mule.



(Luistertip: Julian Sas mijden als de pest. Mijn oren doen spontaan weer pijn als ik aan de palingsound van die gast denk)

Kim Wilson
22 augustus 2006, 09:09
Mee eens. Iedereen loopt weg met hem, maar ik vind het ook niks. Poppy kutcrap...

stinkhippie
22 augustus 2006, 17:11
julian sas moet aan de hoogste boom worden opgehangen. Met z'n saaie nepsolo's en z'n hey joe gezeik, bah!

koop liever een cd van sean costello, eindelijk geen vaughanabe die wel lekker speelt en goede stem heeft en thans 26

DREAMMACHINE
22 augustus 2006, 18:05
Joe Bonamassa!....laatste cd's erg lekker, maar z'n eerdere werk zitten echt pareltjes van nummers tussen!...van slowblues tot dikke bluesrock!...

Harry
22 augustus 2006, 18:11
en ik ben een fan van de bassist! ;)




luister hier eens naar... gitarist is een van mijn voorbeelden

www.bigbamboomband.nl (http://www.bigbamboomband.nl/)

wietse
22 augustus 2006, 18:31
luister hier eens naar... gitarist is een van mijn voorbeelden

www.bigbamboomband.nl (http://www.bigbamboomband.nl)

zuip je dan net zoveel als hij?
heb ze jaren geleden eens gezien speelden toen met het dorpsfeest in een kroeg hier, was bloedheet dus alles bleef buiten, en de gitarist had grote dorst, prima gitarist maar hij was op het eind dronkener dan het publiek.
en dat was niet goed voor z'n gitaarspel.

BamBuFan1
23 augustus 2006, 00:14
zuip je dan net zoveel als hij?
heb ze jaren geleden eens gezien speelden toen met het dorpsfeest in een kroeg hier, was bloedheet dus alles bleef buiten, en de gitarist had grote dorst, prima gitarist maar hij was op het eind dronkener dan het publiek.
en dat was niet goed voor z'n gitaarspel.

Hmm, doet me denken aan het optreden van de rock 'n roll pianist Jan Giro op de Zwarte cross een paar jaar geleden. In het programmaboekje stond al dat hij een muzikant van het type 'rollator onder de lever en gáán' was en dat hij zijn naam te danken had aan het feit dat hij altijd zo blauw als een tientje was. Nou, daar was niet teveel aan gezegd....
Hij kon niet lopen en werd dus naar de piano gedragen, speelde desondanks fenomenaal piano maar af en toe bleek alleen de piano wat te kort te zijn...

BamBuFan1
23 augustus 2006, 00:17
Beste Blues(rock(, southern, soul)):

The Allman Brothers Band. Zelfs hun laatste album(Hittin' the note) is geweldig. Nog nooit een band zo goed zien terugkomen.
Download iig het nummer 'Maydell' , te gekke riff!!

Rockin' Horse heeft ook zo'n geweldige riff, ach alles waar Warren Haynes aan meedoet is per definitie geweldig.

Kim Wilson
23 augustus 2006, 09:05
Hmm, doet me denken aan het optreden van de rock 'n roll pianist Jan Giro op de Zwarte cross een paar jaar geleden. In het programmaboekje stond al dat hij een muzikant van het type 'rollator onder de lever en gáán' was en dat hij zijn naam te danken had aan het feit dat hij altijd zo blauw als een tientje was. Nou, daar was niet teveel aan gezegd....
Hij kon niet lopen en werd dus naar de piano gedragen, speelde desondanks fenomenaal piano maar af en toe bleek alleen de piano wat te kort te zijn...
Maar op de Zwarte Cross mag dat. :p

nielsduursma
23 augustus 2006, 12:01
ik heb niet het hele draadje doorgelezen, maar zijn the black keys al langs gekomen??

sjoerd5
23 augustus 2006, 14:05
nirvana??

(grapje)

wietse
23 augustus 2006, 14:32
Hmm, doet me denken aan het optreden van de rock 'n roll pianist Jan Giro op de Zwarte cross een paar jaar geleden. In het programmaboekje stond al dat hij een muzikant van het type 'rollator onder de lever en gáán' was en dat hij zijn naam te danken had aan het feit dat hij altijd zo blauw als een tientje was. Nou, daar was niet teveel aan gezegd....
Hij kon niet lopen en werd dus naar de piano gedragen, speelde desondanks fenomenaal piano maar af en toe bleek alleen de piano wat te kort te zijn...
jantje giro, helaas heeft die levensstijl hem de das omgedaan ligt al weer heel wat jaartjes onder de zoden, super live artiest, ik heb ook een cd van hem die is wat minder.

Vetzak
24 augustus 2006, 13:14
Julian Sas Band.

Kim Wilson
24 augustus 2006, 13:21
(Luistertip: Julian Sas mijden als de pest. Mijn oren doen spontaan weer pijn als ik aan de palingsound van die gast denk)

Mee eens. Iedereen loopt weg met hem, maar ik vind het ook niks. Poppy kutcrap...
Maar goed, zo denken wij erover. :)

stinkhippie
24 augustus 2006, 15:24
opknopen, aan zijn eigen bandana

BamBuFan1
24 augustus 2006, 17:01
jantje giro, helaas heeft die levensstijl hem de das omgedaan ligt al weer heel wat jaartjes onder de zoden, super live artiest, ik heb ook een cd van hem die is wat minder.

Idd, die gast kon echt spelen... 30+ graden in een stoffig partytentje direct naast de crossbaan, maar hij honkytonkte boven alles en iedereen uit!

BamBuFan1
24 augustus 2006, 17:04
opknopen, aan zijn eigen bandana

Ja, die bandana op die dikke, zweterige kale kop van um, da's misschien nog wel het ergste. En dan die uitgekauwde solo's erbij en ondertussen een kop trekken alsof ie tantrisch klaarkomt.... BLEUCH!

Oude Drummer
26 augustus 2006, 02:39
Er is nog een meneer in Nederland met prachtige toon in z'n Gibson en dat is Magic Frankie!
En iemand die ik nog nooit gezien heb maar alleen van de plaat ken: L'il Bucks Sinegal uit New Orleans. Geen woeste solo's, maar wel een strak en warm eigen geluid.

stinkhippie
2 september 2006, 17:40
die Frankie ja, erg fijn!

leif
24 juni 2008, 20:45
lister is om te janken
Ik heb met hem gespeeld en vond hem geweldig!!! :angry:

kassie
26 juni 2008, 00:39
jay hooks
eric sardinas

stonerdaf
28 juni 2008, 09:16
Misschien niet echt bluesrock pur sang, maar op de een of andere manier vind ik Triggerfinger hier ook wel op z'n plaats.

Fender75
2 juli 2008, 11:18
Sean Costello is inmiddels ook al naar de andere kant verhuisd (lees dood), maar zijn muziek blijft erg goed vind ik!

Persoonlijke favoriet: Joe Bonamassa, The Hoax, Gov't Mule...

En The Red Devils is misschien geen echte bluesrock, maar wel blues met zware ballen..:)

Er zijn er zo veel!