PDA

View Full Version : Digitech



Gitaargek
30 mei 2006, 13:41
Beste mensen,

Wat zijn jullie meningen over de Digitech stompboxen zoals de Bad Monkey of de Hot Head.

Groeten :strat:

idno
30 mei 2006, 15:14
die bad monkey schijnt heel wat te wezen. heb m nog (steeds) niet getest

nielsduursma
30 mei 2006, 16:25
ik heb de bad monkey en de digidelay.

bad monkey ben ik zeer tevreden over, zowel als booster, lichte overdrive, en wat zwaardere overdrive vind ik hem gewoon super lekker klinken.

en die digidelay vind ik ook helemaal te gek. zit ook nog een chorus/flanger op als je een beetje goed met de instellingen speelt.

robert-gitarist
30 mei 2006, 17:29
Ik heb de Hot Head.
Zeer te spreken over..goeie distortion met veel laag ook!Zeker een van de betere distortions.Idiaal voor metal/nu metal.Pedaal ziet en voelt ook lekker dedelijk aan etc.Rest van de pedalen van Digitech heb ik geen ervaring mee behalve de whammy die ik ook nog heb :D

Gitaargek
31 mei 2006, 13:37
De Hot Head is die goed te gebruiken voor Nirvana en dat soort toestanden en dan zonder andere effectpedalen. Dus alleen de Hot head? :speed:

idno
31 mei 2006, 15:40
voor Nirvana en dat soort toestanden zou ik eerder gaan voor een Boss DS-1, Boss DS-2 (heb ik zelf ook, werkt goed) of een RAT

nielsduursma
31 mei 2006, 16:11
digitech heeft ook een grunge pedaaltje, zit in dezelfde reeks als die hotheat, en die bad monkey enzo.

robert-gitarist
31 mei 2006, 18:15
De Hot Head is die goed te gebruiken voor Nirvana en dat soort toestanden en dan zonder andere effectpedalen. Dus alleen de Hot head? :speed:

Nee..daar is ie té voor.
Voor dat soort dingen zal ik kijken als ik jou was na een goede overdrive...Boss DS-1 is wel een leuke ervoor maar zal hem wel laten modden...vind de DS-1 stand te iel klinken...

up-guitarman
31 mei 2006, 22:16
Ik had vroeger een DS-1 en kreeg hier absoluut geen nirvana sound uit, daar klinkt die veel te dun voor ... Mss eerder zo'n turbo-distortion van boss proberen !!!

robert-gitarist
31 mei 2006, 22:19
Nja die turbo distortion is ook niet echt wat voor Nirvana...
DS-2 heeft namelijk meer gain dan een DS-1 ;)
Gewoon een goeie overdrive nemen...geen distortion..

FruscianteFan
31 mei 2006, 22:38
niet om het een of het ander, maar gebruikte Kurt zelf niet ook de DS-1 en later de DS-2?

Gitaargek
1 juni 2006, 07:52
Hey mensen

bedankt voor de reacties. Nou gaat het mij niet alleen om de Nirvana sound hoor. Ik ben een beetje benieuwd maar die Hot Head voor te gebruiken is. Ik heb volgens mij in de Gitarist een test gelezen dat de Hot Head gebaseerd is op 1 van de Boss distortions en de Bad Monkey gebaseerd is op de Tube Screamer van Ibanez.

Groeten

rocker_71
1 juni 2006, 09:11
Er staan op de digitech site en ook op musicians friend (http://www.musiciansfriend.com/product/DigiTech-Hot-Head-Distortion-Pedal?sku=150833)
wel wat soundfiles. Dan kun wat horen!
Het zegt vaak niet alles, maar het kan je wel een indruk geven.

idno
1 juni 2006, 09:35
niet om het een of het ander, maar gebruikte Kurt zelf niet ook de DS-1 en later de DS-2?

vergeet niet de combinatie met de Tech 21 Sansamp ;)