PDA

View Full Version : MiAudio Crunchbox, eindelijk een goed distortion pedaal!



ieme
30 mei 2006, 09:17
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/News/crunchbox.jpg

na veel positieve verhalen ben ik hem dit weekend zelf gaan testen, De Crunchbox distortion

Een nieuwe distortion van MI Audio
Veel definitie en toon en vooral ook veel gain
Na wat fijntunen i.o.v met Michael van MI audio, is het een geweldig goed klinkend pedaal geworden. Helaas zijn er weinig echt goed klinkende simpele distortion pedalen op de markt. Overdrives zijn er genoeg, maar dit is er een van de weinige goede high gain pedalen. Ik heb hem getest in combinatie met mijn nieuwe vox ac30 head en de bogner 412, en die vox geeft een lekkere crunch, maar met dit pedaal erbij is het gewoon een vette gain bak! Ik zal proberen zsm eens wat files te posten....
De Prijs 120 euro...

robzilla
30 mei 2006, 10:49
Geef eens wat voorbeelden van geluiden die dat ding maakt? Ik hoor er goede verhalen over maar vraag me wel af hoeveel gain dat ding nou heeft..

ieme
30 mei 2006, 10:50
Geef eens wat voorbeelden van geluiden die dat ding maakt? Ik hoor er goede verhalen over maar vraag me wel af hoeveel gain dat ding nou heeft..


zoveel gain dat je van je vox een metalbak kan maken!

cosmos
30 mei 2006, 11:01
Begin zelf toch ook wel benieuwd te raken naar dit pedaal. Vraagje: heb jij nou een nieuwere of een oudere dan op de site staat? (deze heeft nl. zwarte knoppen)

ieme
30 mei 2006, 11:45
Begin zelf toch ook wel benieuwd te raken naar dit pedaal. Vraagje: heb jij nou een nieuwere of een oudere dan op de site staat? (deze heeft nl. zwarte knoppen)
ik heb 1 met witte knoppen...

robzilla
30 mei 2006, 13:51
zoveel gain dat je van je vox een metalbak kan maken!

interessant!

the feable
30 mei 2006, 15:10
IS de Crunckbox ongeveer vergelijkbaar met de Dunlop ZW 44?
Of is het echt heel iets anders?

idno
30 mei 2006, 15:13
als ik het goed begrepen heb heeft de ZW-44 minder gain

robert-gitarist
30 mei 2006, 17:32
ZW-44 is een Overdrive,wat Ieme heeft is een distortion pedaal.En over het algemeen heeft een distortion pedaal meer gain als ik het goed begrepen heeft ;)
Anyway klinkt intresant Ieme!Ziet er wel degelijk uit veder

Rhythm Machine
30 mei 2006, 18:23
ik heb 1 met witte knoppen...

De mijne is een van de eerste (december 2005) en heeft ook witte knoppen. De zwarte knoppen op de foto zijn dezelfde als op de Blues Pro.
De CB wordt overal als een high gain scheurpedaal afgedaan, maar ik vind hem juist zeer goed met de gain redelijk laag.

RM

Chiel
1 juni 2006, 09:12
+1!!!

Het is de best klinkende distortion die ik ooit heb gehad en meteen ook de goedkoopste :). Gebruik hem momenteel bij mijn kleine setup en sindsdien heb ik beide distortion kanalen van m'n Koch Studiotone niet meer gebruikt! In serie met een goed clean kanaal kun zonder twijfel van Punk naar nu-metal. Heb er inmiddels ook eentje besteld voor mijn grote setup in combinatie met een Custom Audio preamp. Super pedaal!

robzilla
1 juni 2006, 11:01
+1!!!

Het is de best klinkende distortion die ik ooit heb gehad en meteen ook de goedkoopste :). Gebruik hem momenteel bij mijn kleine setup en sindsdien heb ik beide distortion kanalen van m'n Koch Studiotone niet meer gebruikt! In serie met een goed clean kanaal kun zonder twijfel van Punk naar nu-metal. Heb er inmiddels ook eentje besteld voor mijn grote setup in combinatie met een Custom Audio preamp. Super pedaal!

Hmm, klinkt toch wel goed! Zeker voor het geld..

Is de scheur een beetje Marshall achtig?

Chiel
1 juni 2006, 11:22
Zou ik je niet één, twee, drie antwoord op kunnen geven. Hij heeft vrij veel mid waardoor hij super klinkt in de bandmix. Wat ik me ervan herinner neigt dit redelijk naar de Marshall crunch. Temper je de tone pot naar een wat meer laag georïenteerd gebied en verhoog je de gain instelling, dan lijkt het weer wat meer op een rectifier. Kortom, van Punk tot Metal. Gewoon ff uitchecken bij Jukebox in Boekel. Zij hebben hem (nog) voldoende op voorraad.

Baby Evil
1 juni 2006, 12:45
Mijn CB in mijn Fender en Sound City versterkers klinkt beter dan eender welke stock Marshall. Ik prefereer het zelfs over de Engls en Mesas die ik bespeeld heb.

Klank zit ergens rond een gemodde Marshall met een vleugje Bogner. Klinkt warm, en snijdt uitstekend door de mix.

Er is ondertussen wel een update voor de CB, maar ik denk niet dat die hier al verkrijgbaar is : er zit nu een presence trimpot in omdat sommige mensen'm te donker vonden klinken, en een andere volume pot, die gradueler werkt.

Jan

Angel
1 juni 2006, 13:49
Ik heb me ondertussen ook een Mi audio -blues pro besteld, ben benieuwd hoe die is. De CB gaat zeker niet meer van mijn pedalboard, misschien dat ik een 2de nog aanschaf om op mijn reserveboard te zetten.

ruezzz
10 juni 2006, 23:45
Ik heb wat soundclips beluisterd:

Vond em qua high-gain (one note stuff) lekker klinken.
Vraag me alleen af: kun je er ook het vette downstroke accoordenspul mee spelen? Lees: raggen a la Metallica/Rammstein etc.?
Heb het idee dat ie in de lage regionen wat gruizig/rommelig klinkt.

(wat een termen weer..)

ruezzz
15 juni 2006, 19:46
Ik heb em inmiddels in huis: echt erg vet idd!

De Crunchbox i.c.m. het cleane kanaal van mijn ENGL combo is top en klinkt nagenoeg identiek aan het leadkanaal van de ENGL, alleen heb je veel meer volume-reserve.

Ben benieuwd hoe ie op de VOX AC-30 klinkt...

krieke
15 juni 2006, 19:58
Vraag me alleen af: kun je er ook het vette downstroke accoordenspul mee spelen? Lees: raggen a la Metallica/Rammstein etc.?
Heb het idee dat ie in de lage regionen wat gruizig/rommelig klinkt.

en hoe valt dat mee?

ruezzz
15 juni 2006, 20:41
Nee hoor, dat gaat prima!
Niet dat je meteen aan de sound van Metallica moet denken.
Maar sommige pedalen/apparaten kunnen gewoon geen zware downstrokes verwerken. Dan krijg je zo'n rommelige, flubberige brei ;)
De soundclips op de MI Audio site gaven mij ook die indruk: dat het laag wat rommelig was, de zingende leadsound vond ik echter wel meteen OK.

Maar dit pedaal kan het betere beukwerk prima aan!

fullorder
15 juni 2006, 21:16
waar vind je die soundclips? op de site van mi audio zie ik ze niet staan :(

ruezzz
15 juni 2006, 21:50
Pedaal aanklikken op de site en dan bovenaan: HEAR IT...

http://www.miaudio.com/CB3.htm

fullorder
15 juni 2006, 21:57
Pedaal aanklikken op de site en dan bovenaan: HEAR IT...

http://www.miaudio.com/CB3.htm

ah, nu zie ik het, thx
de site is nogal ranzig in firefox vandaar...

Marco5150
16 juni 2006, 12:39
Hoe kun je eigenlijk het verschil tussen de oude en de nieuwe versie zien? Want als ik er een wil kopen wil ik wel zeker weten dat ik de nieuwe versie krijg!

ruezzz
16 juni 2006, 15:10
Ik had toevallig Vd Haar aan de lijn gister. En die wist mij te vertellen dat de ik de nieuwe versie heb. (Had em via www.double-d.nl - mijn reguliere dealer besteld). Ik denk dat je bij het bestellen er expliciet bij vermeld dat je de nieuwe versie wilt hebben, dit wel goed komt. (www.haarguitars.nl)

Of je het verder nog aan een serienummer kan zien, dat weet ik zo niet.
Misschien kun je MI Audio een mailtje sturen? info@miaudio.com

Marco5150
16 juni 2006, 16:48
Aha. Bedankt! Ik dacht dat er misschien aan de buitenkant iets van te zien is. Sommigen hebben ook zwarte knoppen, en sommige witte. Ik dacht dat misschien dat er iets mee te maken had ofzo. (ik vind de witte uitvoering wel een stuk mooier trouwens.)

Baby Evil
16 juni 2006, 17:50
Je kan het zien als je'm openhaalt : in de nieuwe versie zit een trimpot. De unity gain ligt ook anders : bij de eerste rond 9u, bij de nieuwe rond 12

Jan