PDA

View Full Version : Pinkpop 2006



JeroenZ
30 mei 2006, 08:31
Gaan er nog mensen naar pinkpop van hier?

DREAMMACHINE
30 mei 2006, 17:27
ja ... maandag....als het lekker weer is dan...

robzilla
30 mei 2006, 18:16
ja ... maandag....als het lekker weer is dan...

De maandag is toch uitverkocht?

Richwoodje
30 mei 2006, 22:05
er staat niks op de site over uitverkocht geloof ik

ik zou eerst het hele weekend gaan, dat ging niet door, maar de kans is nu ongeveer 50% dat ik alsnog de maandag heen ga

Harry
30 mei 2006, 23:09
ik ga op maandag

JeroenZ
31 mei 2006, 00:02
Ik zou eerst ook 3 dagen gaan , maar door werk is het alleen de maandag geworden. Ik ben eens benieuwd hoe de RHCP klinken, 4 jaar geleden voor het laatst live gezien.

JeroenZ
31 mei 2006, 00:02
De maandag is toch uitverkocht?


Ik heb heeeeeeeel mss nog een kaart voor de maandag over

Droffie
31 mei 2006, 14:17
Ik ga ook 3 dagen... :rockon:

oliver538
31 mei 2006, 14:42
Me too; 3 dagen!

of eigenlijk ga ik vrijdagnacht al, kan ik tenminste op camping A staan...

Droffie
31 mei 2006, 15:11
Me too; 3 dagen!

of eigenlijk ga ik vrijdagnacht al, kan ik tenminste op camping A staan...

Vrijdagnacht? Ik heb altijd op camping A gestaan. Wij zorgen gewoon dat we er rond 9.00 uur zijn. Officieel gaat de camping om 12.00 open maar meestal al om 9.00 uur.

Axelll
31 mei 2006, 15:46
Ik ga alleen zondag, voor mij de meest interessante dag...


DANKO JONES :rockon:

Guitarik
3 juni 2006, 20:27
Ja! Zondag! Ik ga ook, vandaag nog een kaartje gekocht. :-D

Danko Jones!
dEUS!
Tool!!

Ik heb er zin in!!!!!!! (nu ik toch zoveel uitroeptekens heb gebruikt...)

Bl44t44p
3 juni 2006, 20:59
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/live/kies.jsp

Voor (live)streams. Erg leuk om te zien/horen :)!

Dude
4 juni 2006, 15:56
hahahaha die gasten van the bloodhoundgang staan elkaar onder te zeiken op het podium man gadverdamme

rhcp_schipper
4 juni 2006, 22:36
Ik ga ook maandag....Red Hot Chili Peppers....:D

Heb er echt helemaal zin aan......

JeroenZ
5 juni 2006, 03:06
Ik ga ook maandag....Red Hot Chili Peppers....:D

Heb er echt helemaal zin aan......

Dan zie ik je rechts front stage ..... GET ON TOP !!!

aart steekelenburg
5 juni 2006, 11:13
ben gisteren even geweest.
Tool en Dredg waren erg fijn, Danko was erg vermakelijk en lekker weer. Prima vertoeven dus.

Koekjes zijn lekker
5 juni 2006, 12:03
Ik kan het helaas alleen op TV volgen... RHCP ga ik zeker kijken :D

Droffie
6 juni 2006, 09:52
Tool was Faaaaaaaaakiiiingg heftig!!!!!! :rockon: :rockon: :rockon:
Mijn absolute hoogtepunt.

Andere hoogtepunten:
Soulfly
Danko Jones
Van Katoen

Wel Ok:
Nickelback
Racoon

Peppers vond ik tegenvallen. Ze waren vroeger goed, nu niet meer...Lijkt wel een top40 bandje geworden...

FNaRK
6 juni 2006, 10:33
Tool was Faaaaaaaaakiiiingg heftig!!!!!! :rockon: :rockon: :rockon:
Mijn absolute hoogtepunt.

Andere hoogtepunten:
Soulfly
...

??

ik kan een hoop hebben....maar dit vond ik toch een partij teringherrie.
(kan ook aan het geluid hebben gelegen....maar ik was in ieder geval niet onder de indruk)

Droffie
6 juni 2006, 10:48
??

ik kan een hoop hebben....maar dit vond ik toch een partij teringherrie.
(kan ook aan het geluid hebben gelegen....maar ik was in ieder geval niet onder de indruk)

Het geluid bij Soulfly was idd niet echt goed. Maar ik heb ze begin dit jaar al in 't Paradiso gezien. En ja, het is teringherrie, maar wel hele goede teringherrie!!! :rockon:

Rick trodat
6 juni 2006, 13:56
Aghhhh mensen die gitaar van John van de RHCP, wat een geweldige strat is dat. Weet iemand misschien iets meer over deze strat. Het gaat om die soort witte stratocaster waarmee hij o.a. Dani California speelde. Mooier geluid bestaat gewoon niet. :rockon:

FruscianteFan
6 juni 2006, 14:29
Die strat is van 1961 en hij heeft er vorig jaar ook al mee opgetreden. De witte Strat van Rock In Rio 2001 was een andere.

Man, wat heb ik genoten. Ondanks die 12 uur tussen mensen staan en 4 uur lang niet vrij kunnen bewegen.. :D

gitarist17
6 juni 2006, 14:56
dredg,
deus,
alter bridge,
kashmir,
admiral freebee

en dan ben ik de helft nog vergeten : )
was echt tof, drie dagen goede muziek

erik

Hector_Tsolodimos
6 juni 2006, 17:13
de red hot chili peppers vielen zwaar tegen..
show was niks
zang niks
en de rest eigenlijk ook niet veel
en er zat een hele slechte improvisatie in
en best veel foutjes van Frusciante

DREAMMACHINE
6 juni 2006, 18:26
ik weet niet welke show je gezien hebt, maar waar ik stond was het allemaal prima in orde!....geluid was minder volgens velen, maar daar had ik geen last van ( stond net achter de vakken, dus nog voor de mengtafel en redelijk in het midden).....zang was naar de maatstaven van kiedis eigenlijk wel prima in orde en de solosound van john kwam bijzonder goed over. Dat hij flink er op los improviseert vind ik zelf alleen maar een bijzonder pluspunt en vergeef hem ook het hier en daar hakkelen....want dat kwam idd voor.
Bijzonder genoten iig!

spanky_franky
6 juni 2006, 18:29
ik weet niet welke show je gezien hebt, maar waar ik stond was het allemaal prima in orde!....geluid was minder volgens velen, maar daar had ik geen last van ( stond net achter de vakken, dus nog voor de mengtafel en redelijk in het midden).....zang was naar de maatstaven van kiedis eigenlijk wel prima in orde en de solosound van john kwam bijzonder goed over. Dat hij flink er op los improviseert vind ik zelf alleen maar een bijzonder pluspunt en vergeef hem ook het hier en daar hakkelen....want dat kwam idd voor.
Bijzonder genoten iig!
Van wat ik op t.v. heb gezien was het idd behoorlijk goed. Vooral als ze met z`n allen aan het 'funken' zijn zoals give it away.. ja dat is toch grote klasse.. zo ook hun jamstukje

JeroenZ
6 juni 2006, 19:30
Geluid was niet al te best maar ik vond ze overall goed. Het gaat om de beleving, en Frusciante is nu eenmaal geen wereldgitarist maar meer dan toereikend:

http://img241.imageshack.us/img241/9518/dscn1923pedals0ts.jpg (http://imageshack.us)

http://img184.imageshack.us/img184/2711/dscn19576gx.jpg (http://imageshack.us)

http://img241.imageshack.us/img241/6480/dscn19860qt.jpg (http://imageshack.us)

FruscianteFan
6 juni 2006, 19:51
hmm, ik heb zo'n gevoel dat ik het daar totáál niet mee eens ben..

Ik vond het echt geweldig, vooral ook om die vier mensen die voor mij minstens een legende zijn, van dichtbij te zien spelen.

Tupelo
6 juni 2006, 20:52
Goed waren:

Infadels.
Kende ze nog niet, maar ging er lekker los op..
Hooverphonic.
Oud en vertrouwd, kickte heerlijk in!!
Bloodhoud gang.
Melig, budweiser zuigt als patty brard..
Deus.
Gewoon super!!
Editors.
Wat interpol zou moeten zijn..
The flaming lips.
Visueel & muzikaal geweldig, my favorite dit jaar!!

DREAMMACHINE
6 juni 2006, 22:04
http://i52.photobucket.com/albums/g22/robertdeheer/Pinkpop087.jpg

...en we gaan de 27e weer!....

Bl44t44p
6 juni 2006, 23:58
http://i52.photobucket.com/albums/g22/robertdeheer/Pinkpop087.jpg

...en we gaan de 27e weer!....

*krijgt als gitarist zijnde een orgasme van dat drumstel*...

Kwijl :) Tja, 27 juni wordt nou toch wel erg aantrekkelijk.

Kim Wilson
7 juni 2006, 08:34
Daar krijg ik als drummer en bluesliefhebber dan weer een slappe van, maar goed. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. :)

Droffie
7 juni 2006, 12:54
Daar krijg ik als drummer en bluesliefhebber dan weer een slappe van, maar goed. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. :)

Niet als je ze hoort spelen...Beter dan dat wordt 't toch echt niet...;)

marc_o
7 juni 2006, 14:31
Daar krijg ik als drummer en bluesliefhebber dan weer een slappe van, maar goed. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. :)


Grappig dat jij als bluesliefhebber ook maar IETS over smaak durft te zeggen.
Ik heb je altijd erg aardig gevonden kerel, maar TOOL dissen.......

Kim Wilson
7 juni 2006, 14:34
Ghehe... :D

Nee, ik hou niet zo van die grote drumstellen. Ik dacht dat enkel het drumstel bedoeld werd. Over Tool zou ik nooit slechte dingen zeggen, dat weet je toch?

Hector_Tsolodimos
7 juni 2006, 15:47
mwa, nee sorry, ik blij er toch bij wat ik over de Peppers heb gezegt
ik vind ze ook eigenlijk heel erg goed, super gewoon
maar @ Pinkpop, dat was niet veel..vind ik

FruscianteFan
7 juni 2006, 16:36
de red hot chili peppers vielen zwaar tegen..
show was niks
zang niks
en de rest eigenlijk ook niet veel
en er zat een hele slechte improvisatie in
en best veel foutjes van FruscianteIk snap dit simpelweg niet. Met alles wat je zegt, ben ik het hélémaal oneens :D

Hector_Tsolodimos
7 juni 2006, 19:17
Ik snap dit simpelweg niet. Met alles wat je zegt, ben ik het hélémaal oneens :D

haha, het grappige is dat ik eigenlijk ook best een Frusciante fan ben, maarja, sorry, ik heb ze beter gezien (op DVD)

fullorder
7 juni 2006, 19:18
Goed waren:

Infadels.
Kende ze nog niet, maar ging er lekker los op..
Hooverphonic.
Oud en vertrouwd, kickte heerlijk in!!
Bloodhoud gang.
Melig, budweiser zuigt als patty brard..
Deus.
Gewoon super!!
Editors.
Wat interpol zou moeten zijn..
The flaming lips.
Visueel & muzikaal geweldig, my favorite dit jaar!!

Was er niet bij deze editie, maar ik ben het helemaal met je eens! :D

FruscianteFan
7 juni 2006, 19:48
haha, het grappige is dat ik eigenlijk ook best een Frusciante fan ben, maarja, sorry, ik heb ze beter gezien (op DVD)Helaas voor jou, want dan heb je toch echt iets gemist. Het gevoel dat het allemaal écht gebeurd, hoe onwerkelijk het ook is, dat krijg ik niet van welke DVD dan ook.

Tupelo
7 juni 2006, 20:22
Het gevoel dat het allemaal écht gebeurd, hoe onwerkelijk het ook is.

Het gevoel dat het echt gebeurd!!! :seriousf:

Surreal man!

Je bedoelt......., het was echt? :o

Hector_Tsolodimos
7 juni 2006, 20:48
Het gevoel dat het echt gebeurd!!! :seriousf:

Surreal man!

Je bedoelt......., het was echt? :o

ik snap wat ie bedoeld
en ik weet wel dat dat leuk is, heel erg leuk
maar zou het niet nóg leuker zijn als ze super goed speelden (allemaal) én dat je ze in het echt zag?

future2future
7 juni 2006, 21:01
Ik vond het wel cool. Een cd of dvd kan nooit op tegen een Live concert, is gewoon een heel andere ervaring. ZO veel vetter Live

Hector_Tsolodimos
7 juni 2006, 21:15
duuh
maarja, misschien ga ik ze ooit nog zien

Sliver
7 juni 2006, 21:55
shit he, als je ooit Interpol hebt gehoord of live hebt zien spelen dan zul je toch overtuigd zijn dat zij Editors met gemak overklassen. Interpol biedt intense muziek met heel wat meer diepgang, Editors is erg leuke strakke poprock. Smaken verschillen, maar je kunt echt niet zeggen dat Editors is wat Interpol zou moeten zijn. Snap sowieso niet helemaal die voortdurende vergelijking tussen Joy Division, Editors en Interpol, enige wat ze delen is een vergelijkbaar stemgeluid van de zanger...

Tupelo
8 juni 2006, 00:57
Interpol 3* live gezien.

1* 1e cd W2. Aardig optreden
2* 2e cd Paradiso. Stoned, echt heel erg veel fouten
3* 2e cd RIP heel erg goed

Vind de vergelijking editors / interpol wel opgaan. Lyrics interpol zijn beter dan die van de editors en de 1e cd is i.i.g. beter dan wat ik van de editors gehoord heb. 2e cd van interpol schiet toch wat tekort voor me. 2e editors cd had voor mij een geslaagd 2e interpol album mogen zijn (met betere lyrics ;)).

Live echter kwamen ze goed uit de verf. Beter dan de 1e 2 keer dat ik interpol zag.

Wat betreft het 2e album van interpol versus het laatste van de editors en dat het 1e optreden editors strakker en beter was dan de 1e 2 interpol blijf ik bij: wat interpol zou moeten zijn.

En vanuit mijn hart zou ik dan idd eigenlijk moeten schrijven; waar interpol had moeten zijn.

fullorder
8 juni 2006, 14:22
Ben het eens dat Interpol meer diepgang heeft dan Editors, maar van wat ik heb gezien vond ik Editors wat beter live presteren. De liedjes van Editors zijn ook makkelijker live te vertolken lijkt me, dus misschien zit het 'm daar wel in.
En hoever gaat de vergelijking op? Beperkt natuurlijk, maar mijn eerste reactie toen ik Editors een jaar terug ofzo voor het eerst hoorde was toch direct: Interpol-wannabees.

Maar gelukkig hoef je helemaal niet te kiezen, maar kun je ook en naar Interpol en naar Editors kijken en luisteren ;)

Sliver
9 juni 2006, 02:50
~fullorder: ben het met je eens, maar na Interpol op Rockin'Park te hebben gezien vorig jaar ben ik toch van mening dat ze Editors live kunnen overklassen. Onverlet blijft het feit dat Ediors live erg leuk en goed is....

Hector_Tsolodimos
9 juni 2006, 19:08
ik was al zeker niet positief over de peppers @ pinkpop, mijn gitaarleraar was nog véél en véél negatiever

'waardeloos'
'zemoeten zich schamen'
tja, ik kan moeilijk zeggen dat hij geen gelijk heeft..

Tupelo
10 juni 2006, 00:16
Iemand die 600.000 euro meesleept na 1 avond spelen hoeft zich niet te schamen hoor. Het zijn andere mensen die zich moeten schamen dan..

fullorder
10 juni 2006, 01:20
~fullorder: ben het met je eens, maar na Interpol op Rockin'Park te hebben gezien vorig jaar ben ik toch van mening dat ze Editors live kunnen overklassen. Onverlet blijft het feit dat Ediors live erg leuk en goed is....

Klinkt goed! Hoop ook nog eens zo'n optreden van Interpol mee te maken.
Heb vanavond toevallig weer Editors gezien in Het Paard. Weer een retestrakke show en een goede sound, alhoewel ik wel denk dat als je deze show vaker gaat zien het gaat vervelen...Maar vanavond heb ik me prima vermaakt in ieder geval! :satisfie:

Hector_Tsolodimos
10 juni 2006, 11:15
Iemand die 600.000 euro meesleept na 1 avond spelen hoeft zich niet te schamen hoor. Het zijn andere mensen die zich moeten schamen dan..
je moet je dan wel schamen wanneer je zo belabberd speelt als zij op pinkpop, voor meer dan een half miljoen mag je wel wat verwachten, als het dan blijkt dat ze kut spelen, dan moeten zij zich schamen tegenover andere bands die bijv. voor niet 10x zo goed spelen (beetje overdreven)

FruscianteFan
10 juni 2006, 12:40
je moet je dan wel schamen wanneer je zo belabberd speelt als zij op pinkpop, voor meer dan een half miljoen mag je wel wat verwachten, als het dan blijkt dat ze kut spelen, dan moeten zij zich schamen tegenover andere bands die bijv. voor niet 10x zo goed spelen (beetje overdreven)Volgens mij vergeet je te vermelden dat jullie er allebei niet bij waren..

Het wás niet slecht, ze wáren niet slecht. Jij denkt dat alleen maar, terwijl je alleen de beelden op tv hebt gezien. En geloof me, je moet er bij geweest zijn om het te kunnen waarderen.

Tupelo
10 juni 2006, 12:51
Ik was erbij. :) En ik was er ook bij, bij de editors. En ook bij Interpol bij Rock in Park, alsmede Paradiso & W2. :p

Sliver
12 juni 2006, 00:00
hehe, goed bezig!

Traai
12 juni 2006, 21:54
Hi,

ik was op pinkpop ... persoonlijjke hoogtepunten

Alter Bridge, wat kan die Mark Tremonti spelen zeg en die zangen zingen!!! Prachtige cover gedaan van Jeff Buckley (halleluja) en a whole lotta rosie!!!

en DAN ook nog

Nickelback ... gewoon rechtdoor rock'n roll ... Ryan Peake is m'n favo rhytm gitarist. Heb plectrum van hem gekregen ook en later op de dag hun guitar tech Timmy tegen het lijf gelopen, heb leuke foto met hem!

Kaiser Chiefs waren ook wel leuk ... en Danko deed ook weer goed z'n best

fullorder
12 juni 2006, 23:13
Prachtige cover gedaan van Jeff Buckley (halleluja)

Dat is dan geen cover van Jeff Buckley, maar van John Cale. Versie van Jeff is ook een cover.
Excusez-moi voor mijn betweterigheid. ;)

Sliver
13 juni 2006, 01:14
nee, origineel is van Leonard Cohen :)

Traai
13 juni 2006, 21:19
ja maar hij deed de versie van Jeff Buckley, hij zei nl dat dit z'n grootste voorbeeld was ...

fullorder
13 juni 2006, 22:39
nee, origineel is van Leonard Cohen :)

betweter! :D

Sliver
15 juni 2006, 17:43
~fullorder: hehe, ja, ben een beetje een muziekverslaafde, zoals velen hier gok ik en dan onthoud je vanzelf allemaal van dit soort nonsens. Versie van John Cale is niet veel anders dan die van Cohen. Imho is de versie van Jeff Buckley verreweg de mooiste, hartverscheurendste en tofste uitvoering tot nu toe, dus zolang je die maar kent ist alles gut :)

fullorder
15 juni 2006, 21:33
~fullorder: hehe, ja, ben een beetje een muziekverslaafde, zoals velen hier gok ik en dan onthoud je vanzelf allemaal van dit soort nonsens. Versie van John Cale is niet veel anders dan die van Cohen. Imho is de versie van Jeff Buckley verreweg de mooiste, hartverscheurendste en tofste uitvoering tot nu toe, dus zolang je die maar kent ist alles gut :)

Die van Jeff is voor mij de eerste waar ik mee kennis maakte en vind ik ook de mooiste uitvoering. Bovendien zal ik bekennen dat ik de 'wijsheid' over John Cale haal van de oudere garde van muzikanten en muziekliefhebbers die ik soms wel eens spreek. Je weet wel, van die gasten aan wie de afgelopen 20 jaar muziek totaal voorbij is gegaan, maar van alles daarvoor een bijna encyclopedische kennis hebben ;)

Sliver
15 juni 2006, 22:39
~fullorder: Hehe, ja van die gasten die gefrustreerd in een platenzaak werken :)