PDA

View Full Version : Is deze theorie juist?



tomswaelen
29 mei 2006, 22:39
Situatie: ik wil een Graph Tech Ghost piezo systeem op mijn Warmoth Tele Thinline installeren. De originele zadels van die Gotoh humbucker brug zijn 24mm lang, terwijl GT geen enkel Ghost zadel van die maat heeft, ze zijn bijna allemaal 20mm. Je zou denken dat, als ik de zadels van 20mm gebruik, de gitaar intonatieproblemen zal krijgen.

Ik ben even aan het nadenken geweest:

- Voor zover ik weet, is de afstand tussen de nut en de string-through holes (dus niet waar de snaar het zadel raakt, echt de afstand nut - string-through hole) op mijn Thinline krek hetzelfde als op een Amerikaanse Fender Telecaster. Warmoth is immers 'licensed by Fender'. Als iemand voor mij deze afstand op zijn USA Tele zou willen meten, zou ik dat erg appreciëren.
- Een Fender USA Tele gebruikt zadels van 20mm

Waarom zou ik dan niet gewoon die Ghost zadels van 20mm kunnen gebruiken op de Thinline? Wat zie ik hier over het hoofd? :-)

Gearjunkie
29 mei 2006, 23:00
Als de schroefjes waarmee de zadels vastzitten lang genoeg zijn is er toch geen probleem? (de schroefjes waarmee je de intonatie afstelt)

Nickname
29 mei 2006, 23:22
Ik ga dat systeem komend weekend installeren en de schroefjes die erbij zitten zijn volgens mij lang genoeg, dus moet het niet echt een probleem zijn denk ik :) wel gaaf dat iemand anders op het forum het ook gaat gebruiken :cooler:

tomswaelen
29 mei 2006, 23:28
Als de schroefjes waarmee de zadels vastzitten lang genoeg zijn is er toch geen probleem? (de schroefjes waarmee je de intonatie afstelt)

Ja, maar als ik langere schroefjes gebruik, bedekken die het gaatje waar de snaar moet doorkomen...

tomswaelen
29 mei 2006, 23:29
Ik ga dat systeem komend weekend installeren en de schroefjes die erbij zitten zijn volgens mij lang genoeg, dus moet het niet echt een probleem zijn denk ik :) wel gaaf dat iemand anders op het forum het ook gaat gebruiken :cooler:

En wat voor gitaar heb je?

Nickname
29 mei 2006, 23:31
En wat voor gitaar heb je?

Ik ga het inbouwen in mn Ibanez SA serie.. ik denk dat het geen probleem moet zijn voor je, maar anders moet je ff vox-humana bellen ofzo, die helpen je wel verder als je het niet zeker weet :) Hoe ga jij trouwens de schakeling maken voor dat piezo systeem? Zelf ga ik 2 volume pots, en een miniswitch maken. De tone pot vervalt dan maar die gebruik ik toch nooit :)

tomswaelen
29 mei 2006, 23:35
Ik ga het inbouwen in mn Ibanez SA serie.. ik denk dat het geen probleem moet zijn voor je, maar anders moet je ff vox-humana bellen ofzo, die helpen je wel verder als je het niet zeker weet :) Hoe ga jij trouwens de schakeling maken voor dat piezo systeem? Zelf ga ik 2 volume pots, en een miniswitch maken. De tone pot vervalt dan maar die gebruik ik toch nooit :)

1 volume, 1 tone voor de humbuckers, 1 volume voor de piezo, en een Quickswitch om te schakelen natuurlijk.

Ik heb wel 2 pots nodig, vermits ik de Jazz en JB humbuckers wil kunnen splitten...

Nickname
29 mei 2006, 23:36
1 volume, 1 tone voor de humbuckers, 1 volume voor de piezo, en een Quickswitch om te schakelen natuurlijk.

Ik heb wel 2 pots nodig, vermits ik de Jazz en JB humbuckers wil kunnen splitten...

Heb jij daar genoeg ruimte voor? want in mn ibanez is het nogal krapjes.. dus daarom moet ik de magnetische tonepot laten vervallen.

tomswaelen
29 mei 2006, 23:39
Heb jij daar genoeg ruimte voor? want in mn ibanez is het nogal krapjes.. dus daarom moet ik de magnetische tonepot laten vervallen.

Mijn gitaar is een Tele Thinline. Met andere woorden: 2 gigantische klankkamaers waar plaats genoeg in is :D

Nickname
29 mei 2006, 23:42
Mijn gitaar is een Tele Thinline. Met andere woorden: 2 gigantische klankkamaers waar plaats genoeg in is :D

Ooh netjes :) wanneer ga je de graphtech zadels enzo installeren? misschien kunnen we elkaar dan nog wat tips geven?

tomswaelen
29 mei 2006, 23:48
Ooh netjes :) wanneer ga je de graphtech zadels enzo installeren? misschien kunnen we elkaar dan nog wat tips geven?

Daar vrees ik voor: bij gebrek aan kennis ga ik ze namelijk laten installeren...

Nickname
29 mei 2006, 23:49
Daar vrees ik voor: bij gebrek aan kennis ga ik ze namelijk laten installeren...

Dat is wel duur.. ik vond het complete setje al duur zat.. maar om daar nog uurloon bij te gaan betalen.. aiiii.. dat kan ik niet betalen :(