PDA

View Full Version : nieuwe gitaar,info please :p



rickert
29 mei 2006, 22:20
Hallo mensen en alles wat ervoor door moet gaan,

ik heb een nieuwe gitaar! namelijk een Emperador SG copy uit 1960 ergens. Hij speelt best vreemd, en is multiplex, maar klinkt wel goed. krijg er leuke Cream-achtige geluidjes uit. weet iemand heel toevallig iets meer over deze gitaar ofzo?? oke genoeg gelul, hier de feauteaux:

http://img60.imageshack.us/img60/9692/emperador5od.jpg
http://img60.imageshack.us/img60/6316/emperador22am.jpg
http://img110.imageshack.us/img110/1096/emperador31dl.jpg

rickert
29 mei 2006, 22:38
vinden jullie haar niet mooi :(

Luke-wannabe
29 mei 2006, 22:39
Cool ding!

rickert
29 mei 2006, 22:40
thanks:D ;)

Noot Muskaat
29 mei 2006, 22:56
Ik weet niet wat ik lelijker vind, de gitaar of de laarzen...

rickert
29 mei 2006, 23:04
:D let it be the bootz

Aimé
29 mei 2006, 23:10
Ben jij een meisje of een jongen?

rickert
29 mei 2006, 23:10
mogen jongens geen cooibooi laarzen dragen dan:P jij komt nooit in offtopic?

Nickname
29 mei 2006, 23:20
Voor zover ik op de fotos kan zien is de lak transparant en kan ik geen multiplex "strepen" zien.. dus volgens mij is ie van een gewone houtsoort :) . Wel leuk ding, waarvoor dienen die 2 schakelaartjes op de slagplaat.. is dat voor de fase?

rickert
29 mei 2006, 23:26
die schakelaars zijn voor wat normaal een 3wayswitch doet, je kan allebei de elementen aanzetten, uitzetten, of 1 voor 1 aanzetten. aan de zijkant zie je wel duidelijk verticale lijnen, dus ik denk toch dat het multiplex is. maar het geeft niet, hij klinkt goed! :D

Nickname
29 mei 2006, 23:33
die schakelaars zijn voor wat normaal een 3wayswitch doet, je kan allebei de elementen aanzetten, uitzetten, of 1 voor 1 aanzetten. aan de zijkant zie je wel duidelijk verticale lijnen, dus ik denk toch dat het multiplex is. maar het geeft niet, hij klinkt goed! :D

Verticale lijnen? als het multiplex is dan is het iig horizontaal (met de body mee) maar kan je eens een close-up foto maken dan van de zijkant :)

rickert
29 mei 2006, 23:35
jaaa tis met de body mee:D mijn fout, een momentje dan maak ik even een foto ervan

Nickname
29 mei 2006, 23:38
jaaa tis met de body mee:D mijn fout, een momentje dan maak ik even een foto ervan

Is goed.. ik w8 wel ff :p maar als het met de body mee is heb je wss indd multiplex.. maar whatever, ik heb hier een multiplex bas staan die het ook goed doet.. dusja :)

rickert
29 mei 2006, 23:48
http://img263.imageshack.us/img263/7758/multiplex6uz.jpg

en hier de foto. de hals is trouwens ook van een of ander donker hout, ik herken het niet. maar komt allemaal nog wel, tis al laat :D

Nickname
29 mei 2006, 23:50
http://img263.imageshack.us/img263/7758/multiplex6uz.jpg

en hier de foto. de hals is trouwens ook van een of ander donker hout, ik herken het niet. maar komt allemaal nog wel, tis al laat :D

Yep.. inderdaad, nu kun je het duidelijk zien: multiplex. Wel vreemd dat ze er dan een transparante lak op hebben gezet, als ik een multiplex gitaar zou maken dan zou ik em helemaal dichtsmeren dat je er niks meer van zag :)

rickert
29 mei 2006, 23:53
ach hij klinkt goed daar gaat t om:P alleen jammer dat ik m niet in me band kan gebruiken, daar rockt ie niet hard genoeg voor denkik, tis echt een oue bluesachtig soundje met weinig output, dus lekker thuis bluese:D

Nickname
29 mei 2006, 23:55
ach hij klinkt goed daar gaat t om:P alleen jammer dat ik m niet in me band kan gebruiken, daar rockt ie niet hard genoeg voor denkik, tis echt een oue bluesachtig soundje met weinig output, dus lekker thuis bluese:D

Een sg die niet rockt? juist.. ga eens snel een setje P90's halen ofzo :)

rickert
29 mei 2006, 23:57
ja hij rockt wel, maar anders, kan het niet uitleggen:p tis niet zo'n standaard rocksound van BAM ofzo. maargoed:P ik ga slapen, dat heb ik nodig geloofik:D bedankt voor de reacties en tot morgeee:D

Nickname
30 mei 2006, 00:01
ja hij rockt wel, maar anders, kan het niet uitleggen:p tis niet zo'n standaard rocksound van BAM ofzo. maargoed, ik ga slapen, dat heb ik nodig geloofik.bedankt voor de reacties en tot morgeee:D

Een rocksound van BAM... juist ja :p maargoed, congrats iig met je plank :)

Cris
30 mei 2006, 00:14
Ik weet niet wat ik lelijker vind, de gitaar of de laarzen...

De laarzen. :sssh:

Outrage
30 mei 2006, 08:32
Woa, die laarzen vind ik gewoon fantastisch!



Gitaar is ook wel leuk.

zoon van Piet
30 mei 2006, 08:38
Dit is een vroege kopiegitaar, een van de eerste generatie. En daarop zie je vaak elementen (en soms hardware, maar niet op deze) die er verdacht Duits uitziet. Deze pickups lijken wel heel erg op hofner staple-pu's. waarschijnlijk zijn ze dat ook...

Javaca
30 mei 2006, 12:26
Die brug is de zelfde als op m'n kawai.

rickert
30 mei 2006, 16:35
bigsby achtige vind ik stuk beter dan verwacht. pickups zijn ook niet microfonisch wat ik eerst wel dacht, heel klein beetje ruis en lijkt een beetje of de snaren wat trillen achter de zadels ofzo, versterkt nergens last van. valt allemaal mee en al met al zeer tevreden!

rickert
30 mei 2006, 20:54
Wietse, weet jij toevallig niet iets over deze gitaar? een beetje jou straatje toch? :D

MarkS
30 mei 2006, 21:36
Ik heb ooit een Avora Strat(achtige) gehad. Afgezien van de vorm behoorlijk identiek aan deze. Zelfde kleurstelling, Multiplex body, pickups op de slagplaat (dus niet verzonken, maar bij deze SG lijken ze wel verzonken), zelfde schakeling, brug/trem, enz. enz. Was echter geen oudje, heb ik in 1983 nieuw gekocht. (of hij hing al jaren stof te happen)

Nickname
30 mei 2006, 21:54
wwwiiieeeetttssseeeee ;)

MarkS
30 mei 2006, 22:14
wwwiiieeeetttssseeeee ;)

Ben voor het eerst de site van Wietse aan het bekijken.
Echt een geweldige verzameling curiosa!
Op een pagina van zijn site (verkochte gitaren) staat een foto van
een merkloze Jap.
Lijkt echt sprekend op die Avora uit mijn vorige post.
http://www.wietsesguitars.nl/brandlessjap.JPG

Het verschil met de SG is duidelijk: de elementen van laatstgenoemde zijn wel verzonken en niet op de slagplaat gemonteerd.

Nickname
30 mei 2006, 22:20
Ben voor het eerst de site van Wietse aan het bekijken.
Echt een geweldige verzameling curiosa!
Op een pagina van zijn site (verkochte gitaren) staat een foto van
een merkloze Jap.
Lijkt echt sprekend op die Avora uit mijn vorige post.
http://www.wietsesguitars.nl/brandlessjap.JPG

Het verschil met de SG is duidelijk: de elementen van laatstgenoemde zijn wel verzonken en niet op de slagplaat gemonteerd.

Sommige details lijken ook sprekend op die gitaar bovenaan deze post :o enne, die site van wietse is gaaf he :D

rickert
30 mei 2006, 22:20
mja vorm van slagplaat, knoppen, en deels de tremolo komen overeen. dat is toch vreemd.

Nickname
30 mei 2006, 22:21
mja vorm van slagplaat, knoppen, en deels de tremolo komen overeen. dat is toch vreemd.

Ja dat viel me dus ook op.. vooral ook die 2 witte schakelaartjes om je elementen te switchen :satisfie:

rickert
30 mei 2006, 22:23
Ja dat viel me dus ook op.. vooral ook die 2 witte schakelaartjes om je elementen te switchen :satisfie:

Ook die ja :D misschien komt wietse me vanavond nog uit spanning halen met een verhelderende post:D je weet maar nooit

Nickname
30 mei 2006, 22:26
Laten we wachten op wietse, je hebt dan best kans dat ie het weet hoor. Kan me zo voorstellen dat die gitaren dan uit dezelfde fabriek komen ofzo :)

MarkS
30 mei 2006, 22:36
De hardwarematige overeenkomsten met de SG leken me wel duidelijk aan de hand van de foto.

Zoals er nu een aantal fabrieken zijn die voor verschillende merken produceren, moet dat toen dus ook al het geval zijn geweest.


enne, die site van wietse is gaaf he :D
Nou en of! Nog nooit zo'n mooie, bonte en complete verzameling brandhout... eeeh.. gitaren(!) gezien :D

Zonder gekheid, er staan hele leuke dingen tussen. Ook leuk om te lezen hoe hij een aantal exemplaren voor een paar rotcenten heeft weten te bemachtigen. Tegenwoordig schijnt het echter "in" te zijn om dit soort gitaren als vintage instrumenten met een volstrekt idioot prijskaartje te verkopen. Ik kom ze wel eens tegen op Marktplaats, tweedehandszaken en de vrije markt.
Met een stalen gezicht wordt er moeiteloos 200 euro gevraagd voor een Hondo, een Asama of noem ze maar op.

Nickname
30 mei 2006, 22:40
De hardwarematige overeenkomsten met de SG leken me wel duidelijk aan de hand van de foto.

Zoals er nu een aantal fabrieken zijn die voor verschillende merken produceren, moet dat toen dus ook al het geval zijn geweest.


Nou en of! Nog nooit zo'n mooie, bonte en complete verzameling brandhout... eeeh.. gitaren(!) gezien :D

Zonder gekheid, er staan hele leuke dingen tussen. Ook leuk om te lezen hoe hij een aantal exemplaren voor een paar rotcenten heeft weten te bemachtigen. Tegenwoordig schijnt het echter "in" te zijn om dit soort gitaren als vintage instrumenten met een volstrekt idioot prijskaartje te verkopen. Ik kom ze wel eens tegen op Marktplaats, tweedehandszaken en de vrije markt.
Met een stalen gezicht wordt er moeiteloos 200 euro gevraagd voor een Hondo, een Asama of noem ze maar op.

Ik vind het wel leuk, sommige mensen sparen alleen echt de mooiste en beste gitaren.. maar hij haalt al die aparte dingen bij elkaar :) een soort gitaren rusthuis/museum :) geweldig!

rickert
31 mei 2006, 16:52
wietse help me:D ff omhoogkicken hoor;)

rickert
31 mei 2006, 23:02
ben ik al aan de beurt wietse? http://lavender.fortunecity.com/elystan/416/dkimages/images/ransom/begging.JPG

Nickname
31 mei 2006, 23:05
Geef wietse nou eens wat tijd joh ;) haha die moet zn museum nog onderhouden he :)

Wormaap
31 mei 2006, 23:16
Zal wel bezig zijn met snaren vervangen :D

Nickname
31 mei 2006, 23:18
Zal wel bezig zijn met snaren vervangen :D

Voor het verwijderen van zn oude snaren moet ie al een schroothandelaar laten komen....:D

rickert
31 mei 2006, 23:25
nou en, ik wil antwoord
http://members.ispwest.com/scbaker/lj/happy.gif

BamBuFan1
8 juni 2006, 01:25
nou en, ik wil antwoord
http://members.ispwest.com/scbaker/lj/happy.gif

Emperador is een plakkertje van de Hoshino groep, die naast vele andere plakkertjes ook bv Ibanez op verschillende headstocks liet plakken. Liet, want Hosnino maakt tot op de dag van vandaag niets zelf, maar besteed de gitaarbouw uit aan de laagste bieder.

Aan de hardware te zien komt hij inderdaad uit de jaren 60, en ik gok dat deze gitaar uit Fuji komt en niet uit Matsumoku of Kobe (waar Hoshino ook kopieën liet bouwen).

rickert
8 juni 2006, 22:23
Kijk now where tolkin!! daar heb ik tenminste wat aan, bedankt mister bambufan.

rickert
8 juni 2006, 22:29
en nu zet ik m op marktplaats. dus.

Nickname
8 juni 2006, 22:43
en nu zet ik m op marktplaats. dus.

Wat ga je ervoor vragen?

rickert
8 juni 2006, 22:57
110 euro, kep er 130 voor betaald.

Richwoodje
8 juni 2006, 22:59
110 euro, kep er 130 voor betaald.

oei, ik voel het geld alweer in m'n zak branden :D

nja, ik moet eerst es voor een betere amp, helaas

BamBuFan1
8 juni 2006, 22:59
110 euro, kep er 130 voor betaald.

En krijg je er dan gratis zo'n konijntje bij?

rickert
8 juni 2006, 23:00
Als je een potentiele lief nieuw baasje bent voor die gave beestjes mag je er van mij 1 meenemen!