PDA

View Full Version : Fool for your lovin - Whitesnake... met geupdate Pod XT



DTmaster
29 mei 2006, 20:28
Ik ff me pod XT geupdate en de sound die er nu in zit is mucho better , teminste dat vind ik :) (verglijk maar met bark at the moon) ..


laterzz


http://www.putfile.com/dtmaster


naam: spreekt voor zich !!!

Scali
29 mei 2006, 20:52
Het geluid is erg goed. Ik vond dit nummer altijd al een heerlijke zware tone hebben, en dat heb je goed nagemaakt.
Kun je wat vertellen over je settings? Welke amp, gain/eq settings, evt andere effecten? Es kijken of ik iets soortgelijks kan bouwen op m'n G9.

Over het spel ben ik iets minder te spreken. Je speelt het nogal 'hoekig', beetje bluesrock-feel. Het origineel (met Steve Vai) vind ik juist zo mooi omdat het zo heerlijk vloeiend en 'glijdend' gespeeld wordt, en ook die fills die heel mooi oppakken, met de zang meegaan, en dan wel terugglijden in een akkoord... Heel lastig om na te doen, maar dat vind ik wel de essentie van dit nummer, en die heb je wat mij betreft gemist.

DTmaster
29 mei 2006, 21:11
ja maar het orgineel is trouwens in C (zoals deze ) en die jij bedoelt is uit "89" met Vai en die is in de D , en niet alleen de toonsoort is anders de 2 nummers verschillen TOTAAL van elkaar :) , zoals je zelf zegt met die Vai dingen !!! ik gebruikte die "81" versie en die is lekker bluesy !!! :)


maar anyway ik gebruik de spinal puppet patch mischien ken ken je die en dan

Pod XT settings


Output: 4
Drive: 6
Bass: 3
Middle: 4
Treble: 7
Output : 7 a 8
Reverb : Large hall en die dan op 6

Succes !!!!

benwave
29 mei 2006, 21:53
Klinkt lekker... Ik vind dat wat hoge snerp achtige geluid wel mooi. Bark klinkt wat rommeliger vind ik

Lekker fel geluidje.

groeten Ben

DTmaster
29 mei 2006, 22:03
dank u dank u :)

Scali
29 mei 2006, 22:37
Hier is een mp3tje dat ik ff snel gefabriekt heb... let even niet op het gare spel (ik probeer wel de Vai-versie aan te houden, de andere ken ik niet echt, maar die kan haast niet beter zijn dan de Vai-versie :)).
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3996809

DTmaster
29 mei 2006, 23:04
lache klinkt wel geinig is totaal zoals ik al zei !!! , heb je nu me settings gebruikt voor je nummer !!!!

PS : zo te zien kan je reverb wel op 4 ( ze verschillen allemaal zo veel maar je komt beter uit de bus met 4 anders lijkt het niet in een kerk reverb , wat opzicht niet slecht is want het word tijd dat dat bach orgeltje maar eens vervangen moet worden :) !!!

koella
29 mei 2006, 23:11
Klinkt lekker DT !

Ik vind trouwens de "bluesrock"versie veel leuker dan de versie waarin Vai "at random" zijn goocheldoos opengooit. Is hem later door de whitesnake members ook behoorlijk kwalijk genomen geloof ik.

Scali
29 mei 2006, 23:52
Ik heb geen PodXT, ik heb een Zoom G9.2tt. Maar aan de hand van de settings van de PodXT kan ik het geluid wel ongeveer nabootsen. De Spinal Puppet is volgens Line6 een gehotrodde Marshall. Dat heb ik gesimuleerd door een JCM2000 te nemen, en daar een treble booster voor te gooien (dan lijkt ie trouwens sterk op het geluid van m'n 6101 met treble booster, en ook als je het volume terugdraait, krijg je die mooie 'glazige' crunch. Welke andere modeler kan dit?). Dan de eq voor de finishing touch, en een hall-reverb, en het begint er best op te lijken.

Ik heb die G9.2tt pas net, en de presets zijn eigenlijk waardeloos. En er zijn ook nog niet veel gebruikers, dus online zijn ook nauwelijks patches te vinden. Dus moet ik ze vooral zelf bouwen. Nu heb ik iig weer een lekker hardrock-geluidje erbij :)

Verder vind ik Vai bij Whitesnake juist geweldig. Okee, de solo's zijn misschien wat over-the-top, maar hoe Vai verder in een band speelt, dat vind ik echt super. Hij heeft zo'n heerlijke 'swing', net als Van Halen dat heeft. Alles heerlijk losjes getimed en heel soepel aan elkaar gespeeld. Dit zijn typisch gitaristen die in hun eentje een band kunnen dragen. Bij hen zitten lead en rhythm-spel in elkaar verweven, en ze hebben genoeg compositorische kennis om een gitaarsolo te schrijven als een soort intermezzo, waarbij geen tweede gitarist nodig is om het ritme te dragen.
Dat vindt Adje waarschijnlijk niet zo leuk, maar ik vind Vai's Fool For Your Loving een van de beste nummers in het genre.

spanky_franky
30 mei 2006, 11:54
Hier is een mp3tje dat ik ff snel gefabriekt heb... let even niet op het gare spel (ik probeer wel de Vai-versie aan te houden, de andere ken ik niet echt, maar die kan haast niet beter zijn dan de Vai-versie :)).
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3996809
Klinkt zeker wel goed, maar wel wat geslotener dan dat van DTmaster..

Scali
30 mei 2006, 12:14
Wat bedoel je daarmee? Had er wat meer presence ingekund oid?
Misschien ook wel verschil in de elementen. Ik gebruik een gitaar met direct gemonteerde elementen, met een nogal warme vintage-klank. Een Strat met slagplaat en hete Seymour Duncans geeft een heel ander hoog.

NielsW
30 mei 2006, 12:53
Ik heb net Cubase gepoogd te installeren, maar in de Installation Wizard kapt hij er steeds mee. Zijn er ook nog andere programma's met vergelijkbare functies?

duckman
30 mei 2006, 13:41
hey DT, dit klinkt erg lekker.


Wat heb je gebruikt als backing tracks?
En opname apperatuur buiten de POD XT om?

arjanb01
30 mei 2006, 13:57
Ik ff me pod XT geupdate en de sound die er nu in zit is mucho better , teminste dat vind ik :) (verglijk maar met bark at the moon) ..


laterzz


http://www.putfile.com/dtmaster


naam: spreekt voor zich !!!

Zekers lekkere versie, mate ! Keep on the good work ! Ik zou hem precies zo spelen namelijk ! Erg vet ! :rockon:

Helter Skelter
30 mei 2006, 14:19
ik vind het heel lekker wat je daar speelt en je hebt ook de goede sound te pakken, zo'n lekkere stekelige 80's Marshall JCM-800 sound :cooler: (hoe kan het ook anders met een 'Spinal Puppet Patch') :satisfie:

nou ik dit gehoord heb ben ik weer een stap dichter bij de aanschaf van een POD-XT...

DTmaster
30 mei 2006, 16:26
Duckman: als ik opneem doe ik ales vrij simpel heb me nooit verdiept in cubase of reason , teveel werk enzo ... dus ik gebruik gewoon Cool edit pro , is lekker simpel en toch effectief maar in het begin wou nog niet zo lukken maar sinds 2 maanden ofzo heb alles nu wel onder controle met afstellen enzo !!!! (afmixen enz)


greetz


DT

DTmaster
30 mei 2006, 16:27
trouwens bedankt jullie allemaal voor je reactie , dan weet je toch waar je het voor doet !!! :)

spanky_franky
30 mei 2006, 20:52
Wat bedoel je daarmee? Had er wat meer presence ingekund oid?
Misschien ook wel verschil in de elementen. Ik gebruik een gitaar met direct gemonteerde elementen, met een nogal warme vintage-klank. Een Strat met slagplaat en hete Seymour Duncans geeft een heel ander hoog.
Ja presence. Maar als de gitaren al verschillen houdt enige vergelijking op.

Scali
30 mei 2006, 21:03
Okee, dat verschil hoorde ik dan ook. Het origineel van Vai heeft ook iets meer hoog dan mijn patch, zo te horen. Blijkbaar heb ik van nature niet zo de behoefte aan dat hoog. M'n geluiden zijn vaak wat 'donkerder' dan de gitaristen in dit genre.

benwave
30 mei 2006, 21:46
Verder vind ik Vai bij Whitesnake juist geweldig. Okee, de solo's zijn misschien wat over-the-top, maar hoe Vai verder in een band speelt, dat vind ik echt super. Hij heeft zo'n heerlijke 'swing', net als Van Halen dat heeft. Alles heerlijk losjes getimed en heel soepel aan elkaar gespeeld. Dit zijn typisch gitaristen die in hun eentje een band kunnen dragen. Bij hen zitten lead en rhythm-spel in elkaar verweven, en ze hebben genoeg compositorische kennis om een gitaarsolo te schrijven als een soort intermezzo, waarbij geen tweede gitarist nodig is om het ritme te dragen.
Dat vindt Adje waarschijnlijk niet zo leuk, maar ik vind Vai's Fool For Your Loving een van de beste nummers in het genre.

Ik ben het met je eens maar ,de hele cd "slip of the tongue" is geweldig maar niet vergeten dat alle nummer incl. fool for your loving geschreven zijn door vandenberg.
En ook de bassist en drummer zijn dacht ik zeer verdienstelijk bezig.
Zonder deze geweldige compositie had Vai er ook nooit zo mooi in kunnen spelen

Scali
31 mei 2006, 10:29
Fool For Your Loving is nou net niet door Vandenberg geschreven.
Is oorspronkelijk van het album Ready an' Willing uit 1980, toen Adje er nog niet bij was.
Verder was de band Whitesnake natuurlijk een geweldig geheel.
Maar Vai heeft 'het' gewoon. In zijn solo-werk komt het er helaas niet zo vaak uit, wat dat betreft is het beter als iemand anders de nummers schrijft, maar Juice is toch wel typisch zo'n lekker rocknummer dat loopt als een trein, en dat met eigenlijk maar 1 gitaar. Die To Live is ook zo'n juweeltje. Dat kunnen er maar weinig.

Negative K3 fan
31 mei 2006, 12:17
goede toon en goed spel!!! past echt precies dude.

benwave
31 mei 2006, 17:15
I stand corrected.. Inderdaad ff op gezocht Fool for your loving is geschreven door Coverdeel/ Marsden/ en Moody

Ben