PDA

View Full Version : gitaar snaren



Emocide
29 mei 2006, 18:46
*geen idee waar die onder moest dus poste hem maar onder gitaren*

ik word er onderhand echt ZAT van, ong. 10 minuten gelden ben ik door mijn hoge D\E snaar gegaan (0.10) heeft iemand ENIG idee hoe ik kan zorgen dat die dingen niet knappen elke keer als ik ze wil stemmen:S?
*voor wat het helpt om info te geven, ik heb een bc rich met floyd rose brug en lock op de top, de snaar knapt ook elke keer als ik de lock aandraai *wat ik niet extreem hard aandraai*)

rickert
29 mei 2006, 18:56
gebruik de search eens, er zit waarschijnlijk een braampje op je zadeltje, dan moet je die even ligt bijschuren met fijn schuurpapier. je kan controleren of er een braampje zit door er een wattenstaafje overheen te halen en kijkt of ie blijft hangen. als het braampje weg is kan je een beetje potlood(grafiet) op het zadeltje doen zodat de snaar glijt, helpt ook nog wel eens.

FruscianteFan
29 mei 2006, 19:17
ok.. nu dit topic toch opduikt:

ik heb gister een setje Electro Harmonix 10's op de Strat gelegd, vandaag de .010 vervangen door een .011 van Pyramid (was niet gebroken, voelde niet zo fijn aan).

Damn, ik heb nooit eerder zo fijne en goed klinkende snaren gehad! Helaas.. want een setje EHX kost 4,99 en die losse E kost 0,80, terwijl die Harley Benton 0,99 per set kosten :(

marter544
29 mei 2006, 19:19
0.99 euro per set? :???: Is dat niet heel goedkoop?

E-J
29 mei 2006, 20:29
Ik gebruik sinds een tijdje GHS snaren, blijven perfect op spanning, ook bij wat kunst en vliegwerk, waar D'Addario het af liet weten na een tijdje, of het was KNAP of ontstemt...dat is nu verleden tijd! En bovendien...het scheelt de helft van de prijs!

Voor de rest, rustig omgaan met je gitaar HELPT! :)

Wouter!
29 mei 2006, 20:33
Ik heb zelf de Ernie Ball 0.9 spelen zeer fijn! en heb niet vaak knappende snaren:)

Emocide
29 mei 2006, 20:43
Ik gebruik sinds een tijdje GHS snaren, blijven perfect op spanning, ook bij wat kunst en vliegwerk, waar D'Addario het af liet weten na een tijdje, of het was KNAP of ontstemt...dat is nu verleden tijd! En bovendien...het scheelt de helft van de prijs!

Voor de rest, rustig omgaan met je gitaar HELPT! :)


GELOOF ME als er iemand voorzichtig is met zijn gitaar ben ik het :P mijn eerste gitaar is nu 3 jaar oud er zit nog geen krasje op ;)

Gearjunkie
29 mei 2006, 21:06
*geen idee waar die onder moest dus poste hem maar onder gitaren*

ik word er onderhand echt ZAT van, ong. 10 minuten gelden ben ik door mijn hoge D\E snaar gegaan (0.10) heeft iemand ENIG idee hoe ik kan zorgen dat die dingen niet knappen elke keer als ik ze wil stemmen:S?
*voor wat het helpt om info te geven, ik heb een bc rich met floyd rose brug en lock op de top, de snaar knapt ook elke keer als ik de lock aandraai *wat ik niet extreem hard aandraai*)


Waar knapt de snaar precies? Stem je met een stemapparaat?

FruscianteFan
29 mei 2006, 22:24
0.99 euro per set? :???: Is dat niet heel goedkoop?Daarom heb ik ze ook besteld (thomann.de)


Voor de rest, rustig omgaan met je gitaar HELPT! :)'t Is een afweging.. Ik heb persoonlijk liever dat ik af en toe een snaar breek, dan dat ik rustiger speel!

Nickname
29 mei 2006, 23:24
Ik gebruik al jaren d'addario .09 en ik heb nu met mn RG nog NOOIT een snaar gebroken.. terwijl ik echt niet zachtzinnig met mn tremolo omga :)

Wouter!
30 mei 2006, 10:28
Ik vind ze wel heel goedkoop :satisfie: